Незважаючи на те, що галузь будівництва в Україні переживає не найкращі часи, попит на дрібноштучні вироби з бетону залишається як і раніше високим. На це є декілька причин: вироби з бетону досить красиві і довговічні та доступні за цінами багатьом жителям країни. Для бізнесмена ж, вкладення у виробництво бетонних виробів виправдано удвічі – це обумовлено зростаючим попитом на подібну продукцію, великою кількістю пропозицій на ринку обладнання за прийнятну ціну і порівняно швидкою окупністю капіталовкладень. Наприклад, на стартові 100 тис. доларів можна відкрити повноцінну лінію з виробництва бордюрного каменю з окупністю вкладень через 1-2 роки. У цій публікації розглянемо основні нюанси створення бізнесу на виробництві бордюрного каменю.
Огляд та перспективи бізнесу
Бордюрний камінь широко використовується при благоустрої територій. Його нерідко використовують для оздоблення тротуарів, дитячих майданчиків, дворів, площ, автомобільних доріг, а також стоянок і парковок. Крім естетики, бордюри помітно продовжують термін служби дорожнього покриття, перешкоджають утворенню щілин між плитами, тріщин мощення і проникненню рослин на пішохідну зону.
Високий попит на бордюрний камінь обумовлений різноманітністю забарвлень виробів – від стандартного сірого до складних кольорів, що ідеально повторюють природні камені, такі як мармур, граніт і малахіт.
Сировина
Сировиною для виробництва бордюрного каменю можуть бути: щебінь, гравій, пісок, доменний шлак, золошлакові суміші, різноманітні золи. В якості сполучного компонента використовується цемент – для бордюрів завдовжки до 3-х метрів. Більші бордюри, довжиною від 3-х до 6-ти метрів виготовляють із залізобетону.
У процесі виробництва бордюрного каменю, для забарвлення виробу в потрібний колір застосовують спеціальні пігменти. Вони вносяться не тільки у верхній шар, а й по всій глибині, щоб виріб не вицвітав за весь термін експлуатації.
Обладнання та технологія
Вибір обладнання для виробництва бордюрного каменю цілком і повністю залежить від технології яка використовується: вібролиття або вібропресування.
Другий спосіб отримав більш широке поширення лише просто тому, що він більш надійний. Вібраційне пресування дозволяє отримати більш міцний виріб, який прослужить значно довше, ніж бордюр отриманий методом лиття (термін служби такого бордюру не більше 3-х років).
У стандартний список основного обладнання входять:
- Сировинної контейнер;
- Віброзмішувач;
- Транспортер;
- Прес.
Сам процес виробництва ми не будемо детально розписувати, лише потрібно сказати, що він не складний і його можна освоїти отримавши інформацію безпосередньо від виробників самого обладнання.
Приміщення
Для організації виробництва бордюрного каменю потрібно окреме приміщення площею не менше 250 м2. Висота стель в будівлі повинна бути не менше 8 метрів.
Необхідно підключення до інженерних мереж: електрика, вода, каналізація. Саме виробництво повинно знаходитися на відстані не менше 300 метрів від найближчих житлових будов, оскільки воно досить шумне.
Приміщення ділиться на декілька ділянок: виробничий цех, склад сировини, склад готової продукції, кімната персоналу, підсобне приміщення.
Персонал
Навіть невеликому за розміром виробництва потрібно штат як мінімум з 7-8 чоловік. У виробництві бордюрного каменю не обійтися без:
- Операторів лінії (від 2 чол.);
- Завідувача виробництвом (1 чол.);
- Різноробочих-вантажників (від 2 чол.);
- Комірника (1 чол.);
- Менеджера по збуту з власним авто (від 1 чол.).
Також на неповний робочий день або за договорами по аутсорсингу послуг потрібно найняти бухгалтера та прибиральниць. Крім цього, ще потрібно вирішити питання з охороною підприємства.
Просування і збут
Основний попит на бордюрний камінь починається у весняно-літній час, з відкриття так званого «будівельного сезону».
Основні клієнти підприємства з виробництва бордюрного каменю:
- Місцева влада, які піклується про зовнішнію привабливість свого міста.
- Власники приватних будинків і котеджів, які бажають прикрасити свої присадибні ділянки.
- Будівельні компанії і забудовники, що займаються будівництвом новобудов, елітних будинків, паркових зон, тощо.
Розмір клієнтської бази безпосередньо залежить від кількості жителів міста і від активності будівельної галузі в цілому.
Скільки може заробити підприємство що виробляє бордюрний камінь? Все залежить від Вашої активності в питаннях збуту продукції.
З планування збуту, як правило, і починають подібний бізнес. Можливо, доведеться вкласти значну частину коштів у рекламу (ЗМІ, ТБ, розклеювання оголошень). Не зайвим буде і створення власного регіонального сайту-візитки з описом видів своєї продукції і рівнем цін. Інтернет, між іншим, все частіше доводить те, що це один з найефективніших інструментів просування власної продукції.
Додатковим каналом збуту продукції може бути участь в тендерах і аукціонах, що проведяться місцевою владою. Вигравши один з тендерів можна забезпечити себе роботою на декілька місяців вперед, особливо якщо мова йде про благоустрій великих територій міста.
Крім виробництва бордюрного каменю, підприємство може пропонувати послуги з установки бордюрів. Завдяки тому, що буде використовуватися власну сировину, компанія отримає солідну конкурентну перевагу, яка відіб’ється в нижчою ціною за послугу. Наприклад, клієнт може отримати знижку за установку бордюрів, якщо придбає бордюрний камінь саме у вашій компанії. Безсумнівно, це позитивно позначиться на зростанні клієнтської бази та кількості замовлень фірми.