Клінігова компанія – власний бізнес на прибиранні

Клінігова компанія – власний бізнес на прибиранніУкраїнський ринок, що досі володіє великим потенціалом для розвитку підприємницької діяльності, стає дуже привабливим для інвесторів з-за кордону. Українські бізнесмени також намагаються зайняти вигідні ніші для своєї діяльності. На даний час, в Україні ще невелика конкуренція на ринку прибирання приміщень, клінінгових фірм не багато, а таких, що надають європейський сервіс – зовсім одиниці. І тому, досить перспективною видається ідея – створення власної клінінгової компанії. Ось про це ми і поговоримо у цій статті, взнаємо що таке клінінгові послуги, де вони користуються найбільшим попитом, як відкрити клінінгову компанію, що буде спеціалізуватися на прибиранні і скільки орієнтовно можна заробити на цьому.

Що таке «послуги клінінгу»?

Бізнес ідея клінінгу народилася не так давно. Свого часу у Великобританії була створена компанія, яка не просто пропонувала свої послуги з прибирання, а виконувала дійсно професійну роботу.

Клінінг – це не зовсім те, що видається на перший погляд. Прийнято вважати, що клінінг – це просто прибирання приміщень, приміром, коли приходить прибиральниця і підмітає підлогу… Але це не так, це просто стереотип, що виробився у нашому суспільстві.

Клінінг, в першу чергу – включає в себе цілий комплекс заходів, який допоможе очистити якісно великі площі, як зовні, так і всередині – це команда професіоналів, яка володіє знаннями щодо поширення небезпечних бактерій, оптимальних характеристик вологості повітря, тощо. Варто враховувати, що клінінг – це і спеціальна обробка, і миття вікон, очищення офісної техніки та інших предметів у приміщенні.

Цільова аудиторія для надання клінінгових послуг

В даний час на Українському ринку склалася така ситуація – у великих містах, які переповнені різними підприємствами і всілякими бізнес-центрами, конкуренція в цій сфері може бути досить високою, але в невеликих містах і населених пунктах вона майже повністю відсутня. І в чому ж причина цього?

А причина в тому, що бізнесмени, які займаються серйозною діяльністю (зазвичай у великих містах) добре усвідомлюють всю необхідність проведення високотехнологічного прибирання, адже від його якості може прямо залежати імідж самої фірми. Вони чудово розуміють, що послуги бабульок, озброєних відрами і ганчірками не зможуть забезпечувати необхідного рівня порядку і чистоти, який дуже важливий для сучасних організацій і підприємств. У невеликих містах великих підприємств може і не бути зовсім, а дрібні контори, як правило, не надають своєму іміджу зовсім ніякого значення.

Тому основним завданням, вам, як молодого підприємця – стане переконати промисловий сектор у всіх перевагах професійних клінінгових послуг.

Серед фізичних осіб клієнтів буде знайти набагато складніше. Це обумовлюється специфікою менталітету: Українці не звикли тримати прислугу у себе вдома. Це навіть при тому, що дозволятимуть кошти, більшість наших людей просто психологічно не готові до присутності в своєму будинку сторонньої людини, яка буде наводити порядок в зоні особисто простору. Зазвичай серед фізичних осіб, клієнтами кліннінгових компаній стають люди з високим рівнем достатку, серед яких прийнято тримати в своїх будинках прислугу. Так само сюди підходять самотні і занадто зайняті чоловіки, а так само люди які просто хочуть допомогти своїм батькам.

З цього випливає що кожному підприємцю, які вирішить відкрити компанію з надання послуг прибирання приміщення, необхідно буде орієнтуватися тільки на відповідну даній послузі клієнтську базу.

Великі комерційні структури, всілякі організації середнього рівня і населення, що отримує високий дохід – основна цільова аудиторія, де потрібно буде шукати замовників. Якщо вона є у вашому місті, то відкривати такий бізнес буде дуже доцільно.

Кліентами клінінгових компаній є різні об’єкти:

  • Торговельні, розважальні та бізнес центри ;
  • Торгові зали ресторани, кафе і бари;
  • Промислові підприємства;
  • Банки та інші подібні установи;
  • Приватний сектор.

Початковий етап відкриття клінінгової фірми

Перед відкриттям клінігової компанії, на самому початку, бажано відразу визначитись з переліком послуг, що будуть надаватись, а ще краще, відразу відкривати підприємство під певного клієнта. Бажано зайнятись пошуком такого клієнта чи клієнтів, ще до реєстрації підприємства і набору працівників. Такий старт дасть добрий фінансовий поштовх на самому початку і буде приносити більш-менш стабільний прибуток.

Регулярно з’являються все нові і нові об’єкти, що вимагають регулярного прибирання, тому для отримання контракту на обслуговування можна починати вести переговори з власником або підрядником об’єкту ще на етапі його будівництва.

Отримати контракт на клінінгові послуги можна декількома способами, а саме:

  • Знайти великий (не менше 1000 кв. метрів) об’єкт для щоденного прибирання. Бажано спочатку знайти такого замовника, а потім вже під нього конкретно закуповувати обладнання і набирати співробітників. Таких клієнтів знаходять в основному через знайомих. При такому варіанті можна бути впевненим в постійній зайнятості.
  • Разові прибирання не настільки вигідні, оскільки подібні послуги виникають час від часу (наприклад, після ремонту або ж генеральне прибирання кілька разів на рік). Вони приносять нерегулярні доходи, зате податки і зарплату доведеться платити щомісяця.
  • Можна піти й іншим шляхом і спеціалізуватися тільки на одному виді послуг – наприклад, на митті вікон або чищенні килимових покриттів. Така діяльність вимагає меншого числа обладнання, і коштують такі послуги дорожче. Але займатися таким видом прибирання краще вже після того, як компанія закріпилася на ринку і вийшла на стабільний рівень доходу.
Послуги прибирання часто замовляють після завершення різноманітних ремонтних робіт

Послуги прибирання часто замовляють після завершення різноманітних ремонтних робіт

Що потрібно для відкриття клінігової компанії

Багатьом здається, що відкрити клінінгову компанію досить легко, але для грамотної організації такого бізнес-проекту потрібне виконання декількох етапів: підібрати якісну професійну техніку, кваліфікований персонал, побутову хімію, тощо. Розглянемо стисло кожен етап окремо.

Фінансові вкладення

Перше і найголовніше питання, яке хвилює початківців бізнесменів – це скільки ж грошей знадобиться для відкриття клінінг-бізнесу? Якщо планується обслуговування дрібних об’єктів, то досить буде і 5000 у.о., а для роботи з великими офісами і центрами знадобиться не менше 30 тисяч у.о.

Спеціальні дозвола

Для відкриття фірми з надання клінінгових послуг не потрібні ніякі ліцензії, досить ознайомитися з держстандартом, який описує заходи з прибирання різних поверхонь і містить інформацію про вимоги до цих поверхностей. Працювати можна буде як у формі юридичної особи, так і формі фізичної особи – підприємця (все буде залежати від побажань замовників, яких, як вже було сказано раніше, бажано підшукати попередньо, або від розмаху надаваних послуг).

Приміщення для клінігової фірми

На перших порах, зовсім не рекомендується витрачатись на оренду офісу, оскільки всі переговори, майже ніколи не проходять у офісних приміщеннях таких компаній. Вся робота, всі переговори з майбутніми потенційними клієнтами – будуть вестися виключно на території замовника.

Досить посадити диспетчера на домашній телефон, який прийматиме заявки і відправляти на об’єкт бригаду прибиральників.

Хоча, бажано було б мати у наявності невелике складське приміщення для зберігання інвентарю та обладнання та матеріалів.

Однак тим, хто планує розвивати бізнес, офіс необхідний. На перших порах достатньо буде приміщення площею близько 20 кв. метрів, а пізніше, при успішному веденні бізнесу, можна буде перебратися і в більш представницький офіс.

Обладнання та інвентар

Одне з головного, про що необхідно подумати при відкритті клінінгової компанії, це обладнання:

  • Пилососи (миючий і для сухого чищення) – близько 1000 у.о.
  • Обладнання для миття вікон і протирання оргтехніки – 200 у.о.
  • Плоский моп (це пристрій замість віника і швабри) – 50 у.о.
  • Дискова машинка для глибокого чищення килимів – 2500 у.о.
  • Візок з функцією віджимання і з мішком для сміття і сіткою для тари миючих розчинів – 200 у.о.
  • Пральна машинка для прання спецодягу та протиральних матеріалів – 500 у.о.
  • Підлогомиюча машина – від 2500 у.о. Це обладнання необхідно тільки при роботі з великими об’єктами. Така машина здатна замінити кілька робітників і значно збільшити швидкість і якість миття підлог.

В середньому витрати на обладнання складуть 3-20 тисяч у.о. залежно від напрямку діяльності.

Також, бажано купити мікроавтобус, або володіти відповідним транспортом, для перевезення транспортування досить громіздкого обладнання, витратних матеріалів та працівників.

Персонал клінігової компанії

На перших етапах можна заощадити на менеджері по роботі з клієнтами, офіс-менеджері і менеджері по кадрам. Всі ці функції разом з посадою директора зазвичай виконує власник бізнесу. Це дозволяє і заощадити на зарплаті і набратися необхідного досвіду.

Далі необхідно буде знайти менеджера з підбору персоналу, оскільки плинність кадрів у цій сфері послуг дуже велика.

Бухгалтера можна не вводити в штат, а наймати з погодинною оплатою або звернутися у фірму працюючу по аутсорсингу.

Потрібен водій для мікроавтобуса для транспортування досить громіздкого обладнання, витратних матеріалів та працівників.

Прибиральників необхідно декілька, їх число безпосередньо залежить від площі приміщень, які обслуговує фірма . Причому значення має і вигляд приміщення. Так, для офісів достатньо одного прибиральника на 500 кв. метрів площі, а для торговельних залів необхідний 1 прибиральник на 800 кв. метрів.

Персонал повинен пройти спеціальне навчання, де навчать принципам підбору засобів і устаткування для прибирання різних типів забруднень, і ознайомлять з різними технологіями чистки.

Важливо навчити прибиральників правильно підбирати об’єм і концентрацію побутової хімії, щоб правильно витрачати ці кошти.

Також прибиральники повинні навчитися працювати з технікою, інакше доведеться постійно ремонтувати обладнання.

Для персоналу бажано закупити спецодяг з фірмовою символікою – це підвищить престижність фірми.

Терміни окупності та прибуток

Терміни окупності та отримання прибутку клінінгової компанії залежать від багатьох факторів, але багато в чому ці параметри залежать від першого замовлення, точніше від площі першого приміщення для прибирання.

Давайте орієнтовно прикинемо та проведемо деякі підрахунки:

Вартість прибирання одного квадратного метра становить до 1,5 у.о. Якщо в обслуговування взято приміщення близько 4000 кв. метрів площею, то для його прибирання знадобиться 8 прибиральників. Розцінки на обслуговування для розрахунків візьмемо не максимально, а 1,1 у.о. / кв. метр. Отже, виручка складе 4400 у.о. за місяць.

Разові витрати на відкриття:

  • Закупівля устаткування 4000 у.е.
  • Меблі та оргтехніка – 2300 у.о.
  • Спецодяг – 250 у.о.
  • Підключення телефонної лінії та інтернету – 300 у.о.

Разом: 6850 у.о.

Постійні витрати складуть:

  • Оренда приміщення площею 20 кв. метрів – 650 у.о.
  • Зарплата співробітникам – 2500 у.о.
  • Телефон та інтернет – 30 у.о.
  • Витратні матеріали (хімічні засоби) – 150 у.о.
  • Непередбачені витрати – 150 у.о.

Разом: 3480 у.о.

Прибуток до сплати всіх податків становить 920 у.о. Рентабельність – 32%, окупність – близько 9 місяців.

Так що, робіть висновки, якими діліться у коментарях.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *