Житлові та комерційні будівлі будуть потрібні людям завжди, як і завжди будуть потрібні послуги з ремонту та обслуговування таких приміщень. Природно, фахівці та підприємці, які працюють у цих сферах, ніколи не залишаться без роботи, а їх послуги будуть користуватись підвищеним попитом. Хоча не все так гладко – часто, щоб увійти у будівельну сферу, підприємцю потрібно вкласти досить немалі кошти, яких на старті так бракує. Але, сфера нерухомості та будівництва настільки невичерпна для появи та реалізації нових бізнес-ідей, що можна писати про неї буквально нескінченно, і звичайно, тут також існують напрямки бізнесу, які не потребують якихось великих вкладень. У цій статті розповімо про один з таких видів бізнесу, а правильніше сказати, про послугу, яка на даний момент достатньо актуальна та затребувана – тонування вікон квартир, будинків та офісів.
Напевно, ви вже не раз зустрічали у своєму місті чи навіть селищі тоновані вікна приватних будинків, квартир та офісних будівель. Але навряд чи замислювалися про те, що це досить прибутковий вид бізнесу, який може не тільки прогодувати свого власника і його родину, але й має непогані перспективи розвитку в майбутньому.

Тонування вікон квартир, будинків та офісів, однозначно підійде бізнесменам-початківцям у сфері будівництва, які не мають достатнього стартового капіталу для відкриття великого підприємства
Для чого люди тонують вікна?
«Дійсно, для чого?», – можете подумати ви, — «Адже є ж штори та жалюзі, які чудово можуть захищати приміщення від надмірного сонячного світла». Все це вірно, от тільки чи пробували ви погожим сонячним днем сидіти в робочому приміщенні із запнутими шторами або закритими жалюзі, не маючи можливості помилуватися чудовим видом з вікна? Офісні працівники напевно відразу зрозуміють написане з півслова.
Рятує від літньої спеки саме тонування вікон. Тонування вікон в офісі або квартирі усуває саму першопричину духоти в приміщенні – проникнення сонячного світла. Паралельно з цим залишає відкритим огляд з вікна, захищає від вицвітання і вигорання меблі та предмети інтер’єру, і надає будівлі стильного та солідного вигляду. Ну і нарешті, тонування чудово захищає приміщення від сторонніх цікавих поглядів.
Всі ці причини самі по собі являються вже достатньо вагомими для того, щоб підприємці, які надають послуги з тонування вікон в квартирах і офісах, мали постійні замовлення на роботу в період з березня по жовтень. Взимку, як ви розумієте замовлень в рази менше, але цей час можна успішно використовувати для реалізації деяких зимових бізнес-ідей.
Трохи про технічну сторону бізнесу
Відмінність тонувальних плівок полягає не тільки у відтінку, відсотку прозорості, але і в цільовому використанні. Плівками для тонування обклеюють не тільки шибки, але і міжкімнатні двері, меблі, прозорі елементи інтер’єру, тощо.
- Як розповідають бувалі гравці ринку, найбільшим попитом у клієнтів користується сонцезахисна плівка – це самий «ходовий» товар. Така плівка в свою чергу може бути матовою, глянсовою, дзеркальною, повністю непрозорою з зовнішнього боку, мати якийсь відсоток пропускання світла, або поєднувати кілька описаних властивостей. Відтінки такої плівки самі різні: чорні, коричневі, жовті, червоні, сині, зелені – на будь-який смак і колір. Сонцезахисне тонування вікон за кількістю замовлень випереджає всі інші види тонування.
- Наступною по популярності буде ударостійка плівка. Така плівка знаходить своє застосування в тих місцях, де існує ризик розбивання віконного або дверного скла. За рахунок багатошарової структури, плівка значно зміцнює тендітну поверхню скла, а в разі розбиття осколки залишаються триматися на плівці, а не розлітаються в усі сторони. До ударостійкої плівки можна віднести також броньовану плівку, яка може витримати влучення кулі.
- Далі йде декоративна плівка. Маючи високий відсоток прозорості, така плівка застосовуються в основному для прикраси інтер’єру – перегородок зі скла та інших елементів дизайну.
- Також набирає стрімкої популярності енергозберігаюча плівка. Така плівка покликана вирішити відразу дві проблеми – потрапляння світла в приміщення, і затримка тепла всередині нього.
- Існують також інші різновиди захисних плівок на вікна, наприклад, атермальна плівка. Атермальне тонування вікон будівель потрібне для пропускання в приміщення максимуму сонячного світла, при цьому плівка перешкоджає проникненню шкідливих для здоров’я людини, меблів, для живих організмів (квітів, акваріумних рибок, тощо.) ультрафіолетових та інфрачервоних променів.
- І вже зовсім нестандартні рішення, як от «електрохромне тонування», що по іншому зветься «розумне скло», чи «смарт скло». Таке тонування вмикається та вимикається простим натисненням кнопки. Ось тільки коштує така технологія досить дорого. Ті читачі, хто хоче докладніше дізнатися про таку технологію, можуть прочитати про це в мережі, наприклад у Вікіпедії.
Зрозуміло, в пропонованому клієнтам асортименті рішень для тонування вікон квартир, будинків і офісів, повинні бути, як найпопулярніші, так і нестандартні варіанти. Оскільки, задовольнивши примхи клієнта, ви заслужите репутацію надійного та відповідального постачальника послуг.

Сонцезахисна плівка – це самий «ходовий» товар. Така плівка в свою чергу може бути матовою, глянсовою, дзеркальною, повністю непрозорою з зовнішнього боку, мати якийсь відсоток пропускання світла, або поєднувати кілька описаних властивостей
Як набратися досвіду?
Якщо ви вирішили займатись тонуванням вікон, то запам’ятайте, що тонування вікон є свого роду професією. Тому ви повинні не тільки отримати практичні навички поводження з плівками, але і знати специфічні особливості даного матеріалу.
Така, здавалося б, проста процедура, насправді, для простої людини, що не має досвіду поводження з плівками, при клеєнні може перетворитися у «дивовижну пригоду», у той же час у вас як у фахівця, така робота повинна займати лише кілька хвилин.
Насправді, даний процес вимагає від людини максимальної уважності, так як навіть невелика допущена помилка може стати фатальною, внаслідок чого, результат всієї роботи буде просто кошмарним (точніше кілька рулонів на вітер).
Тому, для початку набирайтесь досвіду на вікнах власного будинку або квартири. Потім переходьте на друзів і знайомих, які виявили бажання спробувати новинку. Їм можна пропонувати цю послугу за півціни або й зовсім безкоштовно.
Звичайно, самим ідеальним варіантом буде попрацювати в компанії, що надає подібні послуги, так би мовити, «спробувати» бізнес зсередини. А вже після того, як «наб’єте руку» і тонування вікон перестане бути для вас «таємницею за сімома замками», можна сміливо виходити з пропозицією своїх послуг до клієнтів.
Який інструмент і технічні засоби знадобляться в бізнесі?
Насамперед це сама тонувальна плівка, яку потрібно закуповувати в оптових постачальників. Важливо знайти якісного постачальника віконних плівок. Це основний витратний матеріал, він може розрізнятися за ціною і якістю, але не потрібно забувати, що саме від їх співвідношення залежить задоволеність клієнта послугою. Варто відзначити, що тонувальна плівка має більше ста видів і різні призначення, таким чином споживача послуги можна буде шукати в різних сферах.
Плівка клеїться тільки на ретельно оброблену поверхню, тому розчини для знежирення поверхонь будуть просто необхідні, їх можна купити в будь-якому супермаркеті, як і миючі засоби для вікон.
Один з важливих моментів – відносини з постачальником плівки. Канал постачання повинен бути безперебійним і надійним – всі поставки повинні виконуватися в обумовлений термін. Якість товару має бути «на рівні», щоб вам не довелося червоніти» перед клієнтами.
Пропонований постачальником асортимент плівок повинен бути хоча б на декілька одиниць товару, але більшим, ніж у конкурентів, чий прайс-лист і принципи роботи вам слід ретельно вивчити перед початком роботи.
Найкращий варіант – мати не один, а 2-3 надійних канали постачання продукції, щоб у разі збою, мати «запасний варіант». До речі, плівка для тонування вікон у квартирі не такий уже дефіцит, і знайти постачальника проблем не складе, напевне буде достатньо 30-40 хвилин, проведених в інтернеті, а також кількох телефонних дзвінків.
Для початку можна не витрачати грошей на оренду приміщення під офіс і вести свою діяльність одному, виїжджаючи до клієнта для консультації та надання послуги. По мірі збільшення доходів та замовлень можна орендувати приміщення, це дозволить залучити більше клієнтів і, природно, збільшити прибуток.
Щодо ціноутворення, то перед встановленням цін на свої послуги по тонуванню вікон, доцільно буде вивчити ринок конкурентів. Встановлювати ціну за роботу необхідно на підставі тарифів конкурентів і вартості матеріалів, витрачених на надання послуги.

Тонувальна плівка – це основний витратний матеріал, він може розрізнятися за ціною і якістю, але не потрібно забувати, що саме від їх співвідношення залежить задоволеність клієнта послугою
Тонування вікон – технологія
Коротко розкажемо технологію тонування вікон квартир:
- Перебуваючи у клієнта, виберіть рівну та гладку поверхню (відмінно підійде звичайний стіл), розкачайте на ньому рулон з тонувальною плівкою і відзначте маркером розмір, який потрібно буде вирізати. Гострим ножем або ножицями відріжте плівку за розміром. Хоча краще, поки не «наб’єте руку», залишати по 1-1,5 сантиметра на запас з кожної сторони.
- Віконне скло потрібно ретельно очистити від забруднень. Для цього використовуємо припасені миючі засоби. Процедуру для більшого ефекту краще повторити 2-3 рази.
- Далі змочіть очищену поверхню вікна мильним розчином, а з плівки видаліть захисний шар, який монтажники називають «лайнер».
- Мильним розчином з пульверизатора змочіть тим же мильним розчином, щоб на трохи нейтралізувати здатність плівки до поклейки, для того, щоб плівка не прилипала мимоволі до скла.
- Починаючи з верхньої частини вікна обережно прикладіть плівку до скла і долонею розгладьте поверхню, переконавшись, що плівка лягла на всю поверхню вікна.
- Гумовим шпателем від центру до країв розгладжуйте плівку, видаляючи з-під неї вологу та повітря.
Як самі бачите, нічого складного в цьому процесі немає.
Як піднести свої послуги
Реклама, як і організація самого бізнесу, так само не повинна бути дорогою. Багато власників квартир навіть не здогадуються, як можна естетично сховатися від сонячних променів в приміщенні, тому оголошення, розклеєні біля під’їздів будинків, рекламні флаєри та листівки у поштових скриньках мешканців, кілька оголошень в місцевих газетах – ось і все, що потрібно, щоб протягом тижня до вас звернулися перші замовники. Далі – справа «сарафанного» радіо, яке обов’язково призведе до вас нових клієнтів.
Зрозуміло, тонування вікон в офісі якої-небудь компанії принесе вам набагато більше прибутку, ніж тонування вікон в квартирі у приватної особи, тому основний «меседж» в рекламі потрібно доносити саме компаніям. Для цього доцільно створити власний сайт в інтернеті і сторінки в соціальних мережах. У століття інформаційних технологій споживачі послуги будуть шукати вашу фірму в інтернеті. На сайті можна розмістити тарифи і види послуг. Також варто вказати регіон роботи і куди співробітник може виїхати для надання послуги.
По мірі того, як клієнтська база буде рости, можна взяти на роботу помічника. З часом знадобитися і приміщення під офіс. І, звичайно ж, не варто зупинятися тільки на послугах з поклейки плівки на вікна. Асортимент послуг потрібно розширювати або в напрямку інших послуг з ремонту або розширювати наданням, наприклад клінінгових послуг. Удачі!