Напевно ви, як і багато інших майбутніх підприємців, що планують зайнятись якимось бізнесом, що пов’язаний з торгівлею, люблять солодке. Коли постає питання – що продавати в майбутньому магазині, солодощі та кондитерські вироби – досить хороша та перспективна ідея. Незважаючи на труднощі, пов’язані з цим видом товару, цілком ймовірно отримувати високий та стабільний дохід, займаючись таким дуже приємним солодким бізнесом. У цій статті, ми поговоримо про те, як відкрити кондитерський магазин солодощів, про ключові нюанси, які потрібно брати до уваги починаючому підприємцеві, а також від чого залежить прибутковість магазину солодощів і перспективи такого бізнесу.
Що являє собою сучасний магазин солодощів?
Отже, почнемо з того, що магазин солодощів – це торговельна точка, що спеціалізується на продажу цукерок, печива, тортів, мармеладу, карамелі, коктейлів, морозива та іншої солодкої їжі.
Число магазинів солодощів в останні роки неухильно зростає. На це є свої об’єктивні причини. По-перше, цьому сприяє зростаючий попит на солодкі товари на тлі донедавнього зростання платоспроможності населення. По-друге, для відкриття магазину солодощів не потрібно якихось особливих знань і фінансових можливостей підприємця.
Рентабельність кондитерського магазину
Займатися кондитерськими виробами – безперечно рентабельно. Зі слів підприємців, які вже досить давно займаються таким солодким бізнесом, якщо на старті вкласти у магазин солодощів близько 7000 євро, то термін окупності цього бізнесу в середньому складе від 7 до 12 місяців – залежно від потоку клієнтів.
А успішним буде вважатись такий магазин, якщо в день до вас буде заходити від 100 до 300 покупців, при середньому чеку на 30-40 грн.
Особливо хороший прибуток можна отримати у святкові та передсвяткові дні. Але, слід пам’ятати, що є дні, коли людей практично немає. Наприклад, часто це буває влітку. Тоді дохід вам будуть приносити морозиво і прохолодні напої.

Львівська майстерня шоколаду – приклад магазину солодощів
Орієнтовні витрати на відкриття кондитерського магазину
Відкрити кондитерський магазин солодощів сьогодні реально, маючи навіть біля 60 тис. грн. Якщо приміщення під магазин ви орендуєте, то більшу частину грошей доведеться витратити на внесок за оренду. Оренда 1 м. кв. – від 100 грн. до 160 грн. Це середня ціна по Україні. Отже, 50 м. кв. обійдуться приблизно в 5000 – 6000 грн. за місяць. Будьте готові до вимоги орендодавцем передоплати за 3-6 міс. Це вже як ви зможете домовитися.
Інші орієнтовні витрати:
- Витрати на електроенергію – орієнтовно 1100 грн.;
- Заробітна плата продавця і бухгалтера (якщо ви не можете вести бухгалтерію самостійно) – 4000 грн.;
- Вивіска – 1700 грн.;
- Обладнання – приблизно 25 – 30 тис. грн.;
- Податки (на спрощеній системі) – від 700 грн. на міс.;
- Витратні засоби (одноразовий посуд, серветки, миючі засоби, тощо) – 200 грн.;
- Сміттєві баки – 400 грн.;
- Ремонт косметичний – 7 – 9 тис. грн.

Різноманітні оригінальні пропозиції – приваблять потенційних відвідувачів
Оформлення діяльності магазину солодощів
Для того, щоб відкрити магазин, треба зареєструватись як фізична особа підприємець або як юридична особа. Процес реєстрації досить простий і з ним під силу впоратися будь-якій людині. Просто треба піти в міську адміністрацію, знайти там відділення державної реєстраційної служби, або подати документи у єдине вікно. Там же вам дадуть рахунок, за яким потрібно сплатити за реєстрацію (не більше 100 грн.), відправляєтеся в банк і оплачуєте. Квитанцію про оплату приносите і здаєте держаному реєстратору.
Після здачі документів вам скажуть, коли можна отримати виписку з Єдиного Державного Реєстру.
Звернутися з питання реєстрації можна тільки за місцем вашого проживання, навіть якщо магазин знаходиться в іншому місці. В іншому випадку вас не зареєструють.
Після того як отримаєте виписку, потрібно буде визначитися на якій системі оподаткування ви хочете працювати – загальній або на єдиному податку. На загальній системі працювати менш вигідно, оскільки клопоту з документацією і звітністю набагато більше і податки більші, ніж на спрощеній системі.
Ще потрібно отримати дозвіл на роботу від держсанепідем служби та пожежників. У теорії це легко і швидко, на практиці може бути інакше. Краще мати на всякий випадок вільні кошти для швидкого вирішення можливих невідповідностей їх вимогам.
Як вибрати місце та приміщення для магазину солодощів?
Якщо ви вирішите продавати товари для покупця середнього класу, краще розмістити магазин поблизу великих зупинок і житлових густонаселених кварталів.
Головне, щоб потік клієнтів був великий і магазин знаходився по дорозі на зупинку або ще куди-небудь, наприклад в школу або садок, тоді людина ніби наштовхується на нього. А далі, запах солодкого підсвідомо змушує зайти в кондитерку.
Площа магазину повинна бути достатньою, щоб помістити стелажі, вітрини, холодильники, прилавок. Оптимальна площа – 50 квадратних метрів. Якщо буде менше 40-ка, обладнання займе багато місця і покупцям в години пік просто ніде буде стояти.
Існують магазини, в яких є столики для відвідувачів, на зразок міні-кафе. Багатьом відвідувачам подобається, що можна взяти чашку ароматної кави, замовити тістечко та з’їсти на місці. Тоді варто врахувати, що на столики зі стільцями доведеться накинути ще 10 -13 квадратних метрів.
Приміщення може бути досить простим, хитромудрий інтер’єр не збільшить продажі. Головне – чистота, гарне освітлення, запах свіжості і цукерок, який, до речі можна отримати за допомогою спеціальних спреїв-ароматизаторів приміщень.
Непоганим варіантом місця розміщення магазину солодощів є торгові і розважальні комплекси. Ідеальний формат магазину в таких місцях – «острів» на 10-15 м. кв. Великий плюс розміщення всередині приміщень – робота в цілорічному режимі і відсутність впливу сезонності. У зимовий період часу добре продається мармелад і карамель, в літній час – морозиво і коктейлі. Грудень і січень взагалі вважаються найбільш дохідними місяцями.

Вдалий вибір місця для магазину солодощів – запорука успіху
Яке обладнання потрібно для кондитерського магазину?
Для розміщення цукерок потрібні стелажі пристінні і кутові (6-9 секцій). Існують спеціальні металеві кондитерські стелажі, які відрізняються стійкою конструкцією, наявністю на кожній полиці декількох секцій під цукерки, можливістю встановити дзеркало у верхній частині стелажу.
Вартість однієї секції (без дзеркальних елементів) – приблизно 1400 грн. Дані стелажі можна укомплектувати двома полками під нахилом з бар’єрами, щоб розмістити на них шоколад і цукерки в коробках (до вартості стелажа додати ще 230 грн.).
Потрібні також торгові прилавки чи вітрини під печиво і шоколад, а також прилавок для продавця. Виготовляються вони найчастіше з ДСП і коштують у середньому від 500 до 1000 грн. за шт.
Також буде необхідна вітрина холодильна кондитерська з температурним режимом від 0 до + 10 градусів (1-2 шт.). Згідно з вимогами до зберігання тортів і тістечок, оптимальна температура повинна бути від +1 до +8 градусів Цельсія. Така вітрина знадобиться для демонстрації тортів і тістечок. Коштує вона у середньому від 10 тис. грн. До речі, при виборі зверніть увагу на ширину викладки, щоб помістилося побільше товару, і на споживання електроенергії, щоб скоротити витрати. І беріть з гнутим склом – так оглядовість буде краще і зовнішній вигляд вітрини охайнішим.
Звичайно, вам не обійтися і без холодильної демонстраційної шафи для зберігання тортів. Вона може бути одно або двох дверною, середня вартість такої – від 5 до 10 тис. грн.
Оскільки товар переважно ваговий, цілком логічно знадобиться і електронна вага. Вона буває з чекодруком і без нього. Вартість 800 – 1100 грн. звичайної, а ось ваги електронної з чекодруком вже від 8 тис. грн.
Столи і стільці – 500 – 800 грн / шт. Головні вимоги: стійкість, практичність, повинні легко очищатися від забруднень.
Персонал для магазину солодощів
На перших порах цілком достатньо буде працювати самому. Це бажано, зовсім навіть не тому, що можна заощадити на персоналі, а тому, що бажано самому зрозуміти всі тонкощі цього бізнесу.
Потрібно буде визначитися з асортиментом, з’ясувати коли будуть години пік і так далі.
В подальшому, знайти продавця нескладно, в наш час досить зайти в Інтернет або купити газету. Складніше навчити його працювати з покупцями так, щоб вони поверталися саме у ваш магазин. Ви ж розумієте, для успішного ведення бізнесу мало відпускати те, що тобі скажуть. Потрібно вміти запропонувати і той товар, який через три – чотири дні зіпсується, а інакше – вийдете в мінус.
Людина, що продає солодощі, повинна випромінювати радість і тепло, а не дивитися на вхідних людей як ніби вони чимось зобов’язані. А ще, дуже добре орієнтуватися в асортименті, бути порядним, добре ставиться до дітей і любити чистоту.

Різноманіття асортименту в магазинах солодощів – ще одна запорука успішного бізнесу
Асортимент кондитерського магазину солодощів
Вибір асортименту безпосередньо залежить від міста або району, в якому розташовується ваш магазин, а точніше, від платоспроможності потенційних покупців. Наприклад, якщо район престижний, з безліччю банків, офісів, бутіків, то варто робити акцент на ексклюзивні вироби.
Якщо це житловий мікрорайон, де крім вас є ще кондитерські, оптимально робити ставку на середній ціновий сегмент, показувати широту асортименту, придумувати періодично акції та знижки. Тільки так Ви зможете «переманити» до себе покупців із сусідніх магазинів.
Асортимент бажано формувати виходячи з побажань клієнтів. Для цього, на перших порах якраз потрібно активно спостерігали за вподобаннями покупців і чітко розуміти, що за асортиментом потрібно постійно стежити. Недостатньо один раз визначити позиції, які купуються, так як це робиться в продажах інших товарів.
Кондитерські товари мають одну особливість – вони приїдаються, а тому доведеться контролювати асортимент і постійно вносити нові позиції. Люди люблять пробувати новеньке і незвичайне, і з цим треба рахуватися.
Асортимент середньостатистичного кондитерського магазину солодощів може виглядати так:
- Приблизно 80 видів шоколадних цукерок;
- Карамельки – порядку 30 видів;
- Шоколадні цукерки в коробках – від 30 видів;
- Всілякі зефіри-мармелади;
- Десь по 30-40 видів печива і шоколаду;
- Вітрина зі східними солодощами, горіхами і сухофруктами.
Також можуть бути присутніми у продажі газовані напої, морозиво, солодка водичка, кава і чай. Можна також включити в асортимент і хлібо-булочні вироби. Хтось зайде за хлібом і піде, а хтось крім хліба купить шоколадку, торт або цукерки.
Націнку на товар можна ставити виходячи з цін конкурентів, орієнтовно вона становить у даному бізнесі 20-35% майже на все. Швидкопсувні товари (торти і тістечка) можна націняти на 50%.
Торти і тістечка можна замовляти у місцевих кондитерських виробніків. Це дасть можливість завжди мати свіжий товар, а також спростить питання доставки.
Резюме
Тому, хто хоче відкрити свою справу, не важливо чи це кондитерські або інші товари, завжди потрібно намагайтися зробити щось нове, креативне і незвичайне. У випадку з магазином солодощів – шукайте свою «фішку», любите свою справу і у вас все вийде. Удачі, і нехай все вийде саме так, як ви запланували!