Які види бізнесу будуть популярними постійно, та завжди приноситимуть прибуток? Правильно, це послуги, які завжди будуть всіма затребувані, незважаючи на рівень достатку, соціальний стан, економічну ситуацію у країні, а саме – послуги першої необхідності. Перукарня, це той бізнес, який потрібен завжди і всім, він якраз входить в перелік послуг, які відносяться до категорії першої необхідності. Попит на послуги перукарень буде завжди, тим більше, що фінансовий поріг для входження в цей бізнес відносно невеликий, вкладень потребує небагато, а працювати можна самостійно, пройшовши короткі курси. Але, незважаючи на всілякі плюси ведення такого бізнесу, в цій сфері послуг є і деякі труднощі. Що ж, будемо крок-за-кроком, розбиратися в тому, як відкрити перукарню.
Чи вартує відкривати перукарню – перспективи бізнесу
Стрижка та фарбування волосся — завжди затребуваний вид послуг, тому побоюватися, що клієнтів не виявиться зовсім, не варто. Перукарні існують з початку цивілізації і потреба у їх послугах ніколи не зникає. Людям треба стригтися завжди, незалежно економічної ситуації, моди та інших зовнішніх факторів. Всі хочуть виглядати добре — сьогодні і чоловіки, і жінки бажають мати не тільки акуратну зачіску, але і відповідати моді, підкреслюючи свої переваги, розкриваючи свій унікальний стиль.
Згідно зі статистичними даними, сфера перукарських послуг на ринку постійно розширюється. Кількість нових салонів зростає як у Києві, так і у всіх регіонах України. Крім того, в кілька разів зростає і число фахівців, що пропонують приватні перукарські послуги на дому або з виїздом. Так само, як зростає попит на даний вид послуг, підвищується і попит на фахівців.
Відкрити салон можна в абсолютно будь-якому районі міста, так як перукарські послугу потрібні і в центрі, і на околиці, а велика частина людей вибирає заклади, розташовані неподалік, враховуючи сучасний стрімкий спосіб життя і пробки в містах.
Що необхідно врахувати при створенні малого бізнесу на перукарні: розрахунок прибутку, конкуренцію в окрузі, а також усі розрахунки, які включають витрати на організацію. Тому, перш, ніж відкривати салон, необхідно вивчити як можна більше інформації по темі. Тематичну інформацію можна почерпнути з книг, журналів, виставок і, звичайно ж, інтернету.
Варто зазначити, що істотним плюсом є те, що для відкриття перукарні не потрібно ніяких спеціальних дозволів чи ліцензій. Якщо працюєте самостійно – потрібно лише зареєструватись як фізична особа-підприємець, а зробити це на даний момент надзвичайно просто, навіть через інтернет.
Відкрити перукарню з нуля – формат закладу
Спочатку вам необхідно визначитися з форматом майбутньої перукарні. Зараз різноманітні салони краси, дитячі та інші вузькоспеціалізовані салони ми з вами не будемо розглядати, оскільки це теми для наступних окремих статей. Насамперед звичайна перукарня відрізняється від салону краси своїм набором послуг, що включає в себе лише перукарські послуги.
В ціновій структурі ринку перукарень та салонів краси, виділяють 3 сегмента: нижній – економ-клас, середній – мідл-клас, та преміальний – преміум-клас. Найбільш ємним сегментом ринку є нижній ціновий сегмент – так звані перукарні економ-класу, але, на нашу думку, найбільш доцільно буде починати працювати саме у сегменті мідл, тобто середньому, а вже потім думати про розширення бізнесу до преміум-класу.
Зараз розглянемо види та типи послуг, які будуть надаватися у вашому салоні. Його визначають з потреб цільової аудиторії і в даному випадку стандартний перелік повинен виглядати приблизно так:
- Стрижка волосся;
- Укладання волосся;
- Мелірування волосся;
- Фарбування волосся;
- Хімічна завивка, тощо.
Це основні напрями діяльності перукарні як бізнесу, які сьогодні очікує знайти в будь-якому салоні кожен клієнт. Однак з часом ви зможете доповнювати і розширювати список, залучаючи все більше нових клієнтів і завойовуючи лояльність вже постійних. Нові послуги можуть залежати як від ваших вкладень (оренду майстра з педикюру і організація кабінету) або від підвищення кваліфікації персоналу (нові види фарбувань, ламінування, кератинове випрямлення та інші нові технології по догляду за волоссям).
Де відкрити перукарню – вибір місця та приміщення
Вибір місця – справа надзвичайно серйозна, саме тому до цього питання необхідно підходити грунтовно. При цьому важливе не тільки територіальне розташування, яке повинно бути зручним, а також помітним для жителів району, але і стилістика, загальна концепція і планування перукарні. Сьогодні стиль і смак в оформленні подібного роду закладів відіграють одну з визначальних ролей у формуванні першого враження клієнта і в прийнятті рішення, вдаватися до послуг цієї перукарні.
Для відкриття перукарні знадобиться нежитлове приміщення від 40 до 100 кв. м, розташоване на:
- дорозі додому, так званих «мурашиних стежках», дорогах на шляху в супермаркети, фастфуди, бажано з близькою наявність залізничних та автовокзалів, інших джерел трафіку на відстані 200 метрів, з можливістю встановлення вивіски;
- дорозі в торгові центри, кінотеатри;
- у спальних районах – 15 хвилин доступності від житла.
Найкраще місце для відкриття перукарського салону – спальний район. Це найбільш вдале місце для ведення даного бізнесу. Якщо навіть поблизу вже є ваші явні конкуренти, то переживати з цього приводу не варто. Адже багато будинків, які побудовані навколо, забезпечать вас постійними клієнтами. Наявність конкурента навіть допоможе вам виявити його сильні і слабкі сторони, які можна використовувати для своєї вигоди.
Приміщення не повинно знаходитись у підвалі (але, цілком можливий варіант у напівпідвалі, за умови високого цоколя). Обов’язково повинно мати вікна, які можна використовувати для рекламних матеріалів. Якщо приміщення розташоване в житловому будинку, необхідно гарне оформлення вхідної групи, ганок, хороші вітрини.
Обов’язково повинні бути підведені всі комунікації: гаряча і холодна вода, каналізація, безперебійне електропостачання. Підведення води потрібно не менше ніж в трьох точках.
В перукарському салоні повинні розміститися як мінімум 2 робочих місця, зона очікування для клієнтів, бути присутнім санвузол та кімната відпочинку персоналу. Також приміщення повинно відповідати санітарним нормам і нормам пожежної безпеки згідно з вимогами до перукарень.
Щоб розташувати всі зони у вдалому порядку, бажано спочатку створити спеціальний технологічний проект майбутнього перукарського салону, в якому потрібно обов’язково розрахувати і розпланувати всі його зони. Далі на основі створеного проекту можна приступати до формування плану інженерних мереж (каналізації, води, електрики та вентиляції). Як висновок, повинен бути спроектований проект дизайну перукарні.
Дизайну всередині приміщень варто приділити належну увагу. Не секрет, що клієнт від відвідування перукарні повинен отримати лише позитивні емоції, які змусять його повернутися. Щоб він повірив, що, вийшовши з салону, у нього буде хороша зачіска, саме приміщення має відповідати певним стандартам краси. Іншими словами, в незручну і брудну перукарню клієнти вже точно ходити не стануть. Визначте тональність, тематику інтер’єру, а також екстер’єру, попрацюйте над назвою салону. Вона має бути простою, милозвучною і такою, що добре запам’ятовується.
Як відкрити перукарню – персонал
Від майстрів у своїй справі – перукарів – залежить більше ніж багато. Якщо власник перукарні не хоче залишитися з клієнтами, яким все одно, як їх стрижуть, тільки б за мінімальну плату, то йому потрібно обзавестися хорошим персоналом.
Знайти персонал для роботи в перукарні сьогодні досить легко, хоча в даній сфері діяльності незмінно присутня висока плинність кадрів. Здійснювати підбір майстрів можна самостійно, якщо ви маєте необхідні знання, щоб оцінити навички та компетенції кандидатів. Можна також звернутися за допомогою до кадрових агентств, які підберуть кваліфікованих та надійних працівників.
Головна вимога для перукарів це наявність професійної підготовки. Від рівня та кваліфікації майстрів буде залежати рівень салону і його репутація.
Крім перукарів вам також можуть знадобитися адміністратор, а також прибиральниця. Однак у деяких салонах майстри можуть поєднувати дані посади і самостійно забезпечувати порядок, щоб мати більший заробіток, що вигідно і їм, і підприємцю.
Розрахунок заробітної плати співробітників перукарні рекомендується проводити на наступних умовах: співвідношення винагороди перукарів і власника салону 50/50, при чому, всі матеріали для надання послуг, закуповуються за рахунок салону. Такий варіант оплати праці є не тільки справедливий, а й допомагає підвищувати мотивацію працівників, оскільки фахівці зацікавлені в доході закладу та намагаються обслужити якомога більше клієнтів, залучаючи нових самостійно доступними їм способами.
Роботу співробітників потрібно регламентувати в часі. Кожна процедура (послуга) повинна займати певний час і не більше. Таким чином, можна домогтися чіткого виконання орієнтовного плану від майстрів, та не буде черги очікування клієнтів через запізнення майстра.
Відразу після відкриття перукарні її господареві доведеться неабияк попрацювати, тобто на час забути практично про все і з головою зануритися в роботу свого бізнесу, проводячи досить багато часу в самому салоні. Рекомендується проводити збори з персоналом один раз в тиждень, з’ясовувати можливі проблеми, а також морально налаштовувати працівників на робочий лад.
Займатися оформленням трудових відносин з перукарями найкраще у легальному правовому полі, адже так у перевіряючих органів не буде зайвого приводу стягнути з вас штраф, який зараз надзвичайно великий.
Обладнання для перукарні
Технічна оснащеність перукарні повинна бути такою, щоб сприяти зростанню продуктивності, відповідати техніці безпеки, та працювати на репутацію закладу. Саме тому перукарню необхідно забезпечити високоефективним, надійним обладнанням.
Перукарі зазвичай приходять на роботу зі своїм особистим комплектом інструментів, який купують на свої гроші і вони є його власністю. Але хороший господар перукарні, повинен сам забезпечити персонал якісним обладнанням.
При купівлі меблів і устаткування можна оптимізувати витрати, однак захоплюватися не варто. Робоче місце майстра слід зробити комфортним, що буде сприяти ефективності результату. Вам потрібні як крісла з гідравлічним механізмом і сушки для рушників, так і фени, щипці для волосся, різнокаліберні гребінця, дзеркала настінні, полички і шафи, тощо.
Купувати або замовляти дорогі меблі не варто, головне в них – функціональність і вдале поєднання з декором приміщення. Можливо, набагато краще буде, якщо ви замовте оснащення меблями салону «під ключ» в спеціалізованій фірмі, яка надасть вам вибір декору приміщень.
Коли ви відкриваєте перукарню економкласу, при виборі необхідного обладнання слід виходити зі співвідношення ціни-якості. У той же час економити на зручності своїх клієнтів, звичайно ж, не можна: потрібно завжди вибирати тільки зручні крісла і мийки, якісне і надійне електричне обладнання. Природно, немає необхідності переплачувати за країну, де було виготовлено обладнання або окремі предмети, наприклад, зовсім не обов’язково купувати для салону італійські дзеркала, адже зовсім не важко знайти і якісні дзеркала китайських виробників.
Як бачите, надзвичайно дорогого обладнання для перукарських салонів потрібно не так вже й багато, але не слід забувати про те, що воно повинно відповідати усім стандартам якості. Використовувати необхідно лише професійне обладнання, яке спеціально призначене для цих закладів, так як звичайне побутове обладнання зовсім не розраховані на великі навантаження, відповідно, воно часто виходити з ладу і ламатися.
Реклама перукарні
При виході на ринок нового салону, в перші два місяці просто необхідна креативна рекламна компанія. Найкращою рекламою, безсумнівно, є горезвісне «сарафанне радіо», коли ви відкриваєте хорошу перукарню, а заслуги ваших майстрів розносяться плітками по всій окрузі. Особливо добре це працює серед жіночої аудиторії. Звичайно, така реклама найдешевша, однак для неї потрібно час і багато якісної роботи.
Щоб досягти швидких результатів, можна в своєму арсеналі піару перукарні використовувати кілька дешевих, але діючих варіантів, серед яких буде розповсюдження листівок по поштових скриноках будинків поблизу вашого салону, а також невелика реклама в районній або міській газеті. Якщо ви плануєте розміщувати таку рекламу, то враховуйте, що підвищений інтерес до вашого закладу викличе флаєр на знижку, який буде пропонуватись в оголошенні або листівці.
Але, найбільш результативним рекламним носієм гравці ринку називають барвисто оформлену вивіску над входом у перукарню. Також вивіска може розміщуватися на стіні будівлі або неподалік з входом, або на дверях перукарні.
Перукарський бізнес – що буде запорукою успіху
Нового ви нічого не придумаєте в цьому бізнесі, але хоч чимось відрізнятися від своїх конкурентів вам все-таки потрібно, якщо хочете, щоб бізнес процвітав. Тому слід пошукати приємні для своїх клієнтів дрібниці, які відрізняють ваш заклад від конкурентних салонів. Але що їм можна запропонувати крім як хорошого виконання послуг вашими співробітниками?
Для будь-якого клієнта перукарні дуже важливими є два параметри: зручність і приємна своя, оригінальна атмосфера. У неї може входити: наявність телевізора, кондиціонеру, можливість запису до перукаря по телефону, комфортні стільці для очікування, приємний музичний фон у приміщенні, наявність свіжих журналів, цікаве оформлення декору, живі квіти, яскраві плакати, тощо.
Для задоволення клієнтів бажано встановити певні правила:
- фахівці салону повинні періодично проходити навчання для підвищення кваліфікації;
- оскільки записуються до майстра часто по телефону або електронною поштою, бажана наявність адміністратора (цю функцію можете виконувати самостійно), який буде відповідати клієнтам доброзичливим голосом, з посмішкою;
- часто в зоні очікування клієнтів розташовується зручний диван і телевізор, чай та кава, тому важливо, щоб співробітники салону не сиділи в цій зоні, а перебували на своїх робочих місцях.
Також, з самого початку необхідно подбати про комфортний графік роботи салону, оскільки для клієнтів це буде хорошим стимулом відвідати саме вашу перукарню. Потрібно враховувати можливість клієнтів постригтися як рано вранці, так і в більш пізню пору доби. Час роботи салону не повинен враховувати вихідні або обід, а години роботи слід встановити з дев’ятої ранку (можна на годину раніше) і до дев’ятої вечора.
Перед відкриттям перукарні слід визначитися з графіком роботи ваших співробітників, для цього краще всього зробити плаваючий графік, оскільки цілий робочий день ніхто з людей не зможе витримати і при цьому нормально працювати. Час, що витрачається на одну стрижку, коливається від 15 до 20 хвилин, тим не менш стандартний час, який витрачається на чоловічу стрижку, – 40 хвилин, а от жіноча стрижка і подальше укладання може тривати від 40 хвилин до півтори години.
Як видно зі статті, відкрити перукарню зовсім не так легко, як це багатьом може здатися на перший погляд. Незважаючи на те, що ринок у сфері перукарського бізнесу пропонує досить жорсткі умови роботи, салон все ж стане досить вигідною і прибутковою справою при грамотному підході зі здоровою мірою ентузіазму. Люди хочуть бути стильними і красивими завжди, волосся росте, фарба змивається, тому потік клієнтів не вичерпається. І тільки від вас і вашої стратегії буде залежати, наскільки щільним і постійним цей потік буде.
Дякую автору, є над чим подумати)))