Як заробити в умовах карантину. Ідеї бізнесу в кризу COVID-19.

Як заробити в умовах карантину. Ідеї бізнесу в кризу COVID-19.

Безумовно, рік 2020 для старту бізнесу – варіант не найкращий. Пандемія коронавірусу боляче вдарила по багатьох традиційних галузях, вибір сфер для започаткування бізнесу помітно обмежився, а ризики прогоріти істотно зросли. Проте, як не дивно, але карантинні обмеження та нова реальність, створили можливості для бізнесу, передовсім в області інформаційних і нових виробничих технологій, особливо в таких секторах як охорона здоров’я, туризм і логістика. Для нас, як підприємців в перспективі, тих, хто шукає ідеї для відкриття власного бізнесу, найбільш цікавими сьогодні будуть найменш ризиковані заняття з точки зору вкладень. Це види заробітку з дому, де можна працювати без співробітників і орендованого приміщення, види бізнесу з мінімальними вкладеннями, або напрямки, які найбільш запотребувані або найменш вразливі в періоди криз і пандемій, подібних до коронавірусної. У цьому матеріалі проаналізуємо ідеї бізнесу у яких є найбільші шанси на успіх в період кризи, схожої на коронавірусну COVID-19.

Актуальний бізнес в період карантину

Відкривати бізнес в кризу, схожу на коронавірусну 2020 року, справа ризикована, тому будь-який вигідний напрямок бізнесу, де можна заробити гроші в карантин, можна вже частково назвати антикризовим. Але, щоб чітко зрозуміти, в яких сферах бізнесу в кризу можна очікувати віддачі, варто, в першу чергу, виходити з поведінки людей в саме період карантину та кризи. Що турбує людей у ці нелегкі часи? З якими потребами вони все одно залишаються, а які з них виходять на перші ролі? На наш погляд, сьогодні актуальні:

  • Базові потреби людини, наприклад у їжі та воді;
  • Потреби, пов’язані зі здоров’ям і безпекою;
  • Прагнення заощадити, знизити витрати на розкіш та речі непершої необхідності;
  • Потреба автономності, незалежності від послуг посередників та неуніверсальних товарів, готовність до тривалих обмежень та скорочення споживання;
  • Сепарація, неможливість чи небажання людей фізично контактувати з іншими людьми, потреба отримувати послуги чи товари з доставкою додому;
  • Колаборація онлайн: протилежна тенденція, яка полягає в необхідності людей об’єднуватися і кооперуватися у важкі часи для вирішення спільних завдань;
  • Потреба в додатковій освіті та підвищенні своєї кваліфікації;
  • Потреба в подоланні страхів і невизначеності щодо майбутнього.
Відкривати бізнес в кризу, схожу на коронавірусну 2020 року, справа ризикована, тому будь-який вигідний напрямок для старту можна вже частково назвати антикризовим
Відкривати бізнес в кризу, схожу на коронавірусну 2020 року, справа ризикована, тому будь-який вигідний напрямок для старту можна вже частково назвати антикризовим

Далі розберемо бізнес-ідеї та бізнес-тренди, актуальні в кризу по тих сферах, які найбільше можуть задовольнити наведені потреби.

Сільськогосподарський бізнес під час пандемії

Сільське господарство, як і багатьох інших галузей, також торкнулася ситуація з коронавірусом, ризики тут, безумовно, великі, проте ситуація загалом не є такою критичною, як в інших сферах. І починати бізнес у сільському господарстві у період карантину – справа видається безпрограшна.

По-перше, сільськогосподарська продукція завжди буде затребувана. Щоб не сталося, люди завжди їли, їдять та будуть їсти. У кризові періоди люди готові відмовити собі практично у всьому, окрім їжі.

По-друге, в якості одного з довгострокових наслідків пандемії коронавірусу можна назвати повернення людей в малі містечка та навіть села. Навряд чи, звичайно, українці кинуться масово вивчати агрономію, проте багато людей, які усвідомили відсутність необхідності постійно бути присутніми у міському офісі, можуть задуматися над іншими, додатковими видами діяльності, в тому числі над тими, що ближче до природи, садами та городами: де повітря чистіше, орендна плата нижча.

Сільське господарство, як і багатьох інших галузей, також торкнулася ситуація з коронавірусом, ризики тут, безумовно, великі, проте ситуація загалом не є такою критичною, як в інших сферах
Сільське господарство, як і багатьох інших галузей, також торкнулася ситуація з коронавірусом, ризики тут, безумовно, великі, проте ситуація загалом не є такою критичною, як в інших сферах

Напрямків у сільському господарстві багато, але окремо можна виділити рослинництво та птахівництво.

Щодо рослинництва, то виділити тут можна вирощування картоплі. Попит на неї серед українців традиційно високий, організація бізнесу не зажадає великого початкового капіталу та якихось великих вкладень. Також можна вирощувати овочі рослини в теплицях. Якщо побудувати теплиці та організувати теплчний бізнес, то прибуток отримувати можна і взимку.

Щодо птахівництва, то тут все просто – м’ясоїдів в Україні більшість, і тепер, коли люди економлять, на перше місце може вийти споживання курячого м’яса. Тому і куряча ферма, що поставляє якісне м’ясо та яйця, стане вигідним починанням.

Напрямків у сільському господарстві багато, але окремо можна виділити рослинництво та птахівництво
Напрямків у сільському господарстві багато, але окремо можна виділити рослинництво та птахівництво

Серед інших перспективних напрямків можна вказати бджільництво та свинарство.

Якщо вам доведеться займатися сільським господарством, це зовсім не обов’язково означає, що потрібно рівнятися на «бабусь з ринку». На дворі 21 століття, а в мережі можна відшукати приклади, як молоді екофермери заробляють на послугах з доставки свіжих овочів, фруктів, сирів, та навіть м’яса. В якості прикладу можна навести один із популярних форматів – організація послуг з сезонної передплати на фермерські овочі та фрукти з передпродажем абонементів. Іноді про вміст таких «зелених коробок» покупці дізнаються не відразу і для них це стає сюрпризом. Зрозуміло, передплатниками стають зазвичай жителі великих міст, що стежать за правильним харчуванням.

Бізнес в кризу, пов’язаний з їжею

Харчове виробництво завжди затребуване. Якщо на нього і вплинула криза корнонавірусу, то в меншій мірі, і зі зрозумілих на те причин. Людям потрібно їсти, пити, задовольняти ці свої базові потреби незалежно від криз, пандемій або кон’юнктури на ринку.

Людям потрібно їсти, пити, задовольняти ці свої базові потреби незалежно від криз, пандемій або кон'юнктури на ринку
Людям потрібно їсти, пити, задовольняти ці свої базові потреби незалежно від криз, пандемій або кон’юнктури на ринку

В період кризи та пандемії, тут потрібно правильно визначити нішу та цінову політику, створити конкурентоспроможний продукт і грамотно його просувати. На чому зробити акцент, в умовах кризи 2020? Виділимо рентабельні бізнес ідеї пов’язані з їжею:

  • напівфабрикати, заморозка;
  • копчені м’ясо, риба та ковбаси;
  • фаст фуд (швидке харчування);
  • макаронні вироби;
  • кондитерський цех;
  • натуральні та питні йогурти, морозиво;
  • виробництво піци, доставка піци та інших готових продуктів і напівфабрикатів (з опцією доставки відразу на кілька вечорів).

Прибутковість харчового бізнесу, при його правильній організації, проглядається навіть в умовах конкуренції. Людям щодня потрібна їжа; вони прагнуть урізноманітнити свій раціон та відкриті для нових продуктів.

Як приклад – у зв’язку із закриттям більшості ресторанів і кафе, стала більш актуальною продаж вуличної їжі. Також, поки все ще закриті деякі ресторани та кафе, чи робота їх обмежена, актуальним може бути вендинговий бізнес, зокрема, продаж кави через автомати.

Бізнес на безпеці

У періоди нестабільності та епідемій людина відчуває загрозу своїй безпеці: як у фінансово-матеріальному плані, так і в плані фізичному та психологічному. Такі настрої зрозумілі: погіршується адже не тільки епідеміологічна ситуація, а й матеріальний стан людей, що неминуче веде до зростання злочинності.

У плані захисту матеріального майна, задоволення таких потреб може виражатися у встановленні охоронного обладнання, систем відеоспостереження, продажу зброї та засобів індивідуального захисту, а й навіть у наданні фінансових консультацій.

Також під час карантинних обмежень та самоізоляції, коли жителі міст прагнуть покинути свої квартири, а виїзд за кордон заборонений, популярним напрямком може виглядати оренда дач і заміських котеджів, де сім’я зможе відчути себе в безпеці.

Також варто звернути увагу і на такий психологічний аспект: в кризові періоди сильні настрої «майбутнього кінця», тому можуть бути затребувані психологічні онлайн-курси, курси виживання, уроки самодопомоги, медитативні практики, бізнес-ідеї в сфері йоги та інше.

У періоди нестабільності та епідемій людина відчуває загрозу своїй безпеці: як у фінансово-матеріальному плані, так і в плані фізичному та психологічному
У періоди нестабільності та епідемій людина відчуває загрозу своїй безпеці: як у фінансово-матеріальному плані, так і в плані фізичному та психологічному

Для прикладу – Західні підприємці звернули увагу, що великі гроші може приносити потреба в безпеці у людей забезпечених. Наприклад, в США в період коронавірусу процвітає бізнес на виробництві бункерів. За словами підприємця Рона Хаббарда з компанії Atlas Survival Shelters, який має два підприємства з виробництва бункерів (в Каліфорнії та в Техасі), їх бізнес зараз «на коні». Самі бункери робляться зі сталі, а розмір і «начинка» залежать від побажань клієнта: самі бюджетні варіанти розміром 3 на 4 метри (з душем, раковиною, диваном, двома ліжками та вентиляцією) коштують біля 100 тисяч доларів, великі ж сімейні будинки-бункери коштують під 200 тис. доларів.

Бізнес на здоров’ї

Бізнес, пов’язаний зі здоров’ям – поняття широке. Адже до теми здоров’я та здорового способу життя можна віднести, не тільки працюючі та постійно прибуткові аптеки, а й частково обмежені спортивні секції з фітнес-клубами, продаж здорового харчування, виробництво ліків і товарів для здоров’я, і навіть збір лікарських рослин.

Переваги з ситуації, що склалася можуть отримати клінінгові компанії, акцентуючи свою діяльність на важливості дезінфікуючої та стерилізуючої частини прибирання та просуваючи свої послуги як соціально корисні.

Досить актуальні сьогодні лабораторії зі збору аналізів, які можуть проводити тести на коронавірус
Досить актуальні сьогодні лабораторії зі збору аналізів, які можуть проводити тести на коронавірус

Сьогодні в мережі можна відшукати чимало прикладів спекулятивного бізнесу на виробництві захисних масок, які насправді, служать швидше оригінальними аксесуарами, ніж реально захищають. Добре продаються такі товари як санітайзери, антисептики, рукавички. Однак майте на увазі, що перед покупцями потрібно вести себе відповідально та не прикриватися темою здоров’я, якщо до нього ви не маєте відношення.

Також пам’ятайте, що не менш теми свого здоров’я людей хвилює здоров’я домашніх вихованців, на якому власники намагаються якщо не економити, то хоча б від нього не відмовлятися. Тому послуги ветеринарних клінік і ветаптек залишаться затребувані.

Послуги на дому

У 2020 році багато фірм зі сфери послуг припинили свою діяльність на невизначений термін. Але потреба в цих послугах нікуди не поділася. Не секрет, що багато перукарів, майстрів манікюру, масажистів та інші працівники сфери краси та здоров’я стали працювати з виїздом додому, бо альтернативи отримувати гроші іншим способом і годувати сім’ю держава їм не запропонувала.

В таких умовах багато фахівців починають розуміти, що працювати так, формуючи свою базу клієнтів їм вигідніше, ніж чекати поліпшення обстановки та сидіти склавши руки на урізану зарплату з мінімальними окладами, а то і зовсім без них.

Не секрет, що багато перукарів, майстрів манікюру, масажистів та інші працівники сфери краси та здоров'я стали працювати з виїздом додому
Не секрет, що багато перукарів, майстрів манікюру, масажистів та інші працівники сфери краси та здоров’я стали працювати з виїздом додому

Формат такого навіть не бізнесу, а самозайнятості, коли у вас є якийсь необхідний навик, а людей є потреба у вашій послузі, зустрічається в дуже багатьох сферах, наприклад, в побутових послугах «чоловік на годину», ремонті побутової техніки, в бізнесі на будівництві та ремонті житла, тощо. Як правило, послуги фахівців пропонуються майстрами через локальні групи у соціальних мережах, ОЛХ, Кабанчик, та інших подібних сервісах.

Виробництво оригінальних товарів на дому

Криза кризою, а сучасні люди як і раніше ласі на все нове та незвичайне. Дивлячись на стрічку Інстаграму, розумієш що виробництво на дому переживає нову креативну хвилю.

Чого тільки не миготить в стрічці: фігурки чоловічків з сантехнічних фітингів і труб в стилі лофт, настінні карти з 3D-заглибинами річок, скретч карти Карпат, авторські в’язані іграшки та шкарпетки для ніжок столу, предмети декору з дерева на зразок місячних ламп, собачі лежанки та автокрісла… Сьогодні завдяки соціальним мережам достукатися до ринку збуту таким умільцям не так вже й важко, і криза цьому не перешкода.

Здавалося б, навіщо в кризу людям купувати іграшки під час карантину? Але тут можна згадати про непрацюючі дитячі садки та школи: змучені активністю дітей батьки напевно будуть раді зайняти своє кричуще чадо чимось новим.

Чого тільки не миготить в стрічці: фігурки чоловічків з сантехнічних фітингів і труб в стилі лофт, настінні карти з 3D-заглибинами річок, скретч карти Карпат, авторські в'язані іграшки та шкарпетки для ніжок столу, предмети декору з дерева на зразок місячних ламп, собачі лежанки та автокрісла, тощо
Чого тільки не миготить в стрічці: фігурки чоловічків з сантехнічних фітингів і труб в стилі лофт, настінні карти з 3D-заглибинами річок, скретч карти Карпат, авторські в’язані іграшки та шкарпетки для ніжок столу, предмети декору з дерева на зразок місячних ламп, собачі лежанки та автокрісла, тощо

Якими б різними не здавалися багато ідей, але принцип успіху сьогодні простий: варто вибрати той напрямок, який буде цікаво вам і запропонувати оригінальний та привабливий товар, у якого не буде конкурентів.

Бізнес в кризу. Іграшки для дорослих

До слова про іграшки. Потрібні вони не тільки дітям. Продажі іграшок дорослих під час самоізоляції істотно зростають. Про позапланове 50% зростання продажів іграшок для дорослих, зростання продажів презервативів, масажерів, лубрикантів і костюмів заявляють учасники цього ринку. Через те, що люди стали проводити більше часу вдома, у них з’явилася потреба урізноманітнити дозвілля.

Доставка додому

Можливість доставки додому в періоди епідемій важлива як ніколи. У нинішній смутний час люди побоюються ходити по магазинах. А в багатьох країнах в принципі вихід з дому обмежений, чи й навіть зовсім був забороненим. І тут служба з доставки продуктів додому буде як ніколи доречною.

Заклади громадського харчування розуміють, що на одній продажі на винос не заробити та підключають системи безконтактної доставки. Але доставляти додому можна не тільки їжу, але і багато іншого, наприклад, корми для тварин, ліки, друкарську та сувенірну продукцію, тощо.

Але доставляти додому можна не тільки їжу, але і багато іншого, наприклад, корми для тварин, ліки, друкарську та сувенірну продукцію, тощо
Але доставляти додому можна не тільки їжу, але і багато іншого, наприклад, корми для тварин, ліки, друкарську та сувенірну продукцію, тощо

Також зверніть увагу на такий тренд як товари за передплатою, який вже давно набув поширення за кордоном і користується все більшою популярністю в Україні.

Види заробітку в кризу онлайн

Онлайн-бізнес – це мабуть перше, на що звертають увагу люди, які опинилися в чотирьох стінах, або втратили роботу в традиційних галузях. Сьогодні способи заробітку в онлайн змушені шукати екскурсоводи, які проводять онлайн-екскурсії, вчителі та фітнес-тренери, які намагаються заробити приватними онлайн-уроками та курсами, кухарі, які намагаються запустити кулінарні школи онлайн і так далі.

Оскільки люди стали набагато більше проводити часу в онлайн, в період ковід добре себе почувають онлайн-кінотеатри, стрімінгові сервіси, також це вдалий час для запуску блогів. В якості ж найбільш перспективних професій можна назвати програмістів чат-ботів, програмістів нейромереж і data-science, фахівців з SEO та SMM.

Сьогодні способи заробітку в онлайн змушені шукати екскурсоводи, які проводять онлайн-екскурсії, вчителі та фітнес-тренери, які намагаються заробити приватними онлайн-уроками та курсами, кухарі, які намагаються запустити кулінарні школи онлайн і так далі
Сьогодні способи заробітку в онлайн змушені шукати екскурсоводи, які проводять онлайн-екскурсії, вчителі та фітнес-тренери, які намагаються заробити приватними онлайн-уроками та курсами, кухарі, які намагаються запустити кулінарні школи онлайн і так далі

Можливо, Вам допоможуть наші добірки з розділу на сайті «Бізнес в онлайн».

Бізнес в кризу, пов’язаний з бажанням заощадити

У кризу люди прагнуть заощадити практично на всьому, тому актуальними стають секонд-хенди, комісійні магазини, дитячі комісійні магазини, тощо.

Інший ракурс цієї ж теми – це бажання діючого бізнесу оптимізувати бізнес-процеси, замінити робочі руки автоматизованими системами і хмарними сервісами.

Бізнес в кризу, пов’язаний з автономністю та відпочинком на природі

Криза та зниження купівельної спроможності змушують людей шукати способи автономного існування. Розрахунок тут простий: чим менша залежність від дорогих муніципальних послуг і покупних товарів, тим краще.

Що можна запропонувати людині, яка мріє перетворити свій заміський будинок або дачу – в умовну фортецю? Це може бути буріння свердловин, створення автономних каналізацій (наприклад, септиків з цегли або покришок), установка теплиць, сонячних батарей, вітрових установок, підсилювачів мобільного зв’язку, супутникових антен і багато іншого.

Чим менша залежність від дорогих муніципальних послуг і покупних товарів, тим краще
Чим менша залежність від дорогих муніципальних послуг і покупних товарів, тим краще

Також слід звернути увагу на товари, які забезпечують таку автономність від цивілізації і зайвих витрат на пересування, їжу та інше: туристичні товари, велосипеди та рюкзаки, машинки для стрижки, інструменти, рибальські товари, тощо.

Через обмежувальні заходи в містах і сильну спеку першої половини літа 2020 разом з цими категоріями зростав попит і на розважальні товари для відпочинку на природі. За даними аналізу продаж на найбільших інтернет ресурсах, в цьому році обсяг продажів велосипедів виріс в декілька раз, зросли продажі надувних кіл, плавальних матраців, тощо.

Бізнес, пов’язаний з колаборацією

Незважаючи на популярність таких слів як «самоізоляція» та «карантин», у важкі часи люди відчувають потребу в об’єднанні. Сьогодні, на відміну від криз попередніх, така співпраця найбільш перспективна в режимі онлайн. Це можуть бути сайти та сервіси спільних покупок, бізнес-клуби, в яких можна знаходити партнерів для стартапів і розділяти ризики.

Бізнес в кризу на освіті

Хоча бізнес на освіті зазнав величезних труднощів, потреба в освіті та перенавчанні нікуди не поділася. Більше того, все більше людей сьогодні розуміють, що потребують нових знань та нових професій. Навіть найконсервативніші представники оффлайн розуміють, що без інтернету вже не прожити, потрібно відкривати онлайн-школу або онлайн-курси.

Ще одна бізнес-ідея, яка за всіма прогнозами поб'є свої ж рекорди за кількістю клієнтів – це репетиторство онлайн
Ще одна бізнес-ідея, яка за всіма прогнозами поб’є свої ж рекорди за кількістю клієнтів – це репетиторство онлайн

Ще одна бізнес-ідея, яка за всіма прогнозами поб’є свої ж рекорди за кількістю клієнтів – це репетиторство онлайн. Їздити в громадському транспорті до репетиторів зараз мало хто захоче. І нарешті, настане золотий час для вчителів, які викладають онлайн. Каналів заробітку в кризу онлайн сьогодні безліч: репетитори можуть проводити свої заняття в режимі відеоконференцій онлайн через Zoom, Skype, Viber, тощо. Бізнес-тренери та коучі – можуть використовувати нові можливості взаємодії з аудиторією через сервіси соціальних мереж.

Чим точно не варто займатися в кризу

І на закінчення, перерахуємо ідеї бізнесу, який точно не варто відкривати під час карантину. Вони гарантовано не дадуть потрібного фінансового результату:

  • туристичний бізнес;
  • кафе, ресторани;
  • вантажоперевезення;
  • пасажирські перевезення;
  • продаж одягу, взуття, іграшок офлайн;
  • організація і проведення свят;
  • та інші ідеї, які передбачають скупчення великої кількості людей в одному місці.

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *