Мабуть вже минули ті часи, коли кросівки чи кеди взували лише суто для занять спортом та прогулянок. Сьогодні кросівки стали повсякденним взуттям, причому настільки стильним та модним, що ними навіть доповнюють діловий образ, і їх не просто взувають, але і пишаються. Вартість хороших брендових кросівок може сягати захмарних сум, природно, що їх власники готові витрачатись на якісний догляд за улюбленим взуттям. Відразу спадає на думку цікава ідея – а що як відкрити спеціалізований сервіс чистки кросівок? Дійсно, загугливши дане питання, знайшли надзвичайно цікаву та, на нашу думку, перспективну ідею для бізнесу – снікер хімчистка або хімчистка для кросівок. Про те, що це за бізнес, що потрібно знати для відкриття снікер-хімчистки та скільки на цьому можна заробити, читайте у нашому матеріалі.
Снікероманія – з чого все почалось…
У 1955 році після виходу на екрани фільму «Бунтар без ідеалу», в якому герой Джеймса Діна з’явився в оригінальних кросівках, взуття такого плану стало популярним серед модників усього світу. У вісімдесятих-дев’яностих це взуття було незмінним атрибутом вуличної культури, а сьогодні, як вже було сказано, його носять з сукнями та навіть костюмами.
Якщо ви хоч іноді звертаєте увагу на взуття інших людей, то ви не могли не помітити, що кросівки стали взуттям номер один. І під словом «кросівки» тут мається на увазі все спортивне взуття – це кеди, сліпони, снікерси, тощо… Але вдаватися в класифікації зараз не будемо.
Комбінування одягу будь-якого стилю з кросівками – це глобальний тренд. Життя людей стало більш динамічним, а кросівки найбільш відповідають потребам часу. Докорінно, наприклад, змінилася роль жінки в світі, що позначилося на зниженні продажів взуття на підборах і шпильках. Загалом перевага все більше стала віддаватися саме зручності, яку і надає спортивне взуття.
Що собою являють «снікер-хімчистки»
Снікер-хімчистками прийнято називати спеціалізовані хімчистки, які надають комплекс послуг з професійної чистки та догляду за кросівками, а також можуть надавати супутній спектр послуг, на кшталт: ремонту кросівок, їх відновлення та реставрації, різних дрібних послуг на зразок чищення лише підошви, тощо.
До речі, цікавий факт – у Європі та у США професійна чистка кросівок хоч і зустрічається, але досить рідко. Можливо, в Україні проблема з відновленням взуття куди актуальніша, через ціни на нові кросівки? Тому, якщо вашою першою думкою при словах «снікер хімчистка» було щось на кшталт «чергова зарубіжна мертва бізнес-ідея не для нашої країни», то ви помиляєтеся.
Принцип роботи снікер-хімчисток досить простий: клієнт сам приносить брудне взуття в стаціонарний пункт прийому, а потім забирає виконане замовлення або користується послугами кур’єра чи кур’єрських служб, які доставляють дорогоцінне взуття клієнту в спеціальному захисному контейнері.
Зазвичай, сама чистка кросівок триває не більше 2-5 днів, але може збільшитися до 4-10 днів. За словами одного із засновників перших снікер хімчисток в Україні, термін роботи може продовжитись, якщо результат не задовольнить самих майстрів.
Градація цін на основні послуги в першу чергу залежить від матеріалів і тканини, з яких зроблене взуття. Переважно йде розподіл на три категорії: тканинні/гумові кросівки, кросівки з синтетики і штучної шкіри, взуття з натуральної шкіри та замші. У категорію особливих замовлень у снікер хімчистках виноситься чистка колекційних та рідкісних кросівок. До них підходять з особливою увагою та ніжністю. Загалом, кожен матеріал вимагає своїх методів чистки та своїх очисних засобів.
Напевне цілком зрозуміло, що якихось строгих обмежень по виду прийому взуття немає: снікер хімчистка може приймати літні, зимові кросівки, уггі, боти, навіть класичне взуття та чоботи…
Хто клієнти снікер хімчисток?
В принципі, зараз кросівки, може носити хто завгодно. Звернутися за чискою кросівок можуть як школярі, що бажають похвалитися своїм одноліткам, так і серйозні підприємці. Майже завжди послугами снікер-хімчистки користуються особи, які колекціонують рідкісні та дорогі види кросівок. Також клієнтами можуть бути хіпстери, любителі вуличної культури та моди, танцюристи та футболісти, любителі здорового способу життя, креативний клас і інші особи, які відчувають слабкість до кросівок.
В основному, звичайно, цільова аудиторія – це молодь, яка проживає у великих містах. Причому, якщо придивитися до контингенту популярних снікер хімчисток у популярних соціальних мережах, то виявиться, що в більшості випадків (понад 70%) це чоловіки.
Але, незалежно від віку чи статі, клієнтів снікер хімчисток об’єднує одна річ – любов до кросівок, особливо якщо мова йде про дороге чи фірмове взуття . Прихильники снікер-культури вірять, що кросівки можуть розповісти про внутрішній світ людини більше всього іншого. Так що ідея про те, що «всі ми різні, але нас об’єднують кросівки» повинна стати основною філософією майбутнього проекту.
Технологія роботи снікер хімчистки
Перше, про що варто задуматися при відкритті снікер хімчистки – це технологія. Тут можна піти різними шляхами. Перший шлях – примкнути до тих, хто мистецтво чищення кросівок вже опанував. Другий – вчитися самому. При наявності інтернету, соціальних мереж, навчальних відеоінструкцій на Youtube другий варіант цілком реальний. Як мовиться, було б бажання.
Для початку краще провести випробувальний період – провести експерименти з різними видами безхазяйних кросівок, кросівок зі секонду або старих кросівок, щоб оцінити можливості різних очисних засобів і нікого не боячись, можливо, навіть знищити декілька пар.
Але, якщо вже братися за справу ґрунтовно, то крім хімії, щіток, розпірок для взуття, також знадобиться досить дороге обладнання. В одному з інтерв’ю засновник снікер-хімчистки згадує, що для миття взуття ним використовується невелика машина для промислової хімчистки, здатна вміщати до 8 кг речей. Витрачатися на більш місткі машини, на його думку, не вартує, тому що за один раз можна прати тільки одну пару кросівок. Закидати в барабан дві пари вже загрожує поломкою обладнання або псуванням кросівок.
Також існують спеціальні пристрої для професійної чистки паром, сушіння та дезінфекції взуття або, простіше кажучи, парогенератори. Презентацію принципів їх роботи також можна знайти в інтернеті. На відеороликах просунуті взуттьовики паровими пістолетами зовні та всередині обдають взуття паром, проводять чистку, а потім сушку та дезінфекцію. Парогенератори гарні для роботи зі шкірою, замшею, тканиною або полотняною тканиною.
Ми сподіваємось, що і так зрозуміло, відразу купувати дороге обладнання, не навчившись банально підбирати щітки та не розібравшись в особливостях різних тканин, не варто.
Приміщення снікер хімчисток
В принципі, вас ніхто не зобов’язує мати якесь приміщення, укладати договір оренди, проводити ремонт, вішати вивіску і так далі. Тим більше, що бізнес це відносно новий та ризик прогоріти вкрай високий. Всі процедури можна проводити де-небудь в домашніх умовах, а прийом взуття організовувати за допомогою кур’єра.
Інший варіант – відкрити постійний пункт прийому взуття, поставити туди стійку, комп’ютер і посадити за нього людину, яка буде приймати та видавати замовлення. Розумний підхід в такому разі – знайти варіант з мінімальною орендою. Великої площі не знадобиться – вистачить і кількох квадратних метрів, щоб було де розвернутися. В ідеалі приймальні пункти снікер хімчисток краще всього розташовувати в місцях концентрації цільової аудиторії – чим ближче до снікер-тусовки, тим краще.
Просування снікер хімчисток
Хімчистка кросівок – це все ще новинка на ринку України. Тому просто відкрити пункт прийому, створити сайт або сторінку в соцмережах, намалювати логотип і, заспокоївшись, склавши руки чекати клієнтів – це шлях до гарантованого провалу. Проект просто зобов’язаний займатися формуванням попиту.
Навколо хімчистки має зібратись ціле співтовариство любителів снікер-культури. Тут найкращим способом заявити про себе буде проведення рекламних акцій під час різних заходів, фестивалів і виставок. На них співробітники снікер-хімчистки можуть безкоштовно чистити кросівки всім бажаючим, проводити майстер-класи по догляду за взуттям, розігрувати сертифікати на безкоштовне надання послуг, тощо. Природно, весь процес повинен знімати досвідчений фотограф, і все повинно викладатися у Фейсбуці, Інстаграмі і так далі.
Поки снікер-хімчистки не стали масовим явищем, проект найкраще позиціонувати як мега-крутий. Справа в тому, що «бюджетної хімчистки кросівок» не може бути впринципі. Якщо говорити людям, що ми за 25-50 грн. почистимо ваші кеди, то це буде виглядати дешево, народ буде думати, що їх намагаються розвести на останні гроші. Тому, на безгрошову аудиторію розраховувати не варто – чистити кросівки вона не прийде навіть безкоштовно. Навпаки, спочатку дорога подача проекту і не самі низькі ціни підкреслять серйозність ваших намірів, допоможуть залучити аудиторію з більш забезпечених верств.
Зрозуміло, вся піар-компанія повинна підкріплюватися справою. Результат чищення кросівок повинен бути на високому рівні, інакше гра не буде вартою свічок. На початку вам буде необхідно завоювати довіру клієнтів, тому кожне замовлення треба зафіксувати на фото в стилі до/після, просити відгук у господаря, фотографувати його самого, знімати відео, тощо. На сайті та у соцмережах повинно бути щось на зразок картотеки ваших успішних робіт з прикладами очищених кросівок з різного матеріалу. При цьому потрібно намагатися не стрибнути вище голови – якщо власник принесе взуття, яке явно не підлягає відновленню, то не треба обіцяти зробити чудо. Варто обережно ставитися і до прийому сумнівного взуття і до китайських підробків – під час прання матеріал таких кросівок може повести себе неадекватно. Завжди пам’ятайте, що один гнівний відгук буде коштувати вам сотні позитивних.
Скільки заробляють снікер хімчистки
Чітких меж немає. Зрозуміло, не варто вірити тим, хто обіцяє вам захмарні прибутки, так і не варто сильно хвилюватися з приводу скептиків, які обов’язково розкажуть вам, що «це нікому не треба». Приклади перших стартапів в Україні показують, що треба. Чи будете ви сидіти на одиничних продажах, або заробляти на своїй справі сотню-другу тисяч гривень на місяць чистими буде залежати виключно від вас, ваших амбіцій та стратегії просування.
Якщо подивитися на прайси діючих снікер хімчисток, де ціни на послуги варіюються від 200 грн. за стандартну чистку тканинних кросів до 600 грн. за чистку лімітованого взуття, то можна приблизно уявити, на що можна розраховувати. Якщо мова йде про 70-80 замовлень в місяць за мінімальними цінами, то це буде швидше підробіток, ніж бізнес. Якщо планується робити хоча б 150-200 замовлень за середнім чеком в 400 грн, то це вже щось більш серйозне.
Снікер хімчистки: що далі
Припустимо, що ви освоїли технологію чищення кросівок, пропіарилися, отримали постійних клієнтів, якусь щомісячну суму, на яку ви можете розраховувати… А що потім? А раптом мода на чистку кросівок пройде? Раптом у місті з’являться більш сильні конкуренти? Раптом засоби для чищення кросівок можна буде купити в будь-якому магазині?
Щоб клієнти не тільки не розбігалися, але і рекомендували вас друзям, можна перетворити снікер хімчистку в подобу автосервісу. Автосервісу, в якому не тільки працюють професійні «механіки», але де можна придбати «запчастини». Наприклад, шнурівки. Або можна придбати засоби догляду або для миття «авто» – власні засоби для чищення кросівок, вологі серветки, водовідштовхувальне просочення і так далі. Або продавати, нарешті, самі кросівки. Наприклад, найбільш рідкісні чи брудостійкі. Зрештою, якщо вам стануть довіряти чистку своїх улюблених кросівок, то чому б у вас не почати купувати кросівки?
Загалом – вартує пробувати і нічого не боятись, адже, як говорить народна мудрість – під лежачий камінь вода не потече. Тому, успіху!