Прокат дитячих товарів та іграшок – як організувати незвичний бізнес?

Прокат дитячих товарів та іграшок – як організувати незвичний бізнес?Поява малюка – беззаперечно радісна та довгоочікувана подія. Але, на жаль, вона завжди супроводжується додатковими витратами, причому, чималими. Ліжечко, коляска, автокрісло, радіо чи відео няня, іграшки, одяг, а трохи пізніше – манеж, стільчик для годування, шезлонг, електронні гойдалки і ще багато всього цікавого, корисного та надзвичайно потрібного. Щоб придбати всі ці речі, знадобиться витратити дуже багато грошей. Далеко не всі молоді батьки в змозі придбати відразу повний комплект всіх необхідних товарів, багатьма з яких дитина буде користуватися від сили кілька місяців. Тому останнім часом набирає популярність забута колись послуга – прокат. У цьому матеріалі ми спробуємо розібратись у цій незвичній ідеї та проаналізувати основні етапи, які потрібно пройти, щоб організувати дійсно прибутковий бізнес на прокаті дитячих товарів та іграшок.

Що являє собою прокат дитячих товарів?

Як відомо, іграшки – це не просто розвага. З їх допомогою діти набувають нові знання та навички, розвиваються та пізнають світ. До цього «інструменту» для пізнання світу висуваються серйозні вимоги. Насамперед, іграшка повинна бути красивою, яскравою, якісною, тобто повністю безпечною для малюка. І кожен адекватний батько чи мати буде намагатися забезпечити малюка саме такими іграшками. Єдиний недолік якісних іграшок – їх висока ціна. Навіть для сім’ї з середнім рівнем доходу (яких більшість в нашій країні) досить накладно щомісяця купувати кілька різноманітних іграшок для своєї дитини або, тим більше, кількох дітей.

Інша проблема – брак місця для зберігання іграшкових запасів. Ходунки, ігрові центри, ігрові набори, лялькові будинки відрізняються значними габаритами. Їх складно сховати у шафі. Тим більше, що інтереси дитини стрімко змінюються і однією іграшкою вона може зацікавитись лише на кілька днів, а потім втратити до неї інтерес. Рішенням цих проблем, з якими не з чуток знайомі всі батьки, стає саме сервіс прокату дитячих товарів та іграшок.

Ідея цього бізнесу з’явилася на Заході, коли хтось підприємливий вирішив допомогти батькам заощадити чимало грошей на неминучих покупках та паралельно заробити грошей. Схема роботи такого бізнесу аналогічна будь-якому пункту прокату: клієнт залишає заставу і оплачує період, на який він бере іграшку чи обладнання в оренду. Користується протягом цього періоду, а потім повертає річ назад.

Як відомо, іграшки – це не просто розвага. З їх допомогою діти набувають нові знання та навички, розвиваються та пізнають світ.

Як відомо, іграшки – це не просто розвага. З їх допомогою діти набувають нові знання та навички, розвиваються та пізнають світ.

Наскільки перспективним може стати такий бізнес?

Тут все просто, навіть не потрібно довго розписувати та щось доводити. Дитячі товари є тимчасовими, і іноді набагато краще взяти такий товар в прокат, ніж витрачати великі гроші на його покупку. Тому пункт прокату дитячих товарів може стати досить актуальною та перспективною ідеєю бізнесу.

Хоча, не слід будувати зайвих ілюзій. Як показує поверхневий аналіз ринку, та коментують власники таких бізнесів, тут безліч підводних каменів. Наприклад те, що на даний момент, майже у всіх великих містах України працюють великі пункти прокату дитячих товарів і увійти там у цей бізнес буде надзвичайно складно. Хоча, якщо задатись задачею, то все реально. Тому, перед тим, як почати щось планувати та вкладати кошти, слід дуже добре все обдумати та проаналізувати.

Як відкрити прокат дитячих товарів?

Отже, спочатку слід провести невелике дослідження на предмет того, чи є у вашому місті подібні сервіси прокату і чи буде затребуваним ще один. Для початку достатньо буде скористатися пошуком у Гуглі та пошукати відповідні сторінки у Фейсбуці (всякий поважаючий себе подібний сервіс просто зобов’язаний там бути). Наприклад, ми дізналася, що у майже всіх обласних центрах України присутні прокати дитячих товарів, а у більшості районних центрів прокату іграшок немає. Але, навіть якщо ви знайдете інформацію про існуючий прокат – не полінуйтеся перевірте чи він працює.

Далі, прийнявше чітке зважене рішення, слід вирішити у якій формі організовувати бізнес. Тут є декілька стратегій реалізації такої бізнес ідеї.

Перша і найпростіша, це коли ви плануєте просто підзаробити на оренді іграшок якими ваша дитина вже не користується. Вся принадність такої стратегії полягає в тому, що ви можете почати з малого. Наприклад, якщо ви – молода мама й у вас залишилися в хорошому стані дитячі речі, ви можете здавати напрокат їх. Надалі, зібравши ще деяку суму коштів, ви поступово будете розширювати асортимент товарів. Так, замість однієї коляски зможете запропонувати 3, 5, а потім і 10. Так само і з ліжечком, манежем, ходунками, автокріслом. Загалом, по мірі розвитку будете збільшувати кількість пропонованої продукції.

Інша стратегія – це вже більш солідна, тут і вкладення і планування і бізнес-плани, тощо. Про це поговоримо.

Для відкриття такого пункту необхідно пройти всього кілька кроків

Для відкриття такого пункту необхідно пройти всього кілька кроків

Що необхідно для відкриття пункту прокату дитячих товарів?

Для відкриття такого пункту необхідно пройти всього кілька кроків:

Знайти відповідне приміщення

90% прокатів дитячих товарів не мають офісу. Найчастіше клієнти отримують замовлені речі або з адреси проживання організатора, або за допомогою служб доставки. Така модель організації прокату дитячих товарів, як бізнесу дозволяє економити пристойні суми, оскільки немає необхідності платити за оренду офісу, комунальні платежі, зарплату співробітникові, тощо.

Але в цьому випадку постає питання про зберігання товару. Якщо в розпорядженні є велика житлова площа, наприклад, 3-х кімнатна квартира, то одну кімнату можна обладнати під склад. Якщо ж такої можливості немає, можна зняти дешеве приміщення на периферії міста, і працювати тільки по доставці. Але при досягненні певних обсягів все-таки краще взяти офіс, так як це відразу підніме авторитет компанії і довіру клієнтів.

Саме розташування пункту, якщо є така можливість, то слід вибирати з урахуванням цільової групи. Враховуючи специфіку товару, який підлягає прокату, слід відкривати пункт в місцях найбільшого скупчення маленьких дітей з батьками, або молодих людей, які тільки очікують народження дитини.

Закупити товар

Тут також важливо зрозуміти попит на той чи інший товар. Як показує практика, у прокатах дитячих товарів, найбільш вигідно пропонувати наступні види:

  • Дорогий товар. Важливо розуміти, що якщо річ коштує недорого, і клієнт може дозволити собі придбати її з однієї зарплати, не завдаючи шкоди фінансовому становищу сім’ї, то вона не підходить для прокатного бізнесу. Висока вартість товару приверне клієнтів двох типів. Перші не можуть витратити 1 000-5 000 гр. на покупку, оскільки мають низький заробіток. Другі не хочуть цього робити, тому що не знають, чи буде ця річ цікава дитині. Таким чином, в асортименті компаній можна побачити велосипеди, електромобілі, батут, електрокачелі, гірки, сухі басейни, тощо, середня вартість яких від 1 000 до 10 000 грн.
  • Унікальний товар. Унікальність важлива для будь-якого виду бізнесу, прокатний – не виняток. Де ж брати унікальні товари? Правильна відповідь – на зарубіжних сайтах. В першу чергу мова йде про американські і європейські магазини, а також майданчиках з продажу вживаних речей. Єдине, пошук і покупка вимагають певних навичок (знання мови, наприклад), і поки вони відсутні, можна скористатися послугами посередників. Унікальні іграшки в асортименті прокатів: міні-атракціони, залізні дороги з електропоїздами, тощо.
  • Товар, що потрібен на короткий термін. Цільова група багатьох прокатів – це діти до 3-х років. В цьому питанні керуються в першу чергу тим, що клієнту вигідніше взяти річ у прокат, ніж купувати її, оскільки потрібною вона буде лише кілька місяців. До цієї категорії відносяться ходунки, стрибуни, міні-манежі, гімнастичні центри для немовлят, тощо.
Важливо зрозуміти попит на той чи інший дитячий товар

Важливо зрозуміти попит на той чи інший дитячий товар

Як показує практика діючих пунктів прокату, то найбільшим попитом користуються саме дорогі товари, які потрібні на короткий час: навчальні центри, ігрові будиночки, гойдалки, люльки, ходунки, гірки, ваги для немовлят, радіо няні, тощо. На другому місці за популярністю стоять великі ігрові набори (дитячі магазини, столики, кухні, лялькові будинки).

Слід зазначити, що ця стаття витрат є найбільш складною та масштабною. Будьте готові до значних інвестицій для того, щоб дійсно запропонувати широкий асортимент. Мінімальна сума вкладень в хороший пункт прокату товару складе від 100 тис. грн. і вище.

Найняти співробітників

Наймати персонал чи ні – особисте рішення власника прокату. На перших порах в якості менеджера ви можете виступати самостійно. Надалі не зайвим буде найняти співробітника, який буде відповідати на дзвінки, здійснювати консультації, а також кур’єра для доставки іграшок.

Створити сайт

Створення сайту в цьому бізнесі є обов’язковим. Клієнтові набагато зручніше вибрати товар, перебуваючи вдома, уважно розглянути фото, прочитати умови прокату, ознайомитися з цінами. Однак через брак зайвих грошей ви можете цей пункт відкласти до кращих часів, поширюючи інформацію про себе іншими способами.

До обов’язкових вимог можна віднести створення сторінок у популярних соціальних мережах. Зараз вони є саме тим інструментом, за допомогою якого про Ваш прокат взнають потенційні клієнти.

Запустити рекламну кампанію

Від реклами залежить, як швидко про вас дізнаються ваші потенційні клієнти. Якщо у вас недостатньо коштів на створення і розкручування сайту, то для реклами бізнесу існує безліч різних способів. Ви можете замовити в друкарні листівки та візитки, розкидати їх по поштових скриньках сусідніх будинків, роздавати в метро, а також поширювати їх у дитячих розвиваючих центрах, поліклініках та інших медичних закладах, де багато вагітних жінок і молодих мам.

Особливості бізнесу

Прокатний бізнес набагато складніший, ніж здається. Як і інші види бізнесу, бізнес на прокаті дитячих товарів має свої особливості. Ось ті, які відомі нам:

Ціни на послуги слід формувати виходячи з чисто економічних розрахунків: ціна закупівлі + термін зносу товару. Треба розуміти, скільки разів яку річ можна здати в оренду. Виходячи з цього ставити ціни. З практики власників схожого бізнесу, в принципі, будь-яка річ у прокаті окупається за 6-10 місяців.

Слід передбачити для клієнтів можливість викупити товар. Це відкриє прекрасні перспективи для прокатного бізнесу. Це пов’язано з згадуваними на початку статті випадками прихильності дітей до певної іграшки. Такою іграшкою може стати іграшка з пункту прокату. Слід подбати про можливість запропонувати батькам викупити такий товар за роздрібною ціною.

Зі зрозумілих причин батьків дуже цікавить питання гігієни: далеко не кожен погодиться дати своєму малюкові іграшку, яка побувала в руках (а часто і у роті) кількох чужих дітей. У великих гравців ринку, частково ця проблема вирішується за рахунок комплексного очищення всіх іграшок перед черговою відправкою клієнту. Спочатку вони обробляються нетоксичним дезінфікуючим засобом, який вбиває всі віруси і мікроби, очищає від забруднень. Потім кожна іграшка обробляється парою високої температури (понад 100 градусів Цельсія). Пара проникає навіть у важкодоступні частини, куди не потрапляє рідкий засіб. Очищена іграшка поміщається в вакуумну упаковку, в якій і відправляється до чергового «орендаря».

Потрібно застрахувати себе від неповернення або псування товару. Найкращим варіантом стане стягнення застави з клієнта, а також надання копії паспорта. Якщо під час користування іграшкою, дитина її поламала або зіпсувала, то з батьків стягується штраф у розмірі вартості ремонту. У тому випадку якщо поломка виявилася суттєвою і іграшка не підлягає відновленню, клієнт сплачує повну вартість товару, за вирахуванням суми орендної плати.

Бажано завжди укладати договір, який і зможе захистити від псування іграшок клієнтами. Навіть сам факт підписання такого договору змушує людей акуратніше ставитися до орендованих речей, адже вони будуть розуміти, що якщо щось з іграшкою трапиться — їм доведеться заплатити набагато більше, ніж плата за оренду.

Прочитавши все вище наведено – вирішувати Вам. Одне абсолютно точно: в такому бізнесі, як прокат дитячих товарів, необхідно щиро симпатизувати дітям. Інакше такий бізнес довго не протягне.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *