Барбершоп – як відкрити чоловічий салон краси

Барбершоп – як відкрити салон краси для чоловіківСалони краси вже давно стали нормою життя сучасних жінок, які відчувають себе наче риба у воді, в оточенні рожевих неонових вивісок, красивих баночок і розслаблюючої музики. Про те, як почувають себе чоловіки в подібних місцях, мало хто замислювався, поки сильна половина людства не вирішила взяти справу в свої руки. Так почали з’являтись спеціалізовані заклади, які почали зватись барбершопами. «Barbershop», у дослівному перекладі з англійської мови означає «магазин для бороди», а у сучасній інтерпретації це повноцінний салон краси для чоловіків. На даний момент, коли в Україні набула шаленої популярності мода на бороди та класичні зачіски, ідея відкрити барбершоп нам видається надзвичайно перспективною, і таких закладів з кожним роком стає все більше. Ми вирішили дізнатись, як відкрити барбершоп, що для цього слід знати, та які виклики можуть постати перед майбутнім підприємцем. Що ми дізнались – читайте у матеріалі.

Барбершоп – що це за заклад?

Для України барбершопи – це добре забуті місця зі своїми традиціями і атмосферою – голярні . Так, саме такі, які була на початку минулого століття, в якій чоловіки (виключно чоловіки) обслуговуються професійними голярами. На сьогоднішній день, по своїй суті, барбершоп – це сміш голярні та сучасної перукарні, але яка принципово не працює з жінками (або працює в окремому залі, дивлячись, скільки відвідувачів хоче залучити підприємець). У таких закладах, зазвичай, пропонуються дорогі послуги по догляду за волоссям і бородою. Часто такі салони пропонують гоління небезпечною бритвою, що має залучати «справжніх чоловіків», бажаючих отримати особливі відчуття, або котрі просто бажають долучитись до старовинної традиції. Так чи інакше популярність подібних закладів лише зростає.

Популярність барбершопів в Україні почала зростати з 2010-2011 років, коли з’явились перші класичні чоловічі перукарні. В основі їх бізнес-ідеї було покладено образ європейських барбершопів і традиції українських голярень, що були втрачені за часів Радянського Союзу. Заклади у форматі закритого чоловічого клубу виявилися затребуваними у чоловіків, які «втомилися» бути клієнтами перукарень, де безроздільно «правлять» жінки.

Посприяли зростанню популярності барбершопів і тенденції у зовнішньому вигляді чоловіка. На зміну моді на молодість прийшов образ яскравої мужності з усіма її атрибутами у вигляді бороди й вусів. Разом з тим сучасні чоловіки стали більш ретельно ставитись до свого зовнішнього вигляду, стали частіше використовувати чоловічу косметику, доглядати за волоссям, бородою, вусами та шкірою обличчя.

У цілому, в Україні, ринок перукарських послуг суто чоловічого формату знаходиться якщо не в зародковій, то в першій, «постзародковій», стадії розвитку. Більшість наявних закладів орієнтовані на так званих «хіпстерів», у них відсутній шик справжніх барбершопів, саме для заможних і креативних чоловіків.

Найбільш гостро конкуренція між барбершопами відчувається у Києві. У регіонах послуги барбершопів можна назвати рідкістю – слово барбершоп в основному знайоме жителям обласних центрів.

На сьогоднішній день, по своїй суті, барбершоп - це сміш голярні та сучасної перукарні

На сьогоднішній день, по своїй суті, барбершоп – це сміш голярні та сучасної перукарні

Чому барбершоп як бізнес актуальний:

  • Чоловіки можуть отримати повний комплекс послуг в одному місці, починаючи від стрижки та фарбування волосся та закінчуючи дизайном і корекцією форми бороди та вусів, в деяких салонах пропонуються послуги чоловічого манікюру та педикюру;
  • Представникам сильної статі не завжди затишно та приємно стригтися в звичайних перукарнях, де за сусідніми кріслами пліткують дами, стоїть стійкий запах жіночих парфумів, а надати потрібну форму бороді там просто не вміють;
  • Незважаючи на більш вузьку категорію клієнтів, яку становлять в основному чоловіки з доходами вище середнього, помічено, що на бізнесі не сильно відбиваються кризові явища в економіці. Стрижка та догляд за собою є обов’язковими витратами чоловіків. У середньому чоловіки відвідують перукарню в 1,5 рази частіше жінок і не мають звички відмовлятися від послуг через зростанню цін;
  • Мода на якісну зачіску, вуса та бороду все більше набирає популярності в Україні;
  • Сучасні чоловіки завжди прагнуть виглядати доглянуто, стильно і охайно;
  • Чоловіки готові платити за якісний сервіс;
  • І нарешті, сучасний барбершоп – це не просто перукарня, це виключно чоловічий простір, данина традиціям, стилю та способу життя, місце де можна поговорити з такими ж чоловіками на різні теми, перекинувши при цьому стаканчик віскі.

Враховуючи зростаючий інтерес до даної теми, не повинно бути проблем з клієнтами, хоча, звичайно, нюансів достатньо. Наприклад, в маленькому місті може бути недостатньо потенційних клієнтів, в провінції взагалі поняття моди рідко використовується, тому таку новинку населення сприйме як непотрібний поділ перукарських послуги за статевою ознакою.

Зате в мегаполісах інтерес до барбершопів формується, росте, та незабаром цілком ймовірно, що чимало молодих (саме вони стають переважно споживачами) людей перестане мати свого перукаря, але буде мати свого барбера. Причому орієнтація серед багатьох закладів йде саме на забезпечених людей, як в дорадянський час послуги особистого голяра коштували чимало та вважалися привілеєм багатих, так і зараз цінник на послуги барбершопа хоч і відносно демократичний, але все-таки вище, ніж у середньостатистичної перукарні.

В мегаполісах інтерес до барбершопів формується, росте, та незабаром цілком ймовірно, що чимало молодих (саме вони стають переважно споживачами) людей перестане мати свого перукаря, але буде мати свого барбера.

В мегаполісах інтерес до барбершопів формується, росте, та незабаром цілком ймовірно, що чимало молодих (саме вони стають переважно споживачами) людей перестане мати свого перукаря, але буде мати свого барбера.

Вибір концепції барбершопу

Перед тим, як почати вкладувати гроші у майбутній бізнес, слід все дуже добре продумати, а почати слід із основної концепції закладу, так би мовити продумати родзинку, завдяки якій, ваш барбершоп будуть впізнавати та виділяти з поміж інших схожих закладів вашого міста.

Передусім, слід продумати спектр послуг: чи це будуть виключно класичні перукарські послуги, пропоновані в стандартних барбершопах, що стосуються волосся та рослинності на обличчі: стрижка, гоління, у тому числі небезпечною бритвою, укладання, гарячий віск, камуфляж сивини, фарбування, моделювання вусів і бороди, тощо. Або ж новий барбершоп буде повноцінним салоном, де клієнти також зможуть зробити манікюр, педикюр, масаж шиї та голови.

Так слід з самого початку розуміти ким буде цільовий відвідувач салону. Це буде дорослий серйозний акуратний чоловік – бізнесмен, політик, спортсмен, той хто полюбляє строгість та лаконічність. Або ж брутальний бородань: байкер, музикант, творча особистість. Від цього багато в чому залежить вибір інтер’єру та підбір майстрів, зокрема їх зовнішнього вигляду: будуть це мужні бородані з татуюванням на обличчі та руках або акуратно підстрижені барбери у строгому вбранні.

Також важливо відразу визначитися, чи це буде виключно чоловіча територія або ж будуть присутні майстри жіночої статі, які також будуть стригти, голити та робити укладку відвідувачам салону. Варто задуматися, якщо у вашому місті вже достатня кількість барбершопів з майстрами виключно чоловічої гендерної приналежності, то такий хід може стати справжньою родзинкою, здатною залучити багато нових клієнтів.

Наступний пункт, з яким варто визначитися при виборі концепції – дизайн приміщення. Всі барбершопи – це територія лаконічності та витриманості стилю: чи це дорогий помпезний інтер’єр з масивними шкіряними кріслами, чи сучасний мінімалістичний стиль зі строгими лініями, де немає нічого зайвого, де кожна деталь має своє призначення або модний нині інтер’єрний стиль лофт.

Потрібно продумати також додаткові «бонуси» для клієнтів: чи зможуть вони насолодитися ковтком шотландського віскі або пограти в шахи, почитати журнали або подивитися трансляцію футбольного матчу. В залежності від обраних приємних для чоловіків доповнень, потрібно буде обзавестися атрибутикою для їх забезпечення: міні-баром, шаховими столами, плазмовими телевізорами, тощо.

Всі ці моменти слід добре продумати саме на початковому етапі, адже від цього буде залежати і вибір приміщення, обладнання та підбір персоналу.

Почати слід із основної концепції закладу, так би мовити продумати родзинку, завдяки якій, ваш барбершоп будуть впізнавати та виділяти з поміж інших схожих закладів вашого міста

Почати слід із основної концепції закладу, так би мовити продумати родзинку, завдяки якій, ваш барбершоп будуть впізнавати та виділяти з поміж інших схожих закладів вашого міста

Барбершоп – вибір місця

Один з основних етапів – пошук місця розміщення вашого чоловічого салону краси. І ось тут потрібно точно проаналізувати ситуацію на ринку вашого міста. Звичайно, можна розташуватися в спальному кварталі, і навіть якщо там вже працює перукарня, то вона, за задумом, не повинна бути конкурентом, у всякому разі проект «барбершоп» передбачає в деякому роді протиставлення гламурним і вилизаним жіночим перукарням, чоловічого грубого стилю і простоти.

Але, враховуючи, що дана послуга – ще новинка в більшості міст, до неї перший час будуть ставитися з побоюванням, і розташований десь посеред житлового масиву салон має менше шансів стати відомим і культовим місцем, ніж той, який буде розташований у центрі.

У зв’язку з цим, якщо підприємець хоче стати першим гравцем на ринку, або ж якщо ринок ще зовсім не зайнятий, то краще підібрати місце в центрі, вже потім, якщо справа піде, і населення оцінить послуги барбершопів, свої салони можна буде відкривати де-небудь в тихих спальних районах чи кварталах.

Для роботи може знадобитися і невелике приміщення (близько 30 квадратних метрів), але це у випадку, якщо одночасно приймати 2-3 чоловік, а всі інші будуть чекати за дверима. Хороший салон повинен бути просторим, з кімнатою для очікування, і щоб в салоні одночасно могло обслуговуватися відразу осіб 5. Тому площа приміщення починається приблизно з 60 квадратних метрів.

Хороший салон повинен бути просторим, з кімнатою для очікування, і щоб в салоні одночасно могло обслуговуватися відразу осіб 5

Хороший салон повинен бути просторим, з кімнатою для очікування, і щоб в салоні одночасно могло обслуговуватися відразу осіб 5

Звичний барбершоп являє собою приміщення площею більше 60 кв. м, розташоване на першому поверсі багатоповерхового житлового будинку. Приміщення повинно мати окремий вхід і парковку для клієнтів.

Слід продумати інтер’єр приміщення, з огляду на головну концепцію. В даний час багато барбершопів намагаються підкреслити свій стиль, вибираючи оформлення в стилі ретро голярень, деякі орієнтуються просто на ретро або навіть якийсь «гаражний» стиль, тощо. Є барбершопи, які, навпаки, орієнтуються на сучасну моду. Взагалі, якщо підприємець сам не займається дизайном, то йому краще звернутися в професійну студію, яка зможе створити проект інтер’єру, який буде залучати відвідувачів.

У двох словах: оформлення інтер’єру барбершопу повинно бути у строгому чоловічому стилі. А цей стиль передбачає мінімалізм у всьому. Ніяких зайвих «прикрас» – тільки компактність, функціональність та комфорт. Однак не варто робити інтер’єр в холодних тонах стилю «хай-тек» або занадто стерильним. Все ж тепла лампова атмосфера повинна бути присутня. Хоча, звичайно, це загальні правила, і підприємець може придумати свою концепцію.

Обладнання для барбершопу

Визначившись із концепцією та приміщенням, можна приступати до закупівлі обладнання. В принципі, обладнання, зрозуміло, є частиною інтер’єру, і тому підбирається у відповідності з дизайнерським проектом.

Загалом, обладнання для барбершопу слабо відрізняється від перукарського, відмінності, знову ж таки, більшою мірою саме в зовнішньому вигляді.

Знадобиться робоче місце – це власне дзеркало, шафки, мийка або просто раковина. Якщо передбачається миття голови клієнта, то треба купувати робоче місце зі спеціальною раковиною. Робоче місце дозволяє ергономічно розташувати всі інструменти і максимально ефективно виконувати завдання.

Далі – крісло для клієнта, по суті – звичне перукарське крісло, однак і тут існує безліч варіантів аж до того, що крісло володіє особливим дизайном і має шкіряну оббивку. Загалом, вартість обладнання може дуже різнитись.

На додаток закуповуються меблі для решти салону, тобто обладнується стійка адміністратора, ставиться меблі для зони очікування, купуються інші додаткові пристрої та меблі (від кулера з водою до холодильника).

Також потрібно закупити косметику, голярські та інші приналежності. Тут є великий вибір, можна купити і дуже дешеві інструменти, дуже дорогі, чи колекційні бритви, наприклад. До речі, в багатьох випадках про закупівлю витратних матеріалів і взагалі інструментів піклується безпосередньо сам перукар (в даному випадку – барбер – так називається майстер у барбершопі), але ці моменти обговорюються індивідуально з кожним прийнятим працівником. Тому на даному пункті можна заощадити.

При виборі обладнання є декілька способів зекономити. По-перше, обладнання не обов’язково брати найдорожче, тому що є компанії, які постачають не брендове, але теж хороше обладнання. По-друге, обладнання можна купити вживаним, що істотно знизить його вартість.

Барбери – майстри барбершопів

Наступний момент – набір майстрів. Тут слід відзначити деяку особливість, через яку далеко не кожен перукар може стати співробітником барбершопа. А саме вміння голити небезпечною бритвою. Можна сказати, що вже спостерігається тенденція до підготовки фахівців саме цього напрямку, тобто на спеціалізованих тренінгах та курсах навчають барберів, які не лише орудують вищезгаданою бритвою, але і вміють робити хороші чоловічі зачіски та стригти бороду. Не просто стригти під нуль, а саме голити так, як того забажав замовник і мати в арсеналі кілька прикладів вдалих стрижок – щоб клієнт міг вибирати з готових варіантів.

Потрібно найняти барберів, які не лише орудують бритвою, але і вміють робити хороші чоловічі зачіски та стригти бороду

Потрібно найняти барберів, які не лише орудують бритвою, але і вміють робити хороші чоловічі зачіски та стригти бороду

Однак, навіть у великому місті, може бути досить складно знайти професіонала цій галузі, тому кращий варіант – брати на роботу просто хороших перукарів і оплачувати їх навчання на відповідних курсах. Природно, потрібно підстрахуватися і укласти з кожним з них договір, де прямо вказати пункти, які зобов’язують майстра відпрацювати в барбершопі певний строк. В іншому випадку працівник повинен оплатити навчання, перш ніж написати заяву про звільнення. Хороший перукар може бути перекваліфікований в барбера за місяць щільного навчання, а особливо талановиті кадри – і за менший термін.

Як варіант, підприємцю (особливо, якщо він сам хоче брати участь безпосередньо в процесі) буде незле навчитися перукарському мистецтву та мистецтву гоління самому, а після цього навчати новоприбулих співробітників.

Потрібно сказати, що підприємцю для роботи, по суті буде потрібен ще тільки адміністратор, роботу якого при нестачі кадрів та/або бюджету можна виконувати самостійно – якщо є бажання весь час сидіти в своєму барбершопі. Деякі підприємці поєднують навіть обов’язки адміністратора і одного з барберів, що дозволяє істотно економити на заробітній платі. При цьому всі бізнес-процеси, які не відносяться до прибутку організації, можна передати на аутсорсинг, сюди відноситься ведення бухгалтерії, податкові та юридичні консультації.

У багатьох випадках з барберами укладається або договір на одержання оплати у вигляді відсотка, або договір на оплату фіксованої ставки самим працівником роботодавцю (так сказати оренда робочого місця), при якому працівник забирає собі всю виручку з клієнта. В цілому, частіше сплачується саме відсоток, він становить від 25% до 50% від суми послуги, при цьому імениті майстри нерідко вимагають навіть більше 50% за свою роботу. У будь-якому випадку співпраці доведеться вкласти чимало коштів у маркетингову кампанію.

Як варіант, підприємцю (особливо, якщо він сам хоче брати участь безпосередньо в процесі) буде незле навчитися перукарському мистецтву та мистецтву гоління самому, а після цього навчати новоприбулих співробітників

Як варіант, підприємцю (особливо, якщо він сам хоче брати участь безпосередньо в процесі) буде незле навчитися перукарському мистецтву та мистецтву гоління самому, а після цього навчати новоприбулих співробітників

Барбершоп – просування бізнесу

Часто, у випадку з барбершопом, достатньо лише реклами в мережі Інтернет. Існує декілька дієвих способів просування бізнесу у віртуальному світі: сайт, виконаний в стилі всього закладу, сторінки у всіх соціальних мережах, розіграші, знижки для постійних клієнтів, купони на безкоштовні послуги, реклама в спеціалізованих чоловічих та міських сайтах.

Також непоганим варіантом є співпрацювати з відомими персонами, такими як відеоблогери, наприклад. Головне, щоб їх стиль відповідав стилю вашого барбершопа. Звичайно, цей варіант є досить витратним, але це принесе свої плоди: шанувальники цієї персони, безсумнівно, захочуть відвідати ваш салон, щоб іти в ногу з чоловічим стилем і модою.

Якщо багато конкурентів, то тоді вже потрібно більш точно формувати свою цінову політику, проводити якісь акції, тощо. В деяких барбершопах навіть можна передбачити подачу напоїв відвідувачам, аж до алкогольних.

Замість висновку

«Перекладач Гугл» трохи лукавить, інтерпретуючи англійське слово «barbershop» як «перукарня». Більш точний переклад – «чоловічий салон краси», бо навіть сувора назва «барбершоп» як би натякає, що жінкам вхід заборонено. Вусаті, бородаті та волохаті чоловіки по достоїнству оцінять послуги барбершопа. Відкрити крутий барбершоп і добре на ньому заробити непросто, але велике бажання та наполеглива праця неодмінно приведуть до успіху. Удачі в бізнесі!


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *