Як заробити в Телеграмі: популярні способи заробітку

Як заробити в Телеграмі: популярні способи заробітку

В еру соціальних мереж, яка, до слова, вже принесла нам безліч способів для швидкого та безпечного заробітку, більшість з нас, якщо ще не використовують то хоча би чули про популярний месенджер – «Телеграм» (Telegram), який створив «опальний» російський програміст Паша Дуров. Відповідно до офіційної статистики, станом на кінець квітня 2020 року, аудиторія Телеграму вже становила 400 млн. активних користувачів, при постійному щоденному прирості не менше 1,5 млн. А це вже дуже пристойні показники для того, щоб серйозно задуматись над питаннями: чи можна зробити «Телеграм» джерелом постійних доходів і скільки можна у ньому заробити. У цій статті спробуємо відповісти на актуальні питання про те чи реально заробити за допомогою «Телеграм» пристойні гроші, та які реальні способи заробітку там взагалі існують.

Телеграм сьогодні: основні плюси для заробітку в ньому

Як вже було сказано вище, відповідно до оприлюдненої на офіційному сайті Telegram статистики, месенджер вже досяг позначки у 400 мільйонів активних користувачів. Кожен день у ньому реєструється не менше 1,5 мільйона чоловік та відправляється понад 30 мільярдів повідомлень.

Папки, хмарне сховище, підтримка роботи з комп’ютерів – все це робить Telegram незамінним інструментом для роботи, навчання, чи просто спілкування. І не дивно, що сьогодні Телеграм займає перше місце в AppStore в списку найбільш завантажуваних месенджерів та соціальних мереж в більш ніж 20 країнах світу. Все більше і більше людей по всьому світу переносять спілкування в Telegram.

Папки, хмарне сховище, підтримка роботи з комп'ютерів - все це робить Telegram незамінним інструментом для роботи, навчання, тай просто спілкування
Папки, хмарне сховище, підтримка роботи з комп’ютерів – все це робить Telegram незамінним інструментом для роботи, навчання, чи просто спілкування

Якщо вдатись у історію, то спочатку Телеграм був простим месенджером, звичайним додатком для чатів, але поступово в ньому з’явилися канали. Канали – це чати «в одну сторону», як радіостанції або ЗМІ. Будь-яка людина може ділитися своїми думками та новинами з будь-якими іншими людьми, яким це цікаво.

Перші канали були затишними блогами без натяку на монетизацію. Потім виникла ідея: якщо на канал підписано багато людей, можна продавати в ньому рекламу. І ось тут то все і завертілось.

Напевне, ви вже самі здогадались, що всі ідеї заробітку в телеграмі, можна розділити на дві категорії: заробіток на своєму «Телеграм-каналі» і без нього. І основним же способом заробітку у телеграмі, являється створення та подальша монетизація власного каналу, за допомогою продажу реклами.

Одна з причин, чому «Телеграм» розцінюється як ефективний рекламний майданчик – високий відсоток конверсії. Рекламні пости в телеграмі переглядають більше 50% користувачів, що в кілька разів більше, ніж в популярних соцмережах.

Такий ефект досягається за рахунок того, що рекламні пости приходять в ту ж стрічку, що і звичайні повідомлення. Користувачеві приходить сповіщення про нове повідомлення, тому підвищується ймовірність, що рекламний пост побачать.

Рекламні пости в телеграмі переглядають більше 50% користувачів, що в кілька разів більше, ніж в популярних соцмережах
Рекламні пости в телеграмі переглядають більше 50% користувачів, що в кілька разів більше, ніж в популярних соцмережах

Також у даного месенджера існує безліч інших переваг для використання його у якості майданчика для заробітку:

  • Основний функціонал надається безкоштовно. Головний плюс Телеграм полягає у його доступності. Ви можете створити профіль, групу, канал, абсолютно без будь-яких капіталовкладень та без проблем використовувати цей майданчик для просування свого продукту.
  • Відсутність «розумних» алгоритмів. Ваш контент побачать всі без винятку, так як в Телеграм відсутні фільтри, які свідомо визначають цільову аудиторію вашої публікації.
  • Унікальний функціонал. Стікери, гіфки та інші важливі атрибути, які роблять Телеграм особливою платформою для реалізації амбіцій та творчого потенціалу.
  • Широкі можливості для пошуку. Ви можете знайти необхідний канал, використовуючи всього одне ключове слово або фразу.
  • Підвищений рівень безпеки. CDN-сервери і власний криптографічний протокол – саме це дозволяє захистити всі важливі дані.
  • Немає ніяких обмежень. У Телеграм вітається повна свобода дій, тому ви можете створювати будь-який контент (в рамках закону та існуючих етичних міркувань, звичайно ж).
  • Відсутність вбудованої реклами. В чатах та каналах ви знайдете тільки ту рекламу, яка особисто відбирається адміністрацією цих чатів.
  • Велика відвідуваність. Телеграм – прогресивний месенджер, тому, якщо ви правильно визначитеся зі своєю цільовою аудиторією і будете працювати тільки на неї, можете розраховувати на постійний заробіток.
  • Все ще помірна конкуренція. Великі компанії поки що ще не до кінця освоїли платформу, тому є час зайняти свою нішу.

Крім того, для роботи в телеграмі потрібні різноманітні фахівці: адміністратори телеграм-каналів, розробники ботів, дизайнери стікерів, контент і SMM-менеджери і багато інших. Заробляти в телеграмі можна без вкладень або з інвестиціями.

Щоб допомогти вам визначитися, розглянемо найбільш цікаві способи заробітку на своєму «Телеграм-каналі» і без нього.

Як заробити на телеграм-каналі

Логічно, щоб для того, щоб почати бізнес за допомогою каналів у Телеграм, вам необхідно створити (чи купити) свій канал. І щоб на ньому заробити пристойні гроші, він повинен бути якісний та з цікавим контентом.

Проаналізувавши доступні кейси популярних каналів, ми визначили основні правила та принципи, дотримання яких допоможе створити якісний канал у Телеграм. Навіть якщо ви думаєте створити канал не заради грошей, ці поради допоможуть зробити його популярним.

Тема каналу

Слід підходити до питання вибору теми раціонально. Важливий момент: тема повинна бути цікавою автору, а працювати з нею повинно бути легко. Тому вам слід визначити, в яких сферах ви дійсно розбираєтеся і який контент може бути затребуваний в Телеграмі. Ось основні критерії, на які слід зважати:

  • Експертність. Ви повинні розбиратися в темі як мінімум краще 95% ваших потенційних підписників.
  • Розмір цільової аудиторії. Важливо, щоб тема стосувалася не тільки ваших найближчих друзів, але і як мінімум десяти тисяч читачів. Дослідження сторослов’янської мови, мікропайка або історія авторського кіно Хорватії – це захоплюючі теми, але вони цікаві дуже малій кількості читачів.
  • Конкуренція. Чим менше каналів на таку ж тему, тим краще. Це не означає, що наявність хоча б одного конкурента – причина не створювати канал. Просто краще не потикатися в області, де і так вже надлишок контенту.
Вам слід визначити, в яких сферах ви дійсно розбираєтеся і який контент може бути затребуваний в Телеграмі
Вам слід визначити, в яких сферах ви дійсно розбираєтеся і який контент може бути затребуваний в Телеграмі

Назва каналу та посилання

Телеграм в першу чергу мобільний додаток, і орієнтуватися потрібно саме на мобільний екран. Назва каналу не повинно бути занадто довгою, інакше вона не поміститься на екрані, читачі його не запам’ятають і бренд каналу буде менш пізнаваний. А ще назву має чітко відображати зміст каналу.

Також у кожного телеграм-каналу є адреса посилання. Бажано придумати таку назву каналу, щоб воно повністю відповідало адресі. Так люди легко зможуть знайти канал, знаючи тільки його назву.

Логотип

У будь-якого каналу є логотип – по ньому читачі дізнаються про вас у списку чатів. Він повинен бути таким, що запам’ятовується і без дрібних деталей, щоб все було добре видно в дрібному круглому аватарі Телеграма.

Деякі вважають, що вже на старті телеграм-каналу потрібно придумати хештеги, особливе оформлення, фірмовий стиль для кожного поста та брендований контент. На наш погляд, робити все це можна, але не обов’язково.

Логотип повинен бути таким, що запам'ятовується і без дрібних деталей, щоб все було добре видно в дрібному круглому аватарі Телеграма
Логотип повинен бути таким, що запам’ятовується і без дрібних деталей, щоб все було добре видно в дрібному круглому аватарі Телеграма

Створення контенту

Зараз в Телеграмі працює хороший авторський контент. Аудиторія Телеграма, здається нам більш просунутою, ніж у інших соціальних мережах. Більшість підписників каналів – жителі великих міст з вищою освітою і доходом вище середнього (принаймні зараз). Тому контент повинен бути унікальним і якісним.

Кожен новий пост в каналі повинен приносити користь читачеві. Або це посилання на цікавий лонгрід по тематиці каналу, який ви знайшли в інтернеті; або це ваш авторський коментар до будь-якої актуальної новини, завдяки якому читач дізнається нову інформацію; або ваш авторський текст, в якому ви ділитеся знаннями. Просто передруковувати прохідні тексти з інтернету можна, але розкручувати такий канал буде складніше.

Просування каналу

Яким би чудовим не був ваш контент, без усвідомленого просування популярним ваш канал не стане. Ось основні способи, якими зараз користуються для просування каналів:

  • згадки на інших каналах за гроші або по бартеру;
  • розміщення в каталогах – вони теж бувають платними та безкоштовними;
  • платне або безкоштовне потрапляння в добірки або публікації ЗМІ;
  • нестандартні способи просування: участь в конференціях, авторські колонки для ЗМІ, реклама в ботах, контекстна реклама.

Отже, ви створили канал і заповнили його початковим контентом. Потім попросили підписатися на нього родичів, друзів і знайомих. Зробили пост в Фейсбуці та інших соцмережах про те, що у вас тепер є канал. Зазвичай так набираються перші 100 підписників, якщо, звичайно, ви не супермедійна особистість. Що далі? Ціль дійти до тисячі!

Яким би чудовим не був ваш контент, без усвідомленого просування популярним ваш канал не стане
Яким би чудовим не був ваш контент, без усвідомленого просування популярним ваш канал не стане

Основна проблема будь-якого, хто створив канал в Телеграмі – як набрати першу тисячу підписників. Мале число передплатників веде до двох проблем:

  1. як показує практика, на маленький канал люди при інших рівних підписуються менш охоче. Напевно, тому що більш популярні ресурси викликають більше довіри.
  2. жоден великий канал не погодиться на пропозицію про взаємний піар з каналом, у якого немає хоча б тисячі підписників.

Радимо починати просування з каталогів та інших нестандартних і низьковитратних способів. Додайте посилання на канал в усі безкоштовні каталоги телеграм-каналів, які знайдете. В недорогі платні теж можна. Це і веб-каталоги, і каталоги каналів в самому Телеграмі, та інші. Постарайтеся потрапити в безкоштовні добірки маленьких каналів, які безкорисливо публікують автори деяких великих каналів.

Заявіть про свій канал за межами Телеграма. Наприклад, виступіть на тематичній конференції, представившись як автор каналу, і дайте на початку і кінці виступу посилання на нього. Або напишіть статтю для великого інтернет-видання, підписавшись як автор каналу, тощо.

Додайте посилання на канал в усі безкоштовні каталоги телеграм-каналів, які знайдете
Додайте посилання на канал в усі безкоштовні каталоги телеграм-каналів, які знайдете

І ось, лише тоді, як наберете першу тисячу підписників, можна розпочинати процес монетизації телеграм-каналу. Давайте, перед тим, як перейти безпосередньо до розгляду способів заробітку на телеграм каналі, підсумуємо, що потрібно зробити, щоб це все вдалось.

  • Вибрати цікаву тему, на яку легко писати.
  • Визначившись з контентом, почати просування і не гнатися за швидким заробітком.
  • Набравши певну кількість передплатників, почати монетизацію каналу.

Основні способи заробітку за допомогою телеграм-каналу

Розміщення рекламного поста

Починати монетизувати канал можна вже після першої тисячі підписників. Це дуже простий спосіб заробітку. Після того, як ви наберете мінімальну аудиторію, потрібно зареєструватися на спеціалізованих біржах, через які рекламодавці зможуть публікувати на вашому каналі свою рекламу. Біржі ці можна легко знайти.

Також потрібно постійно моніторити групові чати авторів каналів, та пропонувати там рекламу на ваших майданчиках всім бажаючим і цілеспрямовано писати тим, хто прийшов в такі чати з повідомленнями: «Привіт, а де краще купити рекламу для мого нового каналу?». Не менш половини замовлень можна отримати за допомогою таких холодних продажів.

Розцінки можуть бути різні. Все залежить від кількості підписників, тематики, охоплення постів, тощо. В середньому, канал з аудиторією 1-3 тис. чоловік може заробляти приблизно 200-500 гривень з одного рекламного поста.

Після того, як ви наберете мінімальну аудиторію, можна розпочинати монетизацію каналу
Після того, як ви наберете мінімальну аудиторію, можна розпочинати монетизацію каналу

Розміщення рекламних добірок

За своєю суттю, це нагадує попередній метод, але є одна особливість: ви рекламуєте відразу кілька каналів в одному пості (бажано, не більше 5). Така послуга коштує дешевше для кожного рекламодавця, а дохід власника каналу виходить вище.

Приклад: одне рекламне місце в добірці каналу з аудиторією 1-3 тис.передплатників коштує 100-300 грн. Перше і останнє місце в добірці самі клікабельні, тому коштують ненабагато дорожче.

Однак з таким маленьким каналом великих сум не заробиш. Кількість рекламних постів має бути обмежена, інакше підписники можуть покинути ваш канал. В іншому ж механізм роботи той же самий.

Ви рекламуєте відразу кілька каналів в одному пості
Ви рекламуєте відразу кілька каналів в одному пості

Партнерські програми

Простий спосіб отримання доходу – партнерство. В інтернеті величезна кількість партнерських програм, до яких ви можете приєднатися. Для початку слід вибрати варіанти, які підходять для вашої тематики. Зробити це можна за допомогою спеціальних СРА-мереж.

Потім просувайте на своєму каналі певні продукти, товари або послуги за партнерськими посиланнями. Ваша аудиторія буде по них переходити та виконувати поставлені цілі (реєструватися, здійснювати замовлення, тощо). За кожну корисну дію ви будете отримувати фіксовану оплату або відсоток з угоди.

В інтернеті величезна кількість партнерських програм, до яких ви можете приєднатися
В інтернеті величезна кількість партнерських програм, до яких ви можете приєднатися

Продаж товарів, послуг, інфопродуктів

Якщо у вас є свій інтернет-магазин або продаюча сторінка в мережі, то зробіть Телеграм додатковим джерелом для залучення клієнтів. Просувайте свої товари та послуги. Реклама на власному каналі набагато ефективніша, так як ви не просто публікуєте рекламний пост, але на початку підігріваєте аудиторію щоденними постами та підвищуєте лояльність клієнтів, доводячи свою експертність в даній області. Ідея буде найбільш актуальна для продажів в інтернет-магазинах, інфопродуктів, консалтингових послуг, тощо.

Закриті канали Телеграм

Можливість створювати в телеграмі закриті канали та групи дозволяє заробляти, роблячи вступ в них платним. По суті, ви створюєте сервіс, який працює за типом підписки або одноразовим платежем за вступ. Такі платні канали пропонують авторську та дійсно цінну інформацію. А хтось створює модерований чат, який об’єднує експертів у певній галузі.

Головне, що об’єднує всі вищенаведені способи заробітку на телеграм-каналах – не забувайте робити багато якісного контенту для підписників – у рази більше, ніж рекламного. Інакше кожен рекламний пост буде приводити лише до відписок незадоволених читачів. Зрештою, вони підписалися на вас не для того, щоб читати рекламу.

Можливість створювати в телеграмі закриті канали та групи дозволяє заробляти, роблячи вступ в них платним
Можливість створювати в телеграмі закриті канали та групи дозволяє заробляти, роблячи вступ в них платним

Як заробити у Телеграм без каналу

Далі розглянемо способи заробляти в телеграмі без свого каналу. Якщо у вас недостатньо досвіду для просування та ведення свого каналу або хочете отримувати дохід вже сьогодні, то можна скористатися наступними ідеями, про які ми згадували на початку статті. Для одних будуть потрібні певні знання та навички. Інші підійдуть будь-якому новачкові.

Створення унікальних стікерів Телеграм

Стікери в Телеграмі мають особливу цінність, оскільки є способом просування. Багато хто готовий заплатити гроші за створення тематичних наборів.

Якщо ви вмієте малювати або працювати в Photoshop, можете сміливо розміщувати оголошення на сервісі фрілансу та надавати послуги.

Якщо ви вмієте малювати, можете сміливо надавати послуги по створенню унікальних стікерів
Якщо ви вмієте малювати, можете сміливо надавати послуги по створенню унікальних стікерів

Розробка телеграм-ботів

У Телеграмі майже все тримається на ботах. Мабуть, це одна з головних фішок месенджера. Ботами називають програми, які в автоматичному режимі здійснюють певні дії: наприклад, розсилають новини, аналізують аудиторію, переводять текст, тощо. Заробіток на створенні ботів дуже перспективний та затребуваний. Вони часто потрібні не тільки брендам, але і блогерам, і навіть творцям невеликих чатів.

Для старту не потрібно вкладень. Головне – знати якусь мову програмування, хоча б на базовому рівні. Так вийде робити простих автоматизованих помічників.

Для більш серйозних замовлень, які передбачають розробку ботів зі складним функціоналом, знадобляться більш глибокі пізнання і додаткові ресурси, спрямовані на підтримку роботи самого бота.

Написання бота досить дорога послуга, що може коштувати від 2 000 до 100 000 грн. І це не рахуючи вартості подальшої підтримки.

Написання бота досить дорога послуга, що може коштувати від 2 000 до 100 000 грн. І це не рахуючи вартості подальшої підтримки.
Написання бота досить дорога послуга, що може коштувати від 2 000 до 100 000 грн. І це не рахуючи вартості подальшої підтримки.

Адміністрування чужих каналів

Іноді власники телеграм-каналу делегують адміністратору (менеджеру) певні функції. Наприклад, просування каналу. Але в деяких випадках одній людині повністю довіряють ведення каналу. На нього можна покласти наступні завдання:

  • складання контент-плану;
  • написання та оформлення статей;
  • спілкування з замовниками та рекламодавцями;
  • публікацію постів;
  • пошук рекламних майданчиків для залучення нової аудиторії.

Платять за це досить непогано. Ви можете взяти кілька акаунтів для адміністрування і непогано заробляти. Свої вакансії можна залишити також на різних біржах фрілансу.

У деяких випадках одній людині повністю довіряють ведення телеграм каналу і платять за це хороші гроші
У деяких випадках одній людині повністю довіряють ведення телеграм каналу і платять за це хороші гроші

Створення каналу під ключ

Схема така: ви заздалегідь детально обговорюєте з замовником, який телеграм-канал потрібен. Отримавши ТЗ, призначаєте ціну. Зазвичай послуга  «канал під ключ» коштує від 5 тис. грн. Що може входити в цей пакет послуг:

  • Концепт, розроблений під бізнес;
  • Продумана стратегія монетизації;
  • Контент-план на певний період;
  • Технічна розробка;
  • Неймінг;
  • Стратегія просування;
  • Інтеграція з ботами.

Як правило, люди ставлять планку в 1000 передплатників і беруть за це від 10 тис. грн. Правда, ніхто не заплатить такі гроші фахівцеві без відгуків, рекомендацій та портфоліо. Але починати можна з невеликих проектів і більш низьких цін.

Скільки можна заробити на телеграмі і від чого залежить сума

Відповісти на це питання конкретно дуже складно, тому що все залежить від безлічі факторів. Кожна ідея заробітку, описана вище, має свої розцінки та рівень доходу. Якщо ви плануєте заробляти на своєму телеграм-каналі, то ваш прибуток буде залежати від напрямку каналу. Значення мають тематика і цільова аудиторія, якість контенту, кількість публікацій.

Орієнтовний заробіток у Телеграм:

  • Розміщення реклами, партнерський маркетинг – до 50 тис. грн. на місяць;
  • Стікери-від 1 до 10 тис. грн за 1 стікерпак;
  • Розробка ботів-від 1 до 20 тис. грн. за 1 проект;
  • Адміністрування-5-15 тис. грн.

Звертаємо увагу, що суми приблизні, взяті з доступних кейсів та популярних сервісів фрілансу і залежать від багатьох факторів. Це лише орієнтир, який дозволяє зрозуміти: в телеграмі дійсно можна заробляти! А ось в якому розмірі – вже залежить від вас.

Значення мають тематика і цільова аудиторія, якість контенту, кількість публікацій
Значення мають тематика і цільова аудиторія, якість контенту, кількість публікацій

Висновок

Телеграм представляє величезний інтерес для рекламодавців і відкриває безліч перспектив для заробітку. Конкуренція в месенджері постійно зростає і зростає вона шаленими темпами.

Але, якщо серйозно підійти до справи та правильно вибрати нішу, то можна перетворити Телеграм у джерело стабільного заробітку.

Можна сконцентруватися на одному із способів або розвивати відразу кілька суміжних напрямків, виходячи зі своїх навичок, знань та переваг. Дійте, експериментуйте, розвивайтеся!


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *