Як відкрити SEO-студію та заробляти на оптимізації та просуванні сайтів?

Як відкрити SEO-студію та заробляти на оптимізації та просуванні сайтівНа сьогоднішній день, вже лише самого створення сайту не достатньо для отримання переваг перед конкурентами. Часи змінилися, і бізнесменам стає потрібен не просто сайт, а красивий, функціональний, правильно оптимізований сайт, причому, такий, який би займав топові позиції по певним пошуковим запитах. На тлі цього стали з’являтися компанії, які пропонують створення, оптимізацію і ведення сайту, його «розкрутку» у пошукових системах, так звані «SEO студії». Тому, давайте поговоримо, як відкрити власну SEO-студію і що для цього буде необхідно.

Наявність власного сайту дозволяє організації більш продуктивно працювати на ринку, адже власна сторінка в інтернеті – це і інформація і реклама, які спрямовані на потенційного клієнта. Свій сайт дозволяє не просто розмістити каталог пропонованої продукції або вказати перелік надаваних послуг, а й навіть проводити фінансові розрахунки із клієнтами.

Для специфічних видів діяльності створити власний сайт буває достатньо для того, щоб клієнту було зручніше дізнаватися про фірму і бачити її рівень, адже якість виконання сайту може багато сказати і про саму компанію.

Для тих же організацій, які мають багато конкурентів і яким потрібне постійне відвідування саме їх ресурсу, просто створити свою сторінку буває недостатньо, адже користувач інтернету не бачить її з причини недостатнього рейтингу в пошукових системах.

Середньостатистична людина дуже рідко переходить по сторінках виведених пошуковою системою результатів, що розміщені далі перших 10-20 позицій, воліючи звертатися до перших же посиланнь, що зводить на нуль доцільність утримання сайту для багатьох компаній. Тому підприємства шукають способи підняття свого рейтингу, проте це цілий процес, який вимагає певних знань і займає чимало часу. І ось, у цей момент, на допомогу приходять організації, які пропонують саме оптимізацію сайту, його «розкрутку», так звані «SEO-студії».

Що таке SEO?

Це відносно нова галузь IT послуг, що передбачає певний набір операцій, здійснюваних командою з просування та оптимізації, спрямованих на просування сайту на більш високі місця в списку результатів пошуку за певними ключовими словами або фразами, цікавим і актуальним з точки зору відповідної сфери ділових відносин.

SEO (Search Engine Optimization) – це ряд заходів у мережі Інтернет, з метою досягнення кращих рейтингових позицій сайтів у пошукових системах (Google, Яндекс, тощо.) по обраній групі ключових запитів.

Головним завданням SEO є залучення великої кількості відвідувачів, щоб згодом досягти певних коротко чи довготривалих цілей, які ставлять перед собою комерційні фірми або приватні особи, наприклад зробити сайт популярним, залучити відвідувача на сайт і спонукати його до певної дії – купити товари або скористатися послугою з сайту.

Це досягається за допомогою контролю та покращення певних факторів на сайті чи поза ним, які, будучи взятими в сукупності і проаналізованими алгоритмом пошуку, ведуть до більш вигідного положення на сторінках, що відображають результат пошуку. Виходячи з цих критеріїв, SEO може бути двох типів:

  1. Внутрішня оптимізація – заходи з просування, що застосовуються безпосередньо до відповідного сайту і в основному можуть бути змінені тільки командою SEO. В якості прикладів можна навести: ретельне написання назв і описів, видалення помилок, поліпшення швидкості завантаження, обробка зображень, оптимізація структури URL-адрес і внутрішніх посилань, поліпшення поведінкових факторів на сайті, тощо.
  2. Зовнішня оптимізація – в цьому випадку просування не залежить безпосередньо від SEO команди, а скоріше від колективної волі Інтернету. Це означає, що, виходячи з об’єктивної реальності щодо якості веб-сайту, пошукові системи завжди намагаються знайти вимірні сигнали проти актуальності і важливості сайту по відношенню до аналізованої ключової фрази. Ці сигнали відносяться до показників якості, продуктивності і популярності, і, як безпосередніх прикладів, можна навести такі: кількість і якість посилань на аналізовану сторінку, кількість соціальних взаємодій (лайки в Facebook, поділитися у ВКонтакті, коментарі, згадки у Twitter і так далі), контекст, в якому з’являються згадки, достовірність і авторитетність джерел, глобальний і локальний обсяг запитів за відповідними ключовими словами, тощо.

Кому потрібні послуги SEO?

Тепер, коли ми встановили, що означає SEO і чим воно займається, давайте з’ясуємо, хто потребує подібних послуг. А потребують їх, в принципі, всі!

Але тут виникає одна проблема – зрозуміло, що два різних сайти, в один і той же час, не можуть займати першу позицію в Google. Так само як не можуть займати ні другу, ні третю. Не одночасно. Отже – що робити? Кому займатися SEO, а кому ні?

Відповідь проста: тим, хто може собі дозволити інвестувати в SEO. Тим підприємцям, хто готові докласти зусиль зараз і дочекатися довгострокових результатів. Тим компаніям, для кого це має сенс з економічної точки зору. Тим бізнесменам, які хочуть перегнати своїх конкурентів і залучити ще більше клієнтів.

Як відкрити SEO-студію

На даний момент, конкуренція на ринку SEO послуг пошукової оптимізації вже є і досить серйозна, тому нова студія розкрутки сайтів повинна пропонувати клієнтові послуги, які будуть мати перевагу перед конкурентами. Це може бути повний комплекс послуг: створення, просування і підтримку його інтернет-ресурсу.

Створення сайтів, навряд чи стане основною діяльністю компанії, але як додаткова послуга буде приносити хороший дохід. Людина, яка шукає компанію для створення сайту, з великою часткою ймовірності вибере ту, яка пропонує ще й SEO послуги.

Потрібно сказати, що у IT-бізнесі відкриття SEO-компаній займає друге місце після інтернет-магазинів, але така ж статистика виходу компаній з ринку.

Займатися наданням послуг у сфері SEO можна навіть будучи фрілансером у будинку в тапочках, витрати при цьому можуть бути мізерними або навіть нульовими. Досить знайти першого клієнта і умовити його на мінімальну передоплату.

Якщо ж мова йде про побудову компанії, з певними бізнес-цілями, обмеженими в часі, то тут вже знадобиться стартовий капітал, план дій, і, звичайно ж, досвід.

Підприємцю у сфері надання послуг інтернет-маркетингу, зокрема SEO, потрібно мінімальний бізнес-пакет:

  • Юридична особа (як мінімум ФОП на єдиному податку);
  • Рахунок у банку, банківська карта, рахунки в декількох електронних валютах, наприклад, Webmoney;
  • Оренда офісу, хоча б мінімальної площі, де можна проводити зустрічі з клієнтами і розміщувати робочі місця співробітників. Зазвичай 20-30 кв. м. достатньо для початку.

На жаль, вести роботу тільки в інтернеті не вийде, і доведеться орендувати офіс для штатних співробітників. Там команда зможе приймати потенційних клієнтів, знаходити їх і пропонувати послуги, у разі успіху обговорювати з ними умови надання послуг з просування сайту, виконувати саме цей вид роботи.

Щоб успішно займатися подібним видом діяльності, потрібно знайти людину, яка вже володіє достатніми знаннями про пошукову оптимізацію – SEO-фахівця, саме цей співробітник очолить роботу і керуватиме робочим процесом більшої частини колективу.

На додаток до нього потрібні аналізатори, оптимізатори, програмісти та копірайтери.

Аналізатори будуть займатися оцінкою створеного або створюваного сайту клієнта з метою виявлення способів його поліпшення, а також моніторингом принципів роботи пошукових систем, які постійно вдосконалюють свої алгоритми пошуку.

Оптимізатори будуть безпосередньо працювати з копірайтерами і доводити до досконалості саме текстове наповнення сторінок.

Програмісти будуть технічними виконавцями, які впроваджують створений оптимізаційний матеріал, при цьому не тільки тексти, а й всі інші можливі доповнення. Цією роботою можуть займатися і штатні програмісти, основним обов’язком яких є створення сторінок.

І, нарешті, копірайтери – позаштатні співробітники, які залучаються в залежності від кількості замовлень і пишуть спеціальні тексти з певними критеріями, які визначають оптимізатори.

Програмісти, провідний оптимізатор і декілька аналізаторів повинні завжди бути працевлаштовані в компанії, інші залучаються зі сторони, отримуючи гроші лише за фактично виконаний обсяг роботи.

Якщо студія вже досить відома і має завжди багато замовлень, то на постійну роботу можуть бути прийняті кілька копірайтерів, які також займаються і оптимізацією.

SEO досить складний і довготривалий процес, що потребує залучення фахівців з пошукової оптимізації

SEO досить складний і довготривалий процес, що потребує залучення фахівців з пошукової оптимізації

Підсумовуючи сказане, для відкриття невеликої СЕО студії, буде потрібна мінімальна команда з наступними ролями:

  • Керівник;
  • Менеджер по роботі з клієнтами;
  • SEO-фахівець – оптимізатор;
  • Аналізатор;
  • Програміст;
  • Копірайтер;
  • Бухгалтер.

В міру своїх здібностей, ролі можуть бути суміщені в одному або декількох фахівцях, але в цілому, всі ці позиції повинні бути забезпечені штатними фахівцями, або фрілансерами.

Методи роботи при просуванні сайтів

Потрібно виділити три можливі методи проведення робіт при просуванні сайтів – це «біла», «сіра» і «чорна» оптимізація.

Біла оптимізація – офіційні методи, які не суперечать умовам пошукових систем і забезпечують підняття рейтингу сайту, дуже трудомісткий процес і вимагає затрат великої кількості часу, але при цьому гарантують те, що сайт не буде піддано штрафним санкціям і примусово відправлений у нижні позиції пошуку.

Сіра оптимізація – отаке балансування на грані, досвідчені оптимізатори можуть акуратно використовувати її зважаючи на ефективність подібних методів, але зловживати нею не варто.

Чорна оптимізація – передбачає практично шахрайську діяльність з підняття сайту в ТОП, що з великою часткою ймовірності буде виявлено асессорами (жива людина, яка визначає релевантність і «чесність» сторінок), тому такі способи хоч і прості у виконанні і не вимагають багато часу, але так само швидко призводять до блокуванню і обмеження.

Потрібно визначитися, які методи будуть використовуватися в роботі, але шахрайські дії прогресивними студіями не практикуються, оскільки основою співпраці з клієнтом є не виконання умов його замовлення на короткий термін, а довготривалі стосунки, що забезпечує студію на багато місяців роботою.

Клієнти і самі повинні бути зацікавлені не короткочасному піднятті рейтингу, а в постійному знаходженні в топі запитів, що забезпечує великий приплив відвідувачів. Подібне ведення бізнесу дозволяє багатьом компаніям перейти переважно на продажі в інтернеті, що дає можливість студії просування сайтів практично безстроково займатися проектом.

Взагалі SEO компанії пропонують комплексне ведення сайту клієнтом – від його повної розробки (або переробки у разі вже наявного, але нецікавого, неінформативно чи погано створеного) сайту до багатомісячної оптимізації, в якій мало досягти результату – його потрібно ще й закріпити та підтримувати.

Також варто задуматися про розкручування сайту у соціальних мережах, так звана SMM оптимізація, сьогодні це потужний інструмент, який не вимагає грошей на розробку сайту, але дає вихід на велику аудиторію, що приваблює багатьох підприємців, деякі з яких ведуть бізнес тільки через соцмережі, але про це поговоримо у наступних публікаціях.

Ставши більш відомою студією, організація буде залучати набагато більше клієнтів, що значно збільшить прибуток і підвищить рентабельність починання. Кожен новий замовник послуг пошукової оптимізації свого сайту, дозволяє швидше окупити студію, при нормальних умовах для цього буде потрібно не більше півроку, а далі лише збільшувати дохід такої SEO студії.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


1 коментар до "Як відкрити SEO-студію та заробляти на оптимізації та просуванні сайтів?"

  1. Привіт! Гарна стаття, ще до того як почав будувати свою студію шукав подібні статті. Але більшість опублікованого в інтернеті – просто вода. Шкода що не знайшов вашу стаття швидше!

    Тільки що це за “Аналізатори”? Напевно ви мали на увазі “Аналітики”?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *