Як відкрити міні-кав’ярню?

Як відкрити міні-кав'ярнюЧашку кави з тістечком може дозволити собі практично кожен. Кав’ярні стали не тільки місцем ділових зустрічей і дружніх побачень, ці заклади увійшли до програми вихідного дня або вечірньої прогулянки міських жителів. Деякі завсідники кав’ярень швидше відмовляться від харчування в закладах громадського харчування, ніж від філіжанки гарячої кави.

І хоча купити стаканчик еспресо можна мало не в кожному кіоску на зупинках транспорту, класичні кав’ярні, де є можливість відкинутися на спинку стільця і не поспішаючи насолодитися філіжанкою ароматного напою завжди будуть актуальні.

Невеличка кав’ярня на кілька посадкових місць, поєднана з магазином з продажу кави та чаю буде затребувана і в мільйонниках, і в невеликих містечках. Продуктова рентабельність може перевищувати 1000%.

Сучасні міні-кав’ярні пропонують продукт, який не поступається за якістю напоям в класичних закладах, хіба що подається він не в порцеляновому посуді. Тому і ціни в них у декілька разів нижче.

В середньому, порція кави в таких точках коштує 8-20 грн., залежно від міста. До того ж, щоб їх відвідати, не потрібно спеціально кудись їхати, на те вони і міні-кав’ярні, щоб їх відкривати в будь-якому відповідному місці.

Гарне місце для кав’ярні-магазину – вирішальна умова ефективного бізнесу. Як правило, успішні кав’ярні розташовуються в жвавих місцях у центрі міста, бажано, недалеко від метро або в торгових і торгово-офісних центрах, на торгових вулицях.

Відкривати кав’ярню з посадочними місцями на вокзалах не варто, інша справа – кава на винос. За день в жвавому місці на столичному вокзалі продається до тисячі стаканчиків напою.

Приміщення для кав’ярні повинно мати свою «фішку», яка буде вигідно відрізняти заклад від конкурентів.

З урахуванням цих критеріїв однозначно можна стверджувати, що відкривати точку з продажу кави потрібно лише у приміщенні. Та й торгувати виключно на винос, без посадочних місць теж не варто – багато відвідувачів подібних закладів вибирають кав’ярні для спілкування. Тому доцільно шукати площу для класичної міні-кав’ярні та одночасно магазина в ТРЦ, в магазинах в касовій зоні, або поблизу з місцями для куріння.

Тим більше, якщо відкрити міні кав’ярню у приміщенні ТРЦ, то відразу буде вирішено питання з охороною, оскільки охорона об’єктів всередині ТРЦ або офісного комплексу – обов’язок їх служб безпеки.

Присутність водопроводу і каналізації поблизу – бажана, але необов’язкова опція. Кава-машини здатні працювати на рідині з-під крана, але в такому випадку доведеться купити пом’якшувач для води. Інша справа, що наявність водопроводу дозволить заощадити гроші на воду для побутових потреб (миття рук і прибирання).

Купуємо кава-машину

Одне з найбільш значних вкладень – кава-машина. Існує три класу обладнання: професійне, напівпрофесійне і побутове. Останнє ні в якому разі не можна використовувати для комерційних цілей – занадто слабкі можливості з приготування напоїв, та й навантаження не витримає.

Застосування напівпрофесійної техніки виправдано тільки в закладах з невеликим навантаженням на обладнання. Скажімо, якщо в магазині з продажу кави потрібно організувати дегустацію напою. Тому вибирати агрегат для кав’ярні випливає з категорії професійних машин.

Професійні кава-машини, в свою чергу, діляться на дві основні категорії: ручні та автоматичні. Ручні моделі працюють на молотом кави, вимагають наявності кавомолки, ряду аксесуарів і кваліфікованого персоналу.

Рівень цін на кавомашини приблизно наступний: напівавтомат з однією групою, здатний обслуговувати невелике кафе – $ 1,5-2,5 тис; автомат з двома-трьома групами – $ 2,5-5 тис. Під модель кавоварки підбирається кавомолка ($ 300-700) і пом’якшувач води (близько $ 150, кавомашини примхливі і працюють тільки з ідеальною водою).

При виборі кавомашини слід уточнити у продавця особливості її сервісного обслуговування. Каво-машини вимагають догляду і сервісу: ремонту, заміни фільтрів, прокладок, чищення від накипу і кавових смол.

Періодичність проведення всіх цих процедур залежить від інтенсивності використання кавоварки і якості води.

В Інтернеті можна знайти оголошення про продаж б / у кава-машин. Ціна на них зазвичай удвічі-втричі нижче нових. Але якщо вийдуть з ладу основні вузли, то ремонт обійдеться більше, ніж вдалося заощадити.

Додаткове джерело доходів закладу – продаж мелених зерен кави. Багато відвідувачів воліють купувати додому мелені зерна вподобаного напою.

Ще приблизно 400 $ потрібно для покупки професійного міксера. Влітку знижуються продажі кави, зате зростає попит на молочні коктейлі. До речі, їх рентабельність сягає 350%. Для зберігання молока, льоду та інших безалкогольних напоїв потрібен холодильник.

Багато оптових продавців кави пропонують каво-машини в оренду. На перший погляд, це дуже вигідна пропозиція, особливо для починаючого підприємця. Однак вартість кави в цьому випадку може бути значно вище ринкової.

Сировина

Дуже важливо правильно вибрати постачальника кави, і справа не тільки у вартості закуповуваного сировини. Потрібно враховувати асортимент продукції, наявність необхідних документів про якість кожного сорту – сертифікати відповідності на продукцію, на виробництво, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи тощо, умови доставки та обсяги мінімальної закупівлі, тощо.

Крім цього, початківцю для успішної роботи кав’ярні потрібно чимало специфічної інформації. Потрібно розбиратися в смакових характеристиках різних сортів кави, рецептах різних сумішей, способах їх приготування, якісній і не якісній кави.

В асортименті кав’ярні повинен бути широкий асортимент кави (25-35 сортів), інакше буде складно конкурувати з супермаркетами, в яких також продають каву. Варто продавати тільки натуральну кави з різних країн. Саме різноманітністю вишуканих сортів кави можна «брати» клієнтів.

Високоякісний напій виходить виключно зі свіжомелених зерен. Кава в таблетках і капсулах – не для комерційних кава-машин. Звичайно, з цим типом кави менше клопоту, тому кавоварки на таблетках актуальні в офісах. Або на підприємствах, для яких торгівля кавою не основна діяльність, а бонус для клієнта, наприклад, на автозаправках.

Ще один обов’язковий компонент напою – вода. Мінімальна витрата рідини на чашку еспресо з урахуванням виробничих втрат – 50 мл.

Меблі та інвентар

Потрібна буде барна стійку для міні-кав’ярні площею, не менше  4 кв. м. Стійку краще купувати універсальну – її можна розмістити де завгодно, на випадок, якщо доведеться переїжджати. Також необхідна вітрина, для демонстрації і зберігання кави (в скляних банках) і супутніх товарів (кавомолки, сервізи та ін.).

Ще знадобляться мінімум три барних стільця – два для відвідувачів, один для продавця, і два-чотири кавових столика і стільці.

Для еспресо підійдуть тільки картонні стакани, для капучино, латте і американо – «піностакани», зі спіненого полістиролу. Від пластмасових стаканчиків краще відмовитися – пластмаса під впливом високої температури насичує напій шкідливими речовинами.

Також знадобляться серветки з розрахунку 1 пачка на день, палички для замішування – 100 шт. в день  і стільки ж ложечок.

Меню

При складанні меню слід враховувати, що основою асортименту повинна бути кава та напої на її основі, відповідно, кава може бути представлена не тільки різними способами приготування (еспресо, лате, капучіно, тощо), але і різними сортами і видами, відмінними своїми смаковими характеристиками.

Присутність в меню алкоголю або кавових напоїв з алкоголем позитивно впливає на виручку закладу, але додає клопоту по оформленню необхідних документів. Те ж саме стосується випічки.

Додатковий напрямок заробітку для кав’ярні – продаж кави в роздріб. Націнка може скласти 20-80%. До речі, з часом, при успішній роботі кав’ярні можна відкрити ще заклад, з акцентом на продаж меленої кави, або навпаки.

Реклама

Масштабна рекламна кампанія магазина-кав’ярні – марно витрачені гроші. Найбільш ефективним буде адресне промо, розраховане на потенційну аудиторію. Приміром, ставши володарем одного з флаєрів, які роздають розповсюджувачі в безпосередній близькості від закладів мережі, відвідувачі можуть претендувати на другу чашку кави безкоштовно.

Крім цього, умілий і товариський продавець – бариста – людина, яка безпосередньо продає напої та спілкується з гостями закладу, на думку багатьох власників кав’ярень, завойовує клієнтів ефективніше всяких знижок, рекламних щитів і цукерочок до чашки капучіно.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


2 коментарі до "Як відкрити міні-кав’ярню?"

  1. Чудова стаття,багато описано,велике дякую автору,не дарма бив пальці об клавіатуру)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *