Антикафе – як заробляти на безкоштовному чаї та печиві

Антикафе - як заробляти на безкоштовному чаї та печивіСкладно собі уявити кафе без меню, музики і офіціантів, адже звичайне кафе – це місце, де можна поїсти та попити.  І, тим не менш, всього цього немає в так званому «антикафе». Заклади такого формату, де люди платять не за їжу, а за час перебування у них, стають все дедалі популярнішими. Там можна дивитися кіно, слухати семінари, працювати, спілкуватись, просто відпочивати. Формат антикафе затребуваний, адже людям набридли ресторани і хочеться відпочивати якось по-новому. У цій статті спробуємо проаналізувати перспективи такого специфічного напрямку бізнесу, та спробуємо розібратись як відкрити антикафе і що для цього нам буде потрібно.

Антикафе – що ж це за заклад?

Антикафе (їх також називають, being place, time cafe, time club) – це новий формат закладів, призначення яких виключно для культурного відпочинку, зустрічей, роботи та проведення дозвілля.

В таких антикафе не подаються вишукані страви та алкогольні напої. В меню закладу лише безкоштовні чай, кава, печиво, пончики, шоколад. Іншу їжу можна абсолютно вільно принести з собою або замовити з доставкою в іншому, більш традиційному закладі.

Головне джерело доходу антикафе – похвилинна оплата за перебування в ньому. Вартість складає, як правило, 0,5 гривень за хвилину або 30 гривень за одну годину і по 25 гривень наступні години. Такі незвичайні кафе користуються великим попитом серед фрілансерів, яким потрібно місце, де можна спокійно попрацювати (в антикафе є безкоштовні точки доступу WiFi), серед молоді, яка грає в настільні ігри, дивиться кіно і просто спілкується, серед ділових людей, яким потрібно місце для зустрічів, проведення переговорів або тренінгів.

Антикафе відкрилися вже в декількох великих український містах (Київ, Львів, Дніпропетровськ, Полтава, тощо) і користуються такі заклади надзвичайно великим попитом серед клієнтів, які цінують, в першу чергу, комфорт, затишок і спілкування, а не можливість добре повечеряти, попити пиво чи потанцювати.

І все ж, незважаючи на позитивний досвід інших підприємців (за їхніми словами, бувають дні, коли у їхніх антикафе, взагалі, не залишається вільних місць), перед відкриттям власного закладу необхідно зважити всі «за» і «проти», вивчити попит і конкуренцію в вашому регіоні. Навряд чи такі специфічні заклади будуть користуватися попитом у невеликих містах, в той час як у Києві чи Львові антикафе являють собою відмінну альтернативу звичним закладам громадського харчування, а також хоум-офісам і коворкінг-центрам для фрілансерів.

Як відкрити антикафе

Для відкриття так званого антикафе знадобиться досить велика площа – не менше 150-200 кв. м. Приміщень має бути мінімум два-три, включаючи невеликий кабінет для приватних бесід і ділових переговорів, а також простору кімнату, в якій можна проводити семінари, тренінги та майстер-класи для великої кількості людей (мінімум 10-15). Не забудьте і про санвузол.

Якщо вам важко спрогнозувати попит на такий вид послуг, починайте з малого – зніміть на перших порах невелику площу з можливістю її розширення в подальшому. Антикафе повинно розташовуватися в зручному місці в центрі населеного пункту. Спальні райони для такого закладу не підійдуть.

Графік роботи кафе залежить від вашої цільової аудиторії. Одні антикафе працюють з полудня до півночі, а в п’ятницю і в суботу – до 2-3 годин ночі, інші вибирають денний режим роботи – з 9 ранку до 20-21 години. Тому, при розширенні графіка роботи вашого антикафе ви практично нічого не втрачаєте, крім заробітної плати адміністратору, який буде відкривати заклад вранці та зустрічати гостей.

Головне джерело доходу антикафе - похвилинна оплата за перебування в ньому.

Головне джерело доходу антикафе – похвилинна оплата за перебування в ньому.

Крім витрат на оренду (досить істотних з урахуванням площі та місця її розташування), доведеться також витратитися на ремонт приміщень, створення  дизайн-проекту закладу, придбання меблів.

Як і у випадку з традиційним закладом громадського харчування, наприклад, з тією самою міні-кавярнею, дизайн антикафе відіграє надзвичайно велике значення. Інтер’єр повинен сприяти відпочинку і, одночасно з цим, не відволікати від роботи. Атмосфера повинна бути комфортною та затишною. Тому, економити на дизайні та меблях не варто.

Мінімальний набір включає в себе крісла, дивани, стільці, столи, вішалки або шафи для одягу. Якщо у вашому закладі передбачена кімната для переговорів або проведення тренінгів та інших занять, стане в нагоді дошка або фліпчарт і проектор. Також необхідно буде купити посуд і столові прилади, книги, настільні ігри (в деяких антикафе, наприклад, є ще і Xbox, PlayStation). Не забувайте про ксерокс, принтер, сканер, широкоформатний телевізор для перегляду фільмів, спліт-систему, кавоварку, точку доступу в інтернет, телефон. Буде зовсім не зайвим обладнати окрему дитячий куточок з іграшками.

Якщо бюджет дозволяє, можна також придбати кілька нетбуків чи планшетів, якими зможуть у разі потреби скористатися ваші відвідувачі. Продумайте все до дрібниць. Наприклад, незайвими будуть кілька видів зарядних пристроїв для мобільних телефонів різних виробників на випадок, якщо у клієнта несподівано розрядиться мобільний телефон.

Кількість обслуговуючого персоналу в антикафе значно менше, ніж в звичайному закладі. Вам знадобиться адміністратор (або два, якщо мова йде про великий заклад), який зустрічатиме гостей, розносити чай, каву та десерти, охоронець (на той випадок, якщо хтось із відвідувачів антикафе порушить заборону на розпивання спиртних напоїв на його території), прибиральниця (вона може працювати вранці та ввечері).

Щомісячні витрати на утримання кафе включають в себе орендну плату, комунальні витрати, оплату інтернету та телефонного зв’язку, заробітну плату співробітникам, витрати на придбання чаю, кави, кондитерських виробів для частування відвідувачів (купуються оптом), канцелярські товари, журнали, миючі засоби та інше.

До речі, подумайте над тим, як залучити більше відвідувачів в ранкові і денні години, оскільки, гостей в цей час буде зовсім небагато. Наприклад, можна запропонувати особливі умови для фрілансерів, які працюють віддалено, або для журналістів, які часто проводять інтерв’ю з героями своїх статей на «нейтральній території» в ранкові або денні години. Продумайте систему знижок для постійних клієнтів.

Атмосфера у такому закладі повинна бути комфортною та затишною

Атмосфера у такому закладі повинна бути комфортною та затишною

Незалежно від розміру вашого бюджету, у антикафе можна проводити різні івент-заходи. Наприклад, подібні заклади користуються великим попитом серед любителів настільних ігор. Подумайте над проведенням турніру з настільних ігор з призами для переможців.

Головна проблема, яку кожне анти-кафе вирішує по-своєму, – це система обліку часу, проведеного кожним відвідувачем в закладі. Як правило, кожному гостю видається бірка з номером. Адміністратор веде облік часу, записуючи, хто о котрій прийшов. Деякі власники кафе з похвилинною оплатою за перебування там обмірковують можливість введення електронних карток, за допомогою яких проводити підрахунок і здійснювати контроль буде набагато простіше та швидше.

Найбільший плюс антикафе – відсутність власної кухні, що дозволяє значно заощадити. Для тих же відвідувачів, хто любить поїсти, але не має можливості або бажання приносити все необхідне з собою, можна домовитися з компаніями, які займаються доставкою їжі додому і в офіси. Взаємне співробітництво принесе користь вам обом: ваші відвідувачі зможуть замовити будь-яку страву максимально швидко, а служба доставки отримує постійних клієнтів у вашій особі.

Не забувайте і про рекламу. Кращий спосіб залучення нових клієнтів – це «сарафанне радіо». Заохочуйте своїх відвідувачів залишати відгуки про ваш заклад на місцевих форумах, в блогах, на сторінках в соціальних мережах і на сайтах. Як показує досвід, більшість потенційної аудиторії дізнається про такі кафе саме в інтернеті. Втім, нехтувати традиційними рекламними інструментами теж не варто.

Реклама в міських друкованих виданнях, на радіо і на телебаченні, вивіска, що кидається у вічі, листівки, які роздають на вулицях міста, все це допоможе привернути увагу потенційних клієнтів на перших порах існування вашого антикафе.

Термін окупності такого закладу становить від 1,5 років. Потрібно зазначити, що як і всякий готельно-ресторанний бізнес, в тому числі і такого формату, прибуток, який можна отримати від антикафе сильно залежить від фактора сезонності. Так, найбільше відвідувачів спостерігається взимку, в першій половині весни та восени. Влітку ваші потенційні клієнти проводять свій час у відпустках і за містом.

Підсумовуючи написане, хочеться зазначити, що такий незвичайний напрямок бізнесу досить привабливий, хоча і дещо ризиковий в плані великих прибутків. Але, якщо грамотно все організувати, правильно продумати та креативно прорекламувати, використавши ефект «новизни» такого антикафе, то згодом можна обзавестись постійними відвідувачами і стабільним доходом.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *