Мільярдерами стають одиниці. Щоб стати таким, мало просто почати бізнес, потрібно щось винайти, застосовувати нові технології і слідувати своїй власній стратегії, не схожій на всі інші. А от можливість стати фінансово забезпеченою і незалежною ні від кого людиною є абсолютно у кожного. Щоб зрозуміти, чи варто займатися тим чи іншим бізнесом, необхідно в першу чергу зайнятися оцінкою бізнес ідеї і виявити, наскільки вона перспективна.
Часто трапляється так, що ідея приходить сама і не доводиться сидіти і ламати голову над тим, який же бізнес може принести дохід у конкретних умовах. Наприклад, службовець якоїсь організації часто стикається з труднощами при заповненні документації й оформленні ділових паперів. Та ж проблема часто виникає і у його колег. Звідси він може прийти до висновку, що якщо він займеться випуском довідника на дану тематику, він буде досить затребуваний в його місті. До того ж, різних організацій та установ більш, ніж достатньо. Звичайно, щоб організувати весь бізнес, потрібно пройти багато етапів – написати саму книгу, відправити її до друку , знайти компанії реалізаторів продукції та багато іншого, однак найголовніше – ідея, і вона вже є.
Важливо розуміти , що оцінка бізнес ідеї – процес не швидкий і «на швидку руку » він не робиться. Наведемо ще один приклад.
Підприємцю прийшла в голову ідея продавати гарячі пиріжки та іншу випічку недалеко від великого будівельного об’єкта. Так, ідея сама по собі перспективна – у будівельників робота завжди «кипить», сили швидко витрачаються і в обідню перерву пиріжки повинні розбиратися в одну мить.
Підприємець уклав договір з пекарнею на виробництво випічки, взяв в оренду торговий лоток або намет і почав торгівлю. Однак деякі важливі моменти були не продумані. Найближча пекарня перебувала на значній відстані від точки продажу, і поки пиріжки доставлялися до торгового намету, вони вже не були такими гарячими. Зберігання в спеціальному термосі – начебто вихід з цієї ситуації, однак при тривалому знаходженні випічки в таких термосах, вона починає назад вбирати весь пар, стає м’якою, і вже не такою смачною.
Підсумок – працівники віддавали перевагу їжі, принесеної з дому, аніж таким пиріжкам. Бізнес непродуманого підприємця прожив чотири місяці і змушений був закритися. У чому помилка колишнього ймовірного бізнесмена? Саме в тому, що він не повною мірою оцінив перспективність своєї ідеї. Сама ідея – це добре, але можливість її успішної реалізації теж повинна піддаватися аналізу.
Наведемо два приклади бізнесу за принципами «я як усі» і «це тільки в мене».
Перший варіант – тут не потрібно придумувати кардинально нову ідею. Достатньо взяти вже традиційну і всім відому ідею але, щоб вона виділялася серед десятків інших, потрібно додати свою родзинку.
Наприклад, ви помітили, що у вашому районі звичайні кафе стоять на кожному кроці, але серед них немає жодного Інтернет – кафе, або кафе, в якому можна пообідати разом зі своїми домашніми тваринами. У цьому випадку відкриття таких закладів буде вигідним, хоча нічого принципово нового ви не придумали.
Другий варіант – надання нової, незвичайної послуги або продаж товару, з яким ще не знайомий середньостатистичний споживач. Як приклад можна привести послугу fish – пілінгу – процедура, при якій догляд за вашими ногами здійснюють маленькі рибки. Споживачі зарубіжних країн більш знайомі з таким пілінгом, а для нашого народу це в новинку. Займатися таким бізнесом буде перспективно в районах, де проживає найбільша кількість високозабезпечених сімей.
І варіант «я як усі» , і варіант «це тільки в мене» є відмінним початком своєї справи і їх обидва можна перетворити на стабільний дохідний бізнес.
Важливий етап оцінки бізнес ідеї – дослідження менталітету, звичок і смаків потенційний споживачів. Наприклад, відкриття такого закладу як чайхана, навряд чи принесе прибуток, скажімо, в Конотопі. Ви можете ідеально все спланувати, блискуче організувати заклад і продумати найменші деталі, але жителі цього міста просто не звикли до східного зеленого чаю та страв узбецької кухні. А от у пельменну ходять із задоволенням.
Попередня оцінка затребуваності товару або послуги також буде не зайвою. Найпростіше це зробити шляхом проведення опитувань населення, наприклад, у телефонному режимі. Задавши кілька запитань, які вас цікавлять, значній кількості жителів, ви зрозумієте, наскільки вони потребують того, що ви збираєтеся їм запропонувати.
Якщо ви не хочете мати короткостроковий бізнес, то необхідно заздалегідь подумати про шляхи та способи подальшого розвитку компанії. Уявіть, що етап становлення вашого бізнесу пройшов успішно. Як ви будете розвивати його далі? Як удосконалювати, чи доповнювати? Якщо розумієте, що поняття не маєте, що можна зробити з бізнесом в перспективі, краще продайте свою відмінну ідею комусь іншому.
Оцінити фінансову частину бізнесу – справа досить складна та не кожному під силу. Тим більше, якщо бізнес перший і достатнього досвіду ще немає. У всіх питаннях, що стосуються фінансів, краще радитися з фахівцями. Не шкодуйте грошей на їх послуги, можливо своїми висновками вони застережуть вас від початку свідомо провальної справи.
Дякую за цікавий та змістовний сайт, дуже потрібний для українців у складний теперішній час. Проте, як мешканці Конотопу, дещо образливо читати про чайхану… Може, ми і “просто не звикли до східного зеленого чаю та страв узбецької кухні”, але, як і всім людям, нам цікаво відкривати для себе щось нове. І якщо люди не ходять у подібні заходи, то скоріш за все через брак фінансів, а не вузькість світогляду.