Перебуваючи на нашому сайті, знайомлячись із різноманітними ідеями для бізнесу, та шукаючи нішу для започаткування своєї власної справи, часто густо, виникає цілком слушне питання – чи можливо використати запропоновані бізнес ідеї для маленьких міст, та які варіанти ведення бізнесу будуть безпрограшними в умовах міста, де населення не так багато. Адже в Україні, ще дуже багато населення проживає саме в таких невеликих містечках, та й районні центри, часто – густо, є зовсім не мегаполісами. У цьому матеріалі розглянемо чи можливо реалізація популярних ідей для бізнесу в умовах маленьких міст, і власне як відкрити свій бізнес в невеликому населеному пункті.
Відразу слід зазначити, що у цій статті мова піде про містечка з населенням до 40 тисяч чоловік, адже ведення малого бізнесу тут істотно відрізняються від умов, що існують у великих містах (не кажучи про мегаполіси з їх прилеглими територіями) і як не дивно від умов сільської місцевості. Тому, для початку, давайте чітко визначимо параметри, якими володіють обрані населені пункти.
Особливості організації малого бізнесу у маленькому місті.
Фактор перший. Низька купівельна спроможність загальної маси населення (звичайно із загального правила є виняток, як приклад, міста-супутники великих промислових підприємств), що дуже негативно позначається на можливості організації якогось цікавого бізнесу.
Фактор другий. Обмежене коло споживачів. Тут простий закон математики, чим менше людей, тим меншим буде обіг грошей і як наслідок менше можливостей для заробітку, а якщо сюди додати фактор низької купівельної спроможності, то ідей, які можна використовувати для створення успішного бізнесу в умовах маленького міста, залишається взагалі мінімум.
Фактор третій. Невисокий рівень кваліфікації працівників. На перший погляд ця проблема для малого бізнесу не настільки велика, але тільки на перший погляд. По факту не високий рівень кваліфікації найманого персоналу в невеликих містах відсікає цілий ряд можливостей для малого бізнесу.
Фактор п’ятий. Ментальні особливості провінційних містечок. З цього чинника можна сміятися, можна посміхатися, але враховувати його потрібно обов’язково, звичайно якщо Ви збираєтеся організувати прибутковий бізнес у невеликому місті. У чому полягає ця особливість? Та в тому, що населення таких міст дуже «туго» сприймає все нове, намагається не змінювати свій уклад життя, в тому, що невелика чутка може вирости в проблему локального характеру і просто знищити репутацію торгової точки. Плюс додаємо сюди фактор «знайомих» і «родичів».
Чому важливі вище наведені фактори? Все просто, якщо Ви їх не врахуєте у відповіді на питанні «який малий бізнес відкривати в невеликому місті» то однозначно Ваш бізнес буде приречений на провал.
Виходячи з факторів, можна звузити рамки пошуків актуального бізнесу для маленького міста.
По-перше, більшість бізнес ідей пов’язаних з торгівлею спочатку провальні, з двох основних причин:
- Більшість сегментів у роздрібній торгівлі на даний момент вже зайнято, якщо говорити про стандартні групи товарів. Як результат відкрити нову торгову точку і головне знайти під неї місце і облаштувати (на рівні конкурентів) буде дорого і головне потрібен час, щоб залучити клієнтів. Висновок, якщо хочете швидко почати свій бізнес в невеликому місті з роздрібної торгівлі, то або купуйте готовий магазин або відмовтеся від ідеї.
- Організація магазину у вузьких нішах або з продажу якихось «спеціальних» товарів теж погана ідея розпочинати бізнес в такому населеному пункті, за тими ж факторам. З одного боку купівельна спроможність маленька і як результат валові доходи будуть маленькими, що в свою чергу не дозволить досягти прибутковості торгової точки. З іншого боку покупці в провінційних містах дуже консервативні і можуть просто «не зрозуміти» навіщо їм купувати саме у Вас.
По-друге, прибутковість і головне успішність роздрібного бізнесу в невеликих містах сильно перебільшена, у всякому випадку станом на сьогодні. Так, можна заперечити, що ось мій сусід торгує і нормально живе. Та й це буде правда, але не забувайте, що Ваш сусід починав торгувати і відривав свій магазин у Вашому провінційному населеному пункті як мінімум 10 -7 років тому. На той момент прибутковість була на порядок вищою, а конкуренція на два порядки нижчою, і саме тоді Ваш сусід зумів сформувати і просунути свій бізнес. А станом на сьогодні він має вже налагоджений бізнес і готову структуру (з точкою, постачальниками і головне точка вже «набита» покупцями), а Вам потрібно все починати з нуля. Так що не буде у Вас того ж обороту (як мінімум певний час) і як наслідок задайте собі запитання – чи Ви особисто готові «терпіти» збитковість бізнесу півроку чи навіть рік?
І так відкинувши більшість ідей торгівлі, переходимо до сфери послуг, тут ситуація трохи інша. Якщо бути більш точним, то приблизно половина бізнес ідей, абсолютно неліквідні в малих містах, а ось друга дуже навіть рентабельна. Залишається як їх розділити?
Все досить елементарно, усі послуги можна розділити на послуги першої необхідності та послуги пов’язані (може бути і опосередковано) з якимись додатковими благами. Як простий приклад, в невеликому містечку послуги пов’язані з СПА процедурами напевно будуть збиткові. З іншого боку, організація невеликої перукарні з повним набором послуг, тобто манікюр, педикюр, корекція брів, стрижка та невеликий розслабляючий масаж обличчя викличуть фурор і будуть затребувані на 100%.
Що ми робимо? Ми просто продаємо звичайні потреби, в красивій упаковці і саме це працює, правда не варто забувати, що проблема кваліфікації кадрів виникатиме постійно.
Так як відкрити бізнес у сфері послуг у невеликому місті?
Просто проаналізуйте всі звичайні побутові послуги першої необхідності, починаючи, мабуть, з найпростіших. Ось для початку декілька бізнес ідей для невеликого міста, у сфері послуг:
- Майстерня шиномонтажу чи автосервіс завжди буде мати клієнтів, оскільки, не залежно від населеного пункту, автомобілі наявні завжди і завжди будуть потребувати ремонту;
- Виготовлення тортів на замовлення – чудовий бізнес для домогосподарок;
- Риття котлованів, прокладка труб безтраншейним способом, риття колодязів, буріння свердловин;
- Асенізаторський бізнес;
- Майстерня по ремонту мобільних телефонів;
- Ремонт сантехніки (у невеликих населених пунктах саме поняття сантехнік дуже розмито, та вони десь є але, як правило, «достукатися» до них проблематично);
- Швейні ательє. Можна також сказати, що вони вже є, але тут справа в «упаковці», якщо у Вашому ательє буде можливість ремонту і пошиття (не тільки одягу, але й інших речей) і найголовніше, тут же буде вибір тканин та інших аксесуарів, то всі надомниці будуть «тихо відпочивати в кутку»;
- Перукарня з елементами салону (про це вже писали вище).
Як бачимо реальних ідей досить багато, відразу можна відзначити, що величезних прибутків такий бізнес у невеликому провінційному містечку не принесе, але пристойно заробляти дозволить.
Чи перспективні ідеї сільськогосподарського бізнесу в провінційних містах?
Відповідь скоріше ні, ніж так. Більшість таких ідей вимагають наявності землі, це раз. По-друге ті ж ідеї вирощування не підійдуть через Ваших сусідів. Повірте на слово, навіть невеликий загін з свинями або курми дуже дратує сусідів. Так що цілком реально отримати масу клопоту від місцевої влади та сусідів, а якщо вже вирішили займатися таким бізнесом, то набагато краще купити будиночок в селі і там розпочинати свою справу. Правда є і виняток із загального правила, це невеликі сільськогосподарські ідеї, з мінімальними потребами до таких можна віднести:
- Вирощування рослин у теплицях;
- Вирощування зелені;
- Розведення перепілок;
- Розведення кроликів;
- Ну і більш екзотичні варіанти – розведення та вирощування шиншил, дощового хробака, тощо.
Звичайно, на цьому список не закінчується, але це навскидку ідеї, які приносять реальний прибуток вже сьогодні.
Чи успішні ідеї виробництва в невеликих містах?
За великим рахунком, ця ніша на сьогодні у нас практично не зайнята. По факту малий бізнес відкриває виробництва в передмістях мегаполісів, ну або в самих мегаполісах, абсолютно ігноруючи малі міста. Причин такого ставлення безліч, але в цілому якщо проаналізувати складові частини витрат то можна прийти до наступних висновків:
По-перше, бізнес на виробництві в маленькому місті дійсно потребує більш високих витрат на доставку продукції, все-таки до основного ринку збуту товару невеликі міста не відносяться. Але з іншого боку вартість оренди приміщення і вкладення в інфраструктуру на порядок менші, тим більше для тих ідей які вимагають великих приміщень і не відносяться до бізнесу в гаражі. У перспективі витрати нівелюють один одного.
По-друге, витрати на оплату праці значно відрізняються і чим віддаленіше та менше містечко, тим менші витрати на оплату праці працівників, що дуже актуально для виробництв з високим рівнем ручної праці. Так що на цьому факторі можна дуже добре виграти.
По-третє, взаємини з місцевими контролюючими органами в провінції складаються зовсім іншим чином, практика показує, що там набагато лояльніше і дешевше вести бізнес. Згодні, що бувають винятки, але в цілому ситуація саме така.
До речі ідей для виробництва дійсно безліч ось, як приклад, можете прочитати про бізнес ідеї міні виробництв, які можуть спрацювати і у маленьких містах:
- Виробництво декоративної тріски (кольорової мульчі);
- Виготовлення бруківки;
- Заготівля та реалізація деревного палива;
- Виготовлення дерев’яних піддонів;
- Виробництво бордюрного каменю;
- Виробництво бетонних декоративних парканів та огорож;
- Виготовлення клеєного бруса, тощо.
Який прибутковий бізнес відкрити в маленькому місті?
Якщо спочатку статті ми говорили про різні напрямки, то зараз зосередимося на тому, що може стати дійсно прибутковим. А прибутковим може бути те, чим поки що, мало хто займається, а саме туризм. Якщо чесно, то туризмом в Україні займаються неохоче і тільки в тих місцях куди туристи «самі лізуть», а от в інших місцях це якесь «табу».
З приходом європейських тенденцій в нашу реальність, стали з’являтися в ужитку слова «зелений туризм», «природний туризм», все це поки в глибинці виключно бізнес ідеї з Європи та до нас не мають ніякого відношення. Насправді туризм не просто популярний бізнес у Європі, а й досить відчутне джерело доходів для європейського малого бізнесу. Тим більше його організація у нас і вибір «туристичного» місця не складе труднощів в будь-якому місті України, особливо у Західній Україні, у якій майже кожне місто має тисячолітню історію та безліч як культурних пам’яток так і унікальних природних місць і навіть «аномалій». Що залишається? Просто зайнятися організацією і рекламою і прибутковий бізнес у Вашому маленькому містечку вже готовий.
Діліться відгуками, можливо Вам відомі ще якісь прибуткові ідеї для бізнесу у маленькому місті, і ми разом спробуємо розглянути інші аспекти ведення власної справи?
це смішно читати! це писала людина, яка не жила в Летичеві і дня
А яку з цих ідей, звичайно локалізувавши, не можна використати для створення свого бізнесу в Летичеві?
Як то кажуть хто хоче той шукає можливості, а хто не хоче той шукає причини)))