Як відкрити магазин квітів: основні нюанси

Як відкрити магазин квітів: основні нюансиПильні споживачі давно звернули увагу на досить велику кількість квіткових лотків, павільйонів, магазинів: вони приносять дохід, а дана ніша на ринку, безумовно, становить інтерес. Бажання відкрити магазин квітів є у багатьох. І це зрозуміло, тому що дарувати людям радість, позитивні емоції та гарний настрій завжди приємно. Удвічі така справа буде приносити радість, якщо бізнес буде забезпечувати стабільний і постійний дохід підприємцю. Щоб квітковий бізнес процвітав, потрібно правильно його організувати, врахувати всі слабкі сторони продукції та особливості ринку. У цій статті ми розповімо, як відкрити квітковий магазин. Навіть якщо не всі аспекти і нюанси будуть враховані, то на основні моменти ми допоможемо звернути увагу.

Квітковий бізнес для багатьох підприємців уже став не просто джерелом доходу, а й способом життя. Постійне спілкування з прекрасним робить людей добрішими. З часом цей вид діяльності дає відчуття, що саме ти даруєш людям красу, а значить, радість.

Свій власний бізнес з продажу квітів досить неоднозначний, тут присутні і свої ризики та одночасно він може приносити непоганий прибуток. Закрити такий магазин можна тільки внаслідок форс-мажорних обставин, які трапляються вкрай рідко.

З чого почати квітковий бізнес

Як відкрити квітковий магазин без оформлення документів? Звичайно, це неможливо. Він почне працювати тільки тоді, коли діяльність підприємця буде зареєстрована відповідно до Українського законодавства. На перших порах – цілком достатньо зареєструватись як фізична особа-підприємець, на спрощеній системі оподаткування.

В ці нюанси ми не будемо заглиблюватись, оскільки у кожній податковій інспекції вас зобов’язані проконсультувати по всіх питаннях, що стосуються ведення підприємницької діяльності.

Початкові вкладення

Тепер, коли документи оформлені, залишається визначитися з питанням, скільки коштує відкрити магазин.

Для торгівлі квітами не потрібно купувати багато складного, дорогого устаткування, тому вкладення коштів зводяться до мінімальних сум. Проте організація квіткового бізнесу зажадає ряд матеріалів, елементарні інструменти.

Зовсім без вкладень увійти в цей бізнес неможливо. Суть в тому, що стартовий капітал для відкриття салону і невеликого павільйону в торговому центрі відрізняються в декілька разів. Грає роль площа, яка орендується, цінова категорія товару, обладнання, кількість працівників та інше.

Обладнання для квіткового магазину

Як відкрити магазин квітів, не створивши для них певного температурного режиму? Це неможливо, тому на його забезпечення доведеться витратити деякі кошти. Створюють мікроклімат для квіткової продукції за допомогою холодильних камер, які можна облаштувати самостійно. Замовити готовий агрегат можна, але не завжди він підходить під габарити і форму приміщення. Тому фахівці зазвичай огороджують частину приміщення металопластиковими конструкціями, встановлюють туди спліт-систему і тим самим створюють мікроклімат, який легко контролювати.

Якщо павільйон має невелику площу, то достатньо просто встановити кондиціонер, який підтримує функцію роботи в зимовий час.

Крім цього, обов’язково знадобляться вазони під квіти і надійні стелажі для їх розміщення.

Для оформлення букетів необхідно мати набір з пакувальних матеріалів.

Відкрити магазин квітів з нуля неможливо, так як навіть прозорий целофан доведеться закуповувати для упаковки букетів. Для більш вишуканих букетів знадобляться: фетр, сітка, сизаль, стрічка та інше. Крім цього під рукою у флориста повинна бути дріт, скотч, пістолет з клеєм, ножиці, секатор.

Приміщення для магазину квітів

Варіантів розташування торгової точки може бути декілька:

  • Тонар – дуже зручне мобільне приміщення, автоприцеп;
  • Павільйон – можна побудувати самостійно в найкоротші терміни з недорогих модульних конструкцій;
  • Окремо розташована будівля – зустрічається дуже рідко, так як є великим дефіцитом на ринку комерційної нерухомості;
  • Перший поверх житлового будинку – вхід повинен бути обов’язково з боку жвавої вулиці;
  • На території торгового центру.

Найбільш вигідно орендувати площу в торговому центрі, все інше буде коштувати дорожче.

Інтернет продажі в квітковому бізнесі є доповненням до основного виду діяльності, як розширення сервісу для покупців. Функціонувати сам по собі він не зможе зважаючи на специфіку товару.

Дуже важливо грамотно розташувати торгову точку. Поблизу неї повинні постійно проходити потенційні клієнти, в той же час слід уникати гострої конкуренції з іншими квітковими магазинами. Краще торгувати квітами поблизу жвавих вулиць, перехресть, поблизу розважальних клубів, ресторанів, близько концертних залів, вузів, тощо.

Добре, коли вибране місце зручно одночасно для водіїв і пішоходів. Відмінно, якщо там скупчуються люди в післяобідній час, після закінчення роботи. Допоможе грамотний моніторинг: добре вибрати краще місце, змінивши декілька. Головне ретельно проаналізувати результати торгівлі на всіх можливих майданчиках.

Найбільш економічно доцільно буде орендувати площу для магазину квітів у приміщенні торгового центру

Найбільш економічно доцільно буде орендувати площу для магазину квітів у приміщенні торгового центру

Асортимент магазину квітів

На невеликих площах торгують, як правило, тільки зрізаними квітами. Розширювати асортимент горшковими рослинами можна тільки у випадку, якщо місця на стелажах достатньо для повної експозиції зрізаних квітів.

  • З тонара можна торгувати невеликими букетами, але тими, квітами, що користується найкращим попитом: гвоздикою, хризантемою, трояндою.
  • Павільйон, площею близько 10 кв.м. дозволить продавати такий же вузький набір продукції.
  • У приміщенні більшого розміру, порядку 18 кв.м., уже можна розмістити: орхідеї, іриси і додати кілька сортів троянд.
  • Коли територія розширена до 30 кв.м. варто пропонувати покупцям горшкові рослини. Крім цього, така площа дозволить продавати горщики, грунтосуміші та інші супроводжуючі вироби. Тут же є можливість організувати пакування подарунків до свят, запропонувати листівки, сухі квіти, бісер, стрічку, невеликі подарункові статуетки, тощо.

Як організувати закупівлю квітів

Працювати з одним постачальником завжди ризиковано. Може статися так, що одного разу торгова точка залишиться без свіжих квітів до свят, тому ідеально мати не менше трьох оптових постачальників. Так як на наш ринок зрізані квіти зазвичай поставляються з Голландії, Росії та Еквадору, потрібно підписати договори з представниками кожної компанії, що представляє дану країну. Ще товар імпортується з Колумбії, але його варто закуповувати тільки в період свят, коли більша ймовірність розпродати його повністю і в короткі терміни.

Основну закупівлю з такої нагоди, як відкриття квіткового магазину, необхідно планувати відразу у декількох постачальників. Важливо прорахувати необхідну кількість так, щоб не було необхідності в дозакупівлі товару. Вона вкрай не вигідна, тому що товар поставляється невеликою партією, на яку не діють знижки.

Перед всенародно улюбленими святами 8 Березня і 14 лютого необхідно зробити замовлення в десятикратному і подвійному розмірі відповідно від кількості в середній накладній за тиждень. Це робиться як мінімум за місяць до настання передсвяткових днів, крім того, постачальники в ці дні на відстрочку платежу не йдуть – відпускають товар тільки при 100% передоплаті.

Ціноутворення

У квітковому бізнесі торгова націнка зазвичай становить 200%, причому свіжий зріз цінується дорожче, а квіти, що довший час зберігались, з часом уцінюються. Цей процес в даному бізнесі неминучий. Головне, продати товар до того, як він втратить свій товарний вигляд.

Ціна формується у залежності від оптової вартості, яка диктується постачальниками при дозакупівлі. Це робиться для зниження ризиків, так як товар швидко псується. Загалом, цінова політика повинна бути стабільна. Стрибки цін перед святами дратують покупця, і він може більше в цей салон не повернутися, тому на передсвяткових розпродажах краще не зловживати, а закласти можливі втрати в ціну заздалегідь.

Необхідно заздалегідь з’ясовувати, коли почнуться періоди найбільш активних продажів: в ці моменти роблять більше готових букетів. Піки продажів квітів припадають на 8 березня, 1 вересня, травневі свята, тощо.

Головне у квітковому бізнесі - продати товар  поки він не втратив свій товарний вигляд

Головне у квітковому бізнесі – продати товар поки він не втратив свій товарний вигляд

Реклама магазину квітів

Оптимальний варіант реклами – спеціальний знак, що привертає увагу потенційних клієнтів безпосередньо при підході до торгової точки.

Рекламуватись можна шляхом подачі оголошень у місцеву пресу, напередодні днів, у яких спостерігається підвищений попит на квіткову продукцію. Також бажано бути «присутнім» у найбільших соціальних мережах.

Непоганим рекламним та маркетинговим ходом буде співпраця з салонами краси, весільними салонами, тощо.

Організація продаж

Основний нюанс при веденні квіткового бізнесу – підготовка товару до реалізації. Букети необхідно складати уміло, квіти повинні виглядати максимально привабливо, складність може викликати збереження квітів та підтримання їх свіжості. Так, з троянд треба зрізати з низу стебла і до половини всі колючки, підрізаючи потім стебло, щоб квіти добре абсорбували воду.

Зберігати всі квіти потрібно в целофані або плівці, оскільки вони швидко псуються і втрачають товарний вигляд, а перед продажем поміщати на 1-2 години в воду, підігріту до 40 градусів: тоді квіти будуть виглядати чудово.

Висновок

Наостанок, хочемо дати кілька порад від досвідчених флористів, які не один рік успішно працюють з квітковою продукцією:

  • Ніколи не треба шкодувати старі квіти. Краще їх продати за ціною собівартості, ніж втратити безповоротно товар і гроші.
  • Грошові кошти на закупівлю необхідно відразу відкладати з першої виручки. В іншому випадку може статися, що закуповувати товар не буде за що.
  • Квітковий бізнес потребує набору грамотного, комунікабельного персоналу: помічники і продавці повинні бути енергійними, ввічливими, привітними і відповідальними.
  • Оплата праці персоналу повинна прямо залежати від продажів. Тільки так можна стимулювати працівників грамотно і професійно обслуговувати клієнтів.

Тепер можна сміло відкривати магазин квітів, з чого почати ми розповіли. На будь-якій стадії його роботи, не можна забувати, що продаж відбувається через безпосереднє спілкування продавця і покупця. Тому позитивне враження про хороше обслуговування, отримане при покупці не менш красивого букета, обов’язково змусить клієнта повернутися за покупкою знову.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *