Не секрет, що інтернет комерція розвивається дуже стрімкими темпами та привертає до себе все більше охочих випробувати свої сили саме у веденні бізнесу в мережі інтернет. Тому є маса вагомих причин, і найбільш вагомі з них – це необмежені можливості, відносно невеликі витрати і загальна доступність. Дуже популярним проявом онлайн бізнесу є інтернет торгівля. Питання, як відкрити інтернет магазин, цікавить багатьох підприємців, але дуже часто всі їхні зусилля не приводять до успіху, оскільки це не так просто, як може здатися. Сучасні технології дають безліч можливостей відкриття такої справи. Існує безліч прикладів, які говорять про те, що, навіть маючи обмежені початкові інвестиції, можна почати заробляти гроші у інтернеті. У цій статті ми розповімо основи того, як практично відкрити інтернет магазин, щоб підприємець чітко розумів, які послідовність дій йому потрібно для цього виконати.
Переваги інтернет магазинів
Для початку поговоримо про переваги даного виду торгівлі:
Перевага перша: це перспективно. Зараз аудиторія українського інтернету зростає величезними темпами. Саме тому інтернет магазин необхідно відкривати сьогодні, щоб стати першим на цьому зростаючому ринку.
Перевага друга: розмір вашого міста не має значення. Зовсім неважливо де ви живете. Інтернет-магазин можна відкрити і у місті – мільйоннику, і у невеликому селі.
Перевага третя: це дешево. Знайти відповідне рішення для створення інтернет магазину зараз досить просто. На цьому ринку існують безліч систем управління сайтом (CMS), як платних так і цілком безкоштовних, що будуть зрозумілі навіть новачкові. Необхідно лише грамотно вибрати підрядника, CMS, і не переплатити за непотрібний вам функціонал.
Інші переваги:
- На сторінках інтернет магазину є можливість розмістити необмежений асортимент товарів;
- Аудиторія майбутніх покупців дуже широка і необмежена;
- Є можливість працювати 7 днів на тиждень, 24 години на добу;
- В інтернет магазині можна продавати все теж, що і в реальній торговій точці, але клопоту, при цьому, набагато менше, а сам процес навіть цікавіший;
- Початковий капітал менший, ніж при відкритті звичайного магазину;
- Зарплата працівникам не становить величезних сум, оскільки персонал складається максимум з 3-х чоловік.
Всі ці переваги не тільки дадуть можливість отримувати дохід, а й зробити продажі ефективними.
Етапи створення інтернет магазину
Хоча дана справа і обіцяє мінімальні вкладення, потрудитися все-таки доведеться і немало. Від задуму до запуску потрібно проробити деяку роботу.
Вибір ідеї та ніші
Успішність розпочатої справи цілком і повністю залежить від того, чим ви плануєте торгувати. Тому, вам потрібна ідея. Якщо у вас вже немає готового бізнесу, який просто потрібно перевести на рейки інтернету, то перше – ІДЕЯ. Ваша ідея повинна бути – унікальна!
Варто вибирати той вид товару, у якого менше конкуренції, або більше переваг перед конкурентами. Підштовхнути до прийняття правильного рішення може досвід друзів і близьких, зарубіжні торгові майданчики (на них ви можете знайти унікальні дивовижні товари, які будуть новинкою для наших співвітчизників), тощо.
У цьому питанні підприємець повинен визначитися самостійно. Найкраще вибирати категорію, в якій він розбирається. Після цього варто оцінити попит на обраний вами товар.
Оформлення документів
Найчастіше початківці підприємці не поспішають офіційно оформляти свій бізнес, оскільки вважають, що краще спочатку спробувати, а потім можна і оформити всі документи. Це може бути помилкою, так як неофіційна робота може спричинити низку серйозних і незручних наслідків. Так, наприклад, оптові партнери будуть насторожено ставитися до розрахунків з фізичною особою, не всі кур’єрські служби готові укладати договори з незаконно діючими суб’єктами господарювання, те ж саме стосується і більшості постачальників. Окрім організаційних незручностей можуть виникнути і серйозні проблеми з державними органами, наприклад, з фіскальною службою.
Для того щоб зробити вашу роботу офіційною, необхідно як мінімум зареєструватися як фізична особа-підприємець. Реєстрація займе не більше 1 дня, причому для цього вже не обов’язково йти в податкову. При виборі системи оподаткування краще відразу вибрати спрощений варіант.
Пошук постачальників
Організація доставки
Це питання теж потрібно обдумати ще до початку продажів. Використовувати можна кур’єрські служби, транспортні компанії, відправляти товар Укрпоштою або пропонувати клієнтам самовивіз з офісу, використовувати кур’єрську службу, шоуруми, тощо. Все залежить від товару та кінцевого споживача. Якщо ви плануєте торгувати за межами одного міста, регіону або навіть країни, то краще використовувати декілька варіантів. Тоді клієнтам можна буде запропонувати або безкоштовну доставку, або платну, але швидку.
Створення інтернет магазину
Для створення інтернет магазину, звичайно, буде потрібен сайт – так звана платформа, яка буде наповнюватися певним контентом. Працюють інтернет магазини на так званих системах управління сайтом – CMS.
Що таке система управління (CMS)?
Система управління вмістом або контентом (CMS) сайту являє собою комплексний програмний продукт, який дозволяє звичайній людині, яка не має спеціальної технічної освіти, створювати і обслуговувати власні проекти будь-якої складності. В її завдання входить забезпечення користувача необхідним набором візуальних інструментів для створення сайту, які дозволяють змінювати його зміст. Правки вносяться за допомогою вбудованого текстового редактора. СМS здатні вести статистику відвідування сайту, користувачів, публікувати новини, статті та інше. Зазвичай систему управління підбирають виходячи з технічних вимог, які необхідні для якісної підтримки нового проекту.
Сьогодні на ринку існує великий вибір СМS. Вони, в свою чергу, також буваю платними і безкоштовними. Безкоштовні ресурси підходять для менш масштабних проектів і цілком можуть задовольнити своїми можливостями початківців підприємців.
Заплативши гроші за платний продукт, людина набуває одночасно своєчасну технічну підтримку, регулярні оновлення, інформаційний супровід та інші приємні бонуси. Такі програми краще захищені від несанкціонованого злому або ушкодження.
Зазвичай створенням інтернет магазинів займаються спеціальні студії або люди, які, дотримуючись побажань замовника, створюють новий ресурс. Можна замовити індивідуальний проект, вартість якого значно відрізняється від типових рішень. Останні ж дозволяють почати продажі практично без вкладень. У кожному разі, технічна сторона питання, яка здасться продавцеві складною, в наслідок виявиться самою легко розв’язуваною. Головне визначити для себе суму, яку він готовий витратити на розробку ресурсу.
Як правильно вибрати підрядника та платформу для створення інтернет-магазину?
- Вибирайте компанію чи веб майстра, в портфоліо якого вже є підтверджені факти створення інтернет-магазинів, які продають.
- Не орієнтуйтеся на назву CMS магазину. Найчастіше правильно налаштований недорогий інтернет-магазин дасть 100 очок вперед дорогому рішенню з коробки з гучним ім’ям.
- Платформа магазину повинна бути саме «магазинною». Ніяких плагінів для вордпресс і джумли – уявна простота обернеться потім тисячами гривень на доопрацювання.
- Платформа повинна мати докладні відеоінструкції і службу підтримки (або форум).
- Зверніть увагу на наявність історій успіху магазинів, створених на обраній платформі.
Які технічні характеристики безпосередньо впливають на продажі?
- Зручна корзина. Що входить в це поняття? По-перше, автоматична реєстрація. Користувач залишив емейл? Відмінно, магазин повинен вислати йому пароль в особистий кабінет автоматично. Ніяких «придумайте пароль» – це лише відлякає покупця. По-друге, в магазині повинен бути налаштований зв’язок для доставки та оплати. І по-третє, мінімум полів для оформлення замовлення. Цілком буде достатньо і лише одного – для введення номеру телефону або емейлу.
- У магазині повинен бути присутнім фільтр товарів, який допоможе підібрати покупцеві товар за характеристиками і розміром.
- Магазин повинен підтримувати автоматичний розрахунок доставки до клієнта.
- Важливо наявність модуля підключення до платіжних систем.
Основні етапи розробки інтернет магазину:
Технічне завдання та бриф. Від правильно складеного технічного завдання, залежать всі подальші роботи з інтернет магазином. Чим краще та зрозуміліше ви опишете все, що хочете бачити на сайті, тим якіснішим буде кінцевий результат.
Вибір назви інтернет магазину та доменного імені. Про це прочитаєте більш детально далі у статті.
Підключення до CMS (системи управління контентом). Це суто технічне завдання – після визначення необхідної платформи, її інсталюють на сервер та підключають необхідні модулі.
Розробка дизайну. Від якісного та унікального фірмового стилю залежить впізнаваність вашого магазину у інтернеті.
Підготовка контенту. Характеристики товарів, їх опис, фото, корисні статті, новини та інше.
Наповнення контентом. Якщо товарів мало, то вносьте позиції самі. Якщо багато – делегуйте цю роботу кому-небудь за гроші. Не втрачайте час – його не купиш. Особливу увагу звертайте на опис товару, групи, категорій. Це важливо для пошукових машин.
Тестування. Постійно тестуйте сайт. Слідкуйте за новим на ринку. Тестуйте рекламну компанію. Не бійтеся помилятися. І не забувайте на помилках вчитися.
Використання систем статистики та налаштування цілей. Від постійного відслідковування позицій інтернет магазину та його статистики залежить бачення того, куди вам рухатись далі. Це важливо.
Налаштування системи оплати. У роботі краще використовувати якомога більше різних варіантів оплати. Чим більше типів оплати, тим більша ймовірність, що товар буде сплачений. Також можна використовувати різні системи бонусування або знижок при передоплаті. Клієнти можуть оплачувати товар наступними способами:
- Електронними грошима, використовуючи різні сервіси;
- Напряму банківським картами, різних платіжних систем;
- Банківськими переказами;
- Використовуючи термінали оплати;
- Накладеним платежем;
- Готівкою.
Як вибрати назву інтернет магазину
З тим, як відкрити інтернет магазин трохи розібралися. Тепер варто приділити увагу імені. Це важлива частина іміджу, яка стане запорукою впізнаваності та репутації. Надалі назва може перекваліфікуватися в бренд, на підставі якого і буде будуватися вся комерційна діяльність. Ось деякі поради, які можуть допомогти вибрати успішну назву:
- Потрібно скласти пропозицію, яка буде характеризувати товар, запропонований на майданчику, а потім, прибираючи по одному не значимому слову, скласти з решти частин назву.
- Проста назва буде легше запам’ятовуватися, вимовлятися і прописуватися. Це безперечно зіграє на руку, так як партнери і покупці будуть швидше запам’ятовувати вас.
- Химерна назва, додавання приставок і суфіксів зроблять звичайне слово цікавим та незабутнім. Наприклад, відкрити інтернет магазин дитячого одягу можна з нудним і малоперспективним «Дитячий одяг» чи веселим та інтригуючим «Малят-Ко, Одягайка».
- Обов’язково потрібно вивчити імена конкуруючих магазинів, щоб не бути схожим ні на кого іншого.
- При виборі імені обов’язково потрібно запропонувати знайомим чи родичам на вибір кілька варіантів і прислухатися до думки з боку.
- Бажано під ім’я підібрати співзвучний домен, оскільки це полегшить в подальшому просування магазину у пошукових системах.
Початок роботи
З власного досвіду скажемо, що основне питання полягає не в тому, як відкрити Інтернет магазин, а як змусити його працювати і приносити стабільний дохід. Просто сайт не підійме продажі, потрібно цілеспрямовано просувати свої товари. Про них треба розповідати широкій аудиторії, проводити акції, залучати покупців, рекламувати, всюди де це можливо.
Як просувати інтернет магазин
Починаємо розкручувати сайт. На першій стадії, поки ваш маганин ще нікому невідомий, варто використовувати рекламні компанії в Google AdWords та Яндекс Директ. Після старту рекламної компанії, повинні відразу піти замовлення. Якщо замовлень немає – сидите і думайте що не так.
Розкрутка сайту або пошук клієнтів, тема окрема і дуже велика. По ній завжди дуже багато запитань. Але контекстна реклама, напевно, перше, про що потрібно подумати.
Далі, просуваємо свій товар в соціальних мережах і працюємо з цільовим трафіком. Цікаво те, що контингент на Фейсбуці більш платоспроможний, ніж на Одноклассниках або у Вконтакті. Для рекламних цілей відвідуйте тематичні форуми та спеціальні рекламні майданчики.
Паралельно оптимізуйте ваш магазин під пошукові системи (Для України, акцентуйте увагу на Google в першу чергу, а потім на Yandex).
Для оптимізації та просування сайту потрібно буде найняти професійного СЕО оптимізатора, який буде займатися виключно питаннями просуванням інтернет магазину у пошукових системах.
Професійний СЕО оптимізатор, у наш час, це скоріше інтернет маркетолог. У його обов’язки буде входити:
- Аналіз та моніторинг конкурентів;
- Робота з семантичним ядром магазину (запитами, по яких ваш магазин будуть знаходити у пошукових системах);
- Написання та розміщення оптимізованих текстів і фото;
- Внутрішня та зовнішня оптимізація сайту;
- Проведення рекламних кампаній, тощо.
Потрібно сказати, що ця робота довготривала і постійна, а результати можна буде відчути не відразу, але вони будуть довготривалими. До цього пункту потрібно підійти з максимальною увагою, оскільки від роботи СЕО оптимізатора, будуть безпосередньо залежати ваші майбутні прибутки.
Основні витрати пов’язані з організацією онлайн торгівлі
Отже, ми коротко розглянули питання, як відкрити інтернет магазин, як його просувати але залишається ще визначити, які витрати потрібно буде провести на початкових етапах.
Оренда складу або офісу. На початковому етапі – це можуть бути непотрібні або зайві витрати. Для складу можна скористатися послугами кур’єрських служб по оренді площ.
Витрати на ведення бухгалтерії. Якщо ви обрали спрощену систему оподаткування, то зможете впоратися з цим самостійно. Якщо, обрана вами система більш складна, то доведеться вдатися до послуг професійного бухгалтера, або скористатися послугами аутсорсингових компаній.
Витрати на зарплату. Починати такий бізнес доцільно самостійно. На першому етапі, цілком можна обійтися власними силами. З часом, у разі необхідності можна вдатися до послуг менеджерів, операторів, тощо.
Витрати на закупівлю товару. Це відкрита сума, так як вартість і асортимент можуть кардинально відрізнятися. Але, на першому етапі вартує дуже серйозно замислитися над можливістю працювати без першої закупівлі. Так ви заощадите не тільки на купівлі товарів, а й на оренді складу.
Фірмовий логотип, стиль і дизайн. Не нехтуйте цими атрибутами, оскільки вони є незмінними супутниками успішних компаній, у тому числі і в мережі. Ваші покупці повинні відрізняти вас від решти маси подібних онлайн магазинів. Цьому посприяють: унікальний логотип, унікальний стиль сайту, атрибути у фірмовому стилі, тощо.
Витрати на програмування і верстку. Цю роботу краще довірити професіоналам. Одна з основних статей витрат.
Купівля хостингу та домену. Тут все стандартно – цим повинні займатись професіонали, які відповідають за створення сайту. Єдине, на що слід звернути увагу, це те, що хостинг повинен відповідати певним параментрам: бути швидким, стабільним, надавати швидку технічну підтримку. Щодо доменного ім’я, то воно має бути першого-другого рівня, коротким і таким який легко запам’ятовується. Ніяких безкоштовних хостингів і доменних імен. Несуттєво зекономивши тут – потім можна багато втратити.
Витрати на просування. Стаття витрат, яка нічим не обмежена. Початкові суми залежать від багатьох факторів, одним з яких є рівень конкуренції у обраній ніші. Перші витрати підуть на оплату контекстної реклами, та послуг СЕО оптимізатора. А далі все буде залежати від результатів.
Ключові поради, яка прискорить і забезпечить вам перші продажі
Дві головні умови для успіху вашого інтернет-магазину – це його контент і структура:
- Контент. Грамотні описи товарів, категорій товарів, і також сторінок «Про магазин» приведуть до вас перших відвідувачів з пошуковиків. Ні в якому разі не можна копіювати описи товарів з інших ресурсів.
- Структура. Витратьте час, створіть чітку структуру каталогу, опишіть всі характеристики товарів, взяті з сайтів виробників. Тільки тоді ви отримаєте сайт, який буде на автоматі залучати відвідувачів, а завдяки грамотній роботі фільтра товарів і пошуку – стимулювати їх до покупки. Не забудьте правильно описати товар: збіг чи відповідність артикулів в прайсі постачальника і в магазині значно полегшить вам життя при оновленні цін.
Висновок
Ось і вся інструкція по відкритті інтернет магазину. Це мінімальний об’єм робіт та статті витрат, які необхідні для відкриття повноцінного онлайн бізнесу. Відповідаючи на поширене запитання, як відкрити свій інтернет магазин без капіталовкладень, потрібно сказати, що це зробити можна, але прибутковість такого заходу буде мізерною, а набирати обертів доведеться дуже довго. Вкладаючи ж певні кошти, навіть мінімальні, можна домогтися швидкої окупності, стабільного і пристойного доходу.
Скажу откровенно. Статься автором написана до такой степени интересно и понятно, что появилось жуткое желание открыть свой интерне-бизнес и страх пропал куда-то. Я взял на заметку все рекомендации этой статьи и обязательно буду придерживаться этих рекомендаций!
Спасибо большое!