Виготовлення дерев’яних піддонів – заробляємо на тарі

Виготовлення дерев’яних піддонів – заробляємо на таріВласний бізнес цікавий тим, що кожен майбутній підприємець може знайти що-небудь своє, по тільки йому одному відомим критеріям. Наприклад, вибрати бізнес за інтересами, розмірами фінансових вкладень, наближеності до джерел сировини. У містах, де розташовано багато підприємств, наприклад, добре відкривати бізнес з виготовлення дерев’яної тари – піддонів. Підприємство, яке виробляє тару ніколи не залишиться без діла. Навіть якщо виробництво в країні перебуває на зародкових етапах, все одно завжди є що розсипати, розливати, перевозити. А от наскільки вигідно саме виготовлення дерев’яних піддонів, ми і спробуємо зараз з’ясувати.

Аналіз та перспектива ідеї

Як відомо, виробництво допоміжних компонентів для товарів, наприклад, тари, пакувальних і тому подібних матеріалів найчастіше виявляється вигіднішим і більш рентабельним, ніж власне виробництво цих товарів. Пояснюється це просто: тара виготовляється, як правило, з одного матеріалу, і не вимагає складної обробки, сам же товар може бути багатоскладним і вироблятися із застосуванням високих технологій.

Дерев’яний піддон (дерев’яна палета) дозволяє транспортувати різні вантажі за допомогою вантажопідіймальних пристроїв, зокрема, за допомогою навантажувача або гідравлічного візка.

Одна з основних переваг дерев’яних піддонів – різноманіття способів, якими дерев’яні палети можуть бути розміщені на складі. Це дозволяє оптимізувати роботу складу, тому виготовлення дерев’яних піддонів – досить затребувана на ринку послуга.

Піддони можуть виготовлятися з різних матеріалів, однак саме дерев'яні піддони користуються найвищим попитом. Це відноситься, в першу чергу, до європіддонів

Піддони можуть виготовлятися з різних матеріалів, однак саме дерев’яні піддони користуються найвищим попитом. Це відноситься, в першу чергу, до європіддонів

Європіддони зазвичай використовуються в роздрібній торгівлі – розмір європіддона прекрасно підходить для транспортування у вантажівках. Європіддони також часто називають палетами, якщо мова йде не тільки про зберігання, а ще й про переміщення вантажу.

Якщо ж говорити про український ринок дерев’яних піддонів, то бізнес по їх виготовленню – один з найбільш затребуваних і вигідних в порівнянні з багатьма іншими напрямками. Справа в тому, що безліч організацій найрізноманітніших сфер виробництва (а також деякі торгові фірми) активно використовують дерев’яні піддони і часто оновлюють їх парк.

Виробництво піддонів однозначно можна вважати вигідним, тому що:

  • У такого виробництва широке коло клієнтів, зацікавлених у продукції;
  • Наша країна дуже багата лісами. Основна сировина для виготовлення піддонів – деревина, отже, не доведеться витрачати захмарні кошти на матеріал;
  • Виробничий процес не вимагає участі висококваліфікованої робочої сили, так що заробітна плата буде не дуже високою;
  • Підприємства, що використовують цей товар, воліють купувати його на місці, а не імпортувати. Піддони з-за кордону коштують дорожче, їх незручно переправляти, та й навіщо? Описаний товар часто потребує оновлення, а його актуальність ніяк не співвідноситься з сезонами або погодою.

Таким чином, якщо грамотно організувати виробництво, то можна отримати з нього чималу вигоду.

Слід зазначити, що дерев'яні піддони можуть використовуватись не лише у якості тари...

Слід зазначити, що дерев’яні піддони можуть використовуватись не лише у якості тари…

Технологія виготовлення піддонів

Піддони можуть бути як типовими, так і нестандартними, але всі вони мають приблизно однакову структуру:

  • Нижні дошки;
  • Дерев’яні бруси, що зв’язують верхню і нижню частину;
  • Поперечні дошки і настил поверх них – саме сюди укладають вантаж.

Будова піддону спеціально продумано так, щоб спеціальній машині було зручно його захопити.

У зарубіжних країнах виробництво палет стандартизовано (стандарт UIC 435-2), а їх обов’язкове фабричне збирання навіть регламентується низкою законів. Дійсно, піддони, виготовлені на спеціалізованих лініях виходять більш якісними, ніж при ручному складанні, не кажучи вже про їх геометрію.

В Україні обов’язкова машинна збірка необов’язкова, хоча ГОСТ 9557-87 повторює європейський стандарт практично слово в слово. Всі технічні моменти – допуски, припуски, товщина, кількість цвяхів, фаски, тощо в UIC 435-2 та ГОСТ 9557-87 однакові. Тому, випускаючи піддони по вітчизняним державним стандартам, можна сміливо називати їх «європалети» – це істотно підвищить попит на них, адже товари зарубіжних, особливо європейських, стандартів користуються великим попитом в Україні.

Піддони виготовляються декількома способами:

  • Перший – застосування відходів лісопереробної промисловості. Він найбільш доступний і широко поширений на лісопилках. Піддони виготовляють вручну, за допомогою молотка та ручної праці. Це дешево, але продукція виходить зовсім неякісна.
  • Другий спосіб передбачає використання пневматичного молотка. Процес йде набагато швидше, але товар на виході все такий же неякісний.
  • Третій спосіб застосовується на маленьких фірмах і це наполовину автоматизована лінія.
  • Четвертий метод – повністю автоматична система. Вона набагато дорожча, але продукція випускається у великих кількостях і хорошої якості.

У даному випадку, ми будемо орієнтуватися на автоматизований, а не на ручний процес, де технологія виробництва піддонів гранично проста, тому її докладний опис у цій статті ми опустимо, обмежившись лише коротким.

У шаблони цвяхозабивної машини закладаються заготовки – дошки та бруски. Збивання ніжок піддону з основною частиною відбувається за один прохід у двох різних шаблонах. Шаблон з ніжками подається після забивання цвяхів назад оператором цвяхозабивної машини, та збиті ніжки перекладаються в основний шаблон, який після збивки в ньому піддону проходить далі.

Треба сказати, що термін «цвяхозабивна машина» неточний. Забивання цвяхів в деревину  деталей проводиться не ударами, а вдавленням за рахунок впливу гідравлічних циліндрів на головки цвяхів. Подача цвяхів здійснюється з вібробункера за допомогою гнучких пластмасових трубок.

Так виглядає гідравлічний цвяхозабивний верстат з візком зворотного ходу

Так виглядає гідравлічний цвяхозабивний верстат з візком зворотного ходу

Cтандарт ISPM 15

У зв’язку з тим, що існує велика вірогідність перенесення шкідливих організмів, личинок і мікробів з деревини піддонів на товари, що перевозяться, секретаріатом Міжнародної конвенції по захисту (карантину) рослин продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (Food and Agriculture Organization, FAO) у березні 2002 року був прийнятий стандарт ISPM 15 «Керівництво з регулювання дерев’яних пакувальних матеріалів у міжнародній торгівлі». Він містить перелік заходів санітарного та фітосанітарного захисту, які необхідно прийняти для зниження ризику «інтродукції та / або розповсюдження карантинних шкідливих організмів, які переносяться з дерев’яним пакувальним матеріалом (включаючи кріпильну деревину), виготовленим з необробленої хвойної та листяної деревини і які використовуються у міжнародній торгівлі».

Ці заходи застосовуються щодо дерев’яних піддонів, які нерідко виготовляються зі свіжої деревини, що не пройшла обробку, достатню для того, щоб видалити або знищити шкідливі організми, що містяться у деревині.

Відповідно до вимог стандарту ISPM 15 дерев’яні пакувальні та кріпильні матеріали повинні бути вільні від кори, шкідників деревини та їх ходів.

Ці матеріали також повинні піддаватися знезараженню допомогою камерної сушки, теплової обробки або фумігації (обкурювання) бромистим метилом. У більшості країн використовуються технології теплової обробки деревини та камерної сушки. Метод фумігації бромистим метилом менш поширений, а в деяких країнах взагалі заборонений.

Після появи міжнародного стандарту ISPM 15 у багатьох країнах світу були прийняті заходи по введенню в дію його положень через національне законодавство, а Євросоюз одним з перших заявив про введення положень стандарту в Директиву ЄС.

Бізнес-план виготовлення дерев’яних піддонів

Пошук приміщення

Започаткування бізнесу з виробництва піддонів вже звично починається з пошуку приміщення. Відразу слід зазначити: приміщення потрібно велике. В ідеалі, склад або ангар, щоб там вільно розміщувалася виробнича лінія, склад матеріалів і відділ готової продукції.

До будівлі є особливі вимоги: вона повинна бути сухою, добре вентилюватися, туди повинні вести зручні шляхи під’їзду, а також мусять бути підведені всі комунікації. Сонце, вітер, вогкість – всі ці фактори можуть пошкодити зовнішній вигляд товару або вплинути на міцність, а значить, знизити ціну продукції.

Після того, як вдалося знайти і взяти в оренду потрібний склад, потрібно привести його в порядок. Ремонту, як такого, не потрібно, але потрібно утеплити стіни і провести систему вентиляції.

Устаткування для виробництва піддонів

Далі слід придбати певне обладнання. Перш за все, у залежності від стартового капіталу, буде необхідно придбати або автоматизовану цвяхозабивну лінію або гідравлічну цвяхозабивну машину (пневматичний молоток) – це буде основне устаткування. Решта машин вважаються додатковими:

  • Апарат для обрізання кутів;
  • Фрезерувальна машина;
  • Гідравлічний транспортер, тощо.

Також не забудьте про полиці, столи та крісла, обладнайте санвузол і кімнати відпочинку для співробітників.

Якщо матеріал (дошки) ви теж виготовляєте на місці, знадобиться придбати пилораму, кромкообрізну установку (для обрізки країв дошки) і торцевий верстат для торцювання кубиків, що з’єднують дві половини піддону.

Перш за все, у залежності від стартового капіталу, буде необхідно придбати або автоматизовану цвяхозабивну лінію або гідравлічну цвяхозабивну машину

Перш за все, у залежності від стартового капіталу, буде необхідно придбати або автоматизовану цвяхозабивну лінію або гідравлічну цвяхозабивну машину

Основне, на що слід звернути увагу – зовсім не обов’язково купувати нову апаратуру. Звичайно, можна розщедритися на виробничу лінію, яка ще жодного разу не побувала в експлуатації, але навіщо витрачати більше? Якщо придбати машини, виготовлені в 90-ті роки минулого століття, то вони будуть функціонувати нітрохи не гірше, ніж апарати, виготовлені на 5-10 років пізніше.

В принципі, вибір залежить від ваших фінансових можливостей, хоча наявність стартового капіталу, достатнього для придбання нової лінії не означає автоматичну купівлю такої. Якщо розглянути, все таки, пропозиції вживаних лініях уважно, можна підібрати за ту ж суму дві, три і навіть більше ліній.

Сировина

Успішність такого виробництва можлива тільки при розумних цінах на сировину, а це можливо лише при умові закупівлі сировини безпосередньо на лісопилках, оскільки готові «напівфабрикати» відразу роблять собівартість піддону в кілька разів вищою.

Для виробництва піддонів потрібні бруски з цільної деревини, або клеєні з тирси шашки, дошки II – III сортів, нарізані відповідно до необхідних розмірів палет, і цвяхи. Характеристики кожного з компонентів можна дізнатися з ГОСТ 9557-87. Іноді (зокрема, для шашок) можна використовувати відходи виробництва. Звичайні цвяхи не підійдуть. Цвяхи для являють собою помісь цвяха і саморіза. Вони товсті і володіють спеціальними насічками для міцного входження цвяха у деревину.

Персонал

Для роботи потрібно найняти людей, які будуть обслуговувати виробничу лінію, бухгалтера, менеджера, в обов’язки якого входитиме спілкування з клієнтами, охоронця і прибиральника.

На лінію вам потрібно від 2 до 4 співробітників. Особливих вимог до їхнього досвіду роботи або професіоналізму немає.

Бухгалтера можна не наймати на постійній основі і обмежитися його послугами в оформленні звітів, або скористатись послугами бухгалтерських фірм на аутсорсингу.

Менеджер буде вести облік клієнтів, працювати з інтернет-ресурсами, відповідати на питання та дзвінки.

Ринок збуту дерев’яних палет

Кожен майбутній бізнесмен повинен не тільки обраховувати вигідність справи, а й зробити аналіз передбачуваних покупців як мінімум у своєму місті. Цільова аудиторія підприємства, що займається виготовленням піддонів буде складатися з:

  • Великих компаній, задіяних у виробництві;
  • Великих і не дуже ринків;
  • Складів;
  • Фермерських господарств;
  • Магазинів і супермаркетів;
  • Фірм, що працюють у сфері вантажоперевезень.

Домовляючись із ними, пам’ятайте: конкуренти не дрімають. Запропонуйте кращі умови – і виробництво дерев’яних піддонів піде як по маслу.

Реклама

Реклама виготовлених піддонів – це в першу чергу пропозиція своїх послуг цільовій аудиторії, яку ми визначили у попередньому абзаці. Відповідальна за рекламу людина повинна зв’язатися з представниками цих компаній та запропонувати їм взаємовигідне співробітництво.

Телевізор, інтернет і листівки в даному випадку майже марні. Спрацює, хіба що, рекламне оголошення у спеціалізованій пресі.

Висновки

Точка беззбитковості підприємства з виробництва піддонів настає приблизно через 2,5-3 роки. Якщо працювати в 2 зміни – відповідно вдвічі менше, зрозуміло за умови миттєвого продажу всіх виготовлених піддонів, тобто в ідеальних умовах.

Виготовлення піддонів як бізнес не дуже підходить для початківця бізнесмена. Тут небажано відкриття маленьких наполовину кустарних підприємств, потрібно дорога техніка. Одна тільки виробнича лінія обійдеться власникові бізнесу у досить пристойну суму. У той же час бізнес у сфері виробництва піддонів не вимагає професійних робітників, що знижує витрати на робочу силу.

У будь-якому випадку, якщо у вас є фінанси і бажання – пробуйте.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *