Будь яка людина завжди прагне виділитися, бути не такою, як усі. Комусь, звичайно, і подобається зливатися з натовпом, але більшість прагнуть індивідуальності. Якщо у такого індивідуума є автомобіль, то з великою часткою ймовірності йому не подобається той факт, що по місту їздять такі самі, які нічим зовні не відрізняються, автомобілі. Є люди, яким просто хочеться додати якусь особливість улюбленій машині, а є і особистості з синдромом дефіциту уваги – їх авто повинно бути тюнінговане, звук з вихлопної повинен бути потужним, при цьому з салону, повинна лунати гучна музика. Самостійно проробити подібні операції з автомобілем досить проблематично, потрібне спеціальне обладнання або хоча б знання, тому й існують місця, де подібні доопрацювання автомобілів поставили на конвеєр. Тому, у цій статті, поговоримо на тему, як відкрити салон автотюнінгу, чи тюнінг-центр.
Огляд та перспективи бізнесу на тюнінгу автомобілів
Більшість таких майстерень, де надають послуги тюнінгування автомобіля, є додатковим відділом автосервісів з ремонту автомобілів або невеликим хобі авто майстра, яке приносить йому незначний додатковий дохід. Подібна діяльність абсолютно легальна, за всі зміни в авто, які захотів власник, але які суперечать правилам експлуатації транспортних засобів, відповідає саме власник авто, а не фахівець, який їх встановив. Однак займається повноцінним тюнінгом відносно невелике число фірм, і можливість вийти на подібний ринок з серйозними перспективами розвитку ще поки є.
Потрібно відразу відзначити, що по суті існує 2 види поліпшення автомобіля – tuning (тюнінг) і styling (стайлінг).
Tuning (тюнінг) – це безпосередньо робота над зміною характеристик машини, доробка вузлів та агрегатів, електронна зміна параметрів роботи, переналагодження обладнання автомашини, механічна зміна її показників.
Сам по собі він ділиться на професійний (призначений для роботи з автомобілями, які беруть участь у професійних та легальних гонках) і аматорський (початкові знання і вміння, які успішно продаються споживачам). Любительський тюнінг може бути наступних видів:
- Доопрацювання двигуна, в основному, чип-тюнінг – саме ця послуга найбільш затребувана населенням.
- Доопрацювання гальмівної системи. Змінюється, як правило, тільки на машинах російського та українського автопрому (іноземні цих проблем позбавлені).
- Доопрацювання коробки передач. Та ж сама ситуація, що і з гальмівною системою.
- Тюниг глушника. Його доопрацювання формально дозволяє отримати 2-3 зайві кінські сили, але найчастіше це всього лише бажання отримати звук, як у спортивних машин.
- Доопрацювання підвіски. Сюди взагалі можна віднести і роботи по «заниженню» автомобілів. Певній частині населення подобається, всіх інших дратує.
- Диски. Легкосплавні деталі трохи дають виграти у швидкості та змінюють вигляд авто.
- Електроніка. Сюди входить установка аудіосистем, бортових комп’ютерів, паркувальних радарів, магнітол, тощо.
Окремо варто відзначити шумоізоляційні та антивібраційні роботи. Останнім часом ця послуга користується надзвичайно високим попитом.
Styling (стайлінг) включає в себе роботи по зміні зовнішнього вигляду автомобіля, по суті, це найбільш затребуваний вид послуг в тюнінг-центрі.
Основні деталі авто, що доопрацьовуються:
- Обвіс. Замовлення та встановлення нестандартних, альтернативних бамперів, а також різноманітних накладок, молдингів, дефлекторів, спойлерів, в особливо запущених випадках – «плавників» і повітрозабірників. На відміну від усього іншого, може змінювати аеродинаміку автомобіля і позначатися на його ходових характеристиках. Не можна забувати і про установку люка.
- Ксенонове світло. Прокляття для зустрічних автомобілістів. Занадто яскраве світло може позбавити власника права експлуатувати авто. Собою являє досить складний комплекс робіт.
- Обтягування вініловою або карбоновою плівкою. Роботи, що вимагають придбання спеціального обладнання чи акуратності і прямих рук від працівників. Рідкісний автомобіліст обклеює весь автомобіль, але обтягнення певних частин кузова – дуже поширене явище.
- Тонування скла. Скільки б держава не боролося з цим явищем, це все ще дуже затребувана послуга.
- Аерографія. Виділяється мало не в окремий вид бізнесу, для роботи потрібен не просто майстер, а майстер-художник, який створить дійсно красивий малюнок. І без обладнання тут вже не обійтися.
- Неонова підсвітка. Поширена і заборонена в багатох країнах, особливо карається підсвічування червоного кольору. Але автолюбителів це не лякає.
- Інтер’єр. Тут можливо все, що завгодно: заміна керма і важеля КПП, декорування панелей, чохлів на сидіння і всіх подібних більш дрібних деталей, які надають індивідуальності.
Найкращим тюнінг-центром буде той, що в змозі втілити найсміливіші задумки клієнта і який пропонує роботу з найбільшим числом деталей машини. Нерідким є випадок, коли приїхав клієнт сам не знає, що хоче, головне, щоб «не як у всіх».
У сучасному світі, набитому автотранспортом, постійно розробляють щось нове, призначене для автомобілів, тому потрібно весь час стежити за новинками автомобільного тюнінгу і в найкоротші терміни пропонувати це своїм клієнтам. Сюди можна віднести, наприклад, непоширену, але явно цікаву любителям виділитися, систему, що змінює колір фар автомашини у залежності від оборотів двигуна. Або динамічні деталі на диски. Варіантів дійсно багато, а новинки з’являються постійно. При бажанні та наявності фантазії можна придумати щось нове і почати цю послугу продавати. Тюнінг – це в якійсь мірі мистецтво, і творчий підхід неодмінно виправдає себе.
Що потрібно для відкриття салону автотюнінгу
Отже, щоб відкрити свою справу, для початку потрібно, як завжди, оформити свою підприємницьку діяльність. Цілком достатньо буде зареєструватись як фізична особа-підприємець, на спрощеній системі оподаткування.
Після цього потрібно знайти приміщення для подальшої роботи. Цілком підійдуть прості гаражі або бокси, головне, щоб вони були досить просторі. Оптимально буде орендувати приміщення автосервісу, одно- або двох постове. Розмір всієї орендованої площі – від 50 метрів квадратних. Вартість оренди сильно залежить від місця розташування, але якщо розташовуватися не в центрі міста, потрібний гараж можна знайти досить дешево.
При виборі приміщення для тюнінг-ательє, необхідно врахувати деякі важливі нюанси:
- Одночасно повинно знаходитися мінімум 2 автомобілі, вільно розташовуючись один біля одного;
- Необхідна оглядова кімната для розглядання клієнтами запчастин та деталей;
- Повинні бути кімнати для персоналу і клієнтів;
- Бажано мати невелике кафе-бар, у разі якщо клієнт захоче почекати до кінця робіт з удосконалення його машини, а не приїжджати в інший день.
Далі буде потрібно обладнання для стандартних робіт. Сюди можна віднести шиномонтажне обладнання, підйомники, набори інструментів та свердлильні верстати, сюди ж можна віднести устаткування і для чіп-тюнінгу.
Після цього потрібно задуматися про придбання спеціалізованого обладнання. Залежно від переліку виконуваних робіт, можна обійтися і стандартними механізмами та інструментами, але от, наприклад, аерографія буде потребувати облаштування спеціального місця (під яке доведеться виділити один бокс) та відповідних інструментів.
Дуже непогано, якщо сам підприємець вміє розбиратися в автомашинах. Тюнінгу автомобілів досить легко навчитися, якщо є знання і досвід роботи з машинами, тому персонал набирається з автослюсарів і механіків. Якщо вони мають досвід тюнінгу, це буде взагалі хорошою підмогою, так як не будуть витрачені час і сили на навчання.
Проблемою може стати пошук аерографа, адже ця людина повинна вміти добре малювати пульверизатором на корпусі автомобіля, а це вимагає і таланту, і вміння.
Майстри отримуватимуть оклад, а також відсоток від замовлення, причому він більший у аерографа через згадані вище причини. Але потрібно задуматися про те, що в перші місяці роботи клієнтів буде мало, тому й оклад на перший час співробітникам краще збільшити, а також мати резервні кошти хоча б на перший час.
Стандартно, потрібно буде три людини для старту подібної справи, за умови, що сам бізнесмен бере участь у роботі. Аерограф також може допомагати в деяких роботах, отримуючи за це відсоток на загальних умовах – це не дасть йому сидіти без діла, поки інші працюють.
Щоб задовольнити всі потреби клієнта, краще з самого початку знайти надійних постачальників матеріалів і разхідників для всіх видів тюнінгу, а також виробників нестандартних кузовних деталей для максимальної кількості моделей автомобілів.
Підсумовуючи, сума стартового капіталу буде складатися з наступних частин:
- Оренда боксу;
- Рекламна кампанія;
- Купівля обладнання;
- Придбання витратних матеріалів
- Фонд оплати праці;
- Установка сигналізації, комунальні витрати і аутсорсинг бізнес-процесів.
Послуги, які може надавати салон автотюнінгу
У власному тюнінг-центрі можна пропонувати, такі послуги, зокрема:
- Тонування авто сертифікованими плівками, згідно стандартів ДАІ;
- Наклеювання антигравійних захисних плівок з карбону та вінілу;
- Встановлення автосигналізацій, як одно- та двосторонніх, GSM сигналізацій, сигналізації з автозапуком, тощо;
- Встановлення та налаштуванняцентрального замка, автоматичних склопідіймачів;
- Встановлення іммобілайзерів;
- Встановлення ксенонового світла;
- Тюнінг автозвуку: встановлення автомагнітол, DVD магнітол та різноманітних програвачів;
- Тюнінг автоакустики;
- Встановлення сабвуфера та підсилювачів;
- Шумоізоляція кузова автомобіля;
- Встановлення парктроніків, камер заднього огляду, зеркал заднього огляду з монітором;
- Встановлення антирадарів, відеореєстраторів, GPS навігаторів;
- Ремонт сколів та тріщин лобового скла;
- Суха хімчистка салонів та полірування кузова авто;
- Полірування фар;
- Нанопокриття кузова авто;
- Перетяжка салонів;
- Ремонт і фарбування елементів кузова;
- Тюнінг авто: аеродинамічні обвіси, альтернативна оптика, хромовані елементи, дуги, пороги;
- Встановлення неонової підсвітки дна авто, підсвітка дисків, тощо.
При цьому сума витрат на кожну з цих операцій не перевищує в середньому 10% від вартості роботи. Те ж саме можна сказати і про багато інших послуг, що робить подібний бізнес високорентабельним.
Реклама салону автотюнінгу
Успіх тюнінг-салону складається з якості виконаної роботи та правильно проведеної рекламної кампанії, в якій велику роль відіграє використання місцевого ЗМІ, а також зовнішньої реклами. Чим більше людей дізнається про тюнінг-ательє, тим більше його відвідає і, можливо, стане постійним клієнтом.
Для центру автотюнінгу найкраще працює так зване «народне радіо» – тобто відомості з вуст у вуста. «Слухай, мені в одному ательє так добре відрегулювали підвіску – я тепер дорогу відчуваю відмінно …», тощо…
Другим, не менш ефективним, способом реклами є створення «демо-кара» або «шоу-кара», тобто демонстраційного автомобіля, який їздить по місту , бере участь в гонках і виставляється на автошоу в якості наочного прикладу.
Практика показує, що звичайна реклама в спеціалізованих виданнях працює також дуже ефективно. Відомі й приклади, коли солідне ательє потрапляє на телебачення і тоді його репутація, а з нею і прибуток, також стрімко зростає.
Також відмінно працює інтернет. Створення власного сайту у корпоративному стилі, заведення сторінок у відомих соціальних мережах – все це відмінно позначиться на впізнаванності центру тюнінгу, та на збільшенні прибутків.
Окупність проекту при налагодженій і успішній роботі навряд чи складе більше року.