Власний авторинок: бізнес для невеликих міст

Власний авторинок: бізнес для невеликих містВ Україні близько 75% людей купують і експлуатують вживані автомобілі. Старі автомашини користуються постійним попитом, тому що їх ціна буде значно нижчою, ніж при покупці аналогічного нового автомобіля у автосалоні. При цьому є люди, що цілком успішно заробляють на перепродажі автомобілів, і їх бізнес дуже часто виявляється досить успішним. Але звертатися до таких дилерів чи перекупників клієнти часто не хочуть по причині того, що посередник запропонує за авто свідомо низьку ціну. Тому машини досі дуже часто продають через інтернет і через оголошення в газетах. Але буває так, що людині ніколи займатися продажем автомобіля, тоді він звертається до власника авторинку, щоб останній розмістив машину на своєму майданчику. У випадку, якщо хтось машиною зацікавиться, він телефонує господареві або повідомляє про це власника ринку.

Поверхневий огляд даного бізнесу

Складнощів в даному напрямку бізнесу достатньо. Справа в тому, що у великих містах уже є свої авторинки, вони існують ще з дев’яностих, і вже тоді ця ніша була зайнята. Навіть у досить великих містах не більше п’яти авторинків, при цьому дійсно великий і популярний – один, максимум два.

Зуміти увійти в цей бізнес в умовах великого міста можна у випадку якщо є можливість запропонувати якусь конкурентну перевагу. Основні клієнти – продавці машин, саме вони за орендну плату розташовують свої автомобілі в очікуванні продажу. Найбільш очевидний варіант залучити клієнта – запропонувати йому більш низьку плату за розміщення автомобіля.

Але справа вся в тому, що багато нині існуючих авторинків в більшості своїй виникли стихійно, і вже пізніше були викуплені підприємцями, і мешканці міста вже звикли до перевірених авторинків, вважають їх невід’ємною частиною всього населеного пункту. Змінити цю звичку у свідомості буде дуже нелегко.

Проте все ж ще є незайняті місця. Наприклад, у невеликих містах свій авторинок часто відсутній, це може стосуватися і міста з населенням до сотні тисяч людей. Навіть на стику декількох районів можна організувати авторинок мало не у відкритому полі, і це дасть можливість збирати продавців з великої кількості прилеглих міст і сіл.

Головна перевага такого починання – у оренді землі, у великому місті доведеться віддати досить велику суму за відносно невелику ділянку, що розташовується при цьому не в центрі, а ближче до околиць. У сільській місцевості для цього не потрібно досить багато коштів.

Якщо ж є тверде бажання зайнятися організацією авторинку, то потрібно зареєструватись як суб’єкт підприємницької діяльності. За законом якихось обмежень на форму та вид підприємницької діяльності не передбачено.

Навіть на стику декількох районів можна організувати авторинок мало не у відкритому полі, і це дасть можливість збирати продавців з великої кількості прилеглих міст і сіл.

Навіть на стику декількох районів можна організувати авторинок мало не у відкритому полі, і це дасть можливість збирати продавців з великої кількості прилеглих міст і сіл.

Як відкрити авторинок у невеликому місті?

Територія авторинку повинна бути великою і обладнаною. Якщо вистачає грошей лише на оформлення землі, то можна знайти партнерів, які готові інвестувати в проект і розмістити на авторинку свої гаражі та автосервіси для ремонту. Сюди ж можна віднести і бажаючих відкрити свій магазини автомобільних товарів – від лампочок до деталей на вантажівки. Добре, коли на авторинку цілодобово чергує невелика комірчина, що допомагає укладати договори купівлі-продажу – дохід з неї буде йти не тільки при здійсненні операцій з машинами, що розмістилися на авторинку, але і при укладанні договорів сторонніх людей. Тут же можна відкрити представництво страхової компанії.

Авторинок по можливості потрібно якомога швидше перетворити на жвавий автоцентр, де є все необхідне для практично будь-якої машини (і навіть самі готові машини), загострювати увагу тільки на організації всього лише майданчика не варто. Цей спосіб хоч і простий і не вимагає зайвий витрат, вже зжив себе, людям потрібен сервіс, і ні продавці, ні покупці не поїдуть туди, де крім поля нічого немає. Скільки на це потрібно буде витратити коштів – залежить це від розмірів самого ринку. Але навіть якщо викупити просто землю, то її потрібно буде облагородити – звести огорожу, заасфальтувати, встановити службові будівлі, тощо.

Не можна забувати, що авторинок повинен цілодобово охоронятися, і для охоронців потрібно своє окреме приміщення. Крім своєї власної служби безпеки потрібно укласти договір з приватним охоронним підприємством, яке зможе виїхати в екстрених випадках. Це, звичайно, малоймовірні ризики, але подбати про них варто.

Крім самої площадки авторинку на ньому мають бути:

  • Автосервіси та автомийки. Вони стануть не просто додатковим джерелом доходу, але і важливим інструментом передпродажної підготовки автомобілів. Це особливо важливо, якщо підприємець вирішив сам зайнятися перепродажем авто. У цьому випадку просто купувати машину з метою продати дорожче не так ефективно, як куплений автомобіль попередньо доведений до товарного вигляду і до блиску вимитий в автомийці. Автосервіс повинен займатися усіма видами робіт, а його співробітники повинні вміти оцінювати автомобіль і перевіряти його на наявність прихованих дефектів.
  • Магазини запчастин, аксесуарів, автотоварів. Для багатьох людей поняття «авторинок» пов’язується саме не з продажем автомобілів, а з можливістю купити все, що завгодно для своєї машини. На свої гроші відкривати такі торгові точки не потрібно, краще знайти людей, готових звести будівлі і щомісяця платити оренду.
  • Автоюрист і автоконсультант. Можуть розміщуватися цілодобово в маленькому вагончику і за винагороду оформляти договори купівлі-продажу. Якщо на території авторинку є своя адміністративна будівля (але на перших порах його напевно не буде), то вони можуть переїхати туди. Якщо вийде, можна найняти нотаріуса, який необхідний у деяких операціях в автомобільній сфері, та представника страхової компанії.
  • Додаткові послуги. Дуже непогано мати на території авторинку точки з продажу напоїв та їжі або навіть відкрити повноцінне кафе. Окупить себе подібне починання досить скоро (але тільки якщо сам авторинок популярний), але можна відкрити не самому, а залучити сторонніх людей.

Де б не розташовувався авторинок, йому потрібна реклама. Покажчики та банери свою справу зроблять, але ефективніше все ж повідомлення у ЗМІ. З метою економії можна обмежитися тільки рекламою на місцевому радіо, це має спрацювати дуже добре. Але доведеться чекати чимало часу, перш ніж населення звикне до авторинку і почне здійснювати покупки і продаж автомобілів через нього.

Для невеликих населених пунктів, де це буде перший авторинок, поява інтересу жителів може затягнутися на кілька місяців аж до року, у великих містах все залежить від конкурентів. Населення великих міст звикло проводити операції через авторинки, і якщо себе правильно подати і зацікавити клієнтів, то можна розраховувати на відвідуваність вже найближчим часом. Але зацікавити людей у такій справі дуже складно.

 Для багатьох людей поняття «авторинок» пов'язується саме не з продажем автомобілів, а з можливістю купити все, що завгодно для своєї машини.

Для багатьох людей поняття «авторинок» пов’язується саме не з продажем автомобілів, а з можливістю купити все, що завгодно для своєї машини.

Як заробляти на авторинку?

Безпосередньо авторинок може заробляти двома способами:

Перший – це стягування орендної плати за розміщуваний автомобіль. Але й тут є різні способи отримання грошей, деякі авторинки вимагають погодинну або поденну оплату, інші ж вимагають оплатити в’їзд на ринковий майданчик, після чого машина може розташовуватися на ньому стільки, скільки потрібно. Однак необмежено зберігати автомобіль теж зазвичай не можна, тобто прописується договір на довгострокове зберігання, але не на постійне.

Другий спосіб заробітку – це отримання відсотків з угоди. Для автовласника це буває вигідно, особливо якщо автомашина не володіє споживчою привабливістю і продаватися буде довго. Крім того, що автомобіль наявний на ринку тривалий час, власник ринку, будучи сам зацікавлений у продажі автомашини, буде всіляко допомагати її реалізації. Але і в цьому випадку безоплатно тримати машину не вийде, у випадку, якщо власник виїжджає, так і не продавши автомобіль, він оплачує вартість зберігання.

Споживач оцінить, якщо власник авторинку пропонує різні тарифи на оплату своїх послуг. Адже хтось приїжджає на авторинок тільки кожні вихідні і самостійно намагається продати авто, після чого їде, хтось залишає машину на тривале зберігання, когось цікавить максимальна підтримка в продажі. Найкраще мати якийсь загальний список цін, але умови співпраці з кожним клієнтом при цьому обговорювати індивідуально. Коли клієнти зрозуміють, що на авторинку намагаються їм допомогти, а не просто заробляти на них, спрацює чудове маркетингове поняття «сарафанне радіо». І тоді на авторинок їхатимуть і продавці, і покупці, і автолюбителі за запчастинами й аксесуарами, і власники машин, що потребують ремонту. Репутація в такому починанні дуже важлива, і без неї буде важко стати успішним підприємцем.

Окупність та перспективи авторинку

Як вже було сказано, подібний бізнес може бути актуальним та вигідним сьогодні тільки при відкритті у невеликих, але швидкозростаючих містах, в цьому випадку інвестиції в авторинок стають вкладеннями в майбутню вигідну справу, яка на перших порах такою не буде.

Авторинок занадто складний комплекс, щоб його було легко окупити і зробити рентабельним в короткі терміни. Потрібно бути готовим, що спочатку клієнтів буде мало, якщо взагалі хто-небудь приїде. Деякі підприємці вкладають самі гроші в покупку автомашин, не вичікуючи, поки з’являться продавці, і починають свою діяльність як перекупник.

Якщо мати відповідні потужності (автосервіс і станцію технічного обслуговування), то можна відновлювати вже биті автомашини або навіть організовувати автошрот. Тобто, в перший час не можна сидіти і вичікувати клієнтів, потрібно намагатися заробляти за допомогою альтернативних і супутніх способів.

Потім, коли авторинок стане популярним, клієнти почнуть приїжджати вже для розміщення своїх автомобілів, і тоді ринок почне приносити прямий дохід.

Розраховувати на окупність в кілька місяців не варто, авторинок може повертати вкладені в нього кошти декілька років.

Підсумки:

Підводячи підсумок, можна сказати, що авторинки ще будуть існувати якийсь тривалий проміжок часу, у найближчі роки така форма продажу автомобілів напевно не буде відчувати серйозних складнощів або зниження рівня споживачів. Але ось у великих містах ця ніша майже скрізь повністю зайнята, для виходу потрібні великі вкладення і навіть деякий вплив, тому підприємцю розглядати такі перспективи навіть не вартує.

Трохи краще справа йде з невеликими населеними пунктами, його жителі ще не настільки забезпечені інтернетом, щоб проводити пошук автомобілів через нього. Тому свій ринок, де можна в один час і в одному місці вибирати з певної кількості автомобілів, для маленького міста може стати хорошим починанням. При цьому тут передбачається менша сума вкладень (недорога земля і відсутність необхідності у великих площах), та й клієнти не настільки вимогливі до ринку, для них головне – просто наявність території. Можна розміститися дійсно у проїзному місці поблизу від дороги, що дозволить охопити клієнтуру з відразу декількох міст, але в цьому випадку потрібно ретельно проводити дослідження, дуже складно знайти місце за містом, яке стане спільним ринком для багатьох. Перспектив у даному починанні небагато, але вони є, і їх можна використовувати.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *