Давайте поговоримо про таку ідею для бізнесу, як відкриття магазину чаю і кави. Цей бізнес відмінно підійде для починаючих підприємців, що відкривають свою першу справу. Цей бізнес не вимагає вкладення величезних грошей, приміщення для магазину підійде невелике, набирати великий штат співробітників ні до чого, достатньо буде двох продавців, а з пошуком постачальників товару ніяких проблем не передбачається. Якщо подбати про гарну рекламну кампанію та встановити адекватну цінову політику, то магазин чаю та кави буде приносити хороший стабільний прибуток.
Визначити формат майбутнього магазину потрібно ще задовго до планування всіх деталей. Адже саме формат визначить витрати на організацію магазину, що дуже важливо для будь-якого підприємця, а для початківця – тим більше. Найменш витратним буде відкриття одного магазину в орендованому приміщенні. На відкриття відразу декількох точок продажу буде потрібно більше вкладень, однак і прибуток в перспективі буде вищим. До того ж зараз багато компаній пропонують працювати за франшизою – цей варіант також може бути вами розглянутий.
Вигідне розташування магазину чаю та кави – великі торгові центри та гіпермаркети. Постійний потік людей забезпечить вам досить велику кількість відвідувачів. Як варіант, магазин можна розмістити і в окремому приміщенні, за умови, що воно буде знаходитися на одній з центральних вулиць міста. Можна орендувати приміщення на першому поверсі найвищої будівлі – багато площі вам не буде потрібно, для такого магазину достатньо буде 20 квадратних метрів (не беручи до уваги підсобне приміщення). Не забудьте про велику і яскраву вивіску, яка буде привертати увагу перехожих.
Для одного магазину буде цілком достатньо двох продавців, які будуть змінювати один одного. Продавці повинні добре розбиратися в товарі магазину, і вміти не просто продати, а й порадити покупцеві той чи інший сорт чаю або кави, а також розповісти, чим вони відрізняються і яким людям більше підходять.
Старайтесь формувати асортимент настільки широким, наскільки можете собі дозволити на даному етапі. А якщо у вашому місті вже є магазини, що спеціалізуються на продажу чаю та кави, то ви повинні запропонувати клієнтам ще більший вибір, ніж у ваших конкурентів.
Щоб вашими постійними клієнтами могли стати люди самого різного достатку, ви повинні пропонувати відвідувачам каву і чай як дорогого елітного класу, так і самі недорогі сорти. В асортименті повинно бути як мінімум 20 видів листового чаю, а також різні сорти зернової кави. У таких магазинах товар звичайно продається на вагу, однак ви можете самостійно або через посередників організувати невеликі подарункові упаковки чаю та кави.
Крім самого чаю та кави, ви можете продавати і додаткову продукцію – різні вагові солодощі, горіхи, цукерки, кольоровий цукор.
Якщо ви не будете ставити в магазині стандартні скляні вітрини без «родзинки», а створите для магазину певний фірмовий стиль, це, безсумнівно, підвищить ваш авторитет в очах відвідувачів. Для магазину чаю та кави відмінно підходить оформлення в стилі ретро – обробка деревом, металом з патиною (плівка на різних сплавах), текстилем в коричнево-кремовій гамі. Прикрасити стіни можна копіями старих плакатів або репродукціями ретро-картин.