Торгівля автозапчастинами: як організувати та заробляти?

Торгівля автозапчастинами: як організувати та зароблятиОбслуговування власного автомобіля не можна назвати легкою справою. Звичайно, автомобіль – це зручний спосіб пересування, для деяких це ще статус та престиж, але будь-який автомобіль вимагає відповідного догляду. Відомий факт, що виробники автомобілів заробляють найбільше не на продажі нових машин, а саме на постачанні запчастин та комплектуючих до них. Не будемо називати, автомобілі яких марок особливо потребують запасних деталів, але будь-якому автомобілю рано чи пізно буде потрібен ремонт. Це може бути і звичайний знос після експлуатації, і навіть дорожньо-транспортна пригода. Але в будь-якому разі, поки їздять автомобілі, їх власники будуть скуповувати деталі для них. У цьому матеріалі якраз і розглянемо такий варіант власного бізнесу, як торгівля автозапчастинами.

Перспективи та конкуренція

У будь-якому населеному пункті є автовласники, і всі вони рано чи пізно звертаються до магазинів автозапчастин. Ще не придуманий вічний автомобіль, який не схильний до зносу, тому попит на автомобільні деталі завжди буде дуже великим. Навіть зараз, в досить непростий з економічної точки зору час, попит на автозапчастини не падає, а навіть зростає, оскільки в часи кризи люди воліють краще відремонтувати старий автомобіль, аніж купувати новий. Тому відкриття своєї торгової точки з продажу автозапчастин має перспективи навіть в невеликих населених пунктах, їх немає тільки у віддаленій сільській місцевості.

Конкуренція, звичайно, дуже висока, але ведення такого роду бізнесу переважно проводиться не найоптимальнішим чином. Якщо вивчити місцевий ринок автомобільних деталей будь-якого міста, то хороший сервіс можна виявити в офіційних центрах або у великих дилерів, але ціна на запчастини в таких магазинах дуже висока. Решта підприємців особливо не заморочуються підвищенням своєї конкурентоспроможності – деталі купують щодня, прибуток непоганий, навіщо тоді щось міняти? Але міняти є що.

Якщо з’явилося бажання відкрити свій магазин автозапчастин, то потрібно розглянути перш за все поліпшення рівня сервісу, що дасть величезну перевагу перед іншими гравцями на ринку. Спрямованість на клієнта в такому бізнесі дозволить зайняти лідируючі позиції серед конкурентів просто тому, що сьогодні цим особливо ніхто не займається. Таким чином, можна зробити висновок, що конкуренція велика, але відносно легко обходиться більш сучасними методами ведення торгівлі.

Як відкрити магазин автозапчастин

Варіантів відкриття магазину автозапчастин існує маса. Вони всі зводяться до одного принципу – купити у оптовика дешевше і в роздріб продати дорожче, але починаючий підприємець вільний у виборі особливостей торгівлі і може охоплювати різні сегменти ринку.

Щоб почати вести подібний бізнес, потрібно зареєструватися як суб’єкт підприємницької діяльності. Цілком достатньо буде зареєструватись як фізична особа-підприємець і обрати спрощену систему оподаткування.

Після реєстрації першим ділом найкраще визначитися з виробниками автомобілів, запчастини яких планується постачати.  Тут не потрібно намагатись охопити всі існуючі марки автомобілів. У світі існує лише кілька великих світових автомобільних концернів, але марок величезна безліч. Більшість з них належить величезним холдингам, але для України актуальні запчастини як для російських автомобілів, так і для автомобілів популярних європейських марок.

Охопити абсолютно всіх виробників, звичайно, можна, поставляючи навіть запчастини для індійських та іранських автомобілів, але крім величезних інвестицій буде потрібно розбиратися просто в колосальних обсягах інформації та співпрацювати з граничною кількістю постачальників. Тому оптимально сконцентруватися на одному популярному виробнику, країні виробництва або просто вибрати кілька марок, автомобілі яких найбільш поширені. Робота з автомобілями рідкісних марок навряд чи буде окуповуватися, оскільки закуплені деталі мертвим вантажем лежатимуть на складі, адже на все мільйонне місто напевно не знайдеться і десяток власників автомашин, наприклад, марки Holden.

Найкраще ретельно вивчити ринок і визначити, деталей для яких автомашин пропонується найменше. Це дозволить швидше знайти свого споживача, вкладаючи менше коштів і сил у рекламу. Перспективний напрямок продажу запчастин, наприклад, для китайського автопрому – таких машин все більше, але от відповідні магазини хоч і є, але не у великій кількості. І, звичайно, потрібно розраховувати на наявні кошти, адже щоб торгувати деталями для BMW, потрібно закупити партію товару на суму більшу, ніж при роботі з модельним рядом АвтоВАЗу.

Що ще примітно в такому бізнесі, це великий діапазон можливого стартового капіталу, при бажанні зовсім невеликий магазинчик можна відкрити, вклавши в нього всього близько 50 тисяч гривень. Якщо ж інвестиції збільшуються, то, як правило, і прибуток зростає, тому можна розраховувати на подібне починання при різних сумах стартового капіталу.

Важливим питанням буде пошук місця. Існує, мабуть, три можливих варіанти. Оглянемо кожен з них докладніше.

Магазин автозапчастин на території авторинку

Перший – це розташування магазину на території авторинків. У великих містах більша частина торгівлі, пов’язаної з автомобілями, ведеться саме на авторинках, при цьому підприємець, чия торгова точка розташовується на авторинку, має перевагу в тому, що відвідують його лише потенційні клієнти. Тобто прохідність велика і наявна, в основному, тільки цільова аудиторія. З мінусів – величезна концентрація конкурентів з усіх боків, які також прагнуть заробляти. Це не дозволяє завищити вартість деталей, і бізнес доводиться вести в умовах боротьби і жорсткого виживання. Однак більшість магазинів автозапчастин на авторинках існують відносно довгий час і закриватися не збираються.

Особливо пощастить, якщо на ринку не будуть наявні запчастин якихось марок автомобілів, які є у автомобілістів (знову ж, китайський автопром – в невеликих містах знайти запчастини до них поки ще проблема, пов’язано це з тим, що китайські автомобілі відносно недавно стали великими партіями поставлятися в нашу країну).

На території авторинку можна просто орендувати типовий невеликий магазин зі своїм складським приміщенням і торговою площею. Можливо, вийде поставити кілька вітрин, але покупцям це, як правило, не цікаво – вони йдуть за конкретною деталлю і захоплено в магазині не озираються.

Як варіант – це торгівля з паркінг лотка, але цим займаються, в основному, продавці наклейок і дешевих аксесуарів, дорогі запчастини таким чином купувати напевно не будуть – довіри до таких продавців нуль. Але зате дешевше обходиться в плані оренди.

Ще не придуманий вічний автомобіль, який не схильний до зносу, тому попит на автомобільні деталі завжди був дуже великим

Ще не придуманий вічний автомобіль, який не схильний до зносу, тому попит на автомобільні деталі завжди буде дуже високим

Відкриття спеціалізованого магазину за межами авторинку

Другий варіант – це відкриття спеціалізованого магазину за межами авторинку, безпосередньо у місті, що позбавляє від наявності конкурентів у кроковій доступності для покупця. У цьому випадку доведеться додатково витрачатися на рекламу, знаходити місце з великою прохідністю і надавати широкий асортимент продукції. Оренда в центральних районах міста може бути значно вище, знаходження же на околиці призведе до малої кількості відвідувачів.

Найкраще рішення – розташовуватися неподалік від великих автосервісів або автомайстерень. Власники станцій технічного обслуговування автомобілів взагалі стануть хорошими партнерами, якщо зуміти їх залучити до себе в магазин, то вони будуть купувати часто і багато. Але їх цікавить, як правило, тільки ціна, вони шукають деталь найдешевшу.

Автомагазин, який просто розташовується в місті, повинен додатково мати перелік супутніх товарів, що для точки на авторинку зовсім необов’язково – поряд з нею є спеціальні магазини автомастил, акумуляторів та інших універсальних речей, які купують саме там. Для самотньо ж розташованого магазину автозапчастин такі товари стануть хорошою статтею доходу і залучать нецільового покупця, який у разі поломки свого авто вже з більшою часткою ймовірності звернеться туди, де вже закуповувався.

Інтернет-магазин автозапчастин

Третій же варіант найскладніший, вимагає значних інвестицій, але і дозволяє охопити не тільки своє місто, а навіть регіон або цілу країну. Це інтернет-магазин автозапчастин. Найлегше займатися подібною справою у великих містах, особливо, у столиці. Саме туди найдешевше замовити іноземні деталі, після чого зайнятися їх реалізацією. Хоча, зовсім не складно організувати власний інтернет магазин автозапчастин і у невеликому районному центрі. Головна вимога – наявнісь відділень компаній перевізників.

Асортиментний ряд таких магазинів на порядок більше звичайної торгової точки і охоплює декілька виробників і всі їх моделі. Оптимально, коли сайт працює по всій країні, відсилаючи замовникам за попередньою безготівковій оплаті деталі, і має при цьому власний магазин у своєму місті.

Додатково для інтернет магазингу автомобільних запчастин потрібно буде значне складське приміщення.Також варто подумати про залучення кур’єра, який повинен мати або власний автомобіль, або працювати на робочому, але його доведеться купити.

І, звичайно, потрібен буде сам сайт, його розробка, подальша підтримка і просування потребує певних капіталовкладень.

При цьому сайт повинен бути зручним для користувача і володіти можливістю точкового підбору запчастин – по VIN-коду і силами фахівців на основі повної інформації про машину. Цим дуже часто інтернет-магазини автозапчастин нехтують.

Безліч модифікацій однієї і тієї ж моделі дуже часто призводять до ситуації, коли деталь не підійшла. І якщо в звичайний магазин покупець може повернутися для обміну, то поїхати в чуже місто він не може. Приймати запчастини на обмін з пересилання – дорого для підприємця і довго для клієнта, який повторно вже напевно не звернеться. Тому краще спочатку налагодити роботу так, щоб подібні ситуації виключити.

Ще одна складність – це напрацювання бази даних по запчастинах, без якої ведення інтернет-торгівлі буде значно ускладнено. Її можна купити (але це навряд чи обійдеться в тисячу гривень), а можна, витративши час, скласти самому.

Персонал та початкові витрати

Який би варіант ви не вибрали, на перших порах працювати в магазині можна самостійно, а при відкритті великої торговельної точки можна залучити ще одну людину або обходитися допомогою своєї сім’ї.

У випадку інтернет-продажів буде потрібно додатковий персонал, який буде обслуговувати сайт і працювати з клієнтурою – це ще близько 5 чоловік залежно від кількості відвідувачів та номенклатури виробів, що постачаються. Бухгалтерські питання краще перекласти на аутсорсинг або, знову ж таки, займатися цим самому при наявності відповідних знань.

Що стосується закупівлі деталей, то, як і було сказано вище, все залежить від стартового капіталу. Найбільш ходові запчастини для маленького магазинчика можна купити і вкластися у 50 тисяч гривень.

У простій торговельній точці не вдасться продавати габаритні товари – і розмір великий, і вартість велика, і купуються не надто часто. Якщо вдасться знайти прямих постачальників, то вдасться знизити кінцеву вартість для споживача в два рази в порівнянні з конкурентами, але оптовики співпрацюють, як правило, тільки з покупцями, які купують великі партії. Тому великий склад або інтернет-магазин для свого відкриття повинні будти максимально забезпечені товаром.

Націнка на продажі автомобільних запчастин в середньому становить 50%, яку додає до ціни кожен посередник – неважко здогадатися, що клієнт купує товар за свідомо високої вартості. Саме тому інтернет-магазини продають товар з великою знижкою – вони працюють з прямими постачальниками.

Підводячи підсумок, можна зробити висновок, що не дивлячись на досить високу конкуренцію у такому виді бізнесу, як торгівля автозапчастинами, при правильному і обдуманому підході до справи, можна досить просто увійти у цей бізнес і почати заробляти непогані гроші.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *