СТО для вантажних автомобілів – складний але перспективний бізнес

СТО для вантажних автомобілів – складний але перспективний бізнесВідкриття свого автосервісу є зазвичай дуже перспективною задумкою: автолюбителів багато, їх кількість з часом лише зростає, при цьому самостійне обслуговування автомобіля вимагає певних знань та наявності спеціального інструменту. Однак у більшості випадків підприємці відкривають автосервіс, розрахований лише на легкові автомобілі, але от ремонт і обслуговування великих вантажних машин на таких СТО не ведеться, оскільки це зовсім інший напрямок. Хоча б тому, що потрібен інший інструмент і значні площі. Тому підприємець, який вирішив відкрити свою СТО, може в перспективі розглянути більш складний, але в деякому роді більш перспективний бізнес по ремонту та обслуговуванню вантажних автомобілів.

Огляд та перспективи бізнесу на СТО для вантажівок

У будь-якому великому місті мабуть вже є не одна станція, яка займається вантажівками, але їх число значно менше, ніж простих СТО. Однак, найчастіше, вже наявної пропозиції на ринку достатньо для того, щоб новачок у цьому бізнесі відчував деякі проблеми зі входом на ринок.

Відразу слід зазначити, що вантажний транспорт, який ви плануєте обслуговувати, використовується переважно саме для перевезення вантажів (в Україні інколи прийнято називати такі вантажівки – «фури», TIR), тому такий транспорт майже завжди належить компаніям та приватним підприємцям, побачити такий транспорт у власності приватних осіб можна дуже рідко.

У зв’язку з цим принцип роботи за даним напрямком має свої особливості, в першу чергу співпрацю найчастіше доведеться налагоджувати з великими транспортними компаніями, займаючись обслуговуванням і ремонтом відразу великого парку автомобілів. Про те як залучити таких клієнтів, розкажемо трохи далі.

Щодо перспектив відкриття автосервісу для вантажних автомобілів, то ту слід відзначити такі нюанси: нинішній парк вантажного автотранспорту в основному укомплектований старими автомобілями. Майже у половини автопідприємств кількість авто не перевищує 9 автомобілів. Для них свою ремонтну службу не створиш, виробничо-технічну базу не побудуєш – економічно не вигідно. Тому основна частина автоперевізників та власників вантажного транспорту не мають власних ремонтних баз. Де ремонтують цей транспорт і, головне, чи задоволений клієнт якістю цього ремонту?

Ще слід зазначити загальновідомий факт – поламана в дорозі вантажівка являє собою важко транспортабельну машину, яку в багатьох випадках практично неможливо полагодити на місці. У зв’язку з цим зазвичай власники вантажних транспортних засобів приділяють дуже велику увагу профілактиці та запобіганню поломок, постійно відправляють машини на діагностику, обстежують їх та проводять навіть дрібний ремонт при найменших ризиках того, що машина може прийти в несправність в самий неочікуваний момент.

Головне, перед початком роботи, потрібно ретельно вивчити ринок вантажних автоперевезень у своєму регіоні, виявити СТО, що вже працюють у регіоні, оцінити пропозиції та можливості конкурентів, дізнатися про потреби та очікування потенційних споживачів. Варто встановити, які послуги найбільш затребувані, які з них надають конкуренти, наскільки якість надаваних ними послуг задовольняє вимоги клієнтів і, виходячи з отриманої інформації, вибрати для себе найбільш пріоритетні.

Основна частина автоперевізників та власників вантажного транспорту не мають власних ремонтних баз. Де ремонтують цей транспорт і, головне, чи задоволений клієнт якістю цього ремонту?

Основна частина автоперевізників та власників вантажного транспорту не мають власних ремонтних баз. Де ремонтують цей транспорт і, головне, чи задоволений клієнт якістю цього ремонту?

Юридичне оформлення діяльності СТО для вантажних автомобілів

Щоб почати свою роботу, потрібно зареєструватися як суб’єкт підприємницької діяльності. Звичайно, найпростіше оформитися як фізична особа-підприємець, це не потребує багато часу та коштів, при цьому буде доступна спрощена система оподаткування, що дозволяє перерахувати на користь держави не більше 5-ти відсотків від доходу. Якщо є необхідність у реєстрації юридичної особи, то переважною формою є товариство з обмеженою відповідальністю.

Якихось спеціальних дозволів на проведення діяльності з обслуговування та ремонту вантажних автомобілів не потрібно, тільки якщо не передбачається надання деяких послуг на зразок встановлення тахографів (що для вантажних автомобілів вельми актуально).

Де розмістити майбутнє СТО для TIR?

Далі слід зайнятися пошуками місця для розміщення своєї станції технічного обслуговування вантажних автомобілів. Тут потрібен досить великий майданчик, гараж повинен бути не тільки великої площі, але і мати достатньо високі стелі. Можна всерйоз розглядати пропозиції оренди порожніх складів та ангарів, тому що тільки в таких приміщеннях можна буде повноцінно обслуговувати та ремонтувати великий вантажний автомобіль.

Потрібно розраховувати на майданчик розміром у кілька сотень квадратних метрів, тільки тоді є можливість розмістити відразу кілька постів обслуговування машин. Також слід подбати про те, щоб була зона для маневру вантажівок, для їх зручного під’їзду, тому що такий розворот машини іноді вимагає наявності великого майданчика.

Що стосується самого місця розміщення, що тут не завжди доцільно розташовуватися в центральних районах міста або в прохідних місцях, іноді набагато простіше відкрити свій сервіс на околиці міста або навіть в промислових кварталах, де велика кількість заводів і промислових підприємств, які в більшості своїй і містять великий парк вантажних автомобілів. При цьому вартість оренди в такому випадку зазвичай стає нижчою, в промисловому кварталі також не складе труднощів знайти відповідний склад або ангар.

Потрібно розраховувати на майданчик розміром у кілька сотень квадратних метрів, тільки тоді є можливість розмістити відразу кілька постів обслуговування машин.

Потрібно розраховувати на майданчик розміром у кілька сотень квадратних метрів, тільки тоді є можливість розмістити відразу кілька постів обслуговування машин.

Обладнання для СТО вантажних автомобілів

Наступний етап – обладнання свого приміщення та закупівля пристроїв і механізмів для роботи. Тут потрібно специфічне обладнання, розраховане на роботу з вантажними транспортними засобами. По своїй суті це те ж обладнання автосервісу, звичне будь-якому користувачеві і яке можна побачити на будь-якій станції технічного обслуговування, тільки яке має велику потужність і розраховане на великі навантаження. Існують постачальники і виробники таких машин, тому проблем із закупівлею виникнути не повинно, але тут у підприємця є декілька варіантів.

Вартість обладнання відрізняється в першу чергу у залежності від потужності, але суттєво на ній позначається і країна-виробник. Європейські пристрої завжди дорожче китайських, але в першому випадку є гарантія того, що машини не вийдуть з ладу найближчим часом. Загалом – або ціна або якість.

У першу чергу потрібно закупити потужні підйомники для вантажних автомашин. Вартість одного становить кілька десятків тисяч гривень. На додаток потрібні будуть кошти на доставку та встановлення цього обладнання, але зазвичай вони вже вкладаються у вартість самого обладнання, або є несуттєвим.

Майже завжди буде необхідно шиномонтажне обладнання і для сходження-розвалу, крім основних верстатів потрібно чимало допоміжних інструментів. Повністю обладнати місце для шиномонтажу можна також приблизно за декілька десятків тисяч гривень, хоча в деяких випадках може знадобитися більше грошей, особливо якщо планується відкрити два або більше таких місця.

Устаткування відрізняється між собою за функціональним можливостям, і це потрібно враховувати при покупці. Існують верстати, які розраховані на ручну настройку, повністю автоматизована система коштує набагато дорожче. Універсальним є також діагностичне обладнання, яке застосовується у багатьох процесах і, як зрозуміло з назви, при діагностиці майже всіх вузлів і агрегатів автомобіля.

Додатково до цього закуповуються стенди для перевірки гальм і оптимальної настройки всієї гальмівної системи. Далі потрібні слюсарні інструменти, обладнання для заміни масла, столи для розбирання і ремонту двигунів і трансмісій.

Досить часто на станції технічного обслуговування вантажних автомобілів також організовується велика автомийка. Може бути актуальною пропозиція кузовних робіт, що вимагає не тільки закупівлі додаткового обладнання, але і залучення фахівців з даного питання.

Нарешті, можна організувати свій пост фарбування; для цього купується і встановлюється спеціальна фарбувальна камера, в якій можна проводити фарбування та сушіння деталей і автомобіля в цілому. Для того, щоб організувати подібний пост, потрібно володіти досить значною сумою.

Як можна зрозуміти, організація станції технічного обслуговування вантажних автомобілів вимагає досить великих інвестицій.

Слід зазначити, що досить часто устаткування для автосервісу подібного роду виготовляється тільки на замовлення, тому потрібно розраховувати свій час, адже іноді термін впровадження може становити кілька місяців, і до нього потрібно додати час на доставку і установку обладнання.

Для економії можна спробувати знайти вживане обладнання, у цьому випадку, крім економії коштів можна розраховувати на швидку доставку; є спеціальні компанії і навіть українські виробники, які в змозі швидко забезпечити свого замовника потрібними пристроями та приладами.

По своїй суті, обладнання для СТО вантажних автомобілів, це те ж обладнання автосервісу, звичне будь-якому користувачеві і яке можна побачити на будь-якій станції технічного обслуговування, тільки яке має велику потужність і розраховане на великі навантаження.

По своїй суті, обладнання для СТО вантажних автомобілів, це те ж обладнання автосервісу, звичне будь-якому користувачеві і яке можна побачити на будь-якій станції технічного обслуговування, тільки яке має велику потужність і розраховане на великі навантаження.

Пошук працівників на СТО вантажівок

Штат співробітників визначається в залежності від розмірів станції та від переліку надаваних послуг. Потрібно враховувати, що проводити ремонт та обслуговування вантажних автомобілів можуть далеко не всі, вірніше, людина, яка до цього займалась легковим транспортом, не обов’язково впорається з обслуговуванням вантажівки.

При цьому потрібно враховувати, що для роботи з таким транспортом потрібно більше робочої сили, хоча б навіть для того, щоб зняти якусь деталь та перемістити її. Але в цілому – це автослюсарі, які мають достатній досвід роботи, також при необхідності наймаються люди, які займаються кузовними роботами та фарбуванням. Якщо додатково відкривається автомийка – на ній мають працювати додаткові люди.

Крім цього, потрібно подбати про фахівців, які вміють працювати з клієнтами та залучати їх, іншими словами – менеджери з продажу, які і будуть домовлятися з підприємствами про обслуговування на станції. Сам підприємець може взяти на себе таку роботу, особливо на перших порах, причому він в змозі перший час одноосібно справлятися з цим завданням.

Всі бізнес-процеси, які не відносяться до отримання прибутку організацією – передаються на аутсорсинг, це в першу чергу ведення бухгалтерії та охорона.

Питанню охорони потрібно приділити особливу увагу, тому що часто автомашини будуть залишатися на станції декілька днів, і за ними необхідно стежити. Для цього бажано встановити відеоспостереження за комплексом, а на ніч наймати у приватній охоронній організації людей для чергування.

Потрібно враховувати, що проводити ремонт та обслуговування вантажних автомобілів можуть далеко не всі, вірніше, людина, яка до цього займалась легковим транспортом, не обов'язково впорається з обслуговуванням вантажівки.

Потрібно враховувати, що проводити ремонт та обслуговування вантажних автомобілів можуть далеко не всі, вірніше, людина, яка до цього займалась легковим транспортом, не обов’язково впорається з обслуговуванням вантажівки.

Де і як шукати клієнтів?

В даному виді бізнесу необхідно часто самостійно шукати клієнтів, тому що відсоток водіїв, які заїхали на сервіс просто по дорозі, надзвичайно малий. Для цього наймаються працівники, які будуть зв’язуватися з транспортними компаніями, промисловими підприємствами та приватними власниками вантажних транспортних засобів.

Хороший контракт можна отримати від автомобільно-транспортних підприємств, тому що через специфіку своєї роботи вони змушені утримувати великий парк вантажних транспортних засобів, що швидко зношуються та вимагають постійного ремонту і обслуговування. Таким чином підприємець отримує мало не щоденну роботу від одного підприємства. Потрібно відзначити, що більшість автомобільно-транспортних підприємств тримають свою ремонтну майстерню і не потребують послуги сторонньої компанії.

Мабуть, найпростіше укласти контракт з невеликими підприємствами або індивідуальними підприємцями, які мають у власності кілька вантажних ранспортних засобів і заробляють на тому, що здають їх в оренду або займаються автоперевезення самостійно, чи за допомогою транспортно-експедиційних компаній. Всі вони зацікавлені у співпраці з ремонтною майстернею і не мають можливості самостійно організувати станцію технічного обслуговування. Однак такі суб’єкти підприємництва зацікавлені в першу чергу в недорогих послугах, тому СТО, яка пропонує найнижчі ціни, має перевагу перед своїми конкурентами.

Безумовно, конкуренти також прагнуть налагодити роботу з усіма можливими транспортними компаніями, і може бути важко переконати споживачів у необхідності змінити обслуговуючу компанію. Однак не завжди конкурент пропонує якісний сервіс, тому можна, пропонуючи меншу ціну або більший перелік послуг з найкращим обслуговуванням, переманити на свою сторону певну частину клієнтів.

Досить часто станції технічного обслуговування вантажних автомобілів займаються тільки певними марками або пропонують досить обмежений і убогий спектр послуг, тому можна зіграти на тому, щоб вивести на ринок абсолютно нову пропозицію, аналогів якої ще немає.

Проведеним аналізом роботи СТО для вантажних автомобілів, було виявлено цікаву закономірність: при повторному зверненні на сервіс клієнт замовляє об’єм робіт більше, ніж клієнт, який приїхав вперше. При першому зверненні клієнт замовляє «технічний мінімум» послуг – у нього ще немає довіри до фірми, а при повторному зверненні клієнт замовляє обсяг робіт такий же або менший, ніж при першому зверненні, але частота відвідувань зростає.

Тому надзвичайно важливо підтримувати репутацію компанії, яка виконує свої роботи дуже якісно і точно в строк, якщо цим знехтувати, то можна втратити відразу декілька клієнтів, а втрата навіть одного з них загрожує різким скороченням числа замовлень.

Згідно зі спостереженнями, найбільш прибуткові для вантажних автосервісів місяці в році – це листопад і грудень. Саме в цей місяць «активізується» найбільша кількість власників вантажних автомобілів. На початку літа попит йде на спад, і досягає свого мінімуму в серпні. Однак, не всі види послуг схильні до сезонності. Наприклад, усунення вм’ятин і налагодження глушників – послуги, які мають однакову затребуваність круглий рік.

При першому зверненні клієнт замовляє «технічний мінімум» послуг - у нього ще немає довіри до фірми, а при повторному зверненні клієнт замовляє обсяг робіт такий же або менший, ніж при першому зверненні, але частота відвідувань зростає.

При першому зверненні клієнт замовляє «технічний мінімум» послуг – у нього ще немає довіри до фірми, а при повторному зверненні клієнт замовляє обсяг робіт такий же або менший, ніж при першому зверненні, але частота відвідувань зростає.

При організація свого автосервісу можна вибрати дещо інший формат роботи. Якщо передбачається вести свою діяльність у великому місті, можна зв’язатися з виробниками вантажних автомашин і запропонувати їм співпрацю. Актуально це в тому випадку, якщо марка автомашин є поширеною серед потенційних споживачів. Таким чином, своя станція технічного обслуговування вантажних автомобілів буде працювати як офіційний сервіс, що пропонує комплексне обслуговування і планову діагностику, але який при цьому працює тільки з грузовиками однієї марки. Проте в цьому випадку вдасться отримати договір на поставку необхідних для ремонту деталей, споживач при цьому буде отримувати тільки оригінальні запасні частини і офіційний сервіс; виробник вантажних авто може також провести навчання працівників станції технічного обслуговування. Даний напрямок має свої переваги і недоліки, і тому в кожному конкретному випадку підприємець ретельно зважує всі за і проти.

Деякі підприємці поєднують роботу з обслуговування автомобілів будь-яких розмірів і типів, тому працюють з приватними особами, які привозять до них легкові та невеликі вантажні автомобілі, а також співпрацюють з транспортними компаніями і обслуговують їх автомашини тільки за попередньою домовленістю. Однак, як і в будь-якому іншому бізнесі, краще почати з малого, стати професіоналом лише в одній області, і вже після починати розширення своєї діяльності і надання додаткових послуг, орієнтованих навіть на споживачів зовсім іншого рівня.

Висновки

Як можна зрозуміти, бізнес на СТО вантажних автомобілів відрізняється досить тривалим терміном окупності, сума стартових інвестицій становить декілька сотень тисяч гривень, а якщо планується викуп території та будівництво будівель, то рахунок йде вже на мільйони. При цьому в перший час не варто розраховувати на велику кількість замовлень, кілька місяців доведеться витратити на напрацювання клієнтської бази.

У цього бізнесу є і свої перспективи розвитку, можна розширювати перелік пропонованих послуг, перейти на обслуговування іншого транспорту (наприклад, сільськогосподарської техніки) або просто почати займатися вантажними машинами різних виробників, якщо спочатку робота велася тільки з певними марками.

В цілому можна зазначити, що, порівняно з майстернею по ремонту легкових автомобілів, сервіс по ремонту вантажних автомобілів являє собою бізнес, в якому складніше завоювати своє місце на ринку, але у разі успіху можна розраховувати на більш стабільний та постійний дохід, адже робота йде за договорами з компаніями, і підприємець завдяки цьому має постійну роботу та отримує стабільний дохід.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *