Якщо ви пробували працювати з дому, ви напевно вже знаєте, як розслабляє домашня атмосфера і як важко зібратися з думками, сидячи на дивані. Проте в роботі в домашніх умовах є безліч своїх плюсів, і якщо ви вирішили спробувати, то запам’ятайте вісім основних моментів. Вони допоможуть вам працювати так само продуктивно, як і в офісі, і ви перетворитесь для себе у начальника, який стоїть за спиною.
1. Збирайтеся як на роботу
Навіть якщо ваше робоче місце вдома – улюблене потерте крісло, перед тим як опуститися в нього і почати робочий день, виконайте всі ранкові ритуали, які робите перед поїздкою в офіс.
Звичайно, можна обійтися без ділового костюма, але все інше, включаючи ранковий душ, зачіску і перевдягання з піжами, варто зробити. Це налаштовує вас на робочий лад.
2. Облаштуйте своє робоче місце
У своєму домашньому офісі ви проведете багато годин, так що краще добре продумати, де він перебуватиме і як буде обладнаний. Все необхідне має бути під рукою: комп’ютер, принтер, телефон.
Поставте зручні меблі, виберіть розташування, в якому сонце не буде світити в монітор, а крики з сусіднього дитячого майданчика – лунати з вікна і відволікати від роботи.
Крім того, краще відразу домовитися з родичами, щоб простір вашого офісу було суверенною зоною, вхід до якої заборонений більшу частину часу.
3. Починайте роботу на 30 хвилин раніше, ніж планували
Ці півгодини ви зможете витратити на складання плану на день. Список справ допоможе налаштуватися на роботу, і ви з більшою ймовірністю виконаєте все заплановане, ніж якби ви просто переключалися від однієї справи до іншої.
Але складання плану на день, як правило, не таке вже довге заняття, і в час, що залишився ви зможете перевірити електронну пошту або почитати новини.
Так вам не доведеться витрачати на це свої робочі години, і ви будете менше відволікатися під час роботи.
Пам’ятайте: ви працюєте з дому, і над вами не стоїть старший менеджер або начальник, так що, якщо ви «зависнете» в новинах та пабліках, нікому буде повернути вас назад у робочий процес.
20 хвилин перед роботою або стільки ж під час обідньої перерви цілком вистачить на те, щоб дізнатися останні новини або підняти настрій на розважальному сайті чи соціальній мережі.
4. Взнайте піки своєї продуктивності
Якщо ви найактивніші вранці, залиште всі найскладніші завдання саме на цей час, якщо мозок «прокидається» тільки до вечора – навпаки.
Так найважчі питання вирішуватимуться простіше і швидше, а решту часу ви можете спокійно присвятити творчим завданням.
5. Створіть графік і дотримуйтесь його
Людина потребує послідовних дій, тих, що повторюються день у день, іншими словами, потребує порядку і точного розкладу.
Якщо ви починаєте роботу кожен день в один і той же час, мозок звикає до цього. Вам не доведеться примушувати себе працювати – ви просто не зможете по-іншому в силу звички.
6. Спілкуйтеся з колегами
Одна з причин, по якій може бути складно працювати вдома, – це почуття самотності. Щоб не відчувати відособленості від своїх співробітників, можна спілкуватися з ними по Skype, листуватися або, ще краще, спілкуватися через відеодзвінки.
По-перше, це позбавить вас від почуття самотності, по-друге – допоможе дотримуватися поради № 1. Навряд чи ви будете спілкуватися з колегами, спочатку не привівши себе в порядок.
7. Перевіряйте співробітників і себе
Якщо ви працюєте в команді людей, які теж трудяться з дому, частіше зв’язуйтеся з ними.
Звичайно, довіряти своїм співробітникам потрібно, але вдома є багато відволікаючих чинників, так що немає нічого поганого в тому, щоб весь день періодично чатитись у Skype і питати, як там справи із завданням. Так ви завжди будете в курсі роботи і допоможете їм не відволікатися.
8. Закінчуйте робочий день вчасно
Вдома є ще одна небезпека – захопитися і не закінчити роботу тоді, коли це необхідно. Якщо не має екстрено важливих справ, працюйте лише за графіком. Закінчився робочий час – вимкніть комп’ютер і займіться чимось іншим.
Це стосується і вихідних. Намагайтеся частіше вибиратися з дому, змінювати обстановку і не працювати у вихідні. Це не тільки захистить вас від емоційного виснаження, але і допоможе по-новому поглянути на старі завдання.