Зараз багатьом людям цікава історія міст, як своїх власних, так і чужих. Приїжджаючи в чуже місто, завжди цікаво дізнатися, що цікавого в ньому відбувалося в минулому, і чим він прославлений. Якщо ви проживаєте в місті, про яке є що розповісти – унікальні історичні події, цікава культура і природа, насичене світське життя – ви можете почати працювати приватним гідом – екскурсоводом.
Дана бізнес ідея полягає в проведенні приватних екскурсій по історичних місцях туристичних міст і підходить вона як для тих, хто має історичну або культурологічну освіту, так і просто для знавців і любителів історії. Гідові потрібно володіти такими якостями, як комунікабельність, вміння красиво говорити і цікаво розповідати, добре знати місцевість, володіти історичними знаннями, і бажано знати іноземні мови на розмовному рівні (найкраще – англійська, на випадок, якщо серед ваших клієнтів виявляться іноземці).
Для кого найкраще підходить цей вид бізнесу – для підприємливих мешканців туристичних міст – особливо для істориків за покликанням або освітою. Початковий капітал, це всього-на-всього вільний час та бажання заробляти.
Такий вид діяльності є бізнесом без вкладень. Якщо ви сподобалися людям, яким розповідали про місто, вас будуть рекомендувати своїм друзям і знайомим.
Величина доходу при роботі екскурсоводом може варіюватися від середнього до досить високого. Вашими клієнтами можуть стати всі, хто вперше приїхав у ваше місто, кому цікава історія міста, або ті, хто просто має вільний час і не проти провести його з користю.
Клієнтами можуть бути як іноземні туристи, які приїхали у ваше місто в рамках своєї подорожі (ось тут вам і знадобиться англійська мова), так і ваші співвітчизники. Потенційні клієнти стануть реальними, при розумній ціні на ваші послуги і вашій хорошій репутації.
Так як стати приватним екскурсоводом?
Почнемо з того, що гідові потрібно добре підучити історичні максимально достовірні факти про визначні пам’ятки міста, інформацію про історичних особистостей, які мали відношення до вашого міста, позайматися на курсах ораторського мистецтва і навчитися налагоджувати контакт з незнайомими людьми.
Якщо ви робите основну ставку на іноземних клієнтів, то без розмовних іноземних мов вам не обійтися. Найпоширеніші – англійська, німецька, французька, іспанська.
Також буде не зайвим пройти курс туристичного менеджменту, попрацювати на одну-дві туристичні фірми, щоб оволодіти навичками і отримати досвід у даній сфері діяльності.
У деяких місцях, щоб працювати гідом, потрібно отримати відповідну ліцензію.
Потрудіться над складанням програми екскурсій. Розділяйте різні групи клієнтів: для іноземців – екскурсії на їх мові, для батьків з дітьми – легка прогулянкова програма, для дорослих без дітей – більше насичена з поглибленням в історичні факти.
Вивчіть інформацію про кращі ресторани, кафе, торгові центри, аптеки – рекомендуйте їх своїм клієнтам, це підвищить вашу значимість в їхніх очах.
Для реклами своєї діяльності створіть сайт в Інтернеті з усією необхідною інформацією на декількох мовах. Залишайте свої контакти на туристичних форумах. Домовтеся про співпрацю з туристичними компаніями вашого міста. Роздавайте свої буклети, в яких будуть розписані всі види екскурсійних програм, та візитки в аеропортах, на вокзалах, в готелях, великих торгових центрах, тощо.
Через деякий час ви зможете орендувати або придбати офіс, зареєструвати туристичне бюро, та найняти екскурсоводів, які будуть працювати вже саме на вас.