Спостерігаючи кожної зими за жахливим станом тротуарів, навіть не кажучи вже про дороги, після першого, більш-менш великого снігопаду, та безрезультатними потугами комунальників щодо їх розчищення, на думку спадає ідея, про те, що приватні підрядники, які б надавали послуги з прибирання снігу та розчищення території, могли би набагато швидше з цим справитись, та досить непогано заробляти на цьому. Та що тротуари, досить часто біля ресторанів чи супермаркетів не пройти ні проїхати через нерозчищені снігові завали. Тому ідея бізнесу з прибирання снігу та надання супутніх послуг виглядає досить затребуваною в умовах нашої країни. Чи так це, спробуємо проаналізувати у цьому матеріалі.
Бізнес-ідея прибирання снігу: аналіз та перспективи
Йдеться, зрозуміло, про сезонний зимовий бізнес, з термінами сезонності — з початку листопада по кінець березня. Враховуючи таку сезонність, бізнес на наданні послуг з прибирання снігу варто все ж таки розглядати як непогане і вагоме джерело додаткового доходу до вже якоїсь існуючої діяльності, наприклад як один з напрямків клінінгового бізнесу. Тим більше що втілення бізнес-ідеї в життя не потребує спеціальних знань та не становить складнощів.
Ця бізнес ідея досить проста в реалізації. Вашій найскладнішим завданням у цій діяльності буде оперативний пошук клієнтів і «переманювання» їх від конкурентів.
Щодо затребуваності, то така послуга буде завжди затребуваною і тому є свої причини:
- Будь-яка організація, чи це ресторан чи великий торговий центр, не захоче втрачати клієнтів через замети та ожеледиці, адже неприбраний сніг заважає роботі – не пройти, не проїхати. Перекрита дорога, аварії – це зайві проблеми для всіх. Тому клієнт буде зацікавлений в тому, щоб Ви не тільки прибрали сніг, але і вивезли його подалі. Цього не в змозі зробити стихійні двірники, хоч вони прибирають і непогано.
- Також клієнт буде зацікавлений в тому, щоб Ваша робота не нагадувала йому роботу комунальних служб міста. Чим же вони такі погані і чого не потрібно повторювати Вам? По-перше, комунальники працюють просто погано і довго. По-друге, вони не працюють вночі. А сенс у прибиранні снігу — це коли вранці можна приїхати на роботу і побачити чисту автостоянку. Ви ж зможете працювати і вночі теж.
- Питання про прибирання снігу цікавить не тільки підприємства. Ви можете прибирати сніг навколо котеджних будинків в приватному секторі – саме такі міні-замовлення дозволяють швидше набирати обороти за рахунок постійного припливу грошей та розширення клієнтури.
- Також оптимізму надає той факт, що поріг входу у цей малий бізнес завжди вважався невисоким, а криза допомогла знизити його ще більше. Справа в тому, що снігоприбиральні машини, в кризу подешевшали майже в два рази, що зробило їх більш доступними.
Бізнес на прибиранні снігу: організаційні моменти
Почнемо з того, що спочатку потрібно оформити свою діяльність. Плануючи займатись бізнесом на прибиранні снігу, цілком достатньо зареєструватись як фізична особа-підприємець на спрощеній системі оподаткування. Ніяких особливих дозволів і ліцензій отримувати не потрібно.
Тепер докладніше про те, що потрібно для успішного функціонування бізнесу на прибиранні снігу.
Приміщення
Для такого бізнесу офіс не потрібен. А ось без приміщення для складу обладнання, швидше за все, не обійдетеся. Можна використовувати абсолютно будь-яке приміщення (наприклад, гараж), в якому зможе поміститися все ваше спорядження для прибирання снігу.
Необхідне обладнання
Для прибирання невеликих територій від снігу, вам знадобляться:
- Інвентар для прибирання: лопати, ломи, скребки, молотки;
- Драбини – щоб дістатися до даху і збити бурульки;
- Стрічка або попереджувальні знаки для огородження території;
- Страхувальне спорядження – для безпеки працівників, які будуть працювати на дахах.
- Також буде необхідний невеликий вантажний автомобіль, щоб доставляти це обладнання на місце роботи.
Експерти попереджають: Ваш дохід буде залежати від того, як швидко Ви зможете очистити від снігу досить велику площу (наприклад, територію двору при якому-небудь багатоповерховому офісі), тому, якщо хочете вибрати хорошу снігоприбиральну машину, при купівлі орієнтуйтеся на такі показники:
- Кут повороту повинен бути вище 180 градусів;
- Повинні бути фари для нічної роботи;
- Машина повинна вміти зчищати лід за допомогою спеціальних насадок;
- Потужність повинна бути не менше 9,5 к. с.
Для співробітників потрібно буде закупити теплий спецодяг. На замовлення можна зробити нашивки з логотипом вашої компанії.
Наймаємо робочих
На перших порах вам вистачить 3-5 робочих. По мірі необхідності будете розширювати штат співробітників. Основна вимога до робітників – це, звісно, хороша фізична сила і витривалість.
Ціна за снігоприбиральні послуги зазвичай встановлюється погодинно, тому і виплачує своїм робітникам заробітну плату виходячи з такого ж принципу. Так ви не будете йти в збитки, коли роботи не буде.
Обов’язково складіть правила техніки безпеки, і перед виконанням кожного замовлення доводьте їх робітникам, після чого вони повинні розписатися в спеціальному журналі. Таким чином, вони візьмуть відповідальність за своє життя і здоров’я на себе, а вам потрібно буде лише передбачити всі потенційно небезпечні ситуації, і доступно донести до робочих правила поведінки в них.
Снігоприбиральний бізнес: Пошук клієнтів та реклама
Всіх потенційних клієнтів компанії з прибирання снігу можна розділити на 2 категорії: приватні особи та організації.
- Приватні клієнти. Сюди відносяться власники приватних будинків, заміських котеджів, дач. З таких замовлень починають всі снігоприбиральні компанії. Багато грошей на таких клієнтів не заробиш, так як території для прибирання снігу у них зазвичай невеликі.
- Організації. Зазвичай саме організації складають основну клієнтуру компаній з прибирання снігу. Це промислові підприємства, торговельні підприємства, навчальні заклади, і взагалі будь-які організації, які мають власну чималу територію.
З кожним клієнтом важливо укладати договір і прописувати в ньому всі умови співпраці. Договір укладайте на один сезон. Обов’язково зберігайте контакти всіх своїх клієнтів, і на наступний рік за місяць-два до початку зимового сезону передзвонюйте їм і пропонуйте свої послуги знову. Так ви не пропустите клієнтів, які були задоволені вашою роботою. А від тих, хто відмовиться співпрацювати з вами знову, ви зможете дізнатися, що саме їм не сподобалося і виправляти свої слабкі місця.
Починати рекламну кампанію потрібно заздалегідь. Коли випаде сніг, починати рекламуватися вже буде пізно і безглуздо – всі потенційні клієнти до того часу вже укладуть договори з іншими снігоприбиральними компаніями. Активна робота зазвичай триває з листопада по березень, тому починати рекламуватися можна вже з середини вересня. Використовуйте будь-які доступні вам засоби реклами: місцеве радіо і телебачення, інтернет, бігборди, листівки, газети та журнали, тощо.
В дачних селищах і районах з приватними будинками можна розклеїти помітні оголошення. А у великі організації добре б зателефонувати особисто і запропонувати свої послуги. Але якщо ви знаєте, що організація раніше вже користувалася послугами іншої компанії, то потрібно заздалегідь подумати про те, чим ви будете їх «переманювати». Якщо ви запропонуєте ті ж умови, що і конкурент, велика ймовірність, що ви отримаєте відмову. Навіщо комусь міняти шило на мило? Тому пропонуйте більш низьку ціну, показуйте більш сучасне обладнання, або ж «спокушайте» клієнта ще якимись привілеями.
Щоб залучити клієнтів, пропонуйте їм ще й супутні послуги, крім безпосередньо прибирання снігу: вивезення снігу, вивезення сміття, покриття доріжок антиковзаючою речовиною. Дозвольте клієнту самому вирішувати, в який час доби ви будете працювати. Якщо клієнтові зручніше, щоб ви працювали вночі – робіть це вночі.
Думаєте, що займаючись сезонним бізнесом, неможливо бути фінансово забезпеченим круглий рік? Можливо, якщо це прибирання снігу. Добре заробити на прибиранні снігу – цілком реально. Деякі підприємці, які всерйоз взялися за прибирання снігу, примудряються заробляти за один зимовий сезон стільки грошей, що наступного літа працювати їм взагалі не доводиться.