Пошиття та продаж спецодягу – рентабельний напрямок швейного бізнесу

Пошиття та продаж спецодягу - рентабельний напрямок швейного бізнесуСпеціальний одяг потрібен багатьом: пожежникам, працівникам медустанов, дорожникам, будівельникам, працівникам готелів, ресторанів і кафе, працівникам міліції, тощо. Спецодяг вже давно зі звичайного робочого одягу перетворився в елемент корпоративного стилю, до якого все частіше вдаються для створення іміджу фірми. Також спецодягом часто користуються звичайні громадяни, адже у ньому можна досить комфортно почуватись як у полі, так у лісі на грибах чи на риболовлі. Бізнес з пошиття та продажу спецодягу виглядає на даний час цілком перспективним з декількох причин, про які ми розповімо нижче.

Переваги бізнесу

Не секрет, що термін використання спецодягу досить малий, тому керівництву підприємства вигідно мати досвідченого і постійного постачальника, з яким можливо укласти оптову угоду на поставку виробів за досить низькими цінами. Чому б вам не стати саме цим постачальником?

Очевидна перевага цього виду бізнесу полягає в легкості входу на ринок виробництва і продажу спецодягу. Для старту не потрібні ні значний капітал, ні солідний досвід роботи. При стартових витратах, порівнянних з витратами при відкритті швейного виробництва, рентабельність цього бізнесу істотно вище.

Оскільки, більшість ринку спецодягу ділять між собою декілька великих компаній, змагатися з ними новачкам не під силу, та й часом зовсім не потрібно. Невеликі підприємства можуть спеціалізуватися на замовленнях у кілька сотень одиниць одягу, або навіть братися за виконання зовсім невеликих ексклюзивних замовлень. У основних «гравців» на ринку спецодягу кількість щомісячних замовлень обчислюється тисячами одиниць, а у невеликих фірм ця цифра рідко перевищує кілька сотень. Але асортимент при великих партіях одягу у великих фірм досить обмежений, тому дрібні фірми можуть дозволити собі розробляти і шити якісний і стильний спецодяг, що і повинно стати «фішкою» вашого підприємства по пошиттю спецодягу.

Класифікація спецодягу

Не всякий одяг, що може використовуватись для професійних потреб, може вважатися спеціальним.

До спецодягу відносяться тільки вироби, виготовлені відповідно до ДСТУ. А саме – спеціальний одяг, що призначений для роботи в особливих умовах, і який повинен захищати від різних негативних факторів, виробничих травм, а також максимально оберігати від небезпек.

Вимоги до спецодягу, що використовується у різних сферах діяльності, відрізняється, от наприклад, спецодяг для працівників медичних установ, наприклад, повинен не зминатись, бути повітрянепроникним та міцним, а також, саме головне – володіти антистатичними, бактерицидними і вологовідштовхувальними властивостями. Тканина повинна легко піддаватися дезінфекції, при цьому витримувати вплив хімічних речовин.

Одяг, призначений для корпоративних клієнтів, називається «професійним одягом». Такий одяг ділиться на кілька різновидів:

  • Робочий – для виготовлення якого використовуються щільні та недорогі тканини;
  • Спеціальний – одяг для певних вузьких спеціальностей, як от, вже згадуваний, медичний спецодяг;
  • Корпоративний – покликаний підкреслювати єдиний фірмовий стиль організації;
  • Формений – призначений переважно для воєнізованих структур, таких як міліція, армія, охоронні структури, тощо.

Новачкам краще розпочинати працювати з корпоративним та робочим одягом.

Де шукати майбутніх клієнтів та як просувати свою продукцію?

Як вже було сказано вище, багато компаній замовляють уніформу, для того, щоб зробити впізнаваними співробітників компанії. Тому, на початках, можна самому обійти підприємства у вашому регіоні і запропонувати їм вигідні умови співпраці.

Запропонуйте такі умови, коли підприємство саме визначає який буде дизайн виробу, логотип компанії, тощо. Спочатку бажано починати з менших організацій, оскільки вони рідко замовляють уніформу. Якщо ви зможете запропонувати їм вигідні умови цінової політики, логістики та обслуговування, то більшість з них захочуть заключити угоду саме з вами.

Замовлення також можна отримувати, знаходячи клієнтів по телефону, у мережі інтернет або домовившись про співпрацю з регіональним рекламним агентством.

Продавати вже готовий спеціальний та формений одяг набагато складніше. Для просування продукції знадобляться рекламні акції, участь у тендерах, тощо.

При пошитті звичайного спецодягу без реклами вам не обійтися. Спочатку вам доведеться шукати клієнтів самостійно, надалі рекламою будуть добрі відгуки про вашу роботу.

З часом, коли ваше підприємство «встане на ноги» – подумайте про відкриття власного магазину спецодягу. Це також зможе принести вам додатковий прибуток.

Організація пошиття спецодягу

Для відкриття ательє з пошиття спеціального одягу, та для пошиття якісного спецодягу, вам необхідно придбати певне обладнання, а також вирішити питання придбання тканин, фурнітури, тощо.

На жаль, вітчизняні тканини часто не відповідають вимогам якості, зносостійкості, густини, зовнішнього вигляду. Якщо ви плануєте шити саме якісний одяг, то тканини та витратні матеріали краще купувати за кордоном.

Отже, для роботи невеликого цеху з пошиття спецодягу вам буде потрібно близько 20 осіб:

  • конструктор – 1;
  • закрійники – 2;
  • швачки – 8-10;
  • фахівець з обслуговування обладнання – 1;
  • дизайнер-конструктор – 1;
  • бухгалтер – 1;
  • офіс-менеджер (він же менеджер з продажу) – 1;
  • менеджер із закупівель – 1.

На перших порах частину адміністративних функцій ви можете взяти на себе.

Потрібно сказати, що невеликі майстерні часто відкриваються з невеликим штатом працівників – до 10 осіб у штаті, а частину завдань віддають в аутсорсинг.

Обладнання, що буде необхідне:

  • швейні машини – 5 основних і 2 резервні;
  • оверлок;
  • вишивальна машина (для емблем, надписів, логотипів, тощо.) – 1;
  • прасувальні столи і праски – 4;
  • столи для розкрійок- 2;
  • стелажі.

Ви можете придбати нове або вживане устаткування – це залежить від ваших фінансових можливостей. Хоча нове обладнання і буде коштувати у два рази дорожче, але і прослужить воно набагато довше.

Дрібні фірми можуть дозволити собі розробляти і шити якісний і стильний спецодяг, що і повинно стати «фішкою» вашого підприємства

Дрібні фірми можуть дозволити собі розробляти і шити якісний і стильний спецодяг, що і повинно стати «фішкою» вашого підприємства

Пошук співробітників

Для організації пошиття спецодягу найперше вам будуть потрібні цінні співробітники – це швачки та дизайнер.

Дизайнер вам необхідний для створення цікавого та функціонального одягу, оскільки перше враження від вашої фірми у замовника залишиться саме після того як він побачить зразки ваших  виробів. Тому вам знадобиться саме хороший дизайнер.

У кожному місті є компанії, які допоможуть вам підібрати потрібних вам фахівців. Можливо також розміщення оголошень про пошук робочих в безкоштовних газетах і так далі. Вибір залежить від вас. Але як показує досвід набір співробітників за умови гарної заробітної плати та умов праці не завдає труднощів.

Вибір приміщення

Щоб розмістити обладнання, буде досить приміщення площею близько 150 кв. м. Вибираючи приміщення, постарайтеся підшукати його не в центральній частині міста, де оренда буде занадто дорогою, а в мікрорайоні зі зручним транспортним сполученням. На початковому етапі бізнесу можлива оренда відповідного приміщення навіть на околиці вашого міста.

Фінансові вкладення і прибуток

Можливий прибуток залежить від якості продукції, що випускається, маркетингу, використовуваних видаткових матеріалів та інших факторів.

Наприклад, мінімальна ціна одного медичного халата що можна придбати у інтернет магазинах у роздріб – 100 грн. Половину вартості складає вартість тканини та фурнітури. До цієї цифри треба додати витрати на оплату оренди приміщення, зарплату, рекламу, ремонт обладнання, витрати на електрику, тощо. Якщо ви шиєте ексклюзивний професійний одяг, в ціну увійде і вартість розробки дизайну.

Окупність бізнесу з пошиття спецодягу становить від одного до трьох місяців, за умови що було закуплено недороге швейне обладнання, в іншому випадку окупність може розтягнутися до одного і більше років. Щоб цього не сталося зробимо висновок, що починаючи будувати свій бізнес насамперед визначитеся з сумою вкладень, яка є у вас і мінімальною сумою, на яку необхідно купити устаткування, зняти приміщення, знайти співробітників і саме основне попередньо підшукати замовників.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *