Правильний вибір офісу і юридично грамотний підхід при підписанні договору оренди дуже важливий етап початку ведення бізнесу. Помилки в цій справі можуть привести до серйозних негативних наслідків для вашої підприємницької діяльності. У цій статті ми постараємося допомогти вам у вирішенні цього питання і підкажемо на що потрібно звернути увагу при оренді офісу.
Фактори, які треба врахувати при підборі і оренді офісу
- При виборі і оренді офісу для свого підприємства зверніть увагу на ряд факторів:
- Яка ймовірність, що в цьому місці чи у найближчому районі знаходяться ваші потенційні клієнти?
- Чи є біля вашого будинку парковка і автобусна зупинка?
- Спробуйте пояснити комусь із ваших знайомих, де ви знаходитесь. Запитайте його, чи правильно він вас зрозумів? Чи зможе він вас знайти?
- Пройдіться по навколишньому району і по поверхах вашого будинку. Оцініть побачене з точки зору залучення клієнтів і встановлення можливих партнерських відносин. Задайте питання орендодавцю, чи є в цьому будинку ваші конкуренти?
- Уточніть, чи є в запропонованому приміщенні телефон та інтернет. Задайте питання про доступність офісу у вечірній час і у вихідні дні.
- Запитайте, чи не планується продаж всієї будівлі або конкретного приміщення.
- Не зайвим буде запитати про все це ваших майбутніх сусідів.
Юридичні аспекти підписання договору оренди офісу
Вас все влаштовує? Перш ніж ставити свій підпис на договорі, переконайтеся в тому, що пропоноване вам офісне приміщення є юридично чистим. Для цього попросіть орендодавця надати вам оригінали документів, що підтверджують право розпорядження приміщенням. Це свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, або договір оренди з генеральною довіреністю. Якщо за документами виявиться, що приміщення здається в суборенду, переконайтеся, що орендодавець має на це право.
Якщо у вас є сумніви в тому, що договір оренди з вами укладає саме той, хто має на це право? Попросіть показати вам свідоцтво про реєстрацію організації та копію наказу про призначення директора. Якщо вам кажуть, що при собі цих документів немає, що це тільки формальність, ввічливо попросіть принести ці документи на наступну зустріч. На наступній зустрічі документів знову немає? Задумайтесь про доцільність подальших відносин з цією фірмою, адже вам тут працювати не один день.
Поставтеся до питання про вибір приміщення з повною відповідальністю! Від цього, багато в чому, залежить ваш майбутній успіх, або невдача. Постарайтеся упевнитися в тому, що ви зможете тут вести діяльність необхідний для вас термін.
Ви можете напрацювати хорошу клієнтську базу, і клієнти будуть знати, де ви знаходитеся , ви витратите гроші на рекламу, візитні картки, в яких буде вказана ваша адреса. У випадку виниклих не заплановані вами обставин, які можуть призвели до необхідності зміни вашого місця знаходження, ви можете втратити як витрачені гроші, так і частину клієнтів.
Ви можете частково убезпечити себе, вказавши контактний стільниковий міський номер в візитках та інших рекламних матеріалах. Або купити віртуальний номер, який можна встановлювати на будь-який стаціонарний телефон незалежно від місця розташування вашої фірми.