Вже не перший рік вчені б’ють на сполох про глобальне потепління. Цей «набат» багато підприємців вже давно сприйняли як сигнал до освоєння бізнесу з монтажу кліматичної техніки. Зовнішні стіни багатоповерхівок і приватних будинків вже прикрашає незліченна безліч спліт-систем та кондиціонерів. Але щороку з наближенням чергового аномального літа полиці магазинів з продажу кліматичної техніки стрімко порожніють. Значить, попит є.
За забезпечення будинку жаданої прохолодою у обласних центрах України минулого літа брали від 750 до 2000 гривень (мається на увазі тільки монтаж системи). А між тим, сама установка полягає у кріпленні зовнішнього і внутрішнього блоків, просвердлюванні отворів у стіні і з’єднанні блоків спеціальної трубкою і електрокабелем . А далі – включай вилку в розетку, перевіряй функції системи і отримуй гроші.
Дует молодих хлопців, які володіють мінімальними навичками і набором інструменту, за день спокійно встановить мінімум пару таких систем. А досвідчені майстри, що довели свої дії до автоматизму, ставлять по 3-4 спліт-системи або кондиціонера. Змінний заробіток «на брата» виходить від 3 до 5 тисяч. Робота «змором», по 12-14 годин і без вихідних, але заради такого прибутку сезон можна потерпіти.
Як потрапити у кліматичний бізнес?
Починається бізнес отриманням статусу юридичної особи (реєстрація підприємства). Саме така правова форма дасть вашій компанії можливість укладати прямі договори з великими постачальниками, а не перебиватися «подачками» перекупників. Становлення бажано приурочити до зими. Трьох місяців, що передують масовому монтажу кондиціонерів, має вистачити для юридичного оформлення справи, налагодження зв’язків з дилерами, створення запасу витратних матеріалів та обладнання .
За цей же час бажано підготувати інформаційну підтримку і рекламну компанію. На даний момент вже ніхто не обходиться без власного сайту. Причому, політика сайту повинна будуватися в залежності від статусу майбутнього споживача, тобто в провінційних містах інформаційна орієнтація повинна схилятися до продукції бюджетних брендів «азіатської національності». Погодьтеся, що дорогі американські чи французькі системи (у масовому варіанті) будуть довго шукати свого покупця. Такі моделі буде сенс пропонувати в елітних будинках у великих містах.
Попрацюйте з оптимізаторами, щоб ваш сайт не загубився в світовій павутині. Крім Інтернету не завадить невелика реклама за допомогою оригінальних візиток і листівок.
Із закінченням гарячого сезону можна лише трохи зітхнути, але не розслаблятися. З досвіду старожилів, знаходиться чимало охочих встановити кондиціонер і під час холодів. Хтось намагається заощадити на сезонних знижках, хтось просто робить ремонт у будинку. Крім цього, далекоглядний підприємець запропонує замовникам укласти угоду про сервісне обслуговування встановленої техніки. Це не такі великі гроші, як за установку системи, але теж дають непоганий дохід. Наприклад, разова профілактика спліт-системи протягом півроку коштує до 20-30 $, а щомісячна, протягом такого ж періоду – до 50$. Повне промивання та очищення зовнішнього блоку, що знаходиться на забрудненій вулиці, обійдеться в ті ж 50$.
Разом зі стабільним «зимовим» доходом ви також не даєте споживачам забувати про існування вашої фірми. Це також може стати підмогою для розширення списку потенційних клієнтів.
Початкова сума вкладень у справу багато в чому залежить від регіону і становить $15-20 тисяч для провінції і $50-100 тисяч – для мегаполісів. Але, пам’ятаючи «спекотні» передбачення синоптиків на найближчі роки та прогноз експертів про зростання попиту на кліматичну техніку, не сумнівайтеся у позитивному результаті.