Мобільна кав’ярня – нюанси ведення бізнесу на колесах

Мобільна кав’ярня - нюанси ведення бізнесу на колесахПереглядаючи закордонні фільми, ми часто можемо у них зустріти невеликі автомобільні фургончики у яких готують та розливають запашну свіжу каву біля станцій метро, на площах, набережних, поблизу великих транспортних розв’язок, та й у багатьох інших людних місцях. У США та Європі мобільні кав’ярні на колесах зарекомендували себе не інакше як високоприбутковий напрямок бізнесу, оскільки серед потенційних клієнтів знайдуться і молоді закохані парочки, і ділові люди, що поспішають на роботу, і тінейджери і пенсіонери. Словом, каву люблять усі. А як щодо України? Як такий вид бізнесу можна організувати у нас? Давайте більш детально розглянемо такий напрямок бізнесу на колесах, як мобільна кав’ярня, як його організувати, перспективи даного напрямку, та нюанси ведення такого бізнесу.

Переваги мобільних автокав’ярень

Мобільна кав’ярня, автокав’ярня, або кав’ярня на колесах – що може бути краще для починаючого бізнесмена: відсутня плата за оренду, досить високий попит, хороша окупність, тощо. Правда, кав’ярні на колесах ще в новинку для багатьох міст, але вони мають хороші перспективи і вже завоювали немалу армію своїх шанувальників, число яких зростає з кожним днем.

Даний напрямок бізнесу володіє досить суттєвими перевагами, порівняно із звичайними стаціонарними кав’ярнями. Ось основні з них:

Невеликий стартовий капітал

Настільки малий, що його можна навіть просто накопичити за деякий час або взяти гроші в борг, щоб обійтися без кредиту (зараз це особливо актуально завдяки жахливо високим відсотковим ставкам).

Швидка окупність

Рахувати можна по-різному, точні терміни виходу «в плюс» залежать від грамотності дій бізнесмена, суми початкових вкладень, конкуренції з боку класичних кав’ярень, від стартового сезону продажів, від багатьох інших факторів, які іноді буває складно передбачити та прорахувати. Але в кожному разі мобільна кав’ярня повністю окупається в термін, в середньому, від півроку до максимум півтора років.

Повна автономія

Автокав’ярня повністю автономна у плані постачання електрикою, газом і водою. Це дозволяє швидко організувати точку продажів практично в будь-якому зручному місці.

Свобода дій та експериментів

Кав’ярня на колесах дозволяє експериментувати, іноді дуже успішно. Наприклад – продавати випічку, каву та інші напої безпосередньо в автомобільній пробці.

Відсутність орендної плати за приміщення

Якщо, звичайно, ви саме купили кавомобіль, а не взяли його в оренду, в кредит чи в лізинг. Або орендна плата може бути, але часткова (припустимо, по вихідних це може бути оплата торгового місця в якому-небудь популярному парку).

Так чи інакше, подібні витрати, по-перше, менші, в порівнянні з орендою приміщення, а по-друге, не сковують вас стаціонарним місцем.

Масштабованість та швидке навчання співробітників

Найчастіше на старті, бізнесмен сам стоїть біля кавомашини і обслуговує клієнтів. Таким чином, він істотно заощаджує на зарплаті і, разом з тим, пізнає всі тонкощі такого бізнесу самостійно.

Масштабувати цей бізнес досить просто. Можна навіть не витрачатися на ще один кавомобіль, а переобладнати причіп, наприклад. Правда, разом з додатковою точкою продажів, доведеться наймати і додаткових співробітників.

Оператори кав’ярні не зобов’язані мати кваліфікації і навіть вищої освіти. За винятком водійських прав. Технічно навчити операторів автокав’ярні досить просто і не займе багато часу.

Перспективність

З одного боку, вона пояснюється зручністю кав’ярень і для підприємців, і для споживачів. А з іншого боку, попит на об’єкти експрес-харчування збільшується у міру розвитку і зростання міст. А цей процес в даний час йде дуже активно.

Закордоном під мобільні кав'ярні переобладнуються великі фургони

Закордоном під мобільні кав’ярні переобладнуються великі фургони

Варіанти відкриття мобільної автокав’ярні

Мабуть, найважче доводиться піонерам: декілька років тому, коли самі кав’ярні тільки з’явилися на очах у здивованих городян, організація такого бізнесу потребувала досить великих затрат у плані переобладнання автомобілів за кордоном та придбання дорогих кавомашин. Сьогодні простіше: власники бізнесу підлаштувалися, тепер не треба переобладнати машини десь далеко за кордоном та імпортувати супер дорогі кавові апарати, все вже робиться у нас.

Найпростіший і найдешевший спосіб започаткування такого бізнесу – оренда мобільної кав’ярні. Тут присутні лише три статті витрат: найбільша, виплата роялті орендодавцю, зарплата працівникам (але як правило, бізнесмени самі сідають за кермо) і придбання кавових зерен.

Ще один і найбільш дієвий в плані перспектив – це придбання вже готової кавярні на колесах, або переобладнання автомобіля під мобільну кав’ярню. Докладніше розглянемо варіант з переобладнанням.

Переобладнання автомобіля під мобільну кав’ярню

Однозначно для початку вам буде потрібно купити автомобіль, обладнаний під кав’ярню, або переобладнати свій. Обов’язково потрібно кавовий апарат, причому краще не скупитися і брати хороший.

На нашому ринку в основному працюють автокав’ярні, створені на базі пікапа «Таврія». Американські бізнесмени переробляють під автокав’ярні великі мікроавтобуси. Звичайно ж, наші «Таврії» відрізняються своєю маневреністю, але у великому авто є можливість запропонувати клієнтам кілька десятків різновидів кави.

Для початку бізнес діяльності можна купити вже готову автокав’ярню або скористатися послугами компаній, що пропонують монтаж устаткування в будь-який автомобіль. Якщо у вас є «фургон», «пікап» з будкою марки Богдан, Renault Kangoo, Daewoo Lanos або Volkswagen Caddy наприклад, ви сміливо можете розглядати ідею автокав’ярні.

Що стосується вартості послуги обладнання всім необхідним для виготовлення кави, то вона залежить, насамперед, від фірми встановлюваної техніки та оздоблювальних матеріалів:

  • Якщо ви хочете «переробити» своє авто в мобільну кав’ярню на базі б/у каво-машини, на це знадобиться близько 3000 доларів.
  • При переобладнанні автомобіля багато пропонують використовувати обробку харчовою нержавіючою сталлю. Така послуга з установкою б/у кавоварки і кавомолки обійдеться в районі 4000 доларів.
  • Якщо бізнесмен вирішив використовувати тільки нову професійну кавомашину і кавомолку, йому це обійдеться приблизно в 5000-5500 тисяч американських доларів.
При великому бажанні, переобладнати під мобільну автокав'ярню можна навіть і зовсім невеликий автомобіль

При великому бажанні, переобладнати під мобільну автокав’ярню можна навіть і зовсім невеликий автомобіль

 На що слід звернути увагу

Вам потрібно всього дві-три людини, які будуть комунікабельними і вміють швидко виконувати роботу. Витрати на їх зарплату не сильно обтяжать ваш бізнес.

Дуже важливо знайти постачальників, які б безперебійно постачали б вам хорошу каву в зернах.

Період окупності, як і рівень прибутковості, безпосередньо залежать від того місця, де ви розташуєте свою кав’ярню. Якщо вона знаходиться, наприклад, недалеко від студентського містечка, або в безпосередній близькості від вузу або великого торгового центру, та й ще відкривається з 7-8 годин ранку (коли всі інші заклади, де можна попити кави, закриті), то можна очікувати, що ваші інвестиції окупляться через шість-десять місяців.  Головне, правильно вибрати місце для продажу кави. Ідеально, якщо міська влада дозволить продаж в парках культури і відпочинку, міських скверах або на центральній площі міста.

Визначити рівень прибутковості складно, тому що не всі підприємці, що мають цей бізнес, охоче діляться такою конфіденційною інформацією. Однак є відомості, що цей бізнес належить до високорентабельних.Підраховано, що за умови продажу близько 200 порцій кави в день автокав’ярня може принести прибуток у розмірі 2-3 тисяч у.о. у місяць.

Потрібно ще сказати, що цей бізнес повністю орієнтований на споживача, тому великий наголос робиться на локальну рекламу. Кращої реклами, ніж розробка та нанесення аерографії на кузов мобільної кав’ярні на колесах складно придумати: білборди і роздача листівок тут не спрацюють.

Але перш, ніж почати бізнес на мобільній кав’ярні, потрібно пам’ятати про конкуренцію. Існують різного роду міні кав’ярні, лотки, кіоски та кавові автомати, що пропонують людям «на ходу» випити кави. Високий рівень конкуренції змушує «брати» широким асортиментом і високою якістю продукції, що продається.

Підсумки

Підсумовуючи все вище наведено, можна зробити висновок, що мобільна кав’ярня на колесах є досить цікавим напрямком ведення бізнесу і не з проста. Перелоабладнавши автомобіль під кав’ярню, ви можете вже наступного дня використовувати мобільну кав’ярню в будь-якому місці скупчення людей. Є можливість обслуговувати масові заходи у всіх точках міста.

Сам процес приготування напою проходить на очах клієнта від «А» до «Я», що також викликає чималу зацікавленість у людей, а при наявності та дотримання прописаних правил обслуговування клієнтів, відвідувачі вашої міні кав’ярні отримають не тільки каву, але й усмішку. І повернуться до вас знову.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *