Магазин зоотоварів – бізнес нескладний і досить затребуваний. Домашніх вихованців в Україні люблять: за різними оцінками, від 40 до 65% українських домогосподарств тримають дрібних тварин. Зрозуміло, що всі вихованці хочуть їсти і як мінімум мати миски-лотки-нашийники-повідки. А власники готові їм це купувати, іноді відмовляючи у чомусь самим собі.
За даними проведеного опитування на території сусідньої країни, навіть під час економічної кризи 2008-2009 років 80% опитаних власників тварин не скоротили витрати на товари та послуги для тварин і навіть не планували їх скорочувати. Близько 17% висловили готовність перейти на менш дорогі корми, якщо їх особиста економічна ситуація стане зовсім важкою. У той же час багато опитаних зазначили, що швидше заощадять на собі, ніж позбавлять чогось звичного своїх вихованців. А значить, ваш бізнес не прогорить.
Вибираємо приміщення для зоомагазину
Невеликий магазин зоотоварів (15-20 квадратних метрів) можна розмістити в будь-якому облаштованому приміщенні. Якщо ви плануєте продавати в магазині тільки зоотовари, без продажу тварин, то особливої специфіки немає, вимоги стандартні. Важливо, щоб висота стель приміщення становила від 2,5 метрів, електропроводка могла забезпечити потужність від 3 кВт, була можливість підключити Інтернет та телефон.
Ідеальний варіант розміщення – успішний (затребуваний) торговий центр, прикасова зона продуктового супер або гіпермаркету з прохідністю 8000-10000 чоловік в день.
Формуємо асортимент
Зрозуміло, що невеликий магазин не може взяти покупця широким асортиментом. Тут важливі «предмети першої необхідності». Корми та ласощі для кішок і собак плюс наповнювачі для котячих туалетів. Ось головні статті доходу для невеликого магазинчика зоотоварів.
До перерахованого варто додати:
- Мінімальну собачу амуніцію – нашийник-намордник-поводок (два-три найменування для кожної позиції);
- Миска для кішок і собак;
- Лоток для кішок (одне-два найменування);
- Засоби гігієни (наприклад, вологі серветки для догляду за лапами-вухами, одне-два найменування шампунів);
- Найпопулярніші ветпрепарати (наприклад, глистогінні засоби, краплі для очей, тощ.).
Ветпрепарати можна реалізовувати тільки в тому випадку, якщо у вас є ліцензія на ведення аптечної діяльності.
Пам’ятайте: чим бідніший ваш асортимент і чим менший оборот, тим більше аргументів на користь роботи з єдиним постачальником.
Рахуємо витрати, чекаємо на дохід
Зоотовари – високомаржинальний бізнес. Середньозважена націнка на асортимент складе 55-70% в залежності від регіону і конкурентного середовища.
Попит на зоотовари є завжди, але сезонні коливання все ж присутні. Найбільш рентабельні періоди – вересень-грудень і лютий-квітень. Влітку вихованці і господарі роз’їжджаються, в січні «оговтуються» після святкування Нового року – відповідно, попит падає.
Пам’ятайте: власникові невеликого магазинчика не варто вчитися на прикладах великих мережевих магазинів. Вони грають за іншими правилами. Досвід великих зоомагазинів навряд чи буде корисний тим, хто планує відкрити міні-магазин.
Найголовніше для власника невеликого магазина зоотоварів – правильно визначити сегмент, в якому він буде працювати. І «танцювати» саме від нього: Якщо ви відкриваєте магазин в престижному районі міста, не варто продавати в ньому Pedigree. Звичайно, тут треба думати про корми преміум-сегмента.
Найбільший прибуток приносять корми – так як вони мають стабільний попит. Трохи менше ви заробите на аксесуарах і засобах з догляду.
При відкритті зоомагазину рекомендується грамотно впорядкувати товари за групами, будь то поділ за видами тварин, або ж по групах товару, але клієнтові повинно бути легко і зручно орієнтуватися у вас в магазині.
В середньому для відкриття магазин площею 20 кв.м. вам буде потрібно товару на суму – $ 8000 – $ 10 000, все залежить від того який цінової категорії товар ви будете закуповувати.
Декілька порад
Ви повинні розуміти, що в майбутньому вашою основною рекламною зброєю буде «сарафанне радіо», тому намагайтеся обслуговувати клієнтів на високому рівні і надавати тільки якісні товари.
На самі видні місця магазина виставляйте найбільш ходові варіанти і регулярно відстежуйте, для яких тварин найбільш часто купують товари у вас в магазині і розвивайтеся в цьому напрямку, розширюючи асортимент.
І головне, тільки в тому випадку, якщо ви знаєте думки і «таємні бажання» господарів кішок і собак, якщо вмієте думати, як вони, розумієте, чого вони хочуть для своєї собаки або кішки (а значить, швидше за все, самі тримаєте вдома кішку або собаку), тільки тоді ви зможете організувати успішний бізнес.