Магазин спортивного харчування – вигідний бізнес у сфері спорту

Магазин спортивного харчування – вигідний бізнес у сфері спортуОстанніми роками тотальна захопленість спортом і здоровим способом життя стрімко набирає свої оберти. Всі розуміють користь від занять спортом – це міцне здоров’я та гарне тіло, до того ж, бути спортсменом – зараз надзвичайно престижно та модно. Один з головних компонентів занять спортом – це спортивне харчування. Його регулярне вживання допомагає підвищити ефективність тренувань та досягти бажаного ефекту набагато швидше. Звідси випливає те, що відкриття свого магазину спортивного харчування цілком може стати вигідним і перспективним бізнесом, якщо правильно підійти до справи та врахувати всі необхідні нюанси. Про них і поговоримо у даному матеріалі.

Що таке спортивне харчування

Спортивне харчування – це своєрідні харчові добавки, які виготовляються з натуральних компонентів і містять високу концентрацію активних речовин. Ці добавки не можуть замінити звичайне харчування. Вони створені, щоб сприяти: нарощуванню м’язової маси або швидкому зниженню ваги, відновленню сил після інтенсивних тренувань, накопиченню в організмі вітамінів і мікроелементів, підвищенню ефективності тренувального процесу, тощо.

Існує декілька видів спортивного харчування, які і формують асортимент профільного магазину. Ми розташуємо їх у порядку затребуваності у спортсменів:

  • Протеїни або білки. Вони допомагають в короткі терміни нарощувати м’язову масу, тому практично всі бодібілдери їх вживають.
  • Вітамінні комплекси. Їх можуть застосовувати навіть люди, що не займаються активно спортом, тому що їх призначення – насичувати організм усім необхідним, особливо в період авітамінозу.
  • Амінокислоти та креатин. Цей вид спортивного харчування користується популярністю у тих, хто щодня займається спортом, тому що завдяки амінокислотам і креатину підвищується витривалість м’язів і можна швидше відновити сили після тренування.
  • Жироспалювачі. Основний споживач такого спортивного харчування – жінки, які хочуть схуднути. Прийом таких добавок буде ефективним, якщо дотримуватися дієти і займатися спортом.

Незважаючи на те, що ринок вітчизняних харчових добавок за останні кілька років здійснив великий стрибок у розвитку, продукція німецьких та американських виробників, як і раніше більш ефективна.

Серед кращих світових виробників спортивного харчування можна назвати: Multipower, Вейдер, Optimum Nutrition, BSN, Dymatize, Gaspari Nutrition та інші.

Спортивне харчування – це своєрідні харчові добавки, які виготовляються з натуральних компонентів і містять високу концентрацію активних речовин.

Спортивне харчування – це своєрідні харчові добавки, які виготовляються з натуральних компонентів і містять високу концентрацію активних речовин

Перспективи бізнесу на спортхарчуванні

Скажемо декілька слів про те, як йдуть справи зі спортивним харчуванням у нашій країні. Магазинів спортивного харчування мало. Якщо говорити про міста з населенням менше мільйона, то там найчастіше повноцінних магазинів просто немає – працюють тільки невеликі торгові точки, де пропонується вкрай вузький асортимент.

Зважаючи на такий стан справ, багато спортсменів замовляють спортивне харчування у різноманітних інтернет-магазинах або безпосередньо у зарубіжних виробників, а потім тижнями (іноді й місяцями) чекають доставки. Зрозуміло, що такий стан справ нікого не влаштовує.

Ще один сприятливий для підприємців фактор пов’язаний зі штучною популяризацією спортивних добавок:

  • Власники та інструктори багатьох фітнес-центрів співпрацюють з дилерами спортивного харчування, і тому активно просувають серед відвідувачів силових залів ідею про незамінність баночного протеїну та креатину. Новачки до них зазвичай прислухаються.
  • Спортсмени зі стажем зі свого досвіду знають, що спортивне харчування – це добре. Причому вони відносяться до тренувального процесу дуже відповідально та готові купувати спортивне харчування в комплексі (протеїни, креатин, BCA та інші добавки разом). Професіонали та ветерани-любителі можуть витрачати на добавки від 5 до 10-20 тис. грн. щомісяця. Почитайте бодібілдерські форуми, і ви в цьому переконаєтеся.
  • Зовсім недавно на ринок вийшли заповзятливі онлайн-бізнесмени, які активно просувають спортивне харчування. Про ці добавки раптово дізналися мільйони людей, які раніше взагалі не цікавилися спортом. Природно, багато хто з них будуть купувати протеїн і надалі, а затоваритися їм у спеціальному магазинчику за рогом простіше, дешевше і надійніше, ніж купувати у когось по той бік монітора.

Мінус можна виділити лише один, але досить істотний: в Україні практично не виготовляється хороше спортивне харчування. Якщо ви відкриєте магазин спортивного харчування, то вам доведеться торгувати продукцією іноземного виробництва (насамперед – німецького і американського). Це означає, що закупівельна вартість буде зав’язана на курсі валют. Якщо гривня знову обвалиться – можна буде досить сильно прогоріти.

Як відкрити магазин спортивного харчування: основні етапи

Перед відкриттям магазину спортивного харчування, вам належить вирішити традиційні юридичні питання з реєстрацією свого бізнесу. На даний момент, це абсолютно не складає проблем, і буде безглуздо покроково перераховувати все в рамках цієї статті. Але зазначимо, що у випадку з магазином спортивного харчування, оптимальним рішшенням буде зареєструватись як фізична особа-підприємець на спрощеній системі оподаткування. У цьому випадку, ви зможете вільно розпоряджатися всім прибутком і майже не морочитися податковими питаннями.

Також, слід зазначити, що даний бізнес знаходиться в досить вузькій ринковій ніші, і поки не схильний до високої конкуренції. Щоб досягти успіху і вийти на велику кількість постійних покупців, як ми вже зазначали, необхідно врахувати декілька важливих нюансів: вибір місця розташування, формування асортименту, вибір постачальників, створення рекламної кампанії, тощо. Тепер про все по порядку.

Приміщення та місце розташування

На відміну від магазинів, які продають товари першої необхідності або товари, розраховані на широку аудиторію, магазин спортивного харчування не обов’язково розміщувати в центрі міста або на постійно жвавих вулицях.

Висока прохідність людей важлива, але значну роль буде грати прохідність саме вашої цільової аудиторії. А ваша потенційна аудиторія – це професійні спортсмени і люди, що захоплюються спортом і тренуваннями.

Тому найбільш вигідно буде відкривати магазин спортхарчування недалеко від фітнес-центрів, тренажерних залів, спортивних комплексів, атлетичних клубів або зовсім на їх території. Домовитися про оренду площі для торгівлі в таких закладах буде нескладно, адже наявність магазину спортивного харчування на їх території буде вигідно і їм також.

Розташування в звичайному торговому центрі теж може стати вдалим рішенням, якщо в ньому щодня спостерігається щільний потік відвідувачів. Чим більше проходять повз людей – тим більше ймовірність того, що серед них виявляться ваші потенційні покупці.

Розмір приміщення може бути невеликим – близько 25-30 квадратних метрів. А якщо воно перебуває не в центрі міста, то ви не витратите багато грошей на його оренду.

Тільки не орендуйте напівпідвальні приміщення або офіси в якихось дворах. Охоплення аудиторії відразу звузиться в рази. І звичайно ж, стежте, щоб поруч не було ваших прямих конкурентів. Інакше відкриття нового магазину з аналогічним товаром може стати свідомо провальним.

Найбільш вигідно буде відкривати магазин спортхарчування недалеко від фітнес-центрів, тренажерних залів, спортивних комплексів, атлетичних клубів або зовсім на їх території.

Найбільш вигідно буде відкривати магазин спортхарчування недалеко від фітнес-центрів, тренажерних залів, спортивних комплексів, атлетичних клубів або зовсім на їх території

Асортимент товару для магазину спортивного харчування

Основну частину асортименту в магазині спортивного харчування становитимуть:

  • протеїнові та креатинові добавки;
  • посттренувальні препарати;
  • вітаміни та вітамінні комплекси для спортсменів;
  • амінокислоти;
  • препарати-карнітин;
  • молочні суміші;
  • засоби для зв’язок і суглобів;
  • гейнери (білково-вуглеводні суміші);
  • жироспалюючі добавки;
  • енергетичні та інші харчові добавки.

Для різноманітності можна також додати мінеральну воду, вітамінні соки, кисневі коктейлі. Також ви можете продавати спеціалізовану літературу, періодичні друковані видання та компакт-диски, що містять інформацію про правильне харчування для спортсменів.

Розташовуйте товар на вітринах, групуючи його за видом і призначенням. Так буде зручніше і покупцям, і продавцям. До кожного товару повинен додаватися цінник і невеличка інструкція, що містить найменування товару, його призначення і склад. Буде чудово, якщо ви знайдете місце у вашому магазині для інформаційних плакатів. На них ви можете розмістити інформацію про спортивне харчування для новачків – що, як, коли і скільки потрібно вживати для досягнення певного результату, корисні поради та інше.

Якщо асортимент товару буде досить широкий, то краще вибрати для магазину формат самообслуговування. Розмістіть товар на полицях і стелажах по всьому торговому залі, а на виході встановіть стійку з касою. У разі, якщо товару буде не дуже багато, та й площа магазину не дуже простора, то варто зупинитися на традиційному форматі торгівлі – з продавцем за прилавком, який показує кожному покупцеві товар, що його цікавить. Так покупці не будуть мати вільного доступу до товару, що значно зменшує ймовірність крадіжки.

При закупівлі товару орієнтуйтеся на найбільш популярну у спортсменів продукцію. Посидьте на великих спортивних форумах і з’ясуйте, яке саме спортивне харчування найбільше користується попитом у споживачів. Почитайте відгуки і думки про різні види спортхарчування. Ця інформація буде надзвичайно корисною вам, коли ви будете формувати асортимент продукції свого магазину.

Розташовуйте товар на вітринах, групуючи його за видом і призначенням. Так буде зручніше і покупцям, і продавцям

Розташовуйте товар на вітринах, групуючи його за видом і призначенням. Так буде зручніше і покупцям, і продавцям

Варіанти поставок спортхарчування

Питання «де брати товар?» є одним з найбільш важливих у цьому бізнесі. І від його вирішення багато в чому буде залежати ймовірна величина вашого доходу.

Ви можете орієнтуватися на співпрацю з місцевими оптовими компаніями, укладати договори на оптові закупівлі товару у відомих виробників або самостійно закуповувати товар за кордоном.

Якщо використовувати тільки перший варіант, то вийти на великі прибутки навряд чи вийде, так як ви не зможете поставити на товар велику націнку.

Співпраця з відомими виробниками – вже більш перспективний варіант, тим більше, вони можуть надавати вам непогані знижки на замовлення великих партій товару. Головна складність тут полягає в налагодженні контактів з такими компаніями. Але націнка, яку ви зможете поставити на їх товар, вас потішить. Вона може досягати 50%, а то і 70%.

Якщо маєте можливість самому вирушити за кордон і закупити товар, то обов’язково це зробіть. Зазвичай найуспішніші та прибуткові магазини спортивного харчування працюють саме за цією схемою (або комбінують її з співпрацею з оптовиками).

І головне, що ви повинні пам’ятати при роботі з абсолютно усіма постачальниками – це наявність у них сертифікатів на продукцію. Ретельно перевіряйте їх перед укладенням договорів, якщо не хочете проблем з покупцями, які будуть скаржитися на неякісний або прострочений товар.

Продавці-консультанти

Ви повинні розуміти, що у ваш магазин будуть заходити не тільки досвідчені спортсмени, які знають що саме і для чого їм потрібно, але і новачки у цій справі. Новачкам потрібні якісні консультації. Тому продавці, які будуть стояти за прилавком, повинні бути відмінно підковані у всіх питаннях спортивного та дієтичного харчування.

Продавцям найкраще виплачувати заробітну плату за схемою «ставка+відсоток». Якщо продавець буде знати, що розмір його зарплати в поточному місяці безпосередньо залежить від того, скільки товару він продасть, це буде мотивувати його до більш активної роботи.

Новачкам потрібні якісні консультації. Тому продавці, які будуть стояти за прилавком, повинні бути відмінно підковані у всіх питаннях спортивного та дієтичного харчування.

Новачкам потрібні якісні консультації. Тому продавці, які будуть стояти за прилавком, повинні бути відмінно підковані у всіх питаннях спортивного та дієтичного харчування.

Реклама

Рекламувати магазин спортивного харчування потрібно в тих місцях, які мають якесь відношення до спорту: у тих же фітнес-клубах, тренажерних залах, спорткомплексах та інших установах.

Щоб мінімізувати свої витрати на рекламу, можна домовитися зі спортивними закладами про взаємну рекламу – вони розміщують на своїй території вашу рекламу, а ви розміщуєте їх рекламу в своєму магазині. Вигідно це буде обом сторонам. Така реклама може вам обійтися взагалі безкоштовно.

Якщо ваш магазин не буде мати постійних клієнтів, то шансів на довгостроковий успіх у нього мало. Через вузьку спеціалізацію більшість таких магазинів живуть тільки за рахунок постійних покупців. Тому відразу ж розробіть рекламну стратегію, націлену саме на те, щоб отримати базу постійної клієнтури. Зробити це можна з допомогою впровадження дисконтних карт, які надають можливість отримання знижки на наступні покупки. Це буде стимулювати тих, у кого буде така карта, знову і знову повертатися у ваш магазин та здійснювати покупки.

Також організовуйте різні акції. Наприклад, якщо ваш магазин знаходиться на території спортивного комплексу і в його асортименті є кисневі коктейлі, ви можете організовувати спільні акції. Наприклад, кожен 3-й відвідувач спорткомплексу отримує коктейль у подарунок. Або зовсім влаштувати день безкоштовних коктейлів. Звичайно, на такі заходи вам потрібно буде витрачати певні суми грошей, але якщо ефект від акцій буде помітним і кількість постійних покупців збільшиться, то ви дуже швидко окупите всі вкладення в рекламу.

У питанні вибору спортивного харчування люди часто довіряють своєму особистому тренеру. Тому спробуйте налагодити контакти з тренерами декількох найбільш затребуваних спорткомплексів, що знаходяться недалеко від вашого магазину. Вони можуть радити своїм клієнтам купувати продукцію саме у вашому магазині на певних умовах співпраці (наприклад, за це ви будете продавати їм спортхарчування з наданням особистої знижки).

Інтернет-магазин спортивного харчування

Для підвищення продажів ви можете відкрити інтернет-аналог свого магазину. Головний плюс інтернет-магазинів для покупців – це те, що покупку можна зробити одним натисканням клавіші, і отримати товар навіть на порозі своєї квартири. Тому ці моменти, а саме – зручність користування сайтом та організацію служби доставки – ви повинні реалізувати на високому рівні.

Зараз існує великий вибір платформ і плагінів для створення інтернет-магазину. Онлайн-магазин спортивного харчування, по суті, нічим не відрізняється від онлайн-магазинів будь-яких інших товарів. Тому дотримуйтеся давно відомих і перевірених принципів при створенні сайту.

Додаючи позиції товару на сайт, стежте за тим, щоб кожна з них містила детальну інформацію про продукт. Якщо на ваш інтернет-магазин потрапить початківець спортсмен, він захоче отримати зрозумілі та вичерпні відомості про товар. Кожна позиція повинна містити опис товару, його призначення, склад, виробника, фотографії, відгуки. У зворотному випадку, він просто піде на інший сайт, де цю інформацію йому нададуть.

Не менш важливий момент – користувачам повинно бути відразу зрозуміло, як замовити товар. Всі кнопки для додавання товару в корзину, оформлення замовлення, зв’язок з адміністрацією робіть помітними та зручними. В окремий розділ на сайті варто винести умови доставки товару із зазначенням строків і вартості.

Для підвищення продаж спортивного харчування, ви можете відкрити інтернет-аналог свого магазину.

Для підвищення продаж спортивного харчування, ви можете відкрити інтернет-аналог свого магазину

Важливі нюанси

Звучить банально, але товар обов’язково повинен бути якісним. Спортсмени (особливо бодібілдери і ті, які вважають себе такими) дійсно слідкують за якістю. Їх не обдуриш, непридатний продукт вони виявлять відразу, все таки досвід дозволяє. Іноді навіть надірвана захисна плівка на кришці може стати причиною того, що людина ніколи до вас більше не прийде. І заодно розповість усім своїм друзям-качкам (а заодно всім клієнтам фітнес-клубу, в якому займається) про те, який у вас поганий магазин.

Цільова аудиторія – чоловіки у віці від 20 до 28 років (70 %). Найбільше серед них студентів, що прагнуть швидко підкачатися, вистачає і колишніх спортсменів, які підтримують форму. Ядро – чоловіки 25-28 років із середнім рівнем доходу. Клієнти старше 30 – зазвичай це професійні спортсмени. Якщо ваш магазин їм сподобається, вони будуть закуповуватися щомісяця мінімум на 2-3 тис. грн. Жінки, на жаль, спортивне харчування купують рідко.

В ідеалі магазин спортивного харчування повинен стати з часом чимось на зразок клубу за інтересами. Найбільш лояльні покупці будуть приходити до вас за рекомендаціями постійних клієнтів.

Доповнюйте асортимент тематичною літературою та навчальними курсами. Обов’язково створіть сайт магазину і спільноти в соціальних мережах. Реклама в інтернеті – це потужний інструмент, який при грамотному використанні дозволить вам збільшити об’єм продаж в рази. Нехай спортсмени з вашого міста замовляють добавки прямо на сайті. Вам знадобиться лише укласти договір з кур’єрським агентством або найняти кур’єра за договором підряду.

Підводячи підсумки

Ніша спортивного харчування перспективна і буде залишатися такою ще як мінімум 5-6 років. Чи вигідно відкривати магазин спортивного харчування? Так, але не завжди. Споживча аудиторія обмежена, і розраховувати на надзвичайні прибутки не варто. 10, 20 тис. грн. чистого прибутку – результат досяжний, але планку в 50 тисяч подолати буде складно. Правда, грамотно налаштована інтернет-реклама може пробити цю стелю.

Також не забувайте, що «спортивна» ніша дуже специфічна. Торгувати спортивним харчуванням варто, якщо ви самі «в темі» (займаєтеся силовим спортом зараз або тренувалися раніше). Не розбираючись в основах тілобудування і принципах впливу різних спортивних добавок, складно підібрати хороший асортимент і задовольнити запити спортсменів і бодібілдерів.

Радимо вам провести аналіз даної галузі у вашому регіоні перш, ніж починати таку справу. В цілому, вітчизняний ринок спортивного харчування ще недостатньо освоєний, тому перспектив тут багато, головне – це вдало зайняти своє місце під сонцем.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *