Льодовий каток: бізнес, що приносить радість людям

Льодовий каток: бізнес, що приносить радість людямЗ давніх-давен, льодовий каток досить популярний у населення як сезонний вид дозвілля. Безумовно, найбільшу популярність він має у дітей та підлітків, проте і дорослі також із задоволенням проводять час на ньому. У зв’язку з цим ідея облаштування льодового катка актуальна як у великих містах, так і в невеликих населених пунктах, бо там любителі часто не мають можливості проводити свій час на спеціально обладнаних майданчиках. У багатьох містечках ще немає спортивних комплексів, які пропонують населенню такий вид послуг, тому катаються там тільки на власноруч організованих майданчиках. Зрозуміло, що такий стихійний каток сильно залежить від погодних умов, і найменше потепління позначиться на ньому. Та й постійна експлуатація покриття без належного обслуговування швидко знищує плоди праці. Тому підприємці ще можуть зайняти своє місце у цій ніші. Про це і поговоримо у цій статті.

Яка конкуренція у льодовому бізнесі?

У даному напрямку бізнесу, конкуренція, звичайно, досить висока, бо вже давно була реалізована така ідея, як організація комерційного катка, яку з радістю підхопили бізнесмени.

У мегаполісах з цим може бути особливо важко, адже майданчики облаштовуються серйозними інвесторами, туди вкладаються чималі кошти не тільки на організацію майданчика, але і на його розкрутку, а орієнтація йде як можна на більшу кількість людей. Тому не дивно, що жителі великих міст мають свої перевірені майданчики, які відвідують постійно, і новому підприємцю доведеться докласти чимало зусиль, щоб звернути увагу на себе.

У невеликих же містах люди будуть раді навіть сезонній ділянці, яка зникне з приходом тепла до нових холодів.

Поради тут прості і передбачувані: вивчити ситуацію на ринку, виявити слабкі і сильні сторони конкурентів, після чого, вміло маніпулюючи інформацією, починати свій бізнес.

Тут потрібно відзначити, що якщо планується відкрити звичайний сезонний каток, то варто замислитись про подальшу модернізацію і відкладати кошти на неї відразу ж, тому що, здивований чужим успіхом новий підприємець, може організувати свій каток з кращою ковзанкою і термопанелями та забрати собі значне число клієнтів.

Виходячи з вищесказаного, можна зробити висновок, що незважаючи на достатньо високий рівень конкуренції, все ще існує серйозний попит на послуги ковзанки, особливо у невеликих містах, чи районах мегаполісів. Каток будуть відвідувати не тільки любителі активного виду відпочинку і спорту, сюди будуть приходити з метою урізноманітнити своє проведення часу, тому відвідувачами стане велика кількість людей самого різного контингенту, що тільки збільшує привабливість даного напрямку бізнесу.

Незважаючи на конкуренцію - льодові катки будуть мати відвідувачів

Незважаючи на конкуренцію – льодові катки будуть мати відвідувачів

Де найкраще розташувати каток?

Місцезнаходження катка сьогодні може бути будь-яким, адже сучасні технології дозволяють обладнати його будь де. Головна умова – велика прохідність людей і, бажано, популярність об’єкта, де розташовується каток у цільової аудиторії, а також, звичайно, максимально далеке від конкурентів розміщення.

Так, непогано організувати льодовий каток біля шкіл, на території житлових комплексів і взагалі там, де багато дітей – вони стануть завсідниками майданчиків, випрошуючи гроші у батьків або відкладаючи їх зі своїх сніданків.

Відмінно, якщо вдасться роздобути місце в якому-небудь спортивному центрі, сама популярність якого у населення забезпечить рекламою і потоком відвідувачів.

Також досить непогано почувають себе льодові (вірніше, синтетичні) арени на території торгових і розважальних комплексів, і нехай там фактично нереально обладнати безпосередньо справжній льодовий каток, клієнтів у таких місцях завжди в надлишку, тому що люди приходять у ТЦ витрачати гроші, і година катання стане найбільш невинною тратою.

Нарешті, популярний каток може бути в тому випадку, якщо він обладнується тільки на зимовий час, а в літній він є майданчиком іншого призначення (наприклад, баскетбольний або тенісний майданчик). Провівши інформування своїх клієнтів про те, що зимою на звичному майданчику їх чекатиме інший вид дозвілля, можна розраховувати на те, що значний відсоток з них повернеться в холодну пору з ковзанами.

Непогано організувати льодовий каток біля шкіл, на території житлових комплексів і взагалі там, де багато дітей

Непогано організувати льодовий каток біля шкіл, на території житлових комплексів і взагалі там, де багато дітей

Реклама ковзанки

Реклама в даному виді бізнесу все той же основний двигун, який часто забезпечує весь успіх. Будь-яких надмірностей тут придумувати не доведеться, тому що людина зазвичай спочатку зацікавлена у такому дозвіллі, і переконувати її прийти немає необхідності. Але ось переманити від конкурента може стати нелегким завданням.

Перше враження – це, звичайно, ціна, вона приверне чимало людей, хороше розташування (наприклад, ТЦ, куди приїжджають не тільки заради катка) також дасть істотний приріст до числа клієнтів, але от після першого ж сеансу споживач визначиться, чи варто йому відвідувати цей каток чи ні. Якщо там постійно тісно, погане покриття і не видається інвентар в оренду (тобто ковзани), то число відвідувачів буде стрімко падати. Якщо ж каток організований на відмінно, то споживачів поступово ставатиме тільки більше, а інтерес до свого об’єкту потрібно підтримувати лише загальною рекламою по місту і роздачею та розміщенням інформації у відповідних місцях (магазинах спортінвентарю, спортивних комплексах, школах, тощо).

На додаток можна створити свій власний сайт, на якому буде розміщена загальна інформація (сайт-візитка), а також організувати групи в соціальних мережах. Враховуючи, що навіть у великих містах таких майданчиків відносно небагато, велика кількість людей зацікавиться такими пропозиціями.

Типи покриттів льодових катків

Каток може бути одним з трьох типів: натуральний, штучний і синтетичний. Останні два визначення – майже синоніми. Коротенько розглянемо для початку всі три.

Натуральний. Каток, створений з льоду і підтримується природними процесами, тобто знаходиться в 99% випадків за межами приміщень на вулиці. Найпростіший і, мабуть, недорогий спосіб облаштування (хоч своя технологія є і тут, якщо мета – організувати майданчик краще, ніж аматорську ковзанку у дворі, зроблену руками мешканців). Очевидні недоліки – сезонність, неконтрольованість і залежність від погодних умов, низька якість виконання.

Штучний. Основою катка є справжня заморожена вода – лід, так само як і у попередньому, але тут відбувається постійне підтримання стану води в твердому агрегатному стані. За допомогою спеціальних установок в спеціально обладнаному приміщенні підтримується відносно висока температура повітря (більше 10° С), і низька температура покриття. На відкритому повітрі обладнати такий каток досить важко, та й обслуговувати його теж досить затратно. Мабуть, найдорожчий спосіб організації, проте використовує справжній лід.

Синтетичний. Не використовує лід взагалі. На заміну замороженої воді прийшли спеціальні плити з поліолефіну, які мають гарну теплоізоляцію. Самі по собі вони дуже гладкі і зручні у використанні (якщо їх правильно монтувати, звичайно), тому відрізняються відмінними експлуатаційними характеристиками. Безсумнівна перевага в тому, що їх відносно легко утримувати, встановити їх можна на багатьох майданчиках, і при цьому вони вважаються навіть більш безпечними, ніж справжній лід. Хороший приклад того, як далеко ступив прогрес.

Синтетичний каток можна організовувати на вулиці у будь яку пору року

Синтетичний каток можна організовувати на вулиці у будь яку пору року

Потрібно враховувати, що в кожній конкретній ситуації варто розглянути доцільність організації всіх трьох типів, хоча, звичайно, синтетичний каток найбільш привабливий як недорогий і універсальний майданчик, розмістити який можна у багатьох місцях.

Спорудження катка

При можливості будівлі великого критого комплексу варто в першу чергу розглядати організацію навіть штучної ковзанки, оскільки такому покриттю надають перевагу професійні спортсмени, і цей майданчик можуть орендувати не тільки звичайні люди, але й, наприклад, хокейні клуби чи секції.

Однак повноцінне будівництво – дуже витратний процес, тому в разі, якщо немає можливості орендувати площі або розташовуватися на вулиці, то можна скористатися таким собі проміжним варіантом і звести надувну або безкаркасну споруду.

У разі вибору штучної ковзанки, вам будуть потрібні досить значні вкладення на обладнання майданчика, причому його потрібно ще правильно підготувати. Так, в самому низу встановлюється дренажна система, на яку кладеться гравій і пісок. При морозах ці матеріали стають досить твердими. Наступний шар – вологоізоляція і теплоізоляція, через яку проходить холодильна система. І вже на цю основу наноситься безпосередньо сама вода, яка і переходить у льодове покриття.

Для обслуговування такого катка потрібно закупити і саме устаткування:

  • Холодильна установка.
  • Холодоагент з моноетиленгліколю.
  • Система трубок-матів основи катка.
  • Магістраль підключення матової системи до холодильної установки.
  • Борти для ковзанки розміром з хокейне поле.

Замість труб іноді ставлять льодові мати, які відрізняються більш простою експлуатацією, але й коштують дорожче. У деяких випадках у воду для льоду додають спеціальний барвник, який робить покриття ідеально білим і навіть якогось іншого кольору. Окреме приміщення виділяється і під холодильний агрегат.

До витрат варто віднести закупівлю ковзанів, шоломів, наколінників і спеціальної машини для заточки ковзанів, але це обладнання обов’язково до покупки при будь-якому типі катка.

Синтетичне покриття обійдеться набагато дешевше, причому не буде потрібно спеціально обладнувати холодильну установку. Втім, в цьому випадку майже напевно доведеться замовляти його монтаж, що виллється в додаткові витрати. Точну вартість можуть підказати фірми, які займаються продажем і встановленням синтетичних покриттів. В деяких випадках монтаж буде безкоштовним, якщо їм буде запропоновано досить вигідну співпрацю.

Натуральний каток можна обладнати майже самостійно, знайшовши для цього відповідний вирівняний майданчик і залити його водою. Звичайно, доведеться купити і бортики, але в цьому випадку можна обійтися більш дешевими виробами, що не монтуються в саме поле.

Також потрібно закупити цілий комплект шлангів, які підходять під певні температури, тому що не завжди вдається одним і тим же виробом досягти потрібного ефекту – або лід буде кришитися і танути, або вода, що замерзає може прорвати сам шланг. Та й про подачу води потрібно подбати.

Сьогодні натуральні катки використовують все рідше, тому що вони відрізняються відносно складним процесом організації, причому в будь-який день може статися непередбачене потепління, і каток зникне. Це погано позначиться на репутації, не кажучи вже про прибуток. Однак в якості дрібного сезонного бізнесу на наявному спортивному майданчику, експлуатованому влітку, це може стати хорошим початком.

При достатній кількості коштів, каток можна обладнати у окремому приміщенні

При достатній кількості коштів, каток можна обладнати у окремому приміщенні

Персонал катка

Для обслуговування свого катка майже напевно буде потрібен персонал, але кількість осіб у штаті визначається обраним типом катка і власними вміннями бізнесмена.

Сюди можуть входити оператори, технологи установки, ремонтна бригада, яка обслуговує і оновлює покриття (у тому числі водій крижаного катка – ресурфесера), а також адміністратор та охоронець.

Причому останній – важливий працівник, тому що ковзани можуть красти, а деякі індивіди цілком можуть порахувати себе хокеїстом і почати «дурачитись» прямо на майданчику.

До всього іншого, непогано мати у себе в штаті і медичного працівника, який сидить біля «тривожної кнопки» і може миттєво зателефонувати в швидку допомогу. Поки вона їде, він повинен швидко надати першу медичну допомогу потерпілому. Але, звичайно, таких інцидентів краще уникати, ретельно пояснюючи відвідувачам правила користування катком.

Додаткові послуги катка

Відвідувачеві повинно бути запропоновано не тільки ковзани, але і шоломи та наколінники. Вони оплачуються окремо. Зазвичай на ковзанках практикується застава за використовуваний інвентар у вигляді документа або грошових коштів.

Багато катків пропонують своїм клієнтам абонементи, але ця практика не так поширена, як здача майданчики для потреб групи людей. Сюди відносяться школярі та студенти, які організовано їдуть на каток, а також спортивні секції (хокейні та фігурного катання в першу чергу). Але, бути постійним партнером вони зможуть тільки у випадку, якщо поле буде мати додаткову розмітку та обладнання (наприклад – хокейні ворота) . Це коштує додаткових грошей, але вони обов’язково окупляться.

Але все ж основний контингент катка, особливо якщо він розташовується за межами спортивного комплексу, це звичайні громадяни, любителі відпочинку на льоду та діти. Вони і стануть основним джерелом доходу, і саме на них слід орієнтуватися в першу чергу.

І головне, як Ваш каток себе зарекомендує після відкриття, таке і враження складеться у відвідувачів. Чим якісніша ковзанка буде і чим кращий рівень обслуговування, чим більше радості і втіхи він зможе принести людям, тим більший прибуток Ви зможете отримувати у майбутньому.


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *