Послугами таксі в нашій країні користується величезна кількість людей, і їх число не збирається скорочуватися. Пояснюється це кількома нюансами. По-перше, це особливості нашого клімату, по-друге, це умови роботи громадського транспорту, що залишають бажати кращого, і по-третє, це економічна ситуація, що сприяє збільшенню числа автолюбителів, що бажають отримувати додатковий дохід.
Існує кілька варіантів організації даного бізнесу. Можна придбати свій парк автомобілів. Але це дуже дорогий варіант. Набагато дешевше відкрити диспетчерську службу, підприємство – посередник, яке координує дії таксистів – приватних підприємців з особистим автотранспортом і пасажирів. Цей варіант ми і розглянемо в даній статті.
Реєстрація диспетчерської служби таксі включає в себе кілька основних етапів:
- Реєстрація підприємницької діяльності;
- Оренда приміщення для диспетчерської служби;
- Організація зв’язку;
- Підбір персоналу (диспетчерів і водіїв);
- Реклама і просування послуг таксі.
Для організації служби таксі слід зареєструвати свою підприємницьку діяльність. Послуги таксі підпадають під дію єдиного податку. З водіями потрібно укладати договір, за яким вони будуть виплачувати фіксовану суму (або певний відсоток від виручки) за надання інформаційних послуг.
Кожен водій повинен оформити дозвіл на автоперевезення для свого авто, яке повинне знаходитися в салоні, і пред’являтися на першу вимогу пасажира. Дозвіл видають уповноважені органи виконавчої влади. Дозвіл видається на транспортний засіб, що належить підприємцю на підставі права власності або за договором лізингу.
Ведення бізнесу підприємець може здійснювати на орендованих площах. Для цього йому необхідно офісне приміщення площею не менше 20 – 30 кв.м. для розміщення в ньому обладнання і робочих місць диспетчерів. Основною умовою підбору такого офісного приміщення є можливість цілодобового доступу, так як диспетчерська служба працює цілодобово. Офісне приміщення може перебувати будь де, так як відвідувати офіс підприємця ніхто не буде окрім самих працівників фірми, відповідно вартість оренди буде істотно нижче середніх показників оренди. Це сприятиме зменшенню витрат підприємця. Єдине, що буде також дуже важливо, це наявність якісного зв’язку і швидкого Інтернету.
Кожне робоче місце диспетчера повинно бути обладнане комп’ютером, якісним телефонним зв’язком, бажано, з оформленням номера, який можна легко запам’ятати.
Для організації зв’язку, немає необхідності купувати радіостанції і отримувати дозвіл. Сучасні системи мобільного зв’язку та Інтернету дозволяють організувати зв’язок диспетчерів і водіїв з використанням спеціальної програми, що працює через Інтернет. Контакт диспетчера і водія відбувається через відсилання заявок, із зазначенням адреси клієнта на смартфон водія. Використання програми дозволяє вести облік заявок – прийом і передачу адреси заявки, облік водіїв і сум диспетчерських, дозволяє вести оперативний управлінський облік.
Підбір персоналу дуже важливий момент в організації служби таксі. Основний вид діяльності таксі – це надання послуг приватним особам, тому диспетчерам таксі доводиться багато спілкуватися з клієнтами по телефону. При підборі диспетчерів потрібно пред’являти особливі вимоги. Претендент на посаду диспетчера таксі повинен володіти приємним голосом, має бути витриманий, ввічливий. Особливі вимоги пред’являються до стресостійкості кандидата. Кількість диспетчерів – не менше 3-х людей з фіксованою ставкою або відрядно-преміальною оплатою праці, при режимі роботи доба – через дві.
Підбір водіїв. Для надання послуг таксі підприємцю необхідно залучити автовласників з власним легковим автомобілем з професійним стажем не менше 3 років (або загальним не менше 5). Найкраще приймати водіїв, автомобілі, яких не старше 3-х років. У цьому випадку клієнти не будуть скаржитися, що автомобілі старі, брудні і незручні.
Диспетчерська служба таксі – дуже прибутковий бізнес, тому і конкуренція в ньому існує серйозна. Для того щоб виділитися серед конкурентів і привернути клієнтів підприємець повинен запропонувати на ринок якісну та унікальну послугу. Для цього необхідно продумати свою унікальна торгову пропозиція, а їх може бути декілька.
Наприклад, обладнати машини Wi-Fi; наймати тільки жінок-водіїв; мати в автопарку виключно машини іноземного виробництва або однакові автомобілі однієї марки і кольору; встановити найнижчу в місті плату за 1 км – все залежить від вашої фантазії. Непоганим унікальною торговою пропозицією може бути пропозиція послуги, коли час очікування автомобіля не буде перевищувати, наприклад 15 хвилин. Якщо більше то, клієнту надається знижка. Розробивши свою унікальну торгову пропозицію, підприємцю буде легше визначитися і з цільовою аудиторією, а також і з інструментами реклами і просування своєї служби таксі.