Термін «спальний район» з’явився у великих містах і мегаполісах. Це житлові міські квартали, в яких люди щоранку їздять працювати в діловий центр, а ввечері повертаються для того, щоб відпочити і переночувати. Найчастіше, це тихе місце з невеликою діловою активністю. Тому, створюючи свій бізнес у спальному районі, потрібно ретельно обміркувати важливі питання:
- Що найкраще продавати місцевим жителям?
- Категорії товарів першої необхідності для покупців?
- Яких послуг найчастіше потребують мешканці спальних районів?
Зверніть увагу на важливі особливості та переваги магазинів розміщених в даних територіальних умовах.
Особливості спального району для ведення бізнесу.
Бізнес у спальному районі повинен надавати тільки найактуальніші послуги та товари: продукти, бутильовану воду, побутові речі, послуги громадського харчування, ремонту одягу, взуття.
Магазин у спальному районі. Після того як виникла можливість зайнятися бізнесом слід розробити стратегію в якій слід враховувати, що у магазин спального району будуть найчастіше забігати по дорозі на роботу або на зворотній дорозі. Потрібно відштовхуватися від потреб покупців, для цього є сенс поставити себе на їх місце. Навряд чи хтось по дорозі додому буде заходити в магазин одягу. Для цих цілей сімейні люди виїжджають в торговий центр і роблять там кілька покупок відразу, насолоджуючись шопінгом у дорогих гіпермаркетах.
Ресторанчик у спальному районі. Їжа завжди швидко витрачається, а багатьом людям, що живуть у великих містах, немає часу готувати сніданок обід і вечерю. Можна запропонувати їм сніданки, бутерброди, які можна їсти на ходу. До вас будуть приходити вечеряти або посидіти в дружній компанії після робочого дня. Прогулятися ввечері по спальному району це щоденна потреба місцевих жителів квартир. Підійдуть кафе або бістро, бар чи кафетерій. Зручне місце розташування біля дороги, грамотне ціноутворення – і перший прибуток у вас в кишені. А постійних клієнтів не доведеться довго шукати. При слабкій конкуренції вони самі прийдуть до вас.
Непоганий бізнес для спального району – це продуктовий магазинчик. До вас будуть заходити за продуктами для приготування вечері після роботи, заскакувати за хлібом або цигарками. Ви будете отримувати і прибуток з ранкових покупців, якщо організуєте продаж готових бутербродів. Адже, збираючись на роботу в поспіху, далеко не всі встигають поснідати.
Послуги для мешканців спального району – магазин побутових аксесуарів та витратних матеріалів. Продаж побутової хімії, госптоварів, витратних матеріалів (кріплення, лампочки, туалетний папір, компакт-диски, тощо) також можуть принести чималий прибуток. У спальних районах добре напрацьовувати базу постійних клієнтів, що є безперечною перевагою в даному бізнесі. Якщо площа торгового приміщення дозволяє, можна подумати про маленький універсальний магазин. Продукти і побутові речі в одному місці – це досить перспективний варіант бізнесу для спального району.
Також можна створити точку по ремонту взуття, там же поставити ксерокс, запропонувавши жителям роздруківку та послуги ксерокопії. Попутно можна продавати сім-карти і поповнення мобільних операторів, канцелярські товари, батарейки. Такі точки також називають «1000 дрібниць», вони дуже популярні у жителів. Прибуток з такого бізнесу не надто високий, тому власники збільшують рентабельність за рахунок створення кількох «кіосків» у різних районах.
Запускаючи бізнес у спальному районі, потрібно готувати себе до невисоких прибутків, особливо спочатку. Останнім часом істотну конкуренцію магазинам склали великі мережеві супермаркети. Але якщо правильно все продумати, напрацювати базу потенційних клієнтів, розмісти у певному місці роздрібні точки і періодично проводити привабливі акції можна вийти на досить достойний рівень прибутку.