Бізнес на квадратних метрах: подобова оренда квартир

Бізнес на квадратних метрах: подобова оренда квартирБудівельний бізнес в Україні все ніяк не може вибратись з глибокої кризової ями, ринок нерухомості практично завмер, зате у наших підприємливих співвітчизників з’явилася можливість переключитися на більш затребуваний в даний час бізнес – подобову здачу квартир в оренду. А як організувати такий напрямок бізнесу, що для цього потрібно і які існують плюси та мінуси від здачі квартир в оренду подобово – поговоримо у цій статті.

Чим вигідна подобова здача квартир в оренду?

На відміну від придбання власного житла і навіть довгострокового найму квартир, платоспроможний попит на добову оренду в останні роки постійно зростає. Цьому досить серйозно сприяє брак готельного фонду так і досить високий рівень цін у готелях, які відлякують клієнтів економ-класу.

Саме ціновий фактор, разом із заморожуванням будівництва і царювання «мертвого сезону» на ринку вторинної нерухомості України і призвело до того, що на добову оренду переключилися багато професійних ріелторських агентств. Однак попит на цей вид послуг в Україні (особливо в нижньому і середньому ціновому сегменті) все ще значно перевищує пропозицію, так що на успішну реалізацію цієї перевіреної часом бізнес-ідеї на оренді квартир може розраховувати і початківець бізнесмен-одиначка.

Причому стосується це не тільки великих, а й порівняно невеликих населених пунктів – особливо розташованих в рекреаційних зонах (в горах, на морському узбережжі, тощо) або неподалік від історичних місць.

Як організувати подобову оренду квартир?

Суть даного виду орендного бізнесу проста – складаємо особисту базу квартир та іншого виду житла, придатного до здачі і просуваємо свої послуги на ринку, тобто шукаємо клієнтів і підбираємо для них житло відповідно до їх бажань і можливостей.

Формування бази можна почати з досить вузького кола родичів і знайомих, які не проти трохи заробити на «зайвих» квадратних метрах, але при цьому хотіли би підстрахуватися від «ненадійних» клієнтів. Потім, поступово розширюючи коло прямих контактів з власниками вакантної житлоплощі (чому, до речі, буде значною мірою сприяти і «сарафанне радіо») ви зможете швидко наростити свою базу пропозицій, охоплюючи відразу кілька цінових сегментів.

Потім, готуючись до виходу на ринок і стартової рекламної компанії вашого бізнесу, варто уважно вивчити ситуацію в даній ніші підприємницької діяльності вже в прив’язці до конкретного географічного місця. Крім власне цін на добову оренду житла, які в даний час пропонує ринок, варто врахувати і вплив сезонного фактора.

Тут потрібно звернути увагу не тільки на традиційні періоди відпусток, «затяжні» свята, якими настільки багата незалежна Україна (починаючи від тривалих новорічних та травневих канікул і закінчуючи трьох-чотирьох денними вихідними на Великдень, Трійцю, а також дні Конституції та Незалежності) . Якщо ж у вашому місті розташований один або кілька вищих навчальних закладів, то доцільно буде помітити у своєму діловому календарі ще й період подачі документів, а також складання вступних іспитів.

Зіставивши дані вашого бізнес-календаря з наявною квартирною базою ви зможете попередньо оцінити свої можливості по знімання «вершків» з ринку в пікові моменти, а також правильно визначити напрямки щодо розширення бази (наприклад, планомірно збільшувати в ній кількість квартир економ-класу, розташованих неподалік від основних ВНЗ або студентських містечок).

Зауважимо, що зробити всі ці попередні приготування ви зможете без істотних фінансових витрат – доведеться лише затратити деякий час і власні сили.

Далі настає етап просування ваших послуг споживачам та напрацювання вже клієнтської бази. Для цього в першу чергу, краще використовувати Інтернет. Почніть зі створення спеціального веб-сайту, його оптимізації та просування в пошукових системах, а також з розміщення оголошень на тематичних форумах, дошках оголошень, тощо.

На цьому етапі ваші витрати будуть вже більш помітними, проте їх більша частина буде носити разовий характер, а окупляться вони вже через два-три місяці інтенсивної роботи.

Влаштовуємося у бізнес-ніші

Зауважимо, що даний бізнес-сегмент має безліч досить затишних ніш, які по-справжньому в Україні ще не освоєні: наприклад, вже згадуваний досить перспективний «абітурієнтський» напрям, індивідуальний молодіжний туризм, відпочинок для сімейних пар з дітьми, бізнес-туризм, тощо.

Реалізація даної успішної бізнес-ідеї на практиці зажадає від вас готовності до роботи за досить напруженого графіку, тим більше, що мова, як правило, буде йти про короткострокові поселення (1-3 діб). Втім, у перспективі, ніщо не перешкодить вам розширити можливості свого бізнесу, причому буквально в обидві сторони. По-перше, попередньо «промацавши» ринок, ви зможете поступово освоїти сегмент погодинної здачі апартаментів, який останнім часом явно набирає обертів (особливо у великих містах), а по-друге – ніщо не перешкодить вам обслуговувати клієнтів, налаштованих на довгострокову оренду житла.

Однак навіть за умови досить динамічного (практично цілодобового) графіка, на початковому етапі ви цілком зможе суміщати свій новий бізнес з якою-небудь іншою роботою і вести його прямо з дому, а то і з мобільного офісу. Комп’ютер, доступ до Мережі, надійний зв’язок і, бажано, автомобіль – ось і все матеріально технічне забезпечення, яке вам знадобиться для початку. Між іншим, наявність авто допоможе вам і дещо диверсифікувати свій бізнес – адже за скромну додаткову плату ви зможете запропонувати клієнту ще й трансфер від аеропорту або вокзалу до орендованого ним житла.

Коло ваших потенційних клієнтів досить широке: це можуть бути як окремі особи, так і цілі родини, зайняті підбором житла на короткий термін – в потрібному районі, з необхідним набором зручностей, меблів, побутової техніки, тощо. І при цьому – за адекватною ціною . До речі, не варто гнатися за підвищенням цін: на початковому етапі набагато більш важливим для вас буде забезпечити значний клієнтський потік, щоб житло, що знаходиться у вашій базі більше «працювало».

А тепер підіб’ємо деякі підсумки

Переваги орендного бізнесу:

  • Його можна почати буквально з нуля, з мікроскопічними початковими інвестиціями – а межі розширення він просто не має.
  • Попит на подібні послуги вічний і практично не залежить від загального стану «погоди» на ринку нерухомості.
  • Простір можливого цінового діапазону забезпечує цьому виду підприємницької діяльності значну гнучкість.
  • Творчо розширюючи і диверсифікуючи цей бізнес ви завжди зможете підвищити свою конкурентоспроможність і заробити буквально на «порожньому» місці.
  • Якщо ви любите і вмієте спілкуватися з людьми, то ця робота, крім грошей, принесе вам ще й масу задоволення.

І його недоліки

  • Вам доведеться затратити досить – таки значний час і сили як на попереднє вивчення особливостей ринку, так і на створення досить широкої клієнтської бази.
  • На початковому етапі вам навряд чи вдасться встановити досить велику «націнку» за свої послуги від базової ціни власника квартири.

Втім, ретельно зваживши всі «за» і «проти», ви напевно зрозумієте, що обрали досить вдалу бізнес-ідею. Успіху вам у новому бізнесі!


Сподобалась ідея бізнесу? Розкажи друзям, підтримай проект:

Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *