Кожен хто вперше відкриває інтернет магазин вважає, що він все робить правильно. Адже не дарма він перечитав масу літератури, поговорив зі знайомими, отримав тонни порад та нарешті приступив до виконання перших завдань.
З одного боку, хто не працює, той і не робить помилок, але з іншого боку досить непогано заздалегідь подбати про те, щоб не зробити зовсім вже дурних помилок і не набивати шишки на давно вирішених проблемах.
З досвіду спілкування з уже нинішніми власниками інтернет-магазинів, вирішили написати ці основні помилки інтернет магазину для того, щоб Ви відразу зрозуміли чого НЕ ВАРТО робити відразу на старті вашого бізнесу інтернет-продажів.
Отже, перелік із 13 помилок, яких не варто припускати при відкритті інтернет магазину:
1. Занадто довгий початок.
Так-так, цим грішать більшість майбутніх бізнесменів. Найчастіше думка створити свій інтернет-магазин виникає раптово і майбутній бізнесмен занурюється у вивчення літератури з відкриття такого роду бізнесу. Це правильно. У процесі вивчення з’ясовується, що ще необхідно зробити дизайн, зверстати його, а потім ще й підключити до системи адміністрування інтернет-магазину. І з метою економії відбувається занурення і в цей матеріал теж, адже так хочеться самостійно відкритися без будь якої платної або безкоштовної допомоги.
У підсумку йдуть тижні, а то і місяці на вивчення матеріалу, але старт так і не дано.
Вивчіть основи, почитайте базову схему відкриття інтернет-магазину та принцип роботи інтернет-магазину. Вам відразу стане все зрозуміло на достатньому рівні для того, щоб швидко почати.
2. Відразу відкривати свій офіс.
Багато хто скаже, що офіс необхідний для великого інтернет-магазину і ми з цим погоджуємося. Але офіс не головне місце де Ви будете продавати і тому не слід до нього ставитися як до чогось необхідного на самому старті. Більш того, оренда офісу з’їсть вагому частину стартового бюджету і велика ймовірність, що на 3-4 місяці після старту вже не буде достатніх обігових коштів для закупівлі товару або реклами.
Намагайтеся розвивати свій бізнес у міру виникнення необхідності і не варто охоплювати всі аспекти з самого початку. Якщо необхідна зустріч з майбутнім постачальником або великим покупцем, організуйте її в якомусь бізнес центрі або найміть погодинно конференц-зал.
Якщо офіс відкривається з метою самовивозу, на старті рекомендуємо звернутися в кур’єрські служби з офісами самовивозу. Послуга самовивозу іноді зовсім безкоштовна.
3. Робити велику закупівлю на старті.
Більшість починаючи працювати з будь-яким товаром і бачачи його популярність по тому ж Яндексі чи Гуглі, відразу ж закуповують у постачальників великий обсяг товару з надією швидко його розпродати. Але перешкодити цим планам може наступне:
- Падіння попиту з боку покупців;
- Сезонність товару;
- Задоволення попиту на цей тип продукції;
- Інші фактори.
Тому перша Ваша закупівля повинна бути вибудувана таким чином, щоб не вийшла ситуація з надлишком товару. Залежно від схеми роботи з постачальником, Ви можете вибрати один з варіантів:
- Якщо Ви працюєте тільки зі свого складу, закупіть весь Ваш асортимент по 3-5 штук кожного найменування. Дорогих товарів можна по 1-2 штуки. Потім, у міру перших продажів, Ви зрозумієте що продається, а що ні. І відкоректуйте майбутні закупівлі;
- Якщо Ви працюєте як зі свого складу, так і зі складу постачальника, то купіть гарантовано ходові товари, а інше просто розмістіть на сайті з можливістю придбання. За результатами роботи стане все ясно і зрозуміло що закуповувати далі і в якій кількості;
- Якщо Ви працюєте тільки зі складу постачальника, то Вам тільки залишається стежити за товарними залишками постачальника.
4. Працювати тільки з одним постачальником.
Ніколи не варто класти всі яйця в один кошик. Ця приказка працюватиме завжди. На самому старті це дозволено, але з часом намагайтеся розширювати список постачальників і намагатися диверсифікувати свій бізнес. Адже у разі якщо у основного і єдиного постачальника трапляться проблеми з товаром, Ви будете цілком і повністю залежати від його проблем.
5. Працювати тільки з Китаєм чи китайськими виробниками.
Ця помилка частково випливає з минулого пункту. Само собою всіх приваблює Китай (і не тільки) своїми ласкавими і райдужними цінами. Але є просто ВЕЛИЧЕЗНИЙ МІНУС в роботі з Китаєм – доставка товару до вас може йти не один місяць. І, наприклад, готуючись до новорічних продаж, Ви з подивом виявляєте, що Ваш товар приїде тільки після новорічних свят, так як транспортні служби дуже сильно завантажені.
6. Приймати тільки готівку в плані оплати за замовлення.
У гонитві за тим щоб показувати мінімум своїх доходів у плані податкової звітності, багато інтернет-магазинів приймають тільки готівку навіть не вибиваючи касовий чек (деякі віддають товарний чек замість касового).
Так, безумовно, готівкові залишаються і ще довгий час будуть найпопулярнішим засобом розрахунку між покупцем і інтернет-магазином. Але все одно надання максимально широкого вибору способів розплатитися з інтернет-магазином істотно підвищує ймовірність покупки.
Більш того, якщо ви налаштували оплату за картками VISA або MasterCard і розмістили їх логотипи у себе на сайті, це істотно підвищує рівень довіри до вас.
Необхідний мінімум варіантів оплати:
- Готівкові;
- WebMoney;
- Privat24;
- Пластикові карти.
7. Відмова від роботи з Укрпоштою та післяплатою.
Багато здригаються як тільки згадують свої походи у відділення Укрпошти щоб отримати або відправити посилку. А скільки ще документів потрібно заповнити для відправки?! Тому більшість вирішує не працювати з Укрпоштою зовсім. А даремно! Не варто відмовлятися від ще одного перевізника, транспортна мережа якого охоплює найдальші куточки України!
Відео про те, як відкрити свій інтернет магазин, наочні приклади готових інтернет магазинів:
8. Найм своїх кур’єрів на старті інтернет-магазину.
Якщо ви вирішите на старті найняти своїх кур’єрів, то ви можете зіткнутися з наступними проблемами:
- Оформлення співробітників;
- Простій співробітників у випадку відсутності роботи;
- Підвищена відповідальність;
- Втрати товару, прийняття фальшивих купюр;
- Несумлінність кур’єрів.
Всі ці проблеми можуть бути вирішені зверненням в сторонню кур’єрську службу для інтернет-магазинів. У договорі завжди прописується, що кур’єрська служба несе відповідальність за товари та інші гарантії, що може Вас позбавити від зайвих стресів.
9. Робити все самому.
Ви серйозно думаєте, що зробивши все самостійно Ви сильно заощадите? Як би не так!
Якщо Ви вирішите той же сайт робити самостійно, то Вам потрібно буде спочатку дизайн намалювати, потім ще зверстати і до CMS підключити. Звичайно якщо Ви дуже добре в цьому розбираєтеся, то чому б і ні. Але все одно ми вважаємо, що якщо Ви вирішили очолити створення інтернет-магазину, то Ваш час коштує дорожче!
Віддавайте рутинні і прості речі на аутсорс, а серйозні завдання на зразок дизайну та програмування віддавайте професіоналам. Це заощадить масу Вашого часу і дозволить займатися більш важливими справами. Або ще краще – замовте створення інтернет магазину у професіоналів. Перевірено.
10. Відрізнятися від конкурентів тільки ціною.
Ціна найчастіше не кінцевий фактор прийняття рішення про покупку. Якщо Ви не згодні, то Ви помиляєтеся. І якщо Ви будете відрізнятися від конкурентів тільки ціною, то далеко на цьому не заїдете.
У будь-якого інтернет-магазину має бути своя унікальна торгова пропозиція, яка буде вигідно Вас відрізняти від подібних інтернет-магазинів.
- Зручні умови доставки;
- Бонуси при покупці;
- Додаткові послуги, що підвищують зручність покупки і використання ваших товарів;
- Помірно велика кількість типів доставок або систем оплат;
- Безкоштовне налаштування або обслуговування ваших товарів;
Подумайте чим ще Ви можете відзначитися.
Більше того, деякі інтернет-магазини пропонують дійсно цікаві пропозиції, але покупець про них навіть не здогадується, так як вони заховані в глибині інтернет-магазину. Обов’язково відразу при вході розкажіть, чому Ви краще за інших і чому покупка саме у вашому інтернет-магазині вигідна для покупця. Виділяйтеся.
11. Відразу реалізовувати гігантський функціонал.
Одна з найпоширеніших типів помилки інтернет магазину. Це питання постає на етапі вибору системи адміністрування сайту. Ви намагаєтеся знайти таку систему, яка б задовольняла всім вашим бажанням в плані функціоналу. Шукаєте, шукаєте і доходите висновку, що немає такої системи.
Наступний крок – розробка всього того, що, як Вам здається, буде потрібно на старті вашого інтернет-магазину.
У результаті практично всі, хто йшов по цьому шляху, зіткнулися з тим, що вони не використовують і половини підготовленого функціоналу. Основна Ваша мета – продати товар. І це основна функція, яка повинна бути реалізована. Далі по мірі початку роботи Ви будете розуміти якого функціоналу Вам не вистачає і поступово його впроваджувати, попередньо відтестувавши.
Насамперед запустіть свій інтернет-магазин з дійсно тим функціоналом, який життєво необхідний, і почніть продавати. Тільки потім вже на гроші з прибутку продовжуйте розвиток.
12. Економити на дизайні.
Як кажуть, зустрічають по одягу, а проводжають по розуму. Тому вкрай важливо справити приємне враження на покупця в момент його першого відвідування вашого інтернет-магазину.
Розробіть логотип, базовий фірмовий стиль і закріпіть це відмінним дизайном самого інтернет-магазину.
Якщо ви будете вкладати фірмову промо продукцію у замовлення, це суттєво зможе підвищити повторні замовлення і лояльність в цілому.
13. Використовувати тексти та зображення з інших сайтів.
Одна з найпоширеніших помилок в інтернет магазинах.
Якщо Ви хочете, щоб Ваш інтернет-магазин мав хороші пошукові місця і приносив стабільний трафік по всіх типах запитів при грамотному просуванні, радимо відразу вкластися у створення унікального контенту та зображень.
Не варто тупо копіювати тексти та зображення, робіть хоча б рерайт, переписуйте їх зусиллями копірайтерів, тим більше, що їх послуги не так дорогі. Рерайт коштує близько 10 гривень за 1000 знаків.
Хороший, якісний, цікавий і, головне, унікальний контент є запорукою стабільного розвитку вашого інтернет-магазину.
Ці 13 основних помилок в інтернет магазинах є одними з найпоширеніших. Кожен тип бізнесу передбачає свою специфіку і ми настійно рекомендуємо хоча б приблизно прорахувати свої кроки для уникнення потенційних граблів.
Декілька порад наостанок:
- Хто не працює, той не робить помилок. Пробуйте різні способи вирішення тієї чи іншої проблеми і рано чи пізно Ви таки знайдете оптимальне рішення;
- Універсальних рішень не існує. Працюйте, винаходьте і тестуйте;
- Якщо у когось не вийшло вирішити певну проблему, це зовсім не означає, що це відноситься до Вас.
Ну і наостанок, як бонус, жартівливий уривок із серіалу “Теорія великого вибуху”, про те, як не потрібно робити інтернет магазини:
Більш адекватного пояснення цього питання ,я не бачив
Тому цікаво було б поспілкуватися з творцем статті особисто .! Наполягаю