Виготовлення бруківки – перспективна бізнес ідея

Виготовлення бруківкиЗовнішній вигляд сучасного міста не завжди залежить лише від будівель і споруд, якими він забудований, а й від вигляду ландшафту, який їх оточує. Ще до недавна традиційними матеріалами, що застосовувались у міському будівництві та які визначали зовнішній вигляд міста, були залізобетон і асфальт. Але є технології, які дозволяють зробити вигляд будь-якого міста, проспекту, площі, двору, пішохідної зони, АЗС або стоянки в прямому сенсі виразними та неповторними. Це тротуарна плитка, або бруківка.

Саме бруківці ми і вирішили присвятити цей матеріал. Ми постараємось детально розповісти про те, що являє собою тротуарна плитка і яких типів вона буває, а також про те, як робити бруківку і наскільки це вигідно.

Батьківщиною тротуарної плитки є Голландія, де придумали спосіб виготовлення бруківки, як раніше називали – «блюзнірського каменю». На початку 19 століття голландці вже будували з плитки дороги. Перша така траса з’єднала міста Амстердам і Гарлем. Після успіху тротуарної плитки в Голландії, її стали використовувати сусідні країни. Пізніше ця технологія дійшла і до Сполучених Штатів.

Пришестя тротуарної плитки в Україну відбулося в середині дев’яностих років минулого століття. Буквально в лічені місяці тротуарна плитка завоювала всю країну. Цим матеріалом стали мостити пішохідні тротуари, різні майданчики, під’їзди до будинків і навіть центральні міські площі. Природно, що такий небувалий попит став причиною появи сотень різних фірм, які за певну плату були готові замостити будь-яку дорогу.

Проте якість тротуарної плитки десятирічної давності, м’яко кажучи, залишала бажати кращого. Прагнучи отримати якомога більший прибуток, виробники абсолютно не дотримувалися технології виготовлення і поставляли на ринок продукцію вельми сумнівної якості. Подібна плитка ставала слизькою взимку або тріскалася, приходячи в повну непридатність.

Велика кількість низькоякісної бруківки призвело до різкого падіння її популярності. Забудовники стали знову використовувати асфальт і бетон, а тротуарна плитка стала у всіх асоціюватися з несподіваними падіннями і травмами. Ситуація змінилася, коли на ринку з’явилася морозостійка тротуарна плитка. Власне, саме вона використовується для мощення тротуарів і в даний час.

На відміну від суцільного асфальтового і бетонного покриття, мощення тротуарною плиткою є екологічно нешкідливим. Плитка має високу теплостійкість і не виділяє небезпечних для здоров’я речовин, а також добре дренує атмосферні опади.

Як показують останні наукові дослідження, асфальтове покриття, коли воно нагрівається на сонці  понад 25 градусів за Цельсієм починає виділяти в канцерогени. Тому, можна зробити висновок, що в сонячні літні дні небезпечно перебувати у місті! Ось бруківка при природному нагріві зовсім не розм’якшується і буде зберігає свої властивості, а також не виділяє шкідливих речовин.

Крім екологічної чистоти і довговічності, тротуарна плитка відрізняється прекрасним декоративними та архітектурними властивостями – сувора геометрія форм і різноманіття колірних рішень тротуарної плитки дозволяють створювати не тільки довговічні, але і красиві тротуарні покриття. Крім того, тротуарна плитка – це дуже технологічний матеріал, тому її  укладання можна здійснювати вручну або за допомогою плитковкладаючих машин. При цьому у разі необхідності бруківку можна легко розібрати і укласти знову.

Вражає термін служби плитки – не менше ніж 25 років (так як морозостійкість бруківки складає 200-300 циклів). Пориста структура дає можливість воді йти через бруківку в підкладку, тому поверхня плитки не руйнується. А висока міцність бруківки, здатність витримувати великі механічні навантаження і її низька стираність значно продовжують термін експлуатації і дозволяють відносно на довше зберегти її зовнішній вигляд.

Всю тротуарну плитку за способом виробництва можна розділити на два великі класи – вібропресована плитка і плитка вібролита. У першому випадку гарантується строгість геометричних форм і паралельність поверхонь, а в другому – величезна різноманітність форм.

Тротуарна плитка, отримана методом вібролиття, може мати практично будь-яку форму. Основне призначення цієї плитки – прикраса, наприклад, ділянки перед будинком. Якщо треба викласти перед входом портрет улюбленої тещі, то кращого рішення не придумаєш. Однак така плитка слизька, не «дихає», і відрізняється не настільки тривалим терміном служби, як та, що отримують методом вібропресування.

Вібропресованная плитка – це добре знайомі всім сірі і бордові цеглинки на міських тротуарах. У такої плитки шорстка поверхня, вона пориста і запросто прослужить чверть століття. При цьому виробництво такої плитки простіше і дешевше, а вплив людського чинника в ній нижче.

Виготовлення тротуарної плитки.

Для відкриття цеху з виробництва вібропресованої тротуарної плитки потрібен вібропрес, бетонозмішувач примусового типу і пуансон. Вібропрес можуть обслуговувати 2-3 працівника, виробництво здійснюється у напівавтоматичному режимі.

За даними аналітиків і підприємців, що працюють у цій галузі, середній термін окупності такого проекту становить близько восьми місяців.

Для відкриття виробництва тротуарної плитки методом вібролиття необхідно купити вібростіл, бетономішалку і форми тротуарної плитки. Кількість форм має бути рівним запланованому обсягу виробництва тротуарної плитки в день.

Наприклад, для виробництва 80 квадратних метрів тротуарної плитки в день знадобиться 80 квадратних метрів форм. Більше для виробництва тротуарної плитки нічого не треба, тільки витратні матеріали – цемент, щебінь, пісок, пластифікатор. Також бажано мати гідротачки або навантажувач.

Зазначимо, що цим способом можна робити не тільки тротуарну плитку, але і ливарні паркани, підвіконники, різні бордюри і багато іншої допоміжної продукції. Витрати на відкриття подібного підприємства невеликі. Термін окупності такого виробництва при повному завантаженні – близько місяця. При цьому працювати воно може в дуже невеликому приміщенні.

Для малого бізнесу ідеально підходить виробництво тротуарної плитки та допоміжних виробів методом вібролиття. Для більш великих підприємств бажано відкривати виробництво на базі вібропресів через їх технологічність і автоматизацію, а також великі обсяги виробництва.

Розглянемо докладніше технологію виробництва бруківки методом вібролиття, як найбільш простий і вигідний вид бізнесу.

1. Приготування бетонної суміші

Для виготовлення тротуарної плитки застосовується метод почергової заливки у форму двох розчинів, які різняться за своїм складом, з вібруванням кожного. Перший – фактурний шар забезпечує якісні основні показники плитки:

  • Високий рівень водопоглинання;
  • Низьку стиранність;
  • Високу морозостійкість.

Склад одного кубометра готового розчину для заливки у форму (перший шар розчину):

  • Цемент – 500 кілограм;
  • Щебінь з піском (2:1) – 1 кубометр;
  • Пластифікатор – 2,5-3,5 кілограм;
  • Барвник – 7,5-12 кілограм.

Також можна застосовувати високоміцний морозостійкий дрібнозернистий бетон без використання гранітного відсіву.

2. Формування виробів (укладання й ущільнення бетону укладеного в форми на вібростолі)

Другий, основний шар, задає тротуарній плитці бажану товщину і є основним носієм міцності. Склад одного кубометра даного розчину:

  • Цемент – 250 кілограм;
  • Щебінь з піском – 1 кубометр;
  • Пластифікатор – 2,5-3,5 кілограм;

Приготований розчин рівномірно заноситься в форми з готовим лицьовим шаром і вібрують не більше 30 секунд. Після заповнення форми бетоном і закінчення вібрації розчин у формах потрібно ретельно загладити (затерти). При недостатній кількості суміші у формі можна додати розчин і затерти його без вібрації. Після цього форми необхідно скласти на піддони шарами. Загальна кількість шарів не повинне перевищувати 15.

3. Витримка виробів

Витримувати вироби у формах можна в природніх умовах протягом 48 годин. Але важливо пам’ятати, що піддони з формами не можна рухати протягом 36 годин після заливки. В іншому випадку вироби можуть виявитися бракованими.

4. Вибивання (розпалублення) виробів

Перед вибиванням форму необхідно нагріти до 60-70 градусів Цельсія у водяній ванні. Нагрівання повинне тривати не довше двох хвилин. Після чого форму потрібно помістити на вібростіл для вибивки. Після чого, готові вироби укладаються на транспортні піддони пошарово, ув’язуються пакувальною стрічкою в двох місцях і транспортуються на склад. У перші дві доби після виготовлення піддони з плиткою допускається штабелювати не більше ніж у два яруси.

Відзначимо, що відразу після вибивання форми знову готові до використання. Додаткової обробки їм не потрібно.

Виробництво методом вібропресування здійснюється на технологічних лініях автоматизованого обладнання. Важливо відзначити, що якість плитки багато в чому залежить не тільки від методу виробництва, але і від устаткування.

Ніяких спеціальних ліцензій на виготовлення тротуарної плитки за законом отримувати не потрібно. Обов’язкової сертифікації цей товар не підлягає. Для цього необхідно зареєструватись як фізична особа-підприємець або юридична особа та приступати до справи.

Але для тих, хто хоче підтвердити документально якість продукції, можна зробити паспорт якості. Існують сертифікаційні організації, які перевірять зразки плитки відповідно до Держстандарту на морозостійкість, міцність, стиск, водопоглинання, стираність, масла.

Близько 80 відсотків усієї випущеної тротуарної плитки укладається в містах. Причому на благоустрій міських вулиць припадає всього близько 20 відсотків випущеної плитки. У передкризові роки даний сегмент збільшувався у зв’язку з економічним зростанням і необхідністю планової заміни асфальту, “термін життя” якого менше 5 років проти мінімум 10 років для плитки, без урахування можливостей часткової заміни і повторного використання після ремонту підземних комунікацій.

Більше половини плитки споживають комерційних організації. В основному це компанії, зайняті благоустроєм торгових, промислових об’єктів, бізнес-центрів і так далі. На облаштування заміських ділянок або приватних будинків йде 20 відсотків продукції.

На ринку тротуарної плитки легко відстежити два напрямки. Перше – муніципалітети та комерційні підприємства, які споживають класичну плитку для мощення, наприклад, тротуарів і парковок у великій кількості. Тут, природно, лідерами є великі підприємства, що випускають плитку методом вібропресування.

Другий напрямок – благоустрій прибудинкової території. Тут великими споживачами є котеджні селища. Вони споживають відносно невеликий обсяг плитки і хочуть отримати вироби різних кольорів, а також нестандартних розмірів і форм. Великим компаніям задовольнити такі запити складно. Їм просто невигідно підлаштовуватися під запити кожного клієнта і перенастроювати виробництво. Тут першу скрипку грають невеликі і гнучкі компанії, що випускають плитку методом вібролиття. І ось тут нам необхідно плідно попрацювати і зайняти свою нішу!


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Відгуки до матеріалу: "Виготовлення бруківки – перспективна бізнес ідея"

  1. Ідея досить хороша і гарно все розписано. Як би ще було відео, то кращого і не придумати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *