Магазин стокового одягу – як відкрити та заробляти

Магазин стокового одягу – як відкрити та зароблятиПопулярність стокових магазинів одягу зростає з кожним новим днем. Багато хто усвідомив, що для того, щоб виглядати привабливо, зовсім не обов’язково купувати одяг у дорогих бутиках, оскільки дизайнерський одяг можна купити і у сток магазині, причому за відчутно нижчою ціною. До того ж криза, що триває, не додає оптимізму і люди прагнуть заощадити на одязі, але при цьому хочуть не втрачати у якості. Подібна тенденція наштовхує на думку, що відкриття магазину стокового одягу – прибутковий та актуальний бізнес. Якісний та недорогий одяг завжди користується попитом, а в ситуації нестабільної економіки, така бізнес ідея стає на «вагу золота».

Стоковий бізнес: стан та перспективи

Примітно, що ще деілька років тому багато людей помилялися щодо стокових магазинів, відносячи їх у категорію секонд-хендів. У дійсності, в сток потрапляє в основному одяг з минулих колекцій, який не був реалізований. Фактично стоки дозволяють купувати одяг світових брендів за досить помірними цінами.

Багато хто ставить сток-магазин на один рівень з магазином секон-хенд, хоча це в корені невірно, це зовсім різні види бізнесу. Секонд-хенд викуповує одяг (або отримує іншим способом), який вже був у вжитку. Тому там великі ризики отримати відверте ганчір’я, та й контингент споживачів зовсім інший. Сток-магазин же, пропонує своїм клієнтам новий одяг, просто той, який не був куплений під час виставлення колекції.

Ринок моди диктує умову, згідно якій вся колекція може існувати тільки один сезон, після чого підлягає знищенню. Тому магазини змушені проводити кампанії, пропонуючи споживачам знижки на одяг, що залишився (хто не чув про знижки в кінці літа і в кінці зими?), але навіть за підсумками цієї діяльності нерідко залишається чимало запасів одягу, який вже й не потрібен – на її місце готується нова колекція. Але викидати шкода – чималі це все-таки гроші. Тому коли магазин зробив вже все можливе і продав максимально багато одягу, він відправляє залишки в магазин сток одягу, де його пропонують за ще більш зниженою ціною. І якщо це спочатку був недорогий одяг, то продається він вже в сток-магазини нерідко нижче собівартості, якщо ж це відомий бренд, то його продають в сток вже за ціною середньостатистичної речі, або навіть дешевше. Безумовно, такий одяг залишається цікавий споживачам, бо чимало людей взагалі не замислюються про те, що в конкретний момент диктує мода.

Є й ті, хто любить купувати одяг взапас – тобто, ще в кінці літа на наступну весну чи літо приміром, і такі люди з радістю йдуть в магазин, який їм пропонує чималу знижку на гарний одяг. У зв’язку з усім цим магазин стокового одягу може продавати в рази більше одягу тієї ж марки, що і фірмовий магазин, бо модників не надто багато, а на ціну одягу не звертають увагу тільки вони.

На відміну від все того ж магазину секонд-хенду, магазин сток одягу пропонує своїм покупцям фактично нові неношені речі. У цьому його головна відмінність, при цьому вартість одягу не надто відрізняється від того ж магазину секонд-хенд.

Покупцями в магазині сток одягу нерідко будуть і цілком забезпечені люди, які просто не люблять переплачувати за бренд і не намагаються носити тільки самий модний одяг. Їх цілком влаштує і одяг минулих колекцій, головне, щоб він добре виглядав і був якісним. І якщо секонд-хенд – це магазин для більш бідних в більшості випадків, і закуповуватися в ньому, так би мовити, соромно, то в магазині сток одягу споживачами будуть люди і середнього класу, і навіть більш забезпечені, але економні.

Стоковий бізнес підійде підприємцям, які хочуть забезпечити себе постійним доходом без залучення великого стартового капіталу. По суті, відкриття стоку є чудовою можливістю реалізувати себе у торговельній сфері. Варто відзначити, що навіть при знижці більш ніж 70%, націнка власника стоку може досягати 150-200%.

Особливу популярність такі магазини набули у кризовий період, коли відбулося значне зниження платоспроможності людей. Прилавки подібних магазинів стали осаджувати численні модниці, причому навіть коли криза закінчиться, то з великою ймовірністю, звичка недорого одягатися у більшості з них залишиться ще надовго.

Враховуючи, що чимала кількість людей прагне купувати гарний одяг за низькою ціною, але при це не бажає доношувати одяг за невідомо ким, можна сказати, що цей напрямок бізнесу набагато більш перспективніший, ніж той самий секонд-хенд, хоча, звичайно, ці сфери діяльності, які хоч і є суміжними, але все-таки орієнтованими, як вже було сказано, на різні категорії споживачів. Тому, якщо маркетингова кампанія проведена успішно, якщо вибрано гарне місце розташування, то можна розраховувати на те, що відвідувачів буде достатньо і магазин приноситиме гарний прибуток.

Стокові магазини одягу дозволяють купувати одяг світових брендів за досить помірними цінами.

Стокові магазини одягу дозволяють купувати одяг світових брендів за досить помірними цінами.

Конкуренція та можливі ризики

Кількість стокових магазинів щорічно збільшується, тим не менш, вони досить рідко конкурують між собою, тому що різні магазини часто закуповують одяг і взуття різних брендів, а також не завжди у них є весь розмірний ряд. Тому покупець, не знайшовши відповідну річ в одному магазині, зможе її знайти в другому, і навпаки.

Щодо ризиків, то варто відзначити, що слабка ліквідність товару є найбільшою проблемою стокових магазинів, так як їх прибуток грунтується на обороті товару. Природно, що наявність в асортименті переважно речей привезених з-за кордону, значно підвищує популярність магазину. Однак отримати такий товар «під реалізацію» не виходить практично ніколи, тобто, його доводиться купувати, беручи на себе ризик виникнення неліквіду. Накопичений на складах неліквід, по суті, гальмує розвиток і знижує загальний прибуток. Власне, для позбавлення від таких речей стоки змушені періодично проводити тотальні розпродажі, в рамках яких товар може бути проданий із знижкою до 90%.

Магазин стокового одягу – юридичний бік питання

Процес реєстрації бізнесу з продажу стокового одягу досить стандартний. Для початку необхідно зареєструватися у найближчому відділенні реєстраційної служби, як фізична особа – підприємець. Далі у найближчому органі державної фіскальної служби обрати спрощену систему оподаткування. Це не забере багато часу і сил, та буде потребувати в подальшому несерйозних фінансових вкладень.

Якихось спеціальних дозволів на відкриття магазину не потрібно, тут такі ж вимоги, як і у випадку відкриття простого магазину одягу.

Приміщення для магазину стокового одягу

Коли вирішені всі реєстраційні та юридичні питання, можна переходити до пошуку приміщення для сток-магазину. На цьому етапі непогано вже знати ситуацію на ринку і розташування магазинів конкурентів. Пропозиції конкуруючих магазинів також слід вивчити, адже вони можуть бути орієнтовані на різні сегменти ринку і намагатися працювати з різними категоріями споживачів. Тому навіть магазини, що знаходяться поруч, можуть абсолютно не впливати на роботу один одного, просто працюючи в різних напрямках.

Сучасна тенденція така, що магазин сток одягу повинен розташовуватися поблизу великого скупчення людей, тобто часи, коли люди за новою сорочкою могли проїхати половину міста, пішли, причому безповоротно. Таким чином, найкращими місцями для відкриття стоку будуть точки біля супермаркетів або транспортних розв’язок. Досить цікавим буде варіант розташування магазину поблизу студентських містечок, оскільки рівень добробуту молоді не завжди дозволяє придбати одяг в брендовому магазині. Тим не менш, відкривати стоковий магазин на головних вулицях міста не рекомендується, оскільки там зазвичай вже розташовані фірмові бутики зі своїми стоками. Існують приклади успішних магазинів у спальних районах міста.

Магазин стокового одягу, рідко працює з розрахунком на все місто (тільки якщо це не маленький населений пункт), намагаючись в якості клієнтів залучати людей, що проживають поряд. Завдання істотно спрощується, якщо в кварталі ще немає конкурента.

Однак якщо передбачається торгувати саме брендовим одягом, то тоді вже варто задуматися про те, щоб орендувати приміщення на території якого-небудь торгового центру чи просто в центрі міста, інакше є ризик втратити значну кількість клієнтів.

Далі потрібно подбати про внутрішній благоустрій приміщення, на закупівлю простого торгового обладнання (полиці, стелажі, вітрини, шафи і тому подібні вироби), на оздоблення приміщення, на закупівлю техніки, тощо. На це все треба виділити суму, яка сильно різниться в кожному конкретному випадку. Якщо планується співпрацювати з якою-небудь мережею, то вона може допомогти у благоустрої, вірніше надати проект, за яким буде необхідно обладнати магазин.

Розмір приміщення залежить також від планованого обсягу роботи, і розраховується в кожному випадку індивідуально. Від цього залежить вартість оренди, на неї взагалі впливає величезна кількість факторів, у тому числі і саме місто роботи (у провінції буде дешевше, ніж у великих містах) і місце розташування в ньому. Важливо врахувати, що споживча здатність населення великого міста значно більша, ніж у регіонах. Якщо є можливість, приміщення можна викупити, але це істотно збільшить суму стартових інвестицій.

Інтер'єр сток-магазину може бути облаштований зовсім просто і без великих затрат - головне, щоб було зручно покупцям

Інтер’єр сток-магазину може бути облаштований зовсім просто і без великих затрат – головне, щоб було зручно покупцям

Пошук постачальників

Наступний етап – пошук постачальника продукції. Тут вже потрібно точно знати, на який контингент споживачів орієнтується магазин. Є постачальники одягу іноземних брендів, вони переважно працюють у інших країнах, зазвичай в Європі, і поставляють вони одяг, який не продався в бутиках і магазинах. Такі речі зазвичай дорожче всіх своїх аналогів, але й тут вони діляться на групи за ціною, є брендовий одяг, який навіть в сток надходить по відносно високій ціні, а є одяг, в який одягаються менш забезпечені європейці – це одяг маловідомих (у всякому разі в Україні) марок. Є подібні постачальники і в Україні, які пропонують товар з українських же магазинів. Нарешті, можна розпочати співпрацю з працюючими магазинами, які поставлятимуть «списані» колекції.

Можна відкрити магазин-сток, який співпрацює з абсолютно великою кількістю магазинів одягу та пропонує своїм споживачам продукцію різних споживачів. А можна відкрити дисконт-магазин однієї марки, щоправда, тільки в тому випадку, якщо власник цього магазину (або мережі) розглядає варіант співпраці, тобто в деякій мірі пропонує франшизу своїм партнерам. З великою часткою ймовірності велика мережа буде мати свій дисконт-магазин, що значно ускладнює процес проведення переговорів та отримання продукції з цієї мережі. Якщо ж сам магазин не займається стоком, то він вже точно буде зацікавлений в тому, щоб хоч з якимось доходом позбутися нереалізованого одягу.

Тобто варіантів співпраці багато – починаючи від закупівель в мішках іноземного одягу і закінчуючи викупом конкретних позицій з магазину неподалік.

Потрібно зазначити, що ще всього кілька років тому, знайти відповідного постачальника, було досить проблематично. Сьогодні інтернет технології, дозволяють знайти постачальника, не перетинаючи навіть поріг власного будинку. Але, не варто поспішати з вибором конкретного постачальника, оскільки існуюча величезна кількість пропозицій – це відмінний привід для економії. Уважно прочитайте відгуки про той чи інший магазин, перевірте ділову репутацію постачальника. І тільки у випадку, якщо вас все влаштовує, можна переходити до замовлення партії одягу.

Асортимент магазину стокового одягу

У сток-магазині площею 50 кв. м. може бути представлено до 400 одиниць різного одягу. Як правило, близько 80% асортименту стокових магазинів складають молодіжні, спортивні та жіночі речі, решту між собою ділять дитячий та чоловічий одяг. Варто відзначити, що в стоках, як правило, рідко представлений великий обсяг дитячих речей, тому що їхня вартість в Європі досить велика і везти його зі значною знижкою не завжди доцільно.

Не забуваймо, що основний недолік стокового магазину полягає в тому, що одяг, який тут продається, вже може бути не модним і не актуальним. Завжди існує ризик, що товар буде розцінюватися як застарілий претензійними покупцями. Тому важливо зуміти підібрати такий одяг, який буде по мінімуму співвідноситися з мінливими віяннями моди.

В Європі прийнято носити консервативний, стриманий одяг спокійних і непомітних кольорів. Поступово мода на casual приходить і на пострадянський простір, тому є сенс зосередитися на одязі саме цього стилю, і відмовитися від гламурних стразів та інших кричущих речей.

Крім одягу в стокових магазинах продаються і аксесуари. Останнім часом аксесуари – це те, заради чого модниці готові пройти вогонь і воду, бо хочеться незвичайного, красивого, стильного і недорогого. Хороший асортимент капелюхів, хусток, ременів та інших цікавих штучок значно поліпшить ваші справи.

Як правило, близько 80% асортименту стокових магазинів складають молодіжні, спортивні та жіночі речі, решту між собою ділять дитячий та чоловічий одяг

Як правило, близько 80% асортименту стокових магазинів складають молодіжні, спортивні та жіночі речі, решту між собою ділять дитячий та чоловічий одяг

Персонал для сток магазину

Основним правилом при організації стокового бізнесу є максимальна економія, тому часто власники таких магазинів самі стають за прилавок. Тим не менш, необхідно найняти ще одного-двох продавців – консультантів, в іншому випадку можуть виникати накладки.

Дуже важливо, щоб консультанти брали участь у процесі продажу, а не стояли з байдужим виглядом. Один хороший продавець-консультант може замінити п’ятьох, бо буде встигати відповісти на всі питання покупців, у той час як неграмотний продавець просто намагатиметься позбутися настирливого клієнта.

Втім, тут все ті ж умови, що й у будь-якому іншому магазині одягу, команда підбирається досвідчена, а новачків обов’язково потрібно навчати. На додаток – не забувати про систему мотивації, тому що за невеликий оклад ніхто добре працювати не буде, а от за невеликий оклад і пристойну премію у вигляді відсотка від продажів завзяттям до роботи наповнюється майже кожен, хто зважився влаштуватися продавцем-консультантом. Важливо розуміти, що продавці-консультанти – це не зручність для споживачів (вірніше, не тільки зручність), але збільшення продажів для самого магазину, ледарям тут робити нічого.

2-3 людини без проблем впораються у маленькому магазині. Всі бізнес-процеси, які не відносяться до отримання прибутку організацією, слід передати на аутсорсинг, сюди відноситься ведення бухгалтерії, консультації з юридичних і податкових питань, а також забезпечення охорони і безпеки в магазині.

Планування та провадження рекламної кампанії

Для планування рекламної акції, необхідно виявити портрет потенційного покупця. У даному починанні – це звичайна середньостатистична людина, середнього достатку, оскільки хороший одяг потрібен будь-якій людині.

Найбільш ефективні способи реклами магазину стокового одягу це: розповсюдження листівок, зовнішня реклама і реклама в інтернеті. Перспективний і недорогий канал рекламування свого бізнесу – це створення груп у популярних соціальних мережах, де будуть публікуватися нові надходження, рекламні акції, інформація про сезонні знижки, тощо.

Витрати, прибутки та окупність

Для відкриття невеликого магазину сток одягу буде достатньо і до 10 тис. у.о., але більше половини цих грошей піде на закупівлю товару. Великий магазин можна відкрити вже вклавши відчутно більше кошів, все залежить від суми стартових інвестицій і те, яким товаром збирається торгувати магазин – брендовим або простий одягом.

Величина прибутку залежить від величезної кількості чинників, у тому числі і від сезону, від нестабільного курсу гривні, тощо.

Термін окупності може настати орієнтовно через півроку активної роботи, за умови якісного асортименту та грамотного маркетингу. Основна проблема таких магазинів – вузький модельний ряд при великій кількості одягу на прилавках.

Отже, ми ознайомилися з основними моментами в організації бізнес ідеї – сток магазину. Але, перед тим, як взятися за організацію власної справи з реалізації стокового одягу, необхідно проаналізувати ситуацію на ринку в своєму регіоні, все ще раз зважити та прорахувати, щоб уникнути неприємних сюрпризів.


Ще більше цікавих ідей для бізнесу:


Відгуки до матеріалу: "Магазин стокового одягу – як відкрити та заробляти"

  1. доброго дня мене звати Таня Спадало мені багато разів на думку щоб займатися секон-хендом але я живу у селі на тернопільщині А звідки ви

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *